Руският туризъм се преориентира

| от |

От началото на украинския конфликт туристическият бранш в Русия е в криза. Все по-малко западни туристи посещават Русия, а новите хотели в Москва постепенно се преориентират към азиатския пазар и към нови групи клиенти, съобщава Дойче Веле.

От прозореца на президентския апартамент се открива мрачен изглед. Малцина прекосяват Червения площад в Москва, бързайки да изгазят сивата снежна киша. Многобройните туристически групи са рядкост през октомври. Независимо от това настроението в бившия хотел „Москва“ е приповдигнато. Тук отваря врати (24.10) луксозен петзвезден хотел „Четирите сезона“.

Мениджърът му Макс Мусто залага на европейския туристически пазар, но рекламният му екип засилено пътува и из Китай. В началото на октомври в центъра на Москва отвори врати и първият хостел в небостъргач – „Imperia Tower“. „Тъй като това е верига с по-ниски цени, очаквахме че ще идват предимно младоци, но се оказа, че в 43-етажната кула се настаняват дипломати и бизнесмени, за да се наслаждават на изгледа над града“, споделя 25-годишният Роман Дрозденко. Той е един от тримата основатели на хостела.

Кретащата икономика, санкциите на ЕС и САЩ и украинската криза оказват сериозно влияние върху руския туристически бранш. Цялата руска икономика в момента се опитва да изпълни директивата на президента Путин за преориентация от Европа към Азия. Китайските туристи в Русия са най-многобройните за първото полугодие. Дълги години палмата на първенството държаха германците, които сега явно се чувстват несигурни с оглед на украинската криза.

През първото полугодие в Москва са пристигнали шест процента по-малко германски туристи в сравнение с миналата година. Броят на американските туристи пък е намалял над два пъти. Руското сдружение на хотелиерите и ресторантьорите изчислява, че през тази година в Москва ще пристигнат 50 процента по-малко туристи от ЕС. Прогнозите за есентта и зимата също са мрачни.

Един бранш с нови идеи

Туристическият бранш има около 3%-ов дял в БВП на страната. Това е сравнително малко, но допреди кримската криза, браншът бележеше постоянен ръст. Правителството подкрепя бранша с насърчителни програми и разширява съществуващата инфраструктура предимно в Москва. От началото на тази година из Москва вече могат да се видят указателни табели не само на кирилица, но и на латиница. Тази новост обаче още не е достигнала до спирките на метрото.

В контекста на затихващия пазар, много хотели вече намалиха цените на нощувките. В момента хотелиерите усилено търсят нови сътрудници, владеещи китайски или корейски език. Въпреки кризата в бранша, Роман Дродзенко не се опасява за бъдещето на своя хостел. „Този който си разбира от занаята, няма нужда да се грижи за пазара“, твърди той. Първите седмици от съществуването на хотела доказват неговите думи. За месец ноември са резервирани почти всички легла.

Макс Мусто също е оптимист. „Излезте навън към три през нощта. Навсякъде хората празнуват и танцуват. Проблемът е в това, че много хора изобщо не познават тази Русия. Мнозина си мислят само за конфликта между Русия и Украйна“, казва той. Макс Мусто поглежда през прозореца на голямата бална зала на хотела. Долу се е събрала група туристи с пъстроцветни чадъри. Азиатците уселено си правят снимки за спомен пред неговия хотел.

 
 

Сериозен инцидент преди концерт на Бекстрийт бойс

| от chr.bg |

Най-малко 14 души бяха ранени и откарани в болници, след като подпори на входа на курортен комплеск, в който концерт трябваше да изнесе групата Бекстрийт бойс, рухнаха и затиснаха зрители, предаде Асошиейтед прес.

Инцидентът станал в американския щат Оклахома. Концертът трябвало да се проведе в комплекса Уин Стар, но започнала гръмотевична буря. Организаторите започали да евакуират зрителите. Бурният вятър обаче повалил подпорите на входа на комплекса и цялата конструкция рухнала върху зрителите.

Групата написа в Туитър, че „най-важното нещо е всички да се приберат по домовете си благополучно“.

За концерта на Бекстрийт бойс били продадени около 12 000 билета.

 
 

Какво ще стане, ако жените ни оставят

| от |

Седим си ние ей така, дните си минават, от работа – вкъщи, от вкъщи – на работа, ракийка, новини, градски транспорт и прочие. И изведнъж жена ни отива при мама, майка ни и тя отива при мама, съседката също е нанякъде – всички жени около нас изчезват едновременно. Човек ще рече, че има световна среща на Ге8. Клубът „Билдерберг“ или нещо такова?

Оставаме сами. И сега какво? Какво се случва, когато всички жени наоколо рязко и неочаквано спре да ги има?

Фазата Рай 

Цялото ни внимание е под наш контрол и можем да го влагаме в каквото си искаме. Можем да си прaвим каквото искаме и действително правим каквото си искаме. Което е същото, каквото правим, когато има жени около нас, но по гащи и с по-безотговорни маниери. Спим по диагонал на леглото, което ни прецаква цялата геомагнитна картина, но сега ни е паднало! Каним хора вкъщи на общо основание, никой не идва. Закусваме боб с наденица, мусака, въобще неща, които са за вечеря. За вечеря ядем снакс. Заковахме пирон в стената.

Фазата ПостРай

Пием с приятели, единият на практика живее у нас. Или май са двама и се сменят, вече не ги различавам. Ракията на баща й свърши, не знаем какво пием. Нашите бащи не ни дават от тяхната. Казват, че достатъчно ни били хранил и сами да си сварим. Подозираме, че и те нямат, защото и те са без жени около себе си.

Заспиваме в една стая и се будим в друга, не знаем кой ден е, цветовете бледнеят, но май е от много цигарен дим. Купуваме телевизор за 4000 лева.

Фазата Ад

Мивката е пълна с чинии, чаши и въобще всякакви предмети от бита – дрехи, боклуци, карбуратор. Не че само жената мие съдовете – делим си домакинските задължения, но когато сме сами нуждата от престижна чистота избледнява. Защо няма нещо като дезодорант за чинии? Обули сме боксерки, които не сме носили от гимназията. Скоро единствената ни чиста дреха ще е костюмът от сватбата, който ни е малък по средата и голям навсякъде другаде. Няма с кого да си говорим. Дотам се стигна – да искаме да си говорим с някого. Нарисувахме лице на кашона от телевизора. Не сме взимали децата от детска градини или там където ходят вече 5 дни. Ваканция ли са, не са ли, имаме ли деца въобще?

Жени, не ни оставяйте! Вие сте нашата дисциплина, нашата любов към живота и нашата публика, пред която да се опитваме да сме стойностни, па макар и никога достатъчно. Не че се молим, де.

Върнете се и дано децата са били с вас, че иначе…

 
 

Снимките от профила на Краля на Instagram, които ще вбесят феминистките

| от chronicle.bg |

Тони Тутуни е бизнес, мултимилионер и отявлен неприятник с повече от 1,7 милиона последователи в Instagram.

Виден фен на бързите коли, частните самолети, кинтите в сак и разголените жени, Тутуни редовно разбунва духовете със снимките, които поства в социалната мрежа: най-вече онези, които представляват видно унижение на жени. Нещо като в клип на Криско и Слави Трифонов.

Тони всъщност е женен: жена му Джулиан е на 28 години и мъдро казва, че въпреки имиджа му, тя му има пълно доверие. В същото време 45-годишен Instagram крал не показва признаци на спад в желанието за мръсни партита.

Събрахме в галерията някои от по-скорошните му публикации, които със сигурност биха вбесили всяка феминистка, а и поне 50% от нефеминистките.

Always keep a short leash or they will misbehave #Wompwompwoofwoof

Публикация, споделена от Tony Toutouni (@lunatic_living) на

Ако ви харесват, може да следвате Тони в Instagram акаунта му @lunatic_living и да си представяте, че и вие живеете така. Или поне показвате на света, че живеете така.

 
 

5 неща, които не знаете за Коко Шанел

| от chronicle.bg, по Vouge |

Габриел (“Коко”) Шанел е казала: „Модата е преходна, но стилът е вечен“. На 19 август се навършват 135 години от рождението на известната модна икона. Дори век по-късно легендата за тази стилна дама продължава да вълнува хората по света.

По случай тази дата ви предлагаме пет малко известни факта за живота на Коко Шанел.

1. Започва кариерата си, като прави шапки – прости и сламени, без украсите, популярни по онова време. Тя казва, че жените са носели огромни самуни на главите си, конструкции от пера, импровизирали с плодове и пера. „Най-лошото от всичко, което ме отврати, беше, че техните шапки не пасваха на главите им“, казва тя. Отваря първия си магазин през 1910 година и го нарича Chanel Modes. Продава шапки, които не просто стават пример за стил, но и остават нейна запазена марка.

2. Chanel No. 5 е един от първите аромати, наречени на нейно име, а петицата се отнася до щастливото й число. Според „легендата“ през 1920 година Шанел наема Ърнест Бо – роден в Русия френски гражданин и бивш парфюмер на руските царе, да създаде първия й парфюм. След 10 месеца работа, Бо й представя 10 различни флакончета, номерирани от едно до пет и от 20 до 24. Шанел избира петият, може би заради някакво суеверно усещане. „Представих колекцията си рокли на 5 май, петия месец в годината и ще оставим този парфюм да запази петицата в името си; ще му донесе късмет“, казва тя тогава на Бо. И наистина носи късмет. До 1929 година това вече е най-продаваният парфюм в света и един от най-непреходните аромати в историята. Дори днес някъде по света нов флакон се купува на всеки 30 секунди.

коко шанел

3. Според един от най-известните цитати на Шанел, всяка жена трябва да има перли. Но самата дизайнерка често е носела смесица от истински и фалшиви перли. В средата на 20-те години на миналия век тя пуска колекция бижута, направени от верижки, мъниста и стъкло, с което прави революция в пазара на бижута. Твърди се, че Шанел е осъзнала нуждата на жените от по-достъпни финансово бижута, които по-лесно да могат да носят. „Бижутата не са направени, за да придават на жените аура на богатство, а да ги направят красиви“, е казала Шанел веднъж.

4. През 1929 година Коко Шанел създава си дамска чанта, която предизвиква скандал за времето си. Причината – има дръжка за през рамото – нещо, считано за непристойно по това време. Шанел обаче казва, че й е писнало да носи портмонетата си в ръка и да ги губи.

5. Когато Коко Шанел откривала фалшификати на свои дизайни, тя не просто не се притеснявала от това, а ги подкрепяла. Веднъж моделиерката се натъкнала на съвсем точни копия на свои модели, създадени с по-евтини материали. Вместо да се възмути, тя решила да се възползва от безплатната реклама. Дори връщайки се в Лондон, тя организира ревю в тесен кръг, като в поканите посочва, че гостите могат не просто да водят със себе си своите шивачи, но и да правят скици и записки.