Подземно трасе с две метростанции от Бизнес парк „София“ към ИКЕА

| от |

Приетият вариант за продължение на първи метродиаметър върви успоредно на Околовръстното и стига до долна лифтова станция „Симеоново“, пише в. Строителство и града.

На 15 октомври Общинският експертен съвет по устройство на територията на Столичната община разгледа разработените три варианта за трасе и нивелета на продължението на първи метродиаметър – от метростанция 16 при Бизнес парк „София“ в „Младост 4″ на запад до долна лифтова станция „Симеоново“. (Решението за посоката на трасето е взето на експертен съвет на Столичната община още през 2012 г.) Във връзка с изпълнение на заповед на кмета на Столичната община от 2012 г. „Рикат“ разработват предпроектните проучвания, възложител е „София Саут Ринг мол“.
–-
По време на експертния съвет бяха разгледани подробно два от трите варианта за трасе и нивелета, тъй като другият (вариант 2) предвиждаше големи отчуждителни процедури на доста частни имоти, разказва инж. Антон Янев, управител на „Рикат“. В резултат на дискусите беше приет трети, изцяло подземен вариант. Според него междустанционните тунели ще се изпълняват по нов австрийски тунелен метод, така че да не се нарушават пътните комуникации в района и да не се навлиза в частни територии, които да подлежат на отчуждаване, уточни инж. Янев.

Трасе и метростанции
Продължението на първия метродиаметър от МС 16 до долна лифтова станция „Симеоново“ е с дължина 1902 м и 2 метростанции.
Първата метростанция 17 е разположена при връзката на бул. „Ал. Малинов“ с околовръстния път от северната страна, като за обслужване на пътниците от южната страна е предвиден подземен пешеходен тунел и ескалатори за влизане под околовръстния път и излизане от южната страна. МС 17 е къса – дължината й е 137 м, ширината й е 16.9 м.
След МС 17 трасето върви успоредно на Околовръстното от северната му страна в западна посока. Малко след бул. „Климент Охридски“ („Бистришко шосе“), срещу долната лифтова станция „Симеоново“ е разположена МС 18. Тя е третирана като крайна, дълга е 113 м, ширината й е 16.8 м. Пешеходен тунел под околовръстното с асансьори, стълбища и ескалатори свързва северния вестибюл с южния.
Метростанциите са дълбоки, защото метротунелът между МС 17 и МС 18 трябва премине под реките Банишка и Рекалмица, и то така, че над него да се осигури минимално покритие от 4.50 – 5 м. МС 17 е на дълбочина на терена около 18 м, като коловозите са на -15 м. МС 18 е дълбока 22 м, като коловозите са на -19 м. Точните стойности ще бъдат ясни при разработване на идейния проект. И двете станции ще бъдат изграждани по открит способ.

Подземните комуникации
Тунелът не нарушва подземните комуникации, които са съсредоточени основно около „Бистришко шосе“ (бул. „Климент Охридски“), магазините на ИКЕА, „София Ринг мол“. При МС 18 ще се наложи изместването на канализационна система. Възможно е в малка степен да бъдат нарушени комуникациите за улично осветление. Но основното предизвикателство е преминаването на метротунела под двете реки. Най-вероятно ще бъдат проектирани допълнителни дейности за заздравяване на свода на тунела и на терена около реките. Това ще стане на базата на по-подробни геоложки проучвания, за да се разбере кой ще е най-добрият начин за укрепване.

Експертният съвет препоръча
метростанция 17 да бъде съгласувана с проектанта на квартал в „Младост 4″ с влязъл в сила ПУП от август 2014 г. Проектът за разширението на метрото е предаден през април 2014 г., тези промени тогава не са съществували и затова и не са отразени. Идеята е да не се засяга бъдещият квартал и да не се навлиза в сервитута на Софийския околовръстен път.

metro

Другите варианти
„Спазвайки минималните изисквания за проектиране на метрополитени, запазвайки целостта на съоръженията по бул. „Ал. Малинов“ и връзката му с околовръстния път, отчитайки същоствуването на естакадата от Околовръстното, която преминава над „Бистришко шосе“, нямахме кой знае колко варианти за трасета“, казва инж. Янев.
Няколко са пречките метротрасето да мине от южната страна на Софийския околовръстен път:
– Фундаментите на устоите на естакадата.
– В района има гъста застройка, не се открива възможност за ситуиране на МС 18.
– Теренът след МС 16 се покачва рязко. „Изследвахме вариант да минем от юг на Околовръстното – зад новия „София Ринг мол“ и зад ИКЕА, но се оказа, че за да има метростанция там, трябва да слезем в дълбочина поне 30 м, а ние имаме ограничение – надлъжните наклони могат да бъдат максимум 4%. И това създава проблем с вертикалната комуникация на пътниците, уточни инж. Янев.
Наземен вариант също се оказва неприемлив. Според инж. Янев „вариантът, който можеше да бъде изпълнен частично по открит способ, включва подземното изкачване на дълъг участък след МС 16, при което се засяга транспортна тунелна връзка от бул. „Ал. Малинов“ на изток към кино „Арена“. Ако повдигнехме нивелетата, трябваше да предвидим реконструкция на този тунел и да минем на разстояние 50-60 см от естакадата на околовръстното. При такова надземно решение свързването на северната и южната страна на метростанцията трябваше да стане с пасарелка. Добавяме към проблемите и високото коловозно развитие на метростанциите. И още – като се копае открито, е необходимо голяма част от подземната инфраструктура да се реконструира“, допълни инж. Янев.
Следващата стъпка по развитието на проекта за разширение на първи метродиаметър е подготовката на идеен проект, съставен от 20 части.

 
 

Трейлър на The Aftermath: къде още ще гледаме Кийра Найтли?

| от chronicle.bg |

Докато гледаме как се представя Кийра Найтли в ‘“Колет“ (в програмата на CineLibri 2018), насочваме погледите си към следващия интересен проект на тази страхотна актриса.

Продуцентската компания Fox Searchlight пусна първия трейлър на филма „The Aftermath“ – драма, развиваща се в периода след Втората световна война, която разказва за любовния триъгълник между персонажите на Кийра Найтли, Александър Скарсгард и Джейсън Кларк.

Филмът е базиран на романа на уелския писател Ридиан Брук и е режисиран от Джеймс Кент. Сценарият е на Джо Шрапнъл и Ана Уотърхаус, екипът зад „Race“ и „Frankie & Alice“.

Ето какво гласи официалният синопсис: „В следвоенна Германия през 1946 г. Рейчъл Морган (Найтли) пристига насред руините в Хамбург, за да се събере със съпруга си Луис (Кларк), британски полковник, отговорен за възстановяването на разрушения град. Когато се нанасят в новия си дом, Рейчъл е поразена от решението на съпруга си: да делят къщата с предишните й собственици – немски вдовец (Скарсгард) и травмираната му дъщеря. В тази нажежена атмосфера емпатията и скръбта отстъпват място на страстта и предателството.

Очакваната премиера на филма е за края на април 2019 г. Сега спираме с приказките и ви оставяме в компанията на прекрасната Кийра и нейната приятна мъжка компания.

 
 

Най-големите глупости на Волен Сидеров по дати

| от |

Евала на Волен обаче. Човек като него – с нещата, които прави, и обществения си образ – би трябвало да води вариететни програми по казината заедно с Венци Мартинов и Жоро Пентаграма. Това би трябвало да е максимумът на кариерата му. Или да си има някакво блудкаво предаване от онези, на които декорът е просто една синя завеса. Онези, които получават най-много внимание, чак когато ги свалят. Вместо това човекът е заможен политик. Въпреки всичко това:

Глупостите в НАТФИЗ

Започваме с ясните неща. Октомври 2015 година беше обикновен месец като всички други. Докато не стана 23-ти и Волен не нахълта безпардонно в НАТФИЗ, разсейвайки ни от почти приключващите ни заплати. Но тогава вече бяхме свикнали, а…

Глупостите в БНТ

Играли ли сте компютърната игра GTA. Нахлуването в БНТ на 27 юни 2013 година беше точно по тертип на тази игра. Мнозина по-млади очакваха след като Волен излезе, да започне да спира коли по „Евлоги“. Не че не го е правил вече.

Магистралните глупости на Тракия

Трудно е да спреша властта да не те скопи морално. Нямаш повод да я спираш – все пак имаш власт, имаш пари, имаш приятели. Защо някой да не направи атентат срещу теб? Още на 7 април 2006 година трябваше да видим симптомите на това, което ще последва.

Пиянските глупости в самолета

И тогава, през 2010 година, получихме помощ от немската полиция. Тогава Волен беше Летящия шотландец и буйстваше в самолета „видимо пиян“ според немците.

Минимална пенсия 500 лева, минимална заплата 1000 лева

Нелепите настоявания на Волен на през 2012 година, за да спечели наивните: възрастните сенилни хора и младите мързеливи хора. Сладко е да си в опозиция. В статия на econ.bg се казва, че ако минималната заплата стане 1000 лева, моментално ще започнат съкращения, работните места ще намалеят и ще се захрани сивата икономика.

Ето! Сами виждате колко са заразни глупостите на Волен! Никой не би трябвало дори да си помисля да взима насериозно тези цифри – съвсем ясно е, че няма как те да са възможни; адски, адски ясно е. И въпреки това хората се подвеждат.

Глупостите при Джамията

Всеки успял ентърнейнър има своя първи „хит сингъл“. Мисля, че събитията от май 2011 година пред Джамията са първият хит на Волен, с които той и партия Атака изгряха.

***

Този текст не е за Волен Сидеров. Той е за нас. Защото допускаме тези глупости да ни действат в посока, която той иска. Това е тъжно, толкова тъжно. Може би статията в Irish times е истина, може би наистина сме напът да изчезнем. И може би ще е за добро. На кого му трябват куци коне. Ние сме куци коне, които избират метални стружки пред макар и не особено вкусна тревата само защото стружките блестят интересно. И това е толкова тъжно и дразнещо.

Не питайте правителството защо ТВ Атака спря. Питайте защо ПП Атака все още не е!

 
 

Ролята, за която Никол Кидман се промени до неузнаваемост

| от chronicle.bg |

Напук на всички, които изпращаха кариерата на Никол Кидман в някоя черна дупка и подиграваха актрисата за не дотам сполучливите хирургически намеси, тази прекрасна жена показва, че няма намерение да слезе от екран.

За това свидетелства не само филма „Boy Erased“, който очакваме да излезе, но и следващият й филм, „Destroyer“. В него Кидман е неузнаваема и претърпява трансформация почти колкото тази в „Часовете“, където влиза в ролята на Вирджиния Улф.

Първия трейлър на „Destroyer“ ни запознава с Ерин Бел, детектив от полицейския отдел на LA, която е преследвана от спомен за неразрешен случай с престъпна банда от Калифорнийската пустиня. Операцията е завършила трагично, а днес, години по-късно, лидерът й отново е готов за действие. А това означава Ерин да се изправи срещу всички демони от миналото.

Режисьор на филма е Карин Кусама, а сценарият е на Фил Хей и Мат Манфреди. Освен Кидман, във филма ще видим и Себастиан Стан, Татяна Маслани, Брадли Уитфорд и Тоби Кебъл.

Първото показване на „Destroyer“ беше тази година на Telluride Film Festival  и до този момент критиците се изказват повече от хвалебствено за изпълнението на Никол Кидман.

Световната премиера на филма по кината ще бъде на 25 декември. А ето и трейлъра:

 
 

Купете си шато във Франция за 60 долара

| от chronicle.bg |

Някога мечтали ли сте си да имате замък във френската провинция? А имате ли 58 долара?
Краудфъндинг кампания за реставриране на френското шато Ebaupinay в региона Дьо Севър в западна Франция предлага дялово притежание върху него срещу средства за възстановяването му. Инвеститорите ще имат думата в ремонтната дейност. Организатори са стартъпът Dartagnans.fr и асоциацията за реставриране Adopte un chateau.

Инвестицията ще ви превърне и в неофициален френски „лорд“.

„Хората също така ще могат да дойдат и да ни помогнат с работна ръка за работата по шатото, както се е правело едно време преди 500 години“, казва основателят на Dartagnans Ромен Делом

Последният проект на Dartagnans и Adopte un Chateau замъка Mothe-Chandeniers. „Mothe-Chandeniers е от 19 век, а Ebaupinay е от 14 и по това двата проекта се различават. Искаме да направим реставрацията изцяло по средновековни методи и с автентични материали“, пояснява Делом.

Mothe_chandeniers1

Относно замъка Mothe-Chandeniers: през декември 2017 година 27,910 човека от 115 страни участват в спасяването му. Официално документите се подписват през март 2018 година и мнозина от дарителите идват да помагат. По думи на Делом: „Хубавото беше с Mothe-Chandeniers, че успяхме да направим всичко, което обещахме на хората“

Ebaupinay – името означава „бял трън“ – е построен през 14-15 век в готически стил с разрешение на френския крал Чарлз VII. Официално става исторически паметник през 1898 година. Той има 4 кули, които са в голямата си част здрави, въпреки пожара през 18 век при Френската революция.

Общия напън е да се сменят дървениите и да се оправят камъните, където може, да се направят ковачници, конюшни, средновековни кръчми и хостел. Ако останат средства, може и зона за битки.

Когато проектът бъде завършен, очакват се около 50-60 000 посетители на година.

Във Франция има около 600 замъка в непосредствена опасност. Това означава, че ако не им се помогне в следващите месеци или години, ще изчезнат завинаги.

Концепцията за обществено финансиране на подобни реставрации срещу дял от собствеността може да се прилага навсякъде по света. Страни като Италия, Испания и Великобритания имат същия проблем.