Повечето учители не знаят как да приобщят деца с увреждания

| от chronicle.bg |

По-голямата част от учителите не са подготвени да работят с деца със специални образователни потребности. Проучване, проведено сред 300 учители от 1 до 8 клас в цялата страна по поръчка на Центъра за приобщаващо образование показва, че 58 на 100 от учителите имат опит с преподаване на деца с увреждания. Само опитът обаче не е достатъчен, за да направи учителите по-уверени и по-приемащи.

Затова и повечето предпочитат да нямат такива деца в своя клас. Учителите подкрепят в много по-голяма степен приобщаването на деца с трудности при усвояване на материала и при социализацията, както и със специални потребности, дължащи се на физически увреждания. Не е така обаче при децата със сензорни увреждания. Това е свързано със слабата подготовка на учителите да планират подходящи дейности в класната стая и с липсата на подкрепа при работата с децата в клас.

Значително нарастват резервите към приобщаването на деца, които имат поведенчески проблеми като вербална агресия и неспазване на правилата на поведение. Учителите имат нужда от подкрепа, както от знания и умения за позитивна педагогика, за да реагират на този проблем.

Резултатите показват, че учителите без опит с деца със специални образователни потребности са по-резервирани, докато учителите, които имат опит с такива деца изразяват по-висока подкрепа за приобщаване на някои от групите деца със специфични потребности.

Половината учители отчитат нужда от методи на работа с децата с обучителни трудности (51%), от знания и умения за изработване на индивидуален план за децата със специални образователни потребности(43%), от конкретни инструменти, които да им помогнат при определяне на децата, които имат нужда от допълнителна подкрепа (38%).

Сред факторите, които биха мотивирали учителите за развиване на модела на приобщаващото образование, при което всяко дете, независимо от трудностите си, можем да идентифицираме външните фактори, които изискват промяна в системата, като заплащането (60%) гъвкави учебни програми (47%), допълнителна подкрепа от помощник учител или ресурсен учител (42%), броя ученици в паралелка (42%) и наличие на допълнителни учебни материали и помагала (30%), а така също и фактори, чието преодоляване е изцяло в инициативата на училищата, като специализирани обучения (22%).

Над две трети от учителите подкрепят приобщаващото образование (65%), намира място в класната стая, а 22% заемат междинна позиция. Едва 13% от учителите застават на другия полюс и отхвърлят приобщаващото образование като философия и модел.

Проучването е проведено от агенция „Глобал Метрикс“ от 6 до 20 юни по поръчка на Центъра за приобщаващо образование.

Снимка: Getty Images

 
 

Франция глоби Google 50 милиона евро

| от chronicle.bg |

Френският регулатор по защита на личните данни издаде глоба на Google от 50 милиона евро за нарушаване на GDPR нормите. Това е най-голямата GDPR глоба от европейски регулатор и първата, която се издава на някой от технологичните гиганти.

Французите се мотивираха с аргумента, че Google не е показвал достатъчно информация на потребителите за политиките си относно съхранение и ползване на лични данни, с които те се съгласяват. Според регулаторът компанията все още не е поправила грешките си.

GDPR задължава получаването на изрично съгласие от страна на потребителите със събирането на информация за тях. Съгласие, от което те могат да се откажат по всяко време.

Въпреки че глобата изглежда голяма, тя е доста малка в сравнение с максимумът, който се допуска в тази област. Той е до 4% от годишния доход на компанията. Това може да означава милиарди.

Глобата не е прецедент. През декември болница в Португалия беше глобена 400 000 евро за подобни нарушения, германска социална мрежа получи глоба от 20 000 евро през ноември, а австрийска фирма – 4 800 евро.

Говорител на Google каза, че компанията е „силно посветена“ на посрещне „високите изисквания за прозрачност и контрол“, които хората очакват. Отделно от този прецедент, Google търпи критики по отношение на боравенето с лични данни от потребителски групи в 7 други европейски държави.

 
 

Как се украсяват курабийки

| от chronicle.bg |

Обичате ли курабийки? Разбира се, че обичате! Сега както всичко обичано, така и те се развиват и то по много креативен начин.

В интернет през последните няколко години се появиха редица YouTube канали, които обръщат внимание специално на декорирането на курабийки за удоволствие на публиката. На тази тенденция не се обръща достатъчно внимание, а тя силно го заслужава.

Видеата с храна не са нещо ново. Има цели телевизионни канали, посветени на готвенето и гастрономията. Заради това, в момента като че ли наблюдаваме израстването на едно „ново“ изкуство до висотите на киното и музиката.

В момента могат да се намерят подобни компилации, които са дълги дори по 1 час, а акаунти, които предлагат такова забавление и в снимки освен видео, могат да бъдат намерени във всички социални мрежи. В Instagram има страници със стотици хиляди последователи, а видета в YouTube често имат милиони гледания.

 
 

Гледайте на живо номинациите за Оскар

| от chronicle.bg |

related pos=“right“]Дойде време за обявяването на номинираните на 91-те награди на Академията. Те ще бъдат обявени от Кумаил Нанджиани от „The Big Sick“ и Трейси Елис Рос от „Black-ish“ в 15:20 часа българско време.

Обявяването ще бъде предавано на живо във Facebook, Twitter и YouTube. В края на текста ще намерите официалния YouTube фийд.

Тази година очакваме сред номинираните да са „Roma“, „Green Book“, „A Star Is Born“ и „BlacKkKlansman“, както и още. Церемония ще е от две части – в първата ще бъдат обявени номинираните в категориите поддържащ актьор и актриса, костюми, монтаж, музика, кратък анимационен филм, кратък игрален филм, миксиране и специални визуални ефекти. Във втората ще бъдат обявени номинираните в останалите категории: актьор и актриса, пълнометражен анимационен филм, кинематография, режисьор, документален филм (кратък и пълнометражен), чуждоезичен филм, грим и прическа, пълнометражен игрален филм, визуални ефекти, адаптиран сценарий , оригинален сценарий, оригинална песен и дизайн на костюмите

Официалната церемония по раздаването на Оскарите ще се проведен на 24 февруари.

 
 

От промоутърка на вода до актриса – Келет Кутберт

| от chronicle.bg |

Кой да знае, че една фотобомба може да те издигне толкова! За Келет Кутберт това означава роля в сапунената опера „The Bold And The Beautiful“.

На тазгодишните Златни глобуси Кутберт стана известна като „Fiji Water Girl“ (момичето с водата Fiji) след като е наета да разнася бутилки с минерална вода на събитието. Тя попада в редица снимки зад знаменитости и заради си привлекателната си външност беше забелязана от широката общественост.


View this post on Instagram

@erwinloewen

A post shared by Kelleth Cuthbert (@kellethcuthbert) on

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

A post shared by Kelleth Cuthbert (@kellethcuthbert) on

Келет е и модел като в Instagram има около едва около 228 000 последователи. Разгледайте най-красивите й кадри в галерията ни. „Нямах време дори да седна и да помисля какво ще последва от всичко това, но каквото и да е, ще бъде вълнуващо“, каза девойката пред списание Glamour. „Според мен съм готова за всичко, но в интернет нещата идват и си отиват ей така. Ще видим. Харесва ми да играя, но всичко извън ролите е просто шум.“  


View this post on Instagram

Winter sale at @labno25. Up to 80% off! ❄️

A post shared by Kelleth Cuthbert (@kellethcuthbert) on