По-добре порше, отколкото рубли

| от |

Сривът на рублата плаши руснаците, пише Дойче веле. И особено по-заможните от тях, които трескаво търсят начини да спасят парите си от обезценяване. Хит на пазара в момента са не акциите, а покупките на скъпи автомобили.

Руската рубла не спира да се обезценява. А това засилва страховете на руснаците, че спестяванията им могат да се стопят и по-заможните от тях купуват като обезумели луксозни стоки. Най-търсени са автомобилите от марките Порше, Мерцедес и Лексус, показват пазарните проучвания. Така например само през ноември продажбите на Порше в Русия са се увеличили с 55 процента, а тези на японския производител Лексус са скочили дори с 63 на сто. Засиленото търсене принуди търговците на японската марка в Русия да назначат допълнителен персонал за обслужване на клиентите.

Покупките са пределно изгодни

Купувачите обаче не са само богаташи – хора от почти всички слоеве на населението обръщат рублите си във валута и с нея си купуват луксозни коли, пише „Франкфуртер алгемайне цайтунг“. Внезапният интерес на руснаците към нови автомобили идва на фона на общия спад в продажбите – с около 12 процента от началото на годината, по данни на руската Асоциация за европейски бизнес /АЕБ/. Ръст се наблюдава само в покупките на луксозни машини.

„Автомобилите в момента се харчат като топъл хляб, независимо дали са луксозни или евтини“, казва Татяна Луковецкая, директор на една от най-големите автомобилни фирми в страната „Rolf Group“. Тя допълва, че не може да си спомни друг подобен бум в продажбите на коли през последните 10 години. Спестяванията в рубли се обезценяват рязко, докато в същото време автомобилите поскъпват с по-ниски темпове от другите потребителски стоки, скочили само през последния месец 9,1 процента, отбелязва австрийският „Ди Пресе“.

Автомобилът като инвестиция

Алексей, служител на руска банка, е инвестирал миналия месец в ново Ауди А7 и по този начин е спестил 40 хиляди долара, които би загубил от обезценяването на рублата. „Във времена на кризи хората виждат в покупката на нов автомобил добра инвестиция“, казва и Андрей Родионов от руското представителство на Мерцедес-Бенц. „Правилото, че напускайки магазина един автомобил губи автоматично 20 на сто от стойността си, вече не важи“, допълва той. В сегашната необичайна ситуация се случват необичайни неща, казва Йорг Шрайбер от АЕБ. „През последните седмици регистрираме необичайно повишение на търсенето, за което много допринесоха и очакванията за предстоящо повишение на цените на колите от началото на следващата година“, посочва експертът.

Докато Мерцедес и Порше бележат ръст в продажбите, други двама германски производители на автомобили от високия сегмент очевидно не успяват да се възползват от благоприятната ситуация на пазара. „През октомври продажбите на автомобили от марката БМВ са намалели с 39 процента спрямо същия период на миналата година, а тези на Ауди бележат спад с 16 на сто. Очевидно руснаците не смятат, че покупката на автомобил от тези две фирми е добра инвестиция“, казва Ханс Никълс от агенция Блумбърг.

 
 

Как да предпазим личните си данни в интернет

| от |

По принцип никой не го интересува конкретно вие къде живеете и какво правите. Никой не го интересува персонално вашата информация, дори ако му я изкрещите в лицето. Представянето на реклами е автоматизирано и Марки няма да седне да ви гледа на колко години сте и къде точно в „Надежда“ живеете. Ако не искате реклами, дръпнете си адблокър. Ако обаче ще гледате реклами, по-добре да са таргетирани, за да ви инетерсуват. Иначе все едно гледате телевизия със сенилната си баба и тя е господар на дистанционното.

След като изяснихме тези неща и старателно не ви разказах за егоцентричната си колежка от университета, която си закриваше камерата на лаптопа с лисче, да не би някои да я гледа, време е за няколко практически съвета как да не злоупотребяват демоните на интернет с личните ни данни.

Да не споделяме личните си данни в интернет

Така и на Лари и Сергей ще им е трудно да разберат къде сме и съответно да решат какви реклами да ни покажат – на Русенско варено или на Тутраканска сливова. Ще е трудно обаче и на момчето от пицарията да уцели точно къде да направи доставката. Но когато искаш да си анонимен, трябва да се правят жертви, като това да не ти донесат пицата навреме (или въобще някога). Или когато колегите на новата работа те питат за фейсбука ти, да им кажеш съвсем друго име към акаунт без аватар и About информация, засрамен осъзнавайки локвата от параноя, в която се къпе сърцето ти. Но пък руските хакери няма да могат да купят балистични ракети от китайската мафия на името на Елинчо от Долна Диканя.

Да излъжем за личните си данни

Да, защо просто не излъжем? Не, сериозно, защо като ви питат за личните ви данни, не кажете невярна информация. Като малки не сте ли били в сайт, който ви пита на колко години сте? Още тогва можеше различиш педантичните деца от по-творческите – едните прилежно кликваха „18“, а другите „90“ и нагоре. Съвсем естествено, ако кажете, че сте на 90 години някъде, може да ви се появят реклами на разни хапчета и апаратчета, но това е цената ФБР, Мосад и Путин да не знаят на колко години сте реално, когато сутрин ви четат личните данни, докато си пият кафето.

Да не бъдем в интернет въобще

Познавах едно момче, което си теглеше цялата заплата, за да не седи при тези мошеници в банката. Познайте дали имаше нокия с фенерче. Разбира се, че имаше нокия с фенерче – човекът си тегли парите от банковата сметка, за да не му ги откраднат от банката…

Интернет винаги е бил опасно място. От това да кликнеш на грешното копче „Download“ в торент сайта и да заразиш компютъра си с интернет грип. До това хората да разберат как се казваш, къде живееш, колко пари печелиш, как изглеждаш, за да може да те таргетират с фейк нюз, че да гласуваш после за Тръмп, който евентуално, живот и здраве, да започне Трета световна война. Това са опасностите на интернет.

Много хората си мислят обаче, че има човек някъде там, който всъщност гледа тази информация. Това са същите хора, които си мислят, че като ти напишат номера на стената в някоя тоалетна и всички ще се счупят да ти звънят. Искам да им кажа, освен горните три алтернативи, че никой, НИКОЙ, на този прекрасен свят не се интересува от личните им данни. Никой.

 
 

Изложението Cars & Coffee идва в България

| от chronicle.bg |

На 2 юни ще се състои първото по рода си изложение на т.нар. суперавтомобили у нас, Cars & Coffee, като част от най-големия автомобилен феномен в света.

България се присъединява към останалите над 40 държави от общността Cars & Coffee в Европа, Америка, Азия, Африка и Близкия Изток, в които франчайзът вече има дългогодишни традиции и в които се провеждат общо над 120 събития годишно. Някои от тях, например в Бреша, Италия, привличат повече от 1500 участници и над 25 хиляди посетители.

На събитието в България всички запалени автомобилни ентусиасти ще имат възможност да разгледат отблизо някои от най-редките модели автомобили в света с двигатели от над 500 конски сили, а собствениците им да се срещнат при закрити врата и да създадат контакти едни с други в неформална, приятелска атмосфера.

На Cars & Coffee Bulgaria ще бъдат събрани над 30 дизайнерски, колекционерски, спортни и класически (ретро) коли на марки като Lamborghini, Ferrari, McLaren, Rolls-Royce, Bentley, Bugatti, Aston Martin и селектирани модели на Porsche, Mercedes и Jaguar.

C&C Brescia 2018_5

Притежателите на супер и хиперавтомобили могат да кандидатстват за участие в Cars & Coffee Bulgaria на онлайн платформата cars.coffee най-късно до 28 май.

Онези, чиито автомобили бъдат одобрени, ще бъдат поканени да се присъединят към първата част от събитието на 2 юни в RIU Pravets Resort, включваща закуска и брънч, презентация на проекта и награждаване с приза “Best of the Show” (“Най-добър автомобил на изложението“) под формата на мини Pagani, изработена специално за случая и подписана лично от Хорацио Пагани.

В следобедните часове участниците ще се отправят към София за втората, публична част на събитието. Супер и хиперавтомобилите ще бъдат разположени пред зала “EFE” на хотел ”Маринела“, а изложението ще бъде отворено за посетители от 17:00 до 19:00 часа. Пилотното издание на форума се осъществява с подкрепата на Lavazza, Vilner, р-т Bulgar, Street Lounge, Bertoni, хотели RIU Pravets и “Маринела” и медийното партньорство на сп. TopGear, DARIK и WebCafe.

C&C Brescia 2018_6

В дългосрочен план стратегията за Cars & Coffee Bulgaria е да реализира и другите типове събития, които се провеждат в държавите от “семейството“ на Cars & Coffee, а именно турове в страната и включването ѝ като дестинация от по-мащабните, международни обиколки със супер и хиперавтомобили.

Може да видите повече за събитието тук.

 
 

15 убийствени кадъра на Рами Малек като Фреди Меркюри

| от chronicle.bg |

Надяваме се, че разправиите и премеждията пред дългоочаквания биографичен филм за Фреди Меркюри, „Bohemian Rapsody“, са в историята и от тук насетне остава само да се наслаждаваме на тийзърите и трейлърите, в който Рами Малек е по-секси от всякога. Премиерата на филма е на 2 ноември, а преди дни излезе трейлъра, в който Рами Малек се раздава на макс. 

По всичко личи, че този проект ще даде началото на нов, плодороден етап в кариерата му и ще го вкара в света на киното. Този на телевизията вече добре го познава от ролята му в „Mr. Robot“, за която беше награден с „Еми“.

Режисьор на биографичният „Bohemian Rapsody“ е Декстър Флечър, а сюжетът проследява издигането на Фреди Меркюри до върховете на славата.

Новият трейлър освен, че е надникване към един от потенциалните филми на годината, почти ни накара да се влюбим в Малек. Разгледайте галерията горе и ще разберете защо. Няма да отнеме цяла вечност, не се притеснявайте. Както казва Меркюри в трейлъра: „Съжалявам жена ти, ако мислиш, че шест минути е цяла вечност.“ 

 
 

Стана ясно защо птиците нямат зъби

| от chronicle.bg |

Защо птиците, които са преки наследници на динозаврите, са загубили зъбите си по време на еволюцията? За да може пиленцата да се излюпят по-бързо от яйцата и да имат по-големи шансове да оцелеят, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Съвременните птици имат човка без зъби, каквато са притежавали някои динозаври през мезозоя (251 млн.-65 млн. г. пр. н. е.). Бяха предложени редица хипотези, за да се обясни появата на човка без зъби у птиците. Някои учени са на мнение, че изчезването на зъбите позволило да се намали теглото на главата и да се улесни полетът.

„Това обаче не обяснява защо някои месоядни динозаври през мезозоя, които не можели да летят, нямали зъби, а човка“, заявиха учени от университета в Бон, Германия.

Най-често приеманата теза за изчезването на зъбите е свързана с промени в хранителния режим у птиците. Това улеснило оцеляването им при масовото измиране на видове преди 65 милиона години, предизвикано от падане на астероид, който променил климата на планетата.

Учените от университета в Бон предложиха нова хипотеза, свързана със стратегията за репродукция на динозаври птици и продължителността на инкубационния период на яйцата.

Новата хипотеза е базирана върху неотдавнашно изследване на американски палеонтолози, които констатираха бавния инкубационен период на динозавърски яйца.

Той продължавал няколко месеца, като този при примитивните влечуги, докато продължителността му при съвременните птици е значително по-кратка, от десетина дни до няколко седмици.

Причината за това е в зъбите – при динозаврите поникаването им отнемало около 60 процента от времето, свързано с инкубационния период.

„Ембрионът трябвало да изчака в яйцето да приключи поникването на зъбите“, поясниха учените. Яйцата са предпочитана от хищниците плячка.

Съкратеният инкубационен период, позволяващ по-бързо излюпване на пиленцата, осигурил важно еволюционно предимство.

Резултатите от изследването са публикувани в Biology Letters.