Пътят към Висшата лига

| от Михаел фон Майдел, Георги Колев |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ние ви представяме една от историите в него.

Четвъртото поколение на Renault Megane има всички основания за съперничество с най-добрите в конкурентния компактен клас в Европа. Изобилие от вътрешно пространство, качествени материали и изработка, мултимедийни системи на ниво, балансирани и тихи мотори, както и стегнато окачване са елементите на потенциалния успех

Не е необходимо внимателно вглеждане в този автомобил, за да се открият характерните елементи на новия стилистичен почерк на Renault. Едновременно с това Megane запазва някои характерни форми и пропорции от предишното си, трето поколение, като например силуета на зоната около задната колонка. Няма обаче как да не забележите доста по-скулптурираните, изваяни, динамични и като цяло по-сложни от производствена гледна точка повърхности. Присвитите предни светлини се очертават от значително по-големи като очертания и прорязващи долната повърхност основни дневни светлини, които създават доста различно от конвенционалното и някак много характерно излъчване. Така физиономията, увенчана с големия марков знак на Renault, става силно познаваема и в огромна степен следва стилистичните линии на Talisman. Тънките задни светлинни елементи, присвиващи се стремително към задния марков знак със скосявания, наподобяващи решенията при предната решетка, довършват тази динамичност в композицията, а характерната извивка в зоната на задните колонки е силен израз на дизайнерската линия на Megane. И без крайни стилистични решения като тези на хечбек версията на второто поколение Megane, новият модел има характерен облик и силно емоционално излъчване. Дългият 4,36 метра автомобил безспорно излъчва динамика и стремителност, принос за което имат не само дизайнът, но и общите пропорции – по-голямата дължина с 6,5 сантиметра и по-малката височина с 25 милиметра, съчетани пет сантиметра по-широка следа и нараснало с 2,8 сантиметра междуосие. Дали това ще повлияе на динамичните качества? Време е да проверим.

Като начало обаче няколко думи за вътрешния простор. Последният в голяма степен наподобява по размерите си този на новата Astra, а във висококачествените седалки се чувствате в добри ръце – това важи както за предните, така и за задните. Качеството на материалите и изработката е високо и се доближава до това на по-луксозни модели. Меките материали с чиста сглобка обаче контрастират с някои по-твърди пластмасови детайли като части от облицовките на вратите и елементи под арматурното табло. И това отношение Megane е съпоставим с нивото на Astra.

Има обаче нещо, с което обаче той изпреварва и Golf, и Astra – докато водачите на моделите на VW и Opel разчитат на класически инструментални прибори и сравнително малки монитори, тези на Megane имат на разположение по-модерна композиция от аналогови и виртуални прибори и до 8,7-инчов голям вертикален сензорен екран, от който могат да се управляват функциите на навигационната система, мултимедията и прочее в множеството менюта. Мнозина могат да се загубят сред тях, но любителите на таблети ще изпитат истинска радост.

По-малко радости предизвиква багажникът – по незнайни причини задната броня навлиза силно в багажното отделение, а когато задните седалки се сгънат, се оформя стъпало. Жалко, защото иначе френският автомобил предлага доста сериозния обем от 384 до 1274 литра. Astra, която разполага с двоен под на багажника, в този вариант има 310 литра, а без него са 370 литра. Едва нивото на Golf достига горе-долу това на Renault.

Техническата основа на четвъртото поколение на Meganе е новата платформа CMF на концерна Renault-Nissan, която се използва и за Talisman и Espace. За задвижването първоначално ще се използват три турбодизелови (с мощност от 90 до 130 к.с.) и три бензинови турбомотора (от 101 до 205 к.с.). На разположение на клиентите ще и трансмисия с два съединителя. По-късно ще последва 1,6-литров дизелов двигател с каскадно пълнене с два турбокомпресора с мощност от 160 к.с. – точно толкова, с колкото ще разполага и подобен конкурентен агрегат на Opel. Върхови за гамата ще е Megane GT с 1,6-литров двигател с мощност от 205 к.с., седемстепенна трансмисия с два съединителя, спортни седалки, страхотен звук и системата за завиване на четирите колела на Talisman. За GT обаче ще трябва да се почака още малко. Шофираният в теста 1,6-литров дизел със 130 к.с. по статистически данни разполага със 320 Нм въртящ момент при 1750 Нм, а субективно разгръща мощността си плавно и балансирано с мека и приятна работа. Перфектно допълнение към него е и шестстепенната механична трансмисия, превключваща леко и прецизно. Въпреки че окачването е стегнато и в съчетание със сравнително директното кормилно управление осигурява удоволствие от шофирането по завои, то щади пътниците си и не предава сериозни вибрации към купето.

От Renault са справили чудесно с процеса на проектиране на новия Megane. Мястото в автомобила е в изобилие, шофираният дизел е мощен, тих и балансиран, гамата от предлагани задвижващи агрегати е достатъчно широка. Комфортът е на високо ниво въпреки стегнатото окачване и директното управление, които пък осигуряват удоволствие при шофиране по завои. Малкото евтини пластмаси в интериора не влошават общото усещане за високо качество. В трудния компактен клас този автомобил определено има значителни повече шансове от предшественика си.

Новият брой на сп. auto motor und sport България вече е на пазара.

В актуалния мартенски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

Специална секция посветена на 10-годишнината от издание, в която сме подбрали за вас някои от най-интересните материали от първите години на изданието:

Подробен тест на уникалният Pagani Zonda – уникалното творение на Хорацио Пагани в който всеки детайл е произведение на изкуството, а двигателят е инженерен шедьовър

Статията „Сълзите на дявола“ – станала „кръстник“ на книгата „Сълзите на дявола“, посветена на историята на петрола.

Единичен тест на Opel GT с фотосесия в стара топлоелектроцентрала край Перник.

Представяне на Mercedes CL от 2006 година, BMW M3 от 2007 година, Bentley Brooklands от 2008 година и Audi TTS от 2009 година.

Високоскоростен тест на уникални автомобили като Aston Martin Vanquish S, Corvette Z06, Dodge Viper SRT-10, Ferrari 599 GTB Fiorano, Ford GT, Lamborghini Murcielago LP 640, Mercedes SLR McLaren, Porsche 911 Turbo на писта, който има за цел да установи истинската максимална скорост на тези серийни „болиди“.

Невероятен разговор със една епохална личност в автомобилната история – Фердинанд Пийх.

И разбира се – актуалните теми:

Сравнителен тест на Ford Kuga, Hyundai Tucson, Mitsubishi Outlander и Subaru Forester.

Предварителен поглед към Изложението в Женева, с представяне на концептуалният Opel GT Concept.

Едно истинско приключение с новото BMW M2 на пистата Лагуна Сека.

Интервю с шефа на развойната дейност на Volvo Петер Мертенс за бъдещето на двигателя с вътрешно горене и електрификацията на задвижването.

На пътя с новия Renault Megane, който ще трябва да се бори с ожесточената конкуренция в сегмента на компактните модели.

На пътя с новия Tiguan, носещ полъха на aктуалната стилистична вълна на VW в сегмента на компактните SUV модели

Репортаж от спускането с първия седемеместен бобслей в света, създаден по поръчка на Nissan. Прекрасно маркетингово решение за представяне на новия Nissan X-Trail със седем места.

Една интересна разходка с Brabus Rocket – уникалният модел е базиран на Mercedes-Maybach S 600, но разполага с още повече лукс и мощност, увеличена до 900 к.с.

Изпълнен с носталгия и очарование разказ за Merсcedes-Benz 450 SEL 6.9 и Rolls-Royce Silver Shadow II.

 
 
Коментарите са изключени за Пътят към Висшата лига