Популярни марки масло ни цакат с качеството

| от |
Влагат палмово масло и повече вода от обявеното, установиха от асоциация „Активни потребители“.

Производители масово влагат в маслото немлечни мазнини, вода и технологични добавки в нарушение на законодателството и добрите производствени практики, установи изследване на асоциация „Активни потребители“, което обхваща 15 от най-популярните на пазара марки масло.

Продуктите бяха тествани за наличие на немлечни мазнини, съдържание на вода, мазнини и сух безмаслен остатък (СБО). През теста минали следните марки: Mlekovita, Fine Food, Deutsche Markenbutter (Rostar BG), Horeca, масло смес „Хранинвест“, „Филипополис“, Kitchen Butter, Fine Life, краве масло „Хранинвест“, Alpenbutter „Meggle“, „Домлян“, LACRIMA, „Родопея“, MILTEX и „Верея“.

Три са основните нарушения, установени от „Активни потребители“.

Най-важното от тях е нерегламентираното влагане на заместители на млечната мазнина, което е установено при четири от изследваните проби. Става въпрос за твърди растителни масла като палмовото, което от години се ползва в производството на сирене. Съществуват обаче подозрения и за използването на хидрогенирани отпадъчни мазнини, свинска мас и др., което е незаконна и вредна търговска практика. При някои проби процентът на немлечните мазнини достига шокиращите 75. В останалите проби, където е установено това нарушение, то варира между 10 и 50%.

При пет от пробите било установено значително по-ниско съдържание на мазнини спрямо посочените на етикета.

Масово водата е повече от обявеното.

По-високото водно съдържание влошава качеството на продуктите, намалява срока им на трайност и повишава вероятността от развитие на патогенни микроорганизми. Освен това, водно съдържание над 25% означава, че е почти сигурно наличието на технологични добавки (влагозадържащи вещества) в продуктите, което е абсолютно недопустимо. При пет от марките водното съдържание изобщо не е било посочено на етикета, отбелязват от „Активни потребители“./News7

Можете да видите цялото изследване на www.aktivnipotrebiteli.bg

 
 

Книгите, които чакаме да излязат в България

| от chronicle.bg |

Тази есен българският книжен пазар ни предлага богат избор от заглавия, имена и жанрове, чуждестранни и български. Въпреки това все още има романи, които не са превеждани на български език.

А ние си искаме заглавията. И ги искаме възможно по-скоро. Защото тези от тях, които бяха адаптирани за малкия или големия екран през годината възбудиха интереса ни. Другите си ги харесваме и от преди това. Силно се надяваме българските издателства скоро да ги добавят към каталозите си.

В галерията горе можете да видите онези романи, които са супер добри, но засега можете да ги четете само в оригинал (дано е за кратко).

 
 

Виктория Джъстис – новото лице на Холивуд

| от chr.bg |

Виктория Джъстис e изгряваща, дори вече изгряла актриса и певица. Първата си роля получава, когато е едва на 10, а от тогава участва в няколко филма и сериала, в това число „Zoey 101″, „Victorious“ и „Eye Candy“.

Джъстис играе и в театъра!

Тя е родена в Холувуд, Калифорния. Баща й има английски, немски и ирландски корени, а майка й – пуерторикански. Виктория, както ще видите от снимките в галерията ни, има и полусестра Мадисън.

 
 

Любимите ни „бижута“ на Джани Версаче

| от chronicle.bg |

Помните ли Карла Бруни, Кейт Мос, Клаудия Шифър, Наоми Кембъл, Синди Крауфорд, Хелена Кристенсен? В онези години, когато те владееха не само модния подиум, но и милиони сърца по света. Включително това на Джани Версаче. Дизайнерът, който взима всички гореизброени имена и ги прави свои музи. А те позират до него на снимки както години по-рано манекенките на Ив Сен Лоран се снимат до своя откривател.

Връзката между модел и дизайнер (при истинските дизайнери) е повече от работа – тя е необходимост. Не просто да имаш красива жена, на която да нахлузиш дрехата, а да създадеш силует, вдъхновен от тази жена, силует само за нея. Той ще й стои така, че тя ще изпъкне и ще привлича погледите. А това в крайна сметка ще накара хората да обичат и двете – и дрехата, и модела.

Над моделите на Джани Версаче сякаш има ореол, който винаги ги представя в най-добрата светлина, дори двадесет години след смъртта на дизайнера. Все още първата асоциация, когато чуем имената им, е „секси“. Някак не можем да си представим Наоми Кембъл като стара баба или дори жена на средна възраст. Да не говорим, че все още си мечтаем за среща със Кейт Мос.

По повод наближаването на премиерата на „Убийството на Джани Версаче“ си припомняме неговите „бижута“. Ако сте ги позабравили, незабавно прегледайте галерията горе – за ваше добро е, не че нещо…

 
 

Телефоните на бъдещето

| от |

Какво можем да очакваме от телефоните на бъдещето? Всичко? Не – те едва ли ще перат и ще готвят, и едва ли ще ви сгъват дрехите от онзи стол с дрехи, който всички имаме. Те ще отразяват технологичният процес на времето!

Нека разгледаме двата водещи телефона на пазара според мнозинството: Айфона на Епъл и Галакси на Самсунг.

Галакси от бъдещето ще има 3D принтер. С него много лесно ще можете да си правите кейсове за телефона, да си поправите нещо по колата – маркуч, гума ако се спука – да си изпринтите някоя от старите нокии. Платената версия, може да принтира предмети с биологична тъкан, така че ако някой ваш приятел си е купил Айфона на бъдещето, ще можете да му принтирате бъбрек.

Телефонът от бъдещето ще може и да ви казва какво е времето освен навсякъде по света, и под земята. Но защо? Защото е бъдещето – фабриките, където се правят телефоните, са замърсили до такава степен повърхността на планетата, че вече на много места живеят под земята. Добрата новина обаче е, че служителите във фабриките за обувки вече са пораснали и не е експлоатация на детски труд.

Самсунг Галакси най-вероятно ще смени и името си. Видите ли, ако телефона ви може да принтира бъбрек за рязко обеднелия ви приятел, най-вероятно ще сме овладели до съвършенство галактиката. Тоест, тя ще стане нещо ежедневно, все едно си ходиш до село. А Самсунг не може да си позволи телефона му да се казва Самсунг село Тлачене община Бяла Слатина, примерно. Затова ще го прекръсти на Самсунг Юнивърси.

Епъл ще маха все повече неща от апаратите си и Айфоните от бъдещето ще се просто една дизайнерска пръчка. Когато искате нещо, просто ще размахвате пръчката и то ще се случва моментално като с магическа… пръчка, хмм. Искате да се обадите на някого – развявате пръчката, произнасяте името и то звъни. Искате да пуснете фенерчето – развявате пръчката, казвате „лумос“ и то се пуска. Искате да играете игра – хвърляте пръчката и я гоните.

Ако сте момченце – когато сложите Айфонът от бъдещето в джоба си, той ще засича, че сте момченце, ще засича и точно колко сантиметра сте момченце. Данните ще се пращат в Епъл за анализ и ако са под зададен стандарт, Епъл ще ви предлага следващия Айфон от бъдещето на по-висока цена, защото въпреки това ще си го купите, за да компенсирате.

Ще можете да получите всеки от двата телефона на малко по-ниски цени, ако представите специален купон. Този купон свидетелства за участието ви във вече напълно истинската космическа война между двата бранда. Най-висока отстъпка ще получават пехотинците на фронта – 10%, с договор за неограничени минути, които да използвате да не говорите с внуците си. Те също няма да ви се обаждат, но не защото не искат, а защото Земята ще е извън обхват.