Петото издание на HI-FI ЕXPO София започва

| от |

По традиция три дни в столицата – на два етажа в Гранд хотел София в 19 стаи, 15 компании ще покажат последния писък в дизайна и разработките на най-известните марки  хай-фи конфигурации в света!

Тази година изложителите ще представят последните модели за 2014-а стереосистеми, тонколони, CD плейъри, DAC, усилватели, предусилватели и процесори, проектори и екрани, плазмени и LCD екрани, аудио- и видеосървъри, грамофони, акустичен дизайн, домашно кино, професионално аудио-видео оборудване. Български фирми с талантливи инженери ще демонстрират своите лични патентовани разработки на ръчно правени озвучитени тела и подобрения в миналогодишните си постижения, сред тях – нови трилентови колони, уникален модел на схемно решение за подобряване качествата на възпроизвеждане на звук от различни източници и още. Интерес ще предизвикат озвучителните тела, изградени с класически компоненти от 60-те и 80-те години и невероятни ретро дизайни. За първи път ще бъде показана и оказионна техника. Ще дебютират тонколони за вграждане на окачен таван и под. И все пак 21-ви век ще доминира на изложението – с присъствието на пионери сред супермодерната модификация безжични концепции и технологии, тъчскрийнове, 4D, 360° саунд, уникални комбинации от изцяло цифрови аудиоизточници като музикaлни Hi-Fi сървъри и плейъри, с класически аналогови Hi-Fi усилватели и озвучителни тела, хибридни усилватели от Hi – End клас. Техника от достъпна до зашеметяваща цена и клас!

Фирми участници: AlexConsult, AVC, Audio Arte, Avitel, Etheraudio, Homecinema, Kirov High-End, Monitor BG, Pioneer, RT audio design, Sofia Audio Center, S.T Innovators, Top Audio Video, Dynacord, Дюкян Меломан.

Посетителите на изложението ще участват и в томбола с голяма награда.

Изложители, новости, марки и модели:

Alex Consult в стая №: 208

1

Българската компания разработва уникални решения с екипа си от инженери с богат опит. Те ще участват за първи път на изложението и ще представят модел на схемно решение за подобряване качествата на възпроизвеждане на звук от различни източници (DEC, CD, DAC и др.). Този подход им е помогнал да създадат няколко много добри продукта, които ще бъдат представени, както и няколко вида правени от тях озвучителни тела. За да предложат на посетителите нещо различно, „Алекс Консулт” ще покаже различни класически компоненти от миналото и висококачествената техника от фирмите Luxman, Nakamichi, Kenwood, Akai и др. За първи път ще участва фирма, която ще покаже и оказионна техника.

Audio Arte в стаи 303, 304, www.audioarte.bg

 2

Познатата ни вече 5 години от изложението компания отново ще изненада посетителите, този път с  легендарните колони LaScala. Първата версия на този модел е представена през далечната 1963 г. и макар че колоните имат доста суров вид, със сигурност повечето аудиофили с удоволствие биха ги разположили в стаята си. На Hi-Fi Expo 2014 „Аудио Арте” ще представи втората версия на LaScala, която е с оригинален ретро дизайн, има изключителна чувствителност, невероятно ниски честоти и солидни физически параметри (тегло 80 кг).

„Аудио Арте” ще покаже и други култови колони на Klipsch – моделът Cornwall. Той се появява на пазара няколко години преди LaScala и вече повече от половин век се радва на голяма популярност сред любителите на Hi-Fi техниката. Всеки гост в изложбените стаи на „Аудио Арте” ще има възможност да чуе любимото си парче на колоните (ако, разбира се, го носи на CD).

Audio Video Consult в стаи 202, 203, 204, www.avc.bg

avc1

Тази година „Аудио Видео Консулт” ще представи следните нови за България продукти: грамофонни дози от реномираната японска фирма Miyajima Laboratory – перфектен баланс – качество и цена. Уважаваният американски аудиожурналист казва в едно свое ревю:

„Сравнявах дозите Shelter 7000 и Shun Mook Signature и мога да кажа, че Miyajima Shilabe с лекота звучеше най-естествено и убедително. Датската фирма Alluxity – (дъщерна компания на Vitus Audio) произвежда усилватели и предусилватели с традиционното за Дания безкомпромисно качество. На пазара се позиционират в относително по-достъпна ценова категория (за разлика от продуктите на фирмата майка Vitus Audio) и се отличават с елегантен, почти „life-style“ дизайн.

В полската специализирана преса редкторът Jacek Pazio казва: „Ако не сте включили Alluxity във вашия списък за прослушване и покупки – то правите огромна грешка. Ако все пак имате Alluxity в списъка, то търсенето ви може да приключи много бързо”.

Avitel в стая 313, www.avitel-bg.com

Тази година „Авител” ще акцентира върху качествените тонколони, предназначени за вграждане в таван и стена, най вече в таван поради развитието на съвременното съраунд поле, а именно Dolby Atmos. За да се състои 360° звуково възприятие, системата се нуждае от излъчващи тонколони от тавана, вариантите са 3: 1) вграждане на такива в окачен таван;  2) монтиране на външни върху тавана (не особено благоприличен вариант); 3) използване на тонколони на пода с насочено излъчване, което се отразява от тавана и създава усещането на звук, идващ от горе Тези и още много решения ще покажат заедно с много консултации и демонстрации от „Авител”.

5

4

 

Дюкян Меломан, ет. 3  www.meloman-bg.com

Ще представят щанд, на който ценителите на истински стойностната музика ще открият издания на различни носители – компактдиск, SACD, грамофонна плоча и DVD, и може да прослушат нови заглавия от лейбълите ECM, ACT, ENJA, WORLD CIRCUIT, WRASSE и WAGRAM.

Etheraudio в стая 310, www.etheraudio.net

6

Мотото на Еtheraudio е: Да възпроизвеждаме музиката по най-коректния начин! Това е вдъхновението за съдаването на продуктите – всеки компонент е изобретен, конструиран и сглобен изключително от „Етераудио”. Широколентовият високоговорител Ether 7.1.12, конструкцията на озвучителните тела от тип Backloaded Horn, трансформираните компактдискплейъри с модифицирани ЦАП-чипове, вакуумните линейни предусилватели, кабелите (захранващи, интерконекти и колонни) от сребърни сплави, усилвателите с вакуумни прибори, филтрите за електрозахранването, шаситата на устройствата и масите за аудиотехниката с антирезонансна конструкция от магнитно възприемчиви материали. Всичко е ръчно произведено, сглобено и тествано в „Етераудио” с истинска музика – Etheraudio recommended „music friendly play list“.

Тази година ще покажат най-скъпото, уникалното и съответно най-голямото в световен мащаб Abbssolute Intuition – the Biggest Single Ended Vacuum Tube Amplifier, както и новия си продукт Centaur Intuition 27 – Real Full Range Backloaded Horn Loudspeaker.

Pioneer от Global Electronics Distribution, в стая 302, http://pioneer.bg

p

Фирмата е официален представител на Pioneer и ще покаже плейъри, домашно кино, ресийвъри, микросистеми, говорители, стереокомпоненти, iPod системи, грамофони.

Homecinema BG, в стая 309, www.homecinemabg.com

Фирмата е oфициален представител за България на марките  OPPO DIGITAL, KEF, PMC, ARCAM, INTEGRA, TVIX, HIMEDIA, VAN DEN HUL, VICOUSTIC, PROJECTIONDESIGN, WBT, URC, SCREEN LINE, SHERWOOD.

Kirov High-End, в стаи 305, 306, 307, www.kirov-high-end.bg

 

В стая 305 на 3-ти етаж ще бъде показана стереосистемата MBL – изцяло ръчно изработена в Берлин. Тонколоните в системата са създадени с иновативна концепция за разпръскване на звука в триизмерна звукова панорама, като това е най-прецизната технология на възпроизвеждане на звука и най-близка до истинското живо звучене на музикалното произведение. MBL е седeмкратен носител на най-престижната награда в света на домашното аудио – Golden Ear Award. Принципът на разпръскване на звука, наречен Omni-directional – създаване на триизмерна звукова панорама в 360-градусова проекция. В буквален превод „оmni-directional“ означава – всички/различни посоки, респективно – триизмерно възпроизвеждане/разпръскване. Този тип тонколони се различават от конвенционалното насочено разположение на говорителите, с това, че използват по-нестандартно разположение на говорителите спрямо шасито и звучат значително по-просторно и обемно. Специално за почитателите на киното в стая 306 „Киров Хай-Енд” ще демонстрира 2 системи за интерактивно домашно кино – едната изцяло изпълнена с безжични тонколони и събуфер Sonos, и една конвенционална конфигурация с тонколони на канадската компания Paradigm Electronic – фирмата печели награди за съотношение цена/качество в продължение на 23 години! Най-новият модел ултратънки тонколони Millennia LP-2, които имат дълбочина едва 4,4 см, ще можете да чуете в комбинация с високо оценения рисийвър Anthem MRX 710, както и с прожекционен екран на известната американска компания Stewart Filmscreen – производител и иноватор с над 67-годишна история, благодарение на който днес познаваме киноизживяването такова каквото е!

Също в стая 306 „Киров Хай-Енд” ще покаже най-малкия дак в света – носител на награда “Продукт на годината” за 2014 г. от сп. What Hi-Fi – USB дака DragonFly. В стая 307 ще бъдат стереосистеми с компоненти на едни от силно респектиращите фирми производители в аудиоиндустрията – McIntosh, Hansen Audio, Clearaudio, Sim Audio Moon, PassLabs, Usher Audio, Cyrus, Prima Luna, Duevel, и други.

R&T audio design, в стая 312, www.rtaudiodesign.com

Млад български екип, който произвежда висок клас системи за аудиоприложения. Продуктите се продават успешно в Германия, Русия, България. Портфолиото им включва дигитални източници като CD Transports / CAP (24bit/192kHz), усилватели – клас A / AB (с отделно захранване), пълен обхват високоговорители и много други.

Монитор БГ в стая 312, в www.trifonovaudio.wordpress.com

Миналта година г-н Бойко Трифоно обра овациите на журитo в проведения конкурс на изложението с популярната си колона  Transient Perffect. Този път ще покаже пред хайфистите новата си разработка – „Транзиент перфект” – тонколони, които запазват фазово-времевата характеристика на входния сигнал. Преодолявайки тази деструкция, звуковата картина е с преходни процеси като на живо, естествен темброви баланс и добра пространственост – сценична директива.

Sofia Audio Centre, в стаи 205 и 206, www.audio-bg.com

 На Hi-Fi Expo 2014 София Аудио Център ще представи завършени high end и hi-fi системи с отлично съотношение качество/цена, вълшебен звук и съвършен дизайн. Например: MSB UMT/Diamond DAC/Diamond Base/Femtosecond clock цифров източник за всички формати дискове и файлове, D’Agostino Momentum Super Analogue предусилвател, D’Agostino Momentum моноблокове, Magico S5 тонколони.  Ултра high end комбинация, която доставя наслада на ухото и окото, на душата и сърцето.

Ще видите и чуете единствения революционен DAC/усилвател на 21-ви век – Devialet, в няколко разновидности – модели 120, 200 и 800 моноблокове. С безжична връзка до Вашия компютър/телефон, с конкретна настройка към Вашите тонколони. Суперелегантен дизайн, огромна функционалност, всички удобства, с възможност за софтуерно развитие в бъдеще.

Новите рисивъри, мрежови плейъри, универсални такива, портативни тонколони, минисистеми на Denon ще заемат централно място в нашата експозиция заедно с последните модели тонколони на Focal – Aria, Chorus, както и тези на Monitor Audio – Silver, Bronze. И, разбира се – телевизорите на Loewe. Naim Audo ще присъства с DAC и усилватели – достъпен билет за high end.

S.T.Innovators, в стая 314, www.stinnovators.com

Компанията, специализирана в автоматизацията, електрониката и нестандартното оборудване, ще покаже пред гостите мощните лапмови усилватели ICON с гранитен дизайн, титаниева (Ti) основа, изходни трансформатори – ISO TANGO, максималната изходна мощност за всеки канал е: 100 W при 4 Ohm товар и 100 W при 8 Ohm товар.

 Top Audio Video , в стая 315 и 316, www.topavdesign.bg

Тази година за първи път в България ТОП АУДИО ВИДЕО  ще представи Dolby Atmos 3D 4K домашно кино, изградено с продуктите на MARANTZ. Също така за първи път в България ще бъдат демонстрирани озвучителни тела на световноизвестните Vandersteen Audio,  получили приза „Най-добър звук“  на тазгодишното изложение CES Las Vegas, с който те са отличени не за първи път. Друг призьор, спечелил многобройни награди за иновации от световните Hi-Fi изложения, който ще бъде показан от ТОП АУДИО ВИДЕО, са озвучителните тела на Lawrence Audio,  чиито дизайн и звучене удивително напомнят музикалния инструмент контрабас, както може да видите от прикачената снимка.

 

 

 
 

Дженифър Анистън: Момчетата не искат да има продължение на „Friends“

| от chronicle.bg |

Дженифър Анистън разкри, че мъжката част от актьорския колектив на „Friends“ е отговорен за липсата на продължение на сериала. 

Самата Анистън също няколко пъти в миналото е казвала, че не иска да участва в евентуално продължение на легендарния сериен филм, но мнението й в последно време е противоположно. След като Рейчъл не на лице, остава само да убедим Мат Лебланк, Дейвид Шуимър и Матю Пери.

Актрисата гостува на „The Late, Late Show“, за да промотира „Dumplin“ – новият филм на Netflix, в който участва. Там тя сподели с водещия Джеймс Корден: „Слушай, с момичетата бихме се радвали да го направим отново, но момчетата не са толкова развълнувани от идеята по някаква причина – не знам. Затова просто решихме да направим римейк на „The Golden Girls“ след 40 години.“

Режисьорът на „Friends“ Кевин С. Брайт разказва как Дженифър е била готова да напусне телевизията изцяло след като е шефовете й са поискали първо спинофът на сериала да бъде с нейно участие, но след това са заложили на Лебланк (който в последствие се излага с „Joey“).

Разбира се, имало е разговори за завръщането на „Friends“ на екран. Но Брайт смята, че това никога не трябва да се случва, споделяйки реплика на Дейвид Крейн, а именно: „Група 50-годишни да се мотаят в кафене просто ще изглежда жалко“. Така фенски мечти и надежди на 10 години бяха тотално разбити.

 
 

Нискотарифен опит за летене

| от Мария Касимова |

Събота вечерта, летище София, Терминал 1. Противно на обичайното, четирите близки по час полети с нискотарифни компании не са произвели библейско стълпотворение пред проверката за сигурност и с огромна изненада преминавам през лабиринтната пътека с бодра крачка.

Безсловесна дама проверява бордната ми карта и личната такава и с поглед ми указва да мина навътре. Там, разбира се, уцелвам поредната тунингована хубавица, която не е чувала, че не може да лети, прегърнала любимия си дезодорант с размерите на лак са коса и която държи да си изясни правилата за безопасност на борда лично от “който ви и шефа на вас тук, сичкити”. Леко приповдигнатият й децибел набира скорост още повече, когато девойката обяснява, че със същия “тоз дизидорант” е летяла насам от Валенсия точно преди един месец. Тогава никой нищо не й бил казал на летището. Тъкмо я въдворяват с професионално отработен вежлив и хладен тон, когато току до мен на съседната лента един чичо се е запънал, че каквото и да става, той без домашната си ракия няма да излети!

Служителката зад скенер машината му сочи табелата, на които пише, че с течности над 100 мл не можеш да минеш, а той настоява, че това тука не е точно течност – то е ракия, а и го няма нарисувано! Следва емоционален разяснителен монолог на тема колко трудно се прави домашна ракия. После полунасълзен майсторът на домашняка гушва пластмасовото шише от кока-кола и драматично отстрелва коравосърдечните униформени от терминала с въпроса “Как сега, заради вас дъщеря ми в Германия няма да посрещне Коледа с ракията на татко си?!”. Видимо лека човешка тъга преминава през челата на отговорните за бордната сигурност, но дългът, както знаем, е по-силен. Така че ракията, заедно с гигантския дезодорант на момичето от съседната лента, преминават във владение на летищните власти.

После идва салонът…

За салона на Терминал 1 на Софийското летище могат да се напишат книги от всякакъв жанр. Претъпкано е като в селска автогара след събор. До полета за Валенсия има още час, но пред гишето, въпреки проветрението и студа, се е образувала опашка. Когато накрая и стюардеса застава до вратата, опашката набъбва двойно, а подстъпът към т.нар. редица за хората с прайорити бординг е блокиран. Плахо питам къде се редят те, тъй като съм платила подобна услуга, а двойка здравеняци ме измерва от глава до пети и ми изтърсва, че тука всички сме с предимство.

Докато със свито сърце очаквам да премина през зоркото око на стюардесата, забелязвам как една трета от непривилегированите пътници тъпчат по чанти и в пазви разни неща, за да могат да минат през контрола на вратата изрядни и с по една чанта. Леля навлича всичките си пуловери и жилетки и в освободеното място в сакчето си натъпква найлонов плик с някакви неща. Младеж набутва лаптопа си под ризата си на гърба, а приятелката му уж небрежно го придържа за кръста, докато стигнат до въртящата се врата преди автобуса. Била съм свидетел на всякакви етюди на тема “Как да прецакаме нискотарифна компания с багажа”. Но този път пък присъствах на това как една леля разпределя сред пътниците цяла кутия тунквани вафли, които после, някъде на десет хиляди метра над земята, лично си прибира, преминавайки като цветарка през всеки ред в самолета.

Не знам каква ще да е психологията на пътуващите с този вид по-евтини полети, но със сигурност те не са разбрали, че местата са запазени, има достатъчно за всички и правостоящи или тичащи след самолета не се допускат. Затова и юрушът, с който се изсипва тълпата от автобусчетата, не ми е понятен. Още по-непонятно ми е тоталното спокойствие, което гражданите имат, когато се настаняват по местата си.

Намери си бай Пешо номерчето на седалката, застане на пътеката и отдели едни пет минути от общия ни предполетен живот да си свали якенцето, да помисли дали да го сложи в багажа или да си го държи за всеки случай, а накрая вземе да се разтъпче, да се подготви за дългото седене. През това време опашката недоволства и дава съвети, но минута по-късно най-сърдитите от бавния бай Пешо правят точно като него. В крайна сметка стюардите, обучени да могат да се справят и с хора с поведение на деца в детска ясла, наместват нещата. Като се има предвид горното, може би е излишно да се възмущавам, че думи като извинете, моля и благодаря в тази среда не съществуват.

Когато идва моментът с храната обаче пътниците истински се оживяват. За моя огромна изненада на борда явно има хора, които пътуват само, за да опитат нудъл супата и сандвичите с шунка, които очевидно се предлагат единствено в този вид полети. Така започва едно смятане на валути, прехвърляне от евро в лева и обратно, вадене на кредитни карти, ядене и пиене и шумно коментиране на “безбожните цени”, които така или иначе съвсем доброволно току що са платили.

След насищането на стомаха идва ред и на насищането на нуждата от социални контакти. Мисля, че само в български самолет се качват съвършено непознати хора, които в края на първия час във въздуха се тупат по рамената дружески и емоционално си слушат биографиите. В средата на трите часа до Валенсия една трета от самолета вече е в изправено положение и с леко зачервени бузи и енергично лашкане между седалките циркулира по тесния коридор. Заедно с тях, разбира се, има и две-три току що проходили дечица, които лазят или едва пристъпят в краката им по същата тази пътека. По традиция и тоалетната е заета от първия миг, в който изгаснат светлините за коланите и остава такава до края на полета, като пред нея опашката почти константно е не по-малка от трима-четирима човека.

Дали заради този толкова народняшки дух в самолета или поради някакво тайно състезание за най-неразбираемо говорещ стюард, нашият казва някакви неща на английски и български език, които абсолютно никой не разбира. Толкова е бърз, че думите му ме зашлевяват като неочаквани плестници и ми звучат като диалект на ескимоско племе. Същият този суперскоростен лингвистичен феномен обаче проявява завидна способност да дава ясни, отчетливи и напълно разбираеми команди, когато по стара българска автобусна традиция самолетът се приземява и след задължителните аплаузи, част от пътниците скачат да си вадят багажа и да се приготвя за слизане.

Веднага седнете на мястото си, докато не сте наранили хората около вас!” се процепва тежкият тембър на стюарда и непослушковците тутакси си сядат на столчетата. Това трае, разбира се няколко минутки – толкова, колкото пилотът да изгаси двигателите. Тогава се става целокупно в името на това всички да се надръндим един в друг на пътеката и да си стоим така полузадушени, докато предната врата се отвори и ни закачат с ръкав за летището. Имам късмета да съм на един от последните редове и на място до пътеката, така че моите двама спътника отстрани вече са изправени и с накривени глави под багажното ме гледат с омраза.

Когато им казвам, че просто няма къде да застанем, защото пътеката е за по един човек, а сега на неговото място са шест, с неохота си сядат и започват разпалено да обясняват по телефона с чакащите ги отвън, че се бавят, заради “една тука”…

Логично, напускам борда последна. Минавам покрай бързоговорящия стюард и се изкушавам да го попитам защо му е така важно да говори толкова неразбираемо и бързо. Тъкмо да си отворя устата обаче, и зад мен се материализира възпълна госпожа в рокля с леопардова шарка.

Ай мърдай, кво си се запречила тука, за обратно ли искаш да го хващаш?ми изкрещява в упор. Дишам дълбоко, подхващам си куфарчето и тутакси прощавам скороговорката на стюарда. Все пак, каквото и да каза, някак звучеше интелигентно…

 
 

Жирафите са застрашени от изчезване

| от chronicle.bg |

Най-високият бозайник в света е заплашен от изчезване.

Два подвида жирафи – от общо девете, който съществуват в момента – бяха добавени към списъка със силно застрашени от изчезване за първи път от Международния съюз за защита на природата (International Union for Conservation of Nature – ICUN).

Кордофанския и нубийския подвид жирафи, които се срещат из цяла Африка, бяха определени като „силно застрашени“, а мрежестият жираф, местен за източната част на Африка – като „застрашен.“ 

Доктор Джулиан Фенеси, кодиректор на Комисията за оцеляване на жирафите към ICUN, каза в изявление, че „жирафите са под значителен натиск в основните си населени зони в северна, централна и южна Африка… Ние сигнализираме за това вече от няколко години.“

Ситуацията се дължи до известна степен на незаконния лов и на сложната военна обстановка в тези места. Допринасят за случая и увеличаващата се аграрна дейност и минно дело. 

За кордофанските и нубийските жирафи нещата може и да не изглеждат добре, но два други подвида – източноафриканския и ротшилдовия – се справят по-добре. Артър Муенза, координатор за Източна Африка към Фондацията за опазване на жирафите, казва: „Това е успех за нас и подчертава колко важни са усилията за опазване и следене на популацията на животните из целия континент.“

Той също така умолява усилията в тази посока да се увеличат, особено по отношение на новите силно застрашени видове.

 
 

Как се прави коледен хит?

| от chronicle. bg |

От сензационни класики като „Do They Know It’s Christmas“ от 1989 година до малко необичайните песни като „Killing In The Name“ от 2009 състезанието за коледен хит винаги е било разнообразно. Но как точно се прави коледен хит?

Екип експерти от британски музикален лейбъл смятат, че са открили печелившата формула. Те я създават след като анализират коледни хитове от последните 50 години и определят характеристиките им.

Според получената информация, песента трябва да бъде 3 минути и 57 секунди, в тоналността сол, темпото трябва да е 114 bpm, а самата песен да се изпълнява от 27-годишен солов изпълнител. Също така голяма част от коледните песни са били балади, а половината са кавъри.

И нещо забележително – почти всички песни са били за нещо друго, а не за Коледа. 

„Мисля, че сме далече от алгоритмичното създаване на коледен хит“, казва Хауърд Мърфи, основателят на лейбъла. „Но определени характеристики наистина правят песента по-лесна за приемане.“ Той също така сподели, че „Always On My Mind“ Pet Shop Boys (която е на върха на празничните чартове през 1987) е най-близо до иконичния коледен хит.

Това е така, защото е идеалната дължина и тоналност – също така е и кавър. Темпото обаче е 125 bpm, а не 114, и е записано от дует, чиято средна възраст е 31,5 година. „Mary’s Boy Child“ на Boney M идва на второ място.

„Можеш да направиш хит по всяко време на годината. Като сложиш звънчета в началото на една песен, няма да я направиш по-добра, ако вече не е добра“, казва Мърфи.