Полша ще спори с Русия и Бразилия в третия етап на Мондиала

| от |

Домакините от Полша си осигуриха място в третия етап на Световното първенство по волейбол, след като победиха лидера в групата си Франция с 3-2 (25:18, 21:25, 25:23, 22:25, 15:12).

В друг мач от група Е Австралия загуби от Италия с 1-3 и завърши втория групов етап без спечелена точка. В последните срещи от група F Германия се наложи над Канада с 3-0 (28:26, 25:22, 25:23), а Куба загуби от Китай с 2-3 (25:19, 20:25, 25:18, 20:25, 11:15). Мачовете от третия групов етап ще се проведат на 16, 17 и 18 септември. Полша е в група с Бразилия и Русия, а в другия поток са Франция, Германия и Иран. Първите два отбора от всяка група отиват на полуфиналите. /БГНЕС

 
 

Нова трагична смърт в порно индустрията

| от chronicle.bg |

31-годишната порно актриса Юри Лъв бе намерена мъртва от наемодателя си в къщата си в Лос Анджелис. Според информациите Юризан Белтран, както е истинското й име, е починала злоупотреба с лекарства.

Новината за смъртта й бе потвърдена от директора по бизнес въпросите в PornStar Platinum Дан Хоуг.

„Пиша това с тъга. Цялото семейство на PornStar Platinum тъжи за загубата на един от членовете си. Юри бе намерена днес на 31 г. Винаги е била мила с мен и ще ни липсва“, написа Хоуг.

Колежката й Ники Мило хвърли малко повече светлина около инцидента с Лъв.

„Белтран е починала от свръхдоза. Октрита е от собственика на къщата, в която е живеела в Белфлауър, Калифорния. Имало е хапчета до нея на леглото“, разказа Мило.

Новината за смъртта на Юри Лъв идва броени дни, след като порно звездата Огъст Еймс се самоуби на само 23 години след серия от онлайн тормоз.

 
 

„Последните джедаи“ събра 45 млн. долара през първата нощ

| от chronicle.bg по БТА |

„Дисни“ съобщи, че „Междузвездни войни: Последните джедаи“ – осмият филм от космическата сага, е събрал 45 милиона долара приходи от прожекции през нощта на 14 срещу 15 декември.

Това са вторите най-големи приходи от предварителни нощни прожекции след 57-те милиона долара приходи, събрани от „Междузвездни войни: Силата се пробужда“, с който през 2015 г. бе сложено началото на тази нова трилогия.

Очаква се „Последните джедаи“ да донесе около 200 милиона долара приходи от прожекции през идния уикенд. Това ще го нареди на четвърто място сред филмите, събрали най-големи приходи през дебютния си уикенд по екраните. Филмът ще бъде прожектиран в 4232 киносалона в Северна Америка.

Райън Джонсън е сценарист и режисьор на „Последните джедаи“, който е с участието на Марк Хамил, Кари Фишър, Дейзи Ридли, Джон Бойега и Адам Драйвър.

 
 

Първият телефон със сензор за отпечатъци в екрана

| от chr.bg |

По-рано тази седмица Synaptics обявиха, че са разнищили проблема с вграждането на сензор за пръстови отпечатъци в дисплея и ще произвеждат технологията за компания от „топ 5″. Сега знаем и името на компанията: Vivo.

В пост за списание Forbes, технологичният аналитик патрик Муурхед разказа за срещата си с телефона на Vivo оборудван със сензора. Той го описа като „бърз и прост“, а от Synaptics твърдят, че е два пъти по-бърз от 3D технологиите за разпознаване на лица като Face ID на Apple, въпреки че е трудно двете да се сравняват, защото използват различни механизми.

„Ето няколко снимки на смартфона VIvo със сензора за пръстови отпечатъци  на Synaptics в дисплея. SMOS сензора е 0,7 милиметра дебел и разпознава отпечатъци направо през OLED дисплея по-бързо, отколкото очаквах.“

Интеграцията на такъв сензор се разглежда като начин за удобна биометрична идентификация за телефони с „цял екран“. Apple, както знаете, премахна сензора си за отпечатъци и го замести със лицев скенер в iPhone X.

Решението на Vivo е като шамар към Qualcomm, който също имат разработки в тази посока. По-рано тази година Vivo показаха телефон със сензор от Qualcomm, но той се оказа осезаемо бавен.

Компанията може и да не е от най-популярните, но е една от най-големите брандове за смартфони в света. Тя е на 5 място в за първото тримесечие на 2017 година и въпреки че падна до 6 позиция през второто можем да я сложим на едно заедно с Oppo, защото и двете са собственост на BBK Electronics. Oppo е собственик на OnePlus, който е по-малък бранд, но със сигурност ни е по-познат. Според Муурхед, заради успеха си на индийския пазар, Vivo може да се върне на 5 позиция.

 
 

Модата си отива, но глупостта остава

| от Кристина Михайлова |

„С ръка на лице”. Тези от вас, които се вълнуват от последните музикални течения, веднага ще се сетят за песен с такова име.

Само че през последните дни все имам повод да си сложа ръката на лицето – нали се сещате, по онзи начин, казващ „спрете Земята, искам да сляза”.

И не защото съм префърцунена интелектуалка, съвсем не. Обаче когато нещо е „модерно”, „на гребена на вълната” или „последен писък на модата”, то не задължително е „яко”. Като чуя песен с „яко” тъп текст, колкото и модерен бийт, танцови движения и готини дрешки да има, пак няма да ми хареса. Да, вероятно като ида на дискотека ще танцувам, но няма да си я пусна вкъщи, няма да я запомня и точно след няколко месеца ще тъне в забрава, не само за мен, но и в публичното пространство. Замислете се – има песни, които от толкова дълогогодишно слушане, вече почти ни прилошава. Например наближи ли Коледа (както сега), коя е първата песен, която ще ви атакува в мола, в кафенето, в ресторанта, по радиото, по телевизията, в социалните мрежи (споделена от хората, на които това им е любимата песен в живота), че и като предложение в youtube? Да… правилно се сетихте – ‘All I want for Christmas is you’. Когато пък си пуснете прахосмукачката вкъщи, някак естествено в главата ви (или в тази на човека около вас, лежащ на дивана) зазвучава… ‘I want to break free’. Разбира се, няма как да пропуснем ‘It’s my life’, която е лайтмотивът на всеки купон (дори на феновете на поп-фолка, точно преди да си пуснат Преслава).

Та стига примери, разбрахте ме. Има песни, които остават – не за месец-два, а за години наред. И най-вероятната причина е, че просто са смислени, някак си успели да съчетаят в идеална симбиоза музика, текст, визия и послание. Само тези песни ще останат в световния музикален фонд, ще бъде помнени и ценени. Например никога няма да разбера защо има изпълнители, които завинаги ще останат известни за не-толкова-големите-си-фенове само с една единствена песен, а имат поне 10 албума!?

Мисля си, че изкуството (театрално, танцово, театрално) би трябвало да дава повече смисъл, отколкото фойерверки. Че като го изпиташ, то трябва да остане, да те накара да мислиш, да чувстваш и леко, едва осезаемо да те промени към по-добро. Но когато културата стане халтура, когато се опростачи и единствената й цел стане печалба и „кинти”, то проблемът е сериозен. Когато един ден играеш на сцената на Сатиричния театър, а на другия – призоваваш хората да търкат лотарийни билетчета, значи има проблем. Когато можеш имаш диапазон от цели 4 октави, с което парадираш, и същевременно пееш, че „от икебана дървесата ги боли”, значи има проблем. И колкото и да ми се иска да застана пред Народното събрание и да вдигна юмрук срещу властта, че не подкрепа българската култура, а музикантите и актьорите се налага да правят простотии, за да се справят с финансовото битие и да влязат в полезрението на медиите, не мога да го направя. Защото не само „държавата” е виновна.

Когато излизат тревожни статистики как българските ученици нямат критично мислене, всички се тревожим. А когато консумират халтура, никой не го е… грижа. И няма как да искаш да възпитаваш смислени хора само с преструктуриране на учебните програми, докато извън училище ги залива безсмисленост. Затова критичното мислене е важно. То е начин да прецениш, кога модерното е вредно и е по-добре да избереш старомодното. Кога да ходиш с късо яке до под мишниците и с летни кецки през зимата може да бъде последен писък на модата, но после у вас ще стане като модерна аптека. Кога да слушаш „готин” бийт те прави готин, но да пееш тъпия текст (и да го смяташ за поетически връх, интерпретиращ „нещата от живота”) те прави повърхностен.

„Движението с ръка на лице е част от модерната хип-хоп култура”, чета аз из интернет. И аз харесвам хип-хоп културата, музиката, начина на обличане, танците, хип-хоп приятелите си и все пак… когато нещо е тъпо, просто е ТЪПО. И не е редно да облечеш един тъп текст в съблечено тяло и много тежкарско поведение. Не защото на мен много ми пречи, не. Когато не ми допада нещо, го игнорирам или се забавлявам за момент с него, после го забравям. Но когато 11-годишната ми братовчедка го види и реши, че е „яко”, тогава става лошо. Когато пък реши, че не е яко, започват да й се подиграват. И това е още по-лошо.

В крайна сметка модата си отива, младостта и дързостта също. Но глупостта остава. И е пагубна.

Но нали знаете – „всичко е точно”…