Пентагонът ще залага все повече на терминатори

| от |

Screenshot_3

Пентагонът публикува намеренията си за използване в идните 25 г. все повече роботизирани системи, констатира в. „Крисчън сайънс монитор“ в рубриката си „Секюрити уоч“. Според авторите на Unmanned Systems Integrated Roadmap /USIR/през следващият четвърт век навлизането на терминаторите – от роботи-пехотинци до безпилотни самолети, ще е решаващо за успешните действия на американската армия в бъдеще.

Проучването дава технологична визия на Пентагона с хоризонт 25 г. напред. „През последното десетилетие се засили развитието на роботизираните системи, създавани по искане на военното ведомство, техните възможности се превърнаха в неотменна част от бойните операции“, констатират авторите на документа. „Всъщност разходите по размерът, възможностите и разходите по роботизираните системи достигнаха нива, в които си съперничат с традиционната жива сила във войската“.

В близко бъдеще идеалните роботи ще бъдат в състояние да поемат т. нар. ангажименти „the `four D`s` /dirty, dangerous, dull and difficult – мръсни, опасни, скучни и трудни – бел. ред./ вместо обикновените бойци е мнението на Майкъл Тоскано, президент на Асоциацията за роботизирани системи в Арлингтън /AUVS/.

Армията на Щатите от години използва роботи , напр. за обезвреждане на т. нар. импровизирани взривни устройства в бойни условия. По нейна поръчка Boston Dynamics /фирмата наскоро беше купена от Гугъл/ създаде Голямото куче /BigDog/, едно товарно муле, което да носи снаряжението за бойците в трудните условия на Афганистан. В това отношение USIR трасира пътя на развитие на американската армия десетилетия напред и роботите ще действат все повече по суша, въздух и море. Американският флот иска да използва все повече роботизирани подводници, които да бъдат в състояние както да осигуряват охраната на американските пристанища, така и да извършват разузнавателни мисии и да бъдат използвани на дълбочини, непривични за човешки същества. ВВС искат да имат под ръка невидими бомбардировачи, не само като машините които изпълняват мисии „открий и унищожи“ в Афганистан, Пакистан и Йемен, но и по-големи летящи роботи, действащи в небесата на страни с по-модерна противовъздушна отбрана.

Както и при хората, най-големият проблем е в „мозъка“ – да бъдат създадени роботи, в чийто интелект врагът да не може да влезе.

Надпреварата е обявена. На пистата на Наскар роботи на 16 фирми, вкл. Boston Dynamics, представиха умните си железни чудовища. През декември осмината победители ще се надбягват за наградата от 2 млн. долара, които Пентагона ще даде за доразвиване на най-перспективната разработка. Като крайната цел е създаване на комбинирана армия от жива сила и роботи. „Има голяма вероятност в близко време съвместната работа между човек и машина да стане практика. В това число и да изпращаме роботи в горящи гори, където пожарникарите биха рискували живота си“. И не става дума за „ние“ срещу „тях“, а за едно цяло“, завършва Тоскано.

 
 

Двойките, които ни изкарват акъла

| от Амелия Понд |

Нали знаете онази посредствена, но така великолепна идилия, която романтичните филми, пиеси, книги и музики, създават у нещастния незапознат с коварния живот човек, че щом срещнеш някой по-специален в живота си, всичко ще е идилия и птички ще сплитат косата ви сутрин? Е, ние няма да говорим за нея.

А нали знаете онези специални двойки, които правят специални неща само с ексклузивно специални хора? И за тях няма да говорим.

Но за сметка на това ще ви представим няколко двойки на голям екран, чиято колаборация може да ви накара да се изпуснете в гащите малко, да се скриете на тъмно и тихо и дори да кажете някоя молитва. Те са от тези уникални Тя и Той на кино, от които може да ви настръхне косата, особено, ако ви се наложи да ги срещнете в някой иначе започнал приятно следобед на тиха уличка, където никой няма да ви чуе, че викате…

 
 

Подмладяваме мозъка си с младежка кръв

| от chr.bg |

Учени от Калифорнийския университет в Сан Франциско установиха, че преливането на кръв от подрастващи организми може да вдъхне нова младост на мозъка, съобщава сайтът Лайф, цитиран от БТА.

Спeциалистите провели експерименти с опитни мишки. Преливането на „млада кръв“ в организма на гризачите значително повишило когнитивните способности на мозъка им и на практика спряло естествените процеси на стареене.

Ферментът ТЕТ2 в резултат на няколко преливания на „свежа“ кръв в „стария“ организъм показал висока активност и станал причина за ускореното обновяване на мозъчните клетки на опитните животни. Учените планират в скоро време да тестват новия метод и върху хора. В случай на успех, може да се постигне пробив при лечението на тежките дегенеративни заболявания, увреждащи мозъка. Специалистите изтъкват, че преливането на кръв и паралелното провеждане на клетъчна генна терапия ще позволи частичното или пълното възстановяване на правилния режим на работа на невроните и синапсите.

 
 

Всички обичаме Дакота Фанинг

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 24 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Анди Уорхол: от рекламист до икона на културата на ХХ век

| от chronicle.bg |

Анди Уорхол е най-високоплатеният и успешен рекламен илюстратор в Ню Йорк, дълго преди работите му да влязат в най-големите световни галерии. Всеки ще го познае по творбите му – принтираните многоцветни портрети на Мерилин Монро, десетките супени консерви, сензационни статии – всичко това става синоним на течението в изкуството и културата „попарт“.

Творецът спомогнал за мултиплицирането на изкуството в САЩ тръгва от нулата, роден в емигрантско семейство на източноевропейци, и става харизматичен бохем, в чието жилище се събира американският елит, за да се отдаде на удоволствието. Той е първият, който прави от попарта изкуство, което влиза в салоните на висшето общество. Творчеството му го превръща в икона, олицетворяващата новата слава на артиста и нов вид изкуство.

В първоначалните му рекламни изображения Уорхол усвоява основните методи за манипулация на вкуса на масите. Рисунките му често са комични, изглеждат декоративно, натруфено и нямат нищо общо със студа и безличието на неговия попарт.

Все още се водят дебати около принтираните изображения, които налагат на Уорхол репутацията на попарт артист в началото на 60-те години. Според някои, неговата серия Death and Disaster и многоцветните картини на Мерилин Монро са провокирани от тъгата му. Други ги виждат като първите форми на „умора от състраданието“ – загубата на способността на аудиторията да симпатизира на събития, от които се чувства премахната. Трети пък сравняват творбите му с екран, филтър между нас и ужасяващите събития.

Въпреки че ще продължи да рисува и след това, през 1965 г. се оттегля , за да се посвети на правенето на експериментални филми.  Blow Job е един  от тях и показва лицето на млад мъж, по време на орална любов. Друг от филмите му, Sleep, в продължение на часове показва спящ мъж. Филмите му са пренебрегвани дълги години, но днес той е смятан за ключова фигура в киното на тогавашната епоха и за пионер в развитието на независимото кино.

На 22 февруари 1987 г. Анди Уорхол умира след операция на жлъчката. Вижте в галерията горе най-влиятелните му творби, символизиращи американската култура, новото време и масовото производство. Те белязват и днешния свят, 50 години след създаването им.

„Винаги казват, че времето променя нещата, но всъщност ти сам трябва да ги промениш.“

„Всеки ще има своите 15 минути слава.“

„Всеки има нужда от въображение“

„Обичам Лос Анджелис, обичам и Холивуд. Те са красиви. Там всички са от пластмаса, но аз обичам пластмасата. Аз искам да бъда от пластмаса.“

„Всеки си има проблеми. Важното е да не правим проблем от своите проблеми.“

Andy Warhol

„Не обръщай внимание на това, което пишат за теб. Просто го измервай в инчове.“

„Ако човек не е красив,  пак може да има успех, стига да има подръка няколко шеги в джоба си. И много джобове.“

„Искам да нося сините си джинси, когато умра.“

„Искам да бъда машина.“

„Имам социална болест. Трябва да излизам навън всяка вечер. Ако някоя вечер си остана вкъщи, започвам да разказвам слухове на кучетата си.“

„Мисля си, че би било чудесно, ако всички хора бяха еднакви.“

Andy Warhol With Patrick Flaming Filming The Chelsea Girls

„Сексът винаги е по-вълнуващ на екрана или между страниците, отколкото между чаршафите.“

„Изкуството? Това е името на човека.“

„Щом престанеш да искаш нещо, то само идва при теб. Това е абсолютна аксиома, знам го от опит.“

„Понякога не отдаваш значение на даден момент, а после се оказва, че той е предопределил цял период от живота ти.“

„Хората трябва да се влюбват със затворени очи. Просто затвори очите си. Не гледай и магията ще се случи.“

„Целуни ме с очите си.“