Пръстовите отпечатъци в здравната система не са „от местопрестъплението“

| от chronicle.bg |

Дни след като здравното министерство паникьоса обществото с идеята в болница и аптека да се влиза с пръстов отпечатък, вчера от министерството обявиха, че е най-добре пръстовият идентификатор да е вход за цялата здравна система. От здравната каса пък решиха, че одобряват нововъведението.

„Пръстовият идентификатор ще се въведе в първото тримесечие на следващата година и ще обхване цялата здравна система у нас, дори и личните лекари“, съобщи заместник здравният министър Ваньо Шарков. Така според него всеки пациент ще дава разрешение на НЗОК да харчи пари, които той е внесъл като здравни вноски и при посещение при личния лекар, при специалист, в аптека, лаборатория и болница.

„Пръстов отпечатък не означава това, което гледаме в „От местопрестъплението“. Това означава идентификатор, който кодира 19- или 13-цифров код. И вместо да ме карате да помня 19 цифри, аз си нося тези цифри с мен“, поясни зам.-министърът. „Това е толкова просто и го има в толкова държави по света. Никой никога не е имал идеята, че става въпрос за онова, което гледаме в криминалните филми като в „От местопрестъплението“, допълни Шарков. Според него устройствата за пръстовите отпечатъци не са скъпи и струват между 30 и 70 евро. В предишната версия на министър Москов устройствата струваха 20 лева.

Късно в понеделник надзорният съвет на НЗОК подкрепи идеята за въвеждане на пръстови идентификатори на пациентите. Надзорниците решиха да се направи анализ по какъв начин може да се усъвършенства настоящата система с електронни четци за личните карти. От касата все още не могат да обяснят с подробности как ще става идентификацията – т.е. кой и как ще определи и раздаде кодове на всички граждани, дали информацията от тях ще е върху карти, с които ще става чекирането, кой ще плати картите. Въпреки замисления модерен дигитален контрол пациентите ще продължат да носят на хартия медицинската документация – рецептурни книжки, рецепти, направления, тъй като електронната здравна карта, която трябваше вече да е факт, не е готова. И не е ясно кога ще е. А в нея би трябвало да се интегрира цялата информация за пациента.

От април касата въведе задължително чекиране с лична карта при влизане в болница. Според представителя на пациентите в надзора на НЗОК Станимир Хасърджиев разходът на болниците за купуването на четците е бил около 1.4 млн. лв. „Още през първия месец от въвеждането на системата спестяванията на месечна база са за около 1.5 млн. лв. Общите спестявания за годината от въвеждането на системата са за около 10 млн. лв. Истината обаче е, че дори тази система за идентифициране с лична карта се заобикаля. Всички знаем установената практика за събиране на лични карти от пациентите, копия на лични карти и ред други изкривявания на системата. Очевидно системата трябва да се усъвършенства още повече, за да се преустановят злоупотребите“, заяви той. Според него системата с електронните четци може да бъде надградена, което вероятно включва и събирането на пръстови идентификатори от пациентите

 
 

Задава се нов филм за Джеймс Бонд

| от chr.bg |

Британският кинодеец и носител на „Оскар“ Дани Бойл ще режисира 25-ия филм от поредицата за приключенията на Джеймс Бонд, предадоха световните информационни агенции, позовавайки се на продуцентите.

Снимките за все още неозаглавения филм за екранните подвизи на прочутия шпионин ще започнат през декември тази година в лондонските студиа „Пайнууд“. В образа на агент 007 зрителите за пети и последен път ще видят британския актьор Даниъл Крейг.

По план 25-ият филм за Джеймс Бонд трябва да излезе на екран на 8 ноември 2019 г. – две седмици след премиерата си във Великобритания на 25 октомври.

В изявлението си продуцентите Майкъл Уилсън и Барбара Броколи описват Дани Бойл, познат с работата си над продукции като „Трейнспотинг“, „Беднякът милионер“ и „Стив Джобс“, като „изключително талантлив“.

Сценарият за 25-ия филм за Джеймс Бонд е поверен на британеца Джон Ходж, с когото Бойл си е сътрудничил за филмите си „Трейнспотинг“ и „Трейнспотинг 2″.

Дани Бойл преди е работил с Даниъл Крейг над кратък филм за церемонията по откриването на летните олимпийски игри в Лондон през 2012 г., в който актьорът в образа на Бонд влиза в Бъкингамския дворец, където се среща с кралица Елизабет Втора.

 
 

КНСБ: „Опа, грешка, сори, на четиричленно семейство му трябват 2,40лв. на месец“

| от chronicle.bg |

„Вярно, че обявихме, че 2340лв. са достатъчно за четирима души, за да си живеят добре, но се оказа, че сме допуснали грешка в изчисленията и всъщност на едно семейство са му необходими 2,40лв. на месец“, казаха от КНСБ.

На въпрос на адекватен журналист дали тази сума не е малко занижена, представителите на синдиката отговориха:

„Всъщност не. 2,40 е цената на 30литра домашно вино, а след щателни проучвания нашите експерти установиха, че българите реално нямат потребност от друго. Българската пирамида на Маслоу е малко по-различна, защото нашенците открай време са корави“.

Според изчисленията 60 стотинки са достатъчни за една човешка единица, за да живее нормално.

„Ако някой получава под тази сума, можем да помислим и за социални помощи. С по-малко от 60 стотинки на месец в България не може да се живее нормално. Все пак едно пакетче дъвки е 1,10, а един билет за градския транспорт – 1,60.“, категорични са от ведомството.

2,40лв. е оптималната сума за четиричленно домакинство. Тя покрива всички базисни потребности, без да разглезва.

„А какво правим тези, чиито жени искат да ходят по молове?“, пита един от четиримата протестиращи пред парламента, който застана зад идеята, че за да се отглеждат българчета, е необходимо главата на семейството да взима поне 48лв. заплата.

„Моловете са зло. По-добре насочете жената към по-здравословни забавления“, отговориха от Института по изследване добруването на българите.

*Текстът е художественица измислица – плод на въображението на автора

 
 

BackToTheUnity открива летния сезон с много хип-хоп

| от chronicle.bg |

BackToTheUnity кани всички, които обичат хип-хоп културата и нейното разнообразие от стилове и изкуства, да заповядат на хип-хоп форум на открито.

BackToTheUnity е един от най-емблематичните фестивали за българската хип-хоп сцена. През годините фестивалът се съхрани като идея и успя да създаде мост между елементите,стиловете и поколенията. Затова и името за 11-тото му издание не е никак.

The Missing Link символизира точно това, което не искаме да липсва на родната сцена – уважението и приемствеността. Както повелява традицията, BackToTheUnity открива летния сезон на 2-ри юни в „Маймунарника“(Борисова градина) и на една сцена се обединяват уважавани имена като SPENS, NDOE & MYTAG (DRS), ЖЛЪЧ, ATILA, SENSEI, SECTA, JAHMMI YOUTH & CHIBOOK, УМА И ДУМА, КЕРАНОВ & JAY, 5O’CLOCK, ROOF RHYMES, SPLITKID & HOMELESZ, набиращите сила MISHMASH,TAXOMA, R.O.S, PARKMAN и АБСТАКТ. DJ-и на събитието ще бъдат AKASHA и ГЕНА.

TRASHER е Beatbox елемента, а суперсилата RAWNINS ще се погрижат breaking-a да завърти главите на всички с движенията си.

0511 CREW са графити артистите, които ще внесат цвят на фестивала и тази година със заявката, че графитите са истинска форма на изкуство.
Билети може да закупите в мрежата на BiletBg/БилетБг или на касите.

Предварителна продажба -15лв.
На входа -20лв.

 
 

Васил Михайлов спечели „Аскеер“ за цялостен принос

| от chronicle.bg |

За 28-и път в театър „Българска армия“ бяха връчени наградите „Аскеер“.

Голямата награда за цялостен принос към театралното изкуство получи Васил Михайлов. „Днеска цял ден в главата ми е „Върви, народе…, Върви, народе…“. И след това се оказва, че ако върви, „Бог ще го благослови“, каза развълнуваният актьор при получаването на „Аскеер“-а.

BIG15078957627

Най-много награди – 6, спечели Народният театър „Иван Вазов“.

За водеща мъжка роля беше отличен Захари Бахаров за превъплъщението му в Бае Славе в постановката „Чамкория“ в Театър 199, а за водеща женска роля – Мария Стефанова за ролята на А в „Три високи жени“ в Народния театър „Иван Вазов“.

Иван Пантелеев грабна приза за най-добър режисьор, а постановката му „NеоДачници“ в Народния театър спечели „Аскеер“ за най-добро представление.