shareit

Руският туризъм се преориентира

| от |

От началото на украинския конфликт туристическият бранш в Русия е в криза. Все по-малко западни туристи посещават Русия, а новите хотели в Москва постепенно се преориентират към азиатския пазар и към нови групи клиенти, съобщава Дойче Веле.

От прозореца на президентския апартамент се открива мрачен изглед. Малцина прекосяват Червения площад в Москва, бързайки да изгазят сивата снежна киша. Многобройните туристически групи са рядкост през октомври. Независимо от това настроението в бившия хотел „Москва“ е приповдигнато. Тук отваря врати (24.10) луксозен петзвезден хотел „Четирите сезона“.

Мениджърът му Макс Мусто залага на европейския туристически пазар, но рекламният му екип засилено пътува и из Китай. В началото на октомври в центъра на Москва отвори врати и първият хостел в небостъргач – „Imperia Tower“. „Тъй като това е верига с по-ниски цени, очаквахме че ще идват предимно младоци, но се оказа, че в 43-етажната кула се настаняват дипломати и бизнесмени, за да се наслаждават на изгледа над града“, споделя 25-годишният Роман Дрозденко. Той е един от тримата основатели на хостела.

Кретащата икономика, санкциите на ЕС и САЩ и украинската криза оказват сериозно влияние върху руския туристически бранш. Цялата руска икономика в момента се опитва да изпълни директивата на президента Путин за преориентация от Европа към Азия. Китайските туристи в Русия са най-многобройните за първото полугодие. Дълги години палмата на първенството държаха германците, които сега явно се чувстват несигурни с оглед на украинската криза.

През първото полугодие в Москва са пристигнали шест процента по-малко германски туристи в сравнение с миналата година. Броят на американските туристи пък е намалял над два пъти. Руското сдружение на хотелиерите и ресторантьорите изчислява, че през тази година в Москва ще пристигнат 50 процента по-малко туристи от ЕС. Прогнозите за есентта и зимата също са мрачни.

Един бранш с нови идеи

Туристическият бранш има около 3%-ов дял в БВП на страната. Това е сравнително малко, но допреди кримската криза, браншът бележеше постоянен ръст. Правителството подкрепя бранша с насърчителни програми и разширява съществуващата инфраструктура предимно в Москва. От началото на тази година из Москва вече могат да се видят указателни табели не само на кирилица, но и на латиница. Тази новост обаче още не е достигнала до спирките на метрото.

В контекста на затихващия пазар, много хотели вече намалиха цените на нощувките. В момента хотелиерите усилено търсят нови сътрудници, владеещи китайски или корейски език. Въпреки кризата в бранша, Роман Дродзенко не се опасява за бъдещето на своя хостел. „Този който си разбира от занаята, няма нужда да се грижи за пазара“, твърди той. Първите седмици от съществуването на хотела доказват неговите думи. За месец ноември са резервирани почти всички легла.

Макс Мусто също е оптимист. „Излезте навън към три през нощта. Навсякъде хората празнуват и танцуват. Проблемът е в това, че много хора изобщо не познават тази Русия. Мнозина си мислят само за конфликта между Русия и Украйна“, казва той. Макс Мусто поглежда през прозореца на голямата бална зала на хотела. Долу се е събрала група туристи с пъстроцветни чадъри. Азиатците уселено си правят снимки за спомен пред неговия хотел.

 
 
Коментарите са изключени