По-голяма финансова помощ за бедните тенисисти

| от |

Тенисът минава за много елитен спорт, който не всеки може да си позволи, това важи не само за играчите, но и за зрителите. Затова ATP се заема със задачата, те обявиха, че от следващата година ще мотивират тенисистите, които са по-назад в ранглистата и понякога не могат да си позволят участие на по-големи турнири.
4

Премиите в световния тенис растат всяка следваща година, а това се дължи на по-големите наградни фондове. Австралия Оупън, който е първият Голям шлем през годината, дава старта на новия сезон през януари. Наградният фонд е  31 милиона долара, а на US Open се очаква през 2017 г. парите разпределени между играчите  да достигнат до 50 милиона евро.

Но това са част от най-престижните тенис събирания, големият пай си разделят най-добрите световни ракети, за които няма зима. Световната тенис асоциация започна да мисли и обявява повече пари от 2014 г. за по-малките турнири от сериите  Чалънджър , които попадат във втората категория.
1

Там наградните фондове варират от 25 000 до 150 000 долара, които са нищожни в сравнение с големите турнири, където най-добрите световни тенисисти, след като спечелят, си тръгват с чекове от по два милиона долара .

„С тези мерки искаме да направим по-голяма равнопоственост по отношение на приходите. Миналата година започнахме с реформите за справедливо разпределение на награди от Големия шлем не само за победителите и финалистит , но и за тези, които отпадат в по-ранна фаза на турнирите. Сега мислим за играчите, които не се класират изобщо или играят много рядко на турнири от Големия шлем и сериите „Мастърс„, казва Джорджо Ди Палермо , който е в борда на директорите на ATP.

2

Според него тенисистите , които не са в първите 150 позиции в класацията не трябва  да плащат разходите от  собствения си джоб. Тяхната кариера е съвсем различна от тези, които са в елита. Нямат печалби, а трябва да се сблъскат с големи разходи за пътувания, оборудване, обучение. Разходите на един тенисист от по-ниска категория  за един сезон са от 50 000 до 70 000 евро.

С новата стратегия ръководството на ATP гарантират, че от следващата година тенисyt ще бъде икономически изгоден и за по-малките турнири, а това e добра новина за всички 2182 играчи, които се намират в ранглистата.
3

Организаторите на „Чалънджър“ турнирите не са убедени в това  като Клаудио Речини, който организира 15 такива турнира в Италия. Според него е добре да бъдат наградени по слабо представените тенисисти, но тогава голям проблем ще бъдат спонсорите, които трудно се привличат все по-трудно през последните години на криза.

Само през последните три години са спрели да съществуват осем Чалънджър турнира, поради финансови проблеми.

И за финал най-добрите 10 изпълнения на Григор през 2013

 
 

България вече е ON ART в услуга на българските творци

| от chronicle.bg |

На теория всеки ще каже, че културата е водещ фактор за развитието на всяко общество. На практика обаче, за да има култура и тя да изпълнява мисията си, са необходими обединените усилия на нейните създатели, аудиторията и каналите, чрез които тези две страни ще стигнат една до друга. В нашия свят, разбирайте медиите.

В тази насока се случва новата кампания на телевизията Bulgaria ON AIR, която се заиграва с името си, за да започне Bulgaria ON ART – трибуна, която би трябвало да осъществява връзка между творците и аудиторията.

От 11 февруари телевизията ще приютява още повече култура и стойностни артистични проекти.

Водена от разбирането, че всеки качествен продукт трябва да намери своята трибуна и аудитория, медията стартира кампанията Bulgaria ON ART.

Главни действащи лица в нея ще бъдат онези нови български автори и проекти, които често незаслужено остават в сянката за сметка на по-популярните прояви.

След предварителна селекция избрани творби и автори ще получат безвъзмездно време и видимост в различните канали на Bulgaria ON AIR – онлайн, социални мрежи и рекламен блок. Така телевизията ще предостави възможност за промотиране на нови български културни продукти и ще насърчи развитието им.

Сред първите участници в Bulgaria ON ART е групата Парапланер. Съвсем скоро характерното й фюжън фънки звучене ще се чува и от ефира под формата на кратък клип, а във Facebook страницата на телевизията вече е публикувано и интервю с музикантите.  Предстоят още подобни дейности като част от кампанията. Но интервюто с Парапланер е доста прилично начало на Bulgaria ON ART.

Повече за кампанията и условията за участие може да прочетете ТУК.

 
 

Apple също планира сгъваем телефон

| от chronicle.bg |

Apple подаде документи за патент на сгъваемо устройство, от което предполагаме, че компанията иска да направи iPhone подобен на Samsung Galaxy X Fold.

В документите можем да видим дизайн на сгъваем на две телефон. Или може би таблет?

screenshot-2019-02-19-at-12.32.54-5972

Дизайнът се казва „мидена черупка“ и е значителна стъпка спрямо предните телефони на Apple. Самият документ обаче сам по себе си не означава, че можем да очакваме подобна технология през октомври, когато компанията традиционно представя новите си продукти.

При Samsung обаче нещата са ясни – очакваме сгъваем телефон и то съвсем скоро.

Имаше всякакви слухове около смартфона на Samsung (както винаги), но компанията още миналата година ни показа как би изглеждал, а след това го видяхме и в рекламно видео. Но все още нямаме официална информация за капацитетите на устройството.

Знаем само, че разгънат дисплеят, който се казва Infinity Flex, ще е 7,3 инча (18,5 сантиметра).

През 2018 година стартъпът Royole пусна FlexPai, който има сгъваем 7,8-инчов екран.

 
 

Аурата на Карл Лагерфелд отдавна е безсмъртна

| от chronicle.bg, по Le Figaro |

Срамежливо дете, велик моделиер, фотограф, дизайнер, единствен по рода си илюстратор, мъж, който сам по себе си е марка… Трудно е Карл Лагерфелд да бъде облечен в един костюм. Тази сутрин светът загуби един от последните големи моделиери, които помнят времената, когато Ив Сен Лоран, Шанел, Живанши, Елза Скиапарели и Баленсиага пускат своите колекции. Самият той работи сред тези хора, живее сред тях и през годините умишлено създава около себе си мистериозната аура, която го прави… Карл Лагерфелд. Тайните са навсякъде – от рождената дата, през личния живот до редицата непотвърдени слухове, които кръжат около него. Карл Лагерфелд почина днес, 19 февруари 2019 г.

Лагерфелд е син на немски предприемач и продавачка на бельо. В юношеските си години напуска предградието на Хамбург, където живее, за да отиде в Париж и да завърши училище „Монтен“. От тогава, до края на живота си не напуска френската столица.

Живее на левия бряг на Сена, който е мястото на бохемите. Професионалният му път започва като асистент на Пиер Балмен, от когото научава тънкостите на занаята, които ще прилага през цялата си дълга кариера. Продължава образованието си в училището за мода в Париж, където се запознава с Ив Сен Лоран и двамата стават приятели. През 1954 г. обаче, и двамата печелят първа награда в конкурса за най-добра дреха от вълна на Националния департамент по вълна – Ив за рокля, а Лагерфелд за палто. Това слага началото на тиха вражда продължила 44 години. Всичко окончателно преминава от привързаност във враждебност, когато партньорът на Лагерфелд, дендито Жак дьо Баше, става любовник на Ив Сен Лоран. И до днес този конфликт остава един от най-известните в света на модата. Известен плейбой, Баше е олицетворение на гей лайфстайла от ерата непосредствено преди епидемията от СПИН, когато партитата, наркотиците, алкохола и секса са били в неограничени количества. Скарването между Лагерфелд и Ив Сен Лоран слага началото на разделението на лагери във френската мода, за което мнозина до края обвиняват Баше. След смъртта на мъжа през 1989 г. Лагерфелд създава парфюма „Жако“, посветен на единственият му партньор, за когото светът научава.

През 1962 г. Лагерфелд напуска Пиер Балмен и се присъединява към модната къща „Жан Пату“. Но едва през 1964 г. шансът наистина му се усмихва и той започва работа за „Клое“, където застава плътно до основателката на къщата Габи Агион.  Там дизайнерът създава митичните си голи рокли, вдъхновени от студентките от Латинския квартал, който той често посещава. Негова е и инициативата за успешните реклами на модната къща, за които наема големият фотограф Хелмут Нютън. Но най-знаковият период от живота на Лагерфелд започва през 1983 г., когато застава начело на модната къща, която Коко Шанел оставя преди 12 години, след смъртта си.

Лагерфелд става творчески директор на „Шанел“ в момент, в който брандът е на една ръка разстояние от фалита. Само за една година, той създава забележителния брой от 10 колекции за къщата на улица Камбон, а също и за „Фенди“. Преминава с лекота от едната естетика в другата и възражда най-характерните елементи от двете марки. На практика Лагерфелд успява да извлече най-уникалните и вечни запазени марки, направени от Коко Шанел и да ги адаптира в продължение на 35 години.

Опорните му точки са добре познатите костюми на Коко Шанел с симетричните сака четири джоба, туидът като материя за жените, малката черна рокля, двуцветните обувки и чантата с верига за дръжка. В последните години негова  е инициативата за създаването на кратки късометражни филми, в които да бъдат показани определени моменти от живота на Коко Шанел. В ролята на френския дизайнер влизат Кийра Найтли, Ванеса Паради и Кристен Стюарт.

Карл Лагерфелд е повече от творчески директор на една от най-влиятелните модни къщи. Също както нейната основателка, и той е звезда. Може би най-рапознаваемият от всички дизайнери: белите топирани коси, тъмни и големи очила, високи яки, рединготът. Начинът, по който говори с журналистите. Дори хранителният му режим, благодарение на който успява да отслабне с 40 килограма в началото на века, става еталон в стремежа към добра фигура.

Кайзерът, който не оставя потомство с изключение на своята котка Шупет, през годините се обгражда със своя собствена фамилия. Днес той се събира със своя партньор, Жак дьо Баше, който умира през 1989 г., завинаги. „Няма да има погребение. По-скоро просто ще умра.“ казва през 2018 г. в свое интервю. Едва ли това би имало значение, защото аурата на Карл Лагерфелд отдавна е безсмъртна.

 
 

Брейкденсът може да стане олимпийски спорт

| от chronicle.bg |

Брейкденсът все още е жив и може да получи място на Олимпийските игри в Париж през 2024 заедно със спортното катерене, карането на скейтборд и сърф. 

На пресконференция във френската столица беше обявено, че брейкденсът в момента чака одобрение от Международния олимпийски комитет. Танцът се класира преди скуоша, снукъра и шаха.

Спортното катерене, скейтбордът и сърфът вече бяха добавени към списъка и ще имат олимпийски състезания още в Токио през 2020, заедно с бейсбола и карате. МОК има време да реши до декември 2020 година.

Миналата година брейкът получи свое място на младежките олимпийски игри в Буенос Айрес, където руската команда Bumblebee взе приза при момчетата, а японцият тим Ram – при момичетата.

Шон Тай, президентът на федерацията World DanceSport, каза: „Ако брейкът бъде включен към Олимпийските игри в Париж, това ще бъде едно фантастично постижение. Много врати ще се отворят, популярността ни ще скочи значително и всички ще видят стойността на красивия спорт. Виждаме също така възможността и за други танцови дисциплини да последват този пример и да бъдат включени към олимпийската програма.“