Путин има намерение през 2015 г. да създаде първообраз на СССР

| от |

418973

Максим Швейц от Росбалт

Путин се кани през 2015 г. да създаде де факто първообраз на нов Съветски съюз съвместно с Беларус и Казахстан. Проблемът е само там, че нито Лукашенко, нито Назарбаев не желаят по-тясно интеграция. Разногласията идат оттам, че всеки се води от различни мотиви.

Путин, Назарбаев и Лукашенко са на съвсем различни мнения по въпроса какво трябва да представлява Евразийският икономически съюз. Руският президент се опитва да разшири своите владения и по примера на СССР да постави партньорите си във васално положение. А лидерите на Беларус и на Казахстан с всички сили се противят срещу тази „доброволно-принудителна“ политическа интеграция.

Русия настоява новото обединение, предвиждащо още по-тясна икономическа и политическа интеграция между тримата партньори, да бъде създадено незабавно – до 2015 година. Беларус и Казахстан не споделят копненията на Русия и приканват своя партньор „да забави топката“. Натрупали се били вече доста съдържателни критики срещу днешния Митнически съюз, а той всъщност не бил и доизграден – защо да се бърза толкова с новия проект. Според експерти обаче съюзниците на Путин се дърпат по други причини – авторитарните лидери в Беларус и Казахстан не искат да отделят за Москва част от държавния суверенитет. Нито Лукашенко, нито Назарбаев не желаят да са васали на Кремъл. При всяко положение преговорите за Евразийски икономически съюз догодина ще продължат. И всички виждат, че никак няма да са лесни.

Ето най-близките етапи от интеграцията според представите на Москва. До 1 март 2014 г. се предвижда да бъде разработен списък с изключенията и ограниченията, които ще се запазят в рамките на Митническия съюз и Единното икономическо пространство, да бъдат посочени и конкретни срокове за премахването им. До 1 май трябва да бъде подписан съюзният договор. А следващото шестмесечие до 1 януари 2015 г. остава за съгласуване на техническите подробности и уреждане на спорните въпроси.

Москва очаква всичко да мине гладко, бързо и без усложнения, но тези планове не се харесват на много от ключовите й партньори. Лукашенко примерно цели да издейства от Русия по-големи отстъпки в търговската сфера и по-малко политически искания. Той заяви по-специално, че страните от Евразийския икономически съюз трябва „да разглеждат взаимно стоките на другия като свои собствени“, при това без „никакви изключения и ограничения“, включително за газа и петрола. „Трябва да запишем и компетенциите – кой за какво отговаря, за да не казват после, че някой се бърка в чужди въпроси“, изтъкна той.

Бащицата всъщност с право се сърди. Москва редовно води с него „търговски войни“ – нищо че, юридически погледнато, те са забранени между членките на Митническия съюз. Освен това Лукашенко все още не е склонил Москва да не облага с износни мита суровия петрол, доставян на Беларус. Става дума за двата милиарда долара, които биха помогнали на Бащицата да балансира държавния си бюджет. Този път обаче Москва не бърза да си плати за сговорчивостта му.

Лукашенко заяви също, че „Митническият съюз трябва да има статут на международна организация, което ще осигури възможност да действа ефективно (. . .); трябва също ясно и предметно да се разграничат компетенциите и на самия съюз, и на страните членки“. „Логично е да се запише в кои сфери държавите ни ще имат компетенции, осъществими чрез съгласувана политика“, отбеляза той. Москва няма намерение да обсъжда, камо ли да подписва споразумения, регламентиращи този аспект от взаимовръзките. За нея е къде по-удобно всички спорни въпроси да се решават „в движение“. Бащицата пък иска да се презастрахова срещу евентуални ексцесии в случай, че нарасне влиянието на Москва.

Назарбаев също изрази недоволство. Той предупреди двамата си колеги да не „политизират“ излишно новия съюз. „Виждаме какъв е резултатът“, прозрачно намекна той за ЕС и несбъднатата му засега асоциирана членка – Украйна. И предложи „в договора за Евразийски икономически съюз да не се включват постановки извън сферата на икономическата интеграция“. Изказа се по-специално против точките, уеднаквяващи наказанията за криминални и административни нарушения. И обобщи: сътрудничеството между партньорите в Митническия съюз трябва да се свежда до споразумения „само в икономическата сфера“.

Лидерът на Казахстан не харесва и това, че всички ръководни постове в различните органи към междудържавните комисии се заемат от представители на Русия, а не от беларуски или казахстански. „Някои началници на отдели имат по трима-четирима заместници и всички са от Русия“, оплака се Назарбаев. „Това е ненормално – да не се изпълняват решенията на цели трима президенти!“, подкрепи своя колега Лукашенко.

Русия обаче има принципно различно виждане. Според Москва интеграционните процеси между трите държави едва започват, затова трябва да продължат бързо и без никакви ограничения. Вероятно Путин като главен идеолог на интеграцията в постсъветското пространство разчита политическата тежест на партньорите му в Митническия съюз да се определя според БВП на страните участнички. Назарбаев и Лукашенко настояват за „равноправно съюзяване“. Казахстанският лидер дори подчерта: „Не реставрираме СССР, а създаваме ново, модерно обединение. Спортистите знаят, че тройка лодка със силни гребци винаги изпреварва самотните състезатели. Ако пък се стигне до осморка – вратите ни са отворени, скоростта направо ще е страхотна“.

Путин не се противопостави открито на своите партньори. Засега просто няма нужда да го прави. Но започнат ли Лукашенко и Назарбаев да провалят сроковете за подготовка и ратификация на новите документи – Путин тутакси ще включи любимите си инструменти за натиск: промяна в цените на горивата, затваряне на руския пазар за стоки на съседите и т. н. Тъй че не е зле да се замислят Украйна, Киргизстан и Армения, които вече сериозно поглеждат към членство в Митническия, а после и в Евразийския икономически съюз . . .

 
 

Морони е новата екзотична дестинация на Turkish Airlines

| от chronicle.bg |

Turkish Airlines добави Морони към своите дестинации. Морони е най-големият град и столица на африканската островна държава Коморски съюз. Той стана част от мрежата на Turkish Airlines от 18 юни 2018 г. Полетите до Морони ще се изпълняват три пъти седмично и ще имат връзка с полетите до Сейшелските острови.

Коморски съюз се състои от три големи острова – Гранд Комор, Анжуан и Мохели.

Името на Коморските острови идва от арабските моряци, които ги наричат лунни острови. Европейските държави пък ги кръщават островите на ароматите, тъй като на тях растат редица благоуханни растения като орлови нокти, орхидея и гардения. Земеделието е основният отрасъл на икономиката на страната, а климатът й е тропически.

Началната цена за двупосочни билети до Морони от Истанбул започва от 973 долара, а от София – от 789 евро, с включени всички такси.

 
 

Емил Чоран: „Животът е абсурд. Узаконен абсурд. Позволен абсурд“

| от chronicle.bg |

За някои той е един от най-разрушителните мислители на времето си – Ницще на ХХ век, но по-мрачен и с по-отявлено чувство за хумор. Много, особено младите, го възприемат като опасен лунатик. Според други, той е просто безотговорен чаровен младеж, който не представлява опасност за никого, освен за себе си. Когато книгата му за мистицизма отива за печат, печатарят (добър и богобоязлив човек) отказва да я докосне. Измива си ръцете и авторът е принуден да публикува труда си на собствени разносни.

Кой е той? Той е Емил Чоран.

Роден е през 1911 г. в Рашинари – малко село в Карпатите, в Румъния. Отгледан е от баща, който е православен свещеник, и майка, склонна към депресивни състояния. Пише първите си книги на родния румънски език, някои от които са  колекции от кратки есета, други са афоризми. Още от млад страда от безсъние. Учи философия в Букурещ, а после става известен наравно с други румънски интелектуалци като Мирча Елиаде и Йожен Йонеско.

Пристига в Париж през 1936 г., но продължава да пише на румънски до началото на 40-те години. Скъсва окончателно връзките си с родината през 1946 г. В Париж много малко хора говорят румънски, затова започва да пише изцяло на френски своята книга, която след много редакции се появява на бял свят под името „Трактат за разлагането на основите“ (А Short history of Decay). В нея, и в следващите си книги, той се посвещава на собствените си трайни обсесии, които го свързват френските моралисти и го отдалечават от румънската народопсихология.

При Чоран противоречието вътре в нас не е слабост, а знак, че умът е жив. Писането не е, за да убедиш някого или да задържиш вниманието му, дори не е свързано с литературата. То е акт насочен към самия те – средство да се събереш след лично бедствие, да се спасиш от суровостите на живота, да се примириш или да улегнеш.

В  разговор с испанския философ Фернандо Саватер , Чоран казва: „Ако не пишех, щях да стана убиец.“ Писането е въпрос на живот и смърт. То може да направи живота много по-лек. Ето няколко цитата от Чоран (починал на днешната дата през 1995 г.), които са достатъчни, за да убедят дори скептиците в силата на неговите думи:

Romanian writer Emil Cioran

„Книгата е отложено самоубийство.“

„Наблюдавам с ужас как омразата ми към хората отслабва, а тя бе последната ми връзка с тях.“

„Продължаваме да обичаме. Все пак! Да това „все пак“ покрива Безкрая.“

„Еволюция в наше време: Прометей сигурно ще бъде депутат от опозицията“

„Човек забравя болката,но никога унижението.“

„Ако Ной притежаваше дара на пророк, сигурно би издънил ковчега.“

„Откажем ли се от настоящето заради миналото, нашият живот заприличва на безполезен сън. На сбор от сенки, залези и призраци.“

maxresdefault

„Като човек, роден на този свят с обикновена душа, аз си поисках друга душа – от музика – и така започнаха моите невъобразими мъки.“

„Докато ти си до такава степен недоволен от себе си, още не всичко е загубено.“

„Безброй са мерките на обществото срещу мизерията; и нито една срещу бедността. Така върви човечеството: шепа богаташи, малко просяци и милиони, милиони бедни.“

„Душа без музика е красота без меланхолия.“

„Животът е абсурд. Узаконен абсурд. Позволен абсурд.“

emil-cioran

„Който успее да победи страха, може да се счита за безсмъртен.“

„Един от изворите на нашето нещастие е желанието ни да рушим и да даваме воля на престъпните си желания.“

„Страданието на другите може да ни ангажира най-много четвърт час.“

„Прозорливостта може да бъде присъща на всеки човек, който се чувства нещастен.“

„Умората от света често приема религиозна форма. Господ е море, в което сме готови да се потопим до забрава. По този начин ние бягаме от своята индивидуалност, от своето съществуване.“

97119c1ef0e7e05f87b5b93b4ab51be6

„Ако можехме да видим през очите на другите, сигурно бихме изчезнали веднага от този свят.“

„Зареем ли се из мъглата на спомените, значи страдаме. Споменът е вид отрицание, а когато е хипертрофирал – това вече е неизлечима болест.“

„Когато не можеш да спасиш душата си, се надяваш, че поне ще спасиш името си.“

„Едно богатство, което ни принадлежи: часовете, в които не правим нищо. Тъкмо те ни формират, превръщат ни в индивидуалности.“

„Само едно нещо може да докаже, че сме разбрали всичко: плачът без повод.“

 
 

Wizz Air стартира своята програма за обучение на пилоти в България

| от chr.bg |

Wizz Air днес обяви старта на своята Академия за пилоти – Wizz Air Pilot Academy, в България. Тази програма предлага на младите, които имат малък или никакъв летален опит, уникалната възможност да получат лиценз за търговски пилоти и перспективата да работят като такива в Wizz Air.

В рамките на програмата парньорските училища за пилоти – Tréner Kft в Нирегихаза, Унгария, и Egnatia Aviation в Кавала, Гърция, ще осигурят висококачествено обучение, следвайки стандартите на Wizz Air. Авиокомпанията пък ще подкрепи кадетите по програмата, отговарящи на определени условия, чрез финансиране на значителна част от техните такси за обучение, за да ги улесни по пътя към мечтаната кариера на пилот. Това финансиране е под формата на срочен заем, който кадетите ще трябва да започнат да връщат едва след като стартират кариерата си в Wizz Air.

Интегрираната тренировъчна програма се състои от 750 часа наземни курсове, 60 часа – в симулатор и 145 часа полети, в продължение на 17 до 21 месеца. По време на това начално обучение кадетите получават и развиват необходимите знания и умения, за да стартират кариерата си на пилот в Wizz Air и да подкрепят значителното разширяване на авиокомпанията.

От самото начало целта на Wizz Air Pilot Academy е да предостави достъпно и качествено обучение на всички кадети по програмата, напълно подготвяйки ги да започнат кариера в Wizz Air. От старта на академията в Полша и Румъния са започнали два курса, като първата група кадети от Полша премина първо оценяване след 5 месеца интензивно обучение със 100% успеваемост. След като завършат Академията за пилоти и всички необходими обучения, те могат да започнат работа като първи офицери в Wizz Air и да продължат да се развиват кариерно като треньори или командири на Airbus A320/A321s.

Wizz Air наскоро отпразнува присъединяването на 100-ия самолет към флотилията си и то само 14 години след като авиокомпанията стартира дейност. WIZZ ще продължи да развива мрежата си, водена от амбицията след 10 години или по-малко да се превърне в една от 5-те водещи авиокомпании в Европа с 10 000 служители и 300 самолета, превозващи 100 милиона пътници на година. Плановете за бъдещ растеж включват поръчки за доставка на още 268 самолета от ново поколение до края на 2026 г., което ще създаде допълнителни възможности за кариерно развитие на служителите на Wizz Air.

Wizz Air скоро ще започне да набира персонал в България за обучителни курсове за пилоти, които ще стартират през септември с Egnatia Aviation в Гърция и през ноември с Tréner Kft. WIZZ също така ще даде възможност на кандидатите да се срещнат с екипа на Wizz Air Pilot Academy лично на един от предстоящите Дни на отворените врати.

 

Предстоящи дни на отворените врати на Wizz Air pilot academy

ДАТА Училище за пилоти ГРАД МЯСТО
6 юли 2018 г. Tréner Kft. Варна Golden Tulip Varna
6 юли 2018 г. Egnatia Aviation София Suite Hotel Sofia
7 юли 2018 г. Egnatia Aviation Варна Golden Tulip Varna
8 юли 2018 г. Tréner Kft. София Suite Hotel Sofia
 
 

Древната красота на актрисите андрогини

| от chr.bg |

През 2015 година една от най-големите модни къщи на планетата „Живанши“ обяви, че звездата на пролетната й колекция няма да е някое 19-годишно момиче. Звездата ще бъде Джулия Робъртс в цялата й безгримова и минималистична красота. На всичкото отгоре я решават в момчешки стил.

С годините Джулия е била водеща фигура на андрогинния* поход в холивудските среди като така прекроява стандартите за красота. Тя не е единствената, която харесва мъжко облекло. В галерията ни днес сме събрали няколко, седем по-точно, момичета, които са още по-секси в мъжки облекла и го знаят.

*Андрогинност e термин, който се отнася до комбинацията на мъжествени и женствени черти и характеристики.