Парламентът запази плоския данък

| от |

Народното събрание отхвърли два отделни законопроекта за въвеждане на прогресивно подоходно облагане, внесени от БСП и „Атака“, предаде БГНЕС.

След близо два часа дебати и двата сходни законопроекта, които по същество отменяха плоския подоходен данък от 10% и въвеждаха различни прогресивни скали за данъците върху доходите на физическите лица, бяха отхвърлени.

Срещу предложенията на БСП и „Атака“ гласуваха депутатите на ГЕРБ, ДПС и Реформаторския блок, а „за“ бяха народните представители от вносителите и тези на Патриотичния фронт, „Български демократичен център“ и АБВ.

Веднага след гласуването Йордан Цонев обяви, че въпреки отказа на ГЕРБ от подкрепа на ДПС, днес именно неговата парламентарната група е направила така, че това гласуване да не бъде успешно.

„Някога мнозина са смятали, че земята е плоска, че слънцето се върти около земята и дори се е наказвало, ако това бъде оспорено. Вие, господа отдясно, сте на нивото на това късно средновековно мислене. Мина времето, в което се смяташе, че земята е плоска. Тя не е такава и плоската политика на плоското мислене трябва да бъде променена, защото това е път към развитието на страната“, заяви в началото на дебатите Янаки Стоилов от БСП.

Той подчерта, че сегашният плосък данък е политика, която трябва да се смята за напълно изчерпана. Според него през 2008 година е имало известна логика за въвеждането на единната данъчна ставка върху доходите заради процес на икономическо оживление, но това е довело до задълбочаване на неравенствата, които вече достигат критични стойности. Спекулативно нарече Стоилов твърдението на Министерството на финансите, че с въвеждането на плоския данък са се увеличили приходите от данъци, като според него причина за това е, че няма необлагаем минимум и повече бедни хора са започнали да плащат налог.

„Носим своята отговорност за съхраняване на плоския данък и това е проява на политическа отговорност и последователност“, коментира от своя страна лидерът на ДПС Лютви Местан в отговор на твърдението на Стоилов, че още през миналия парламент от БСП са опитали да отменят плоския данък, но коалиционният им партньор не е позволил това да се случи. След въпроса за съхраняването на плоския данък, обаче, идва и въпросът за отговорността от въвеждането му, подчерта Местан и припомни, че той е въведен от ляво-центристкото управляващо мнозинство на Тройната коалиция с министър на финансите Пламен Орешарски, премиер Сергей Станишев и мандатоносител ДПС. „Ако плоският данък е продукт на плоско политическо мислене, вие определихте като такова мисленето на Тройната коалиция. Аз не смятам, че беше продукт на такова мислене, а на модерно либерално мислене“, обяви Местан.

„Всяка партия има право да изживее своя катарзис“, отговори Янаки Стоилов и добави, че е дошло времето българското общество да направи решителна крачка към прогресивна политика, защото това е политика на напредъка, която ще помогне да бъде преодоляно разочарованието на хората през последните две десетилетия.

Най-остро на прогресивния данък се противопостави Мартин Димитров от Реформаторския блок, който обърна внимание на факта, че плоският подоходен данък е единственият данък, от който в момента приходите растат. Имаме 12% растеж на приходите от плоския данък през 2014 година спрямо 2013 година, каза той и обвини БСП и „Атака“, че искат да отменят единствения данък, който работи. Защо не обсъждаме приходите от акцизи или ДДС, а точно плоският данък, попита той и се обърна към колегите си от „Атака“, че дори в „любимата им Русия“ има плосък данък. Тенденцията е в страните, които са го въвели, това да работи много добре, каза Мартин Димитров. Той настоя също така, че най-големият успех на плоския данък е в това, че създава огромни стимули за доброволна събираемост. „Това е една от най-добрите реформи, правени изобщо у нас“, категоричен бе той по отношение на въвеждането на плосък данък от Тройната коалиция.

В споровете с депутатите на „Атака“ и БСП Димитров подчерта, че в държави като Словакия, Литва и други, които са част от Европейския съюз данъкът е плосък, но бе контриран, че в САЩ, Великобритания, Германия, скандинавските държави и почти всички останали европейски държави облагането е прогресивно.

Въвеждането на плосък данък от Тройната коалиция стана след една среща на Министерски съвет в Евксиноград и за мен беше гръм от ясно небе, спомни си по време на дебатите Георги Кадиев, според когото това е било историческа грешка на БСП.

Подкрепа за въвеждането на прогресивна скала изказаха още от АБВ и от Патриотичния фронт. „България е най-бедната страна в ЕС и е задължение на всички управляващи да търсим начини и пътища за облекчаването на нашите най-бедни сънародници“, каза лидерът на НФСБ Валери Симеонов. Това е била и една от позициите, по които по време на преговорите за съставяне на правителство са останали различията между ГЕРБ и ПФ, каза той.

В крайна сметка и двете прогресивни скали на „Атака“ и БСП бяха отхвърлени от мнозинството в пленарна зала. Предложението на „Атака“ събра гласовете на вносителите и на БСП – общо 41, докато това на БСП събра 62 гласа „за“ и 112 „против“. Предложението на БСП бе подкрепено от всички с изключение на ГЕРБ, РБ и ДПС. /БГНЕС

 
 

Има ли смисъл от дизайнери

| от |

Дизайнерите – хората, които правят глупавата ви идея за супер успешен сайт да изглежда поне малко приемлива. 

Не всички обаче приемат тази отговорна задача насериозно и в резултат стават невероятни произведения. Дотолкова, че трябва да имат собствен жанр.

Днес събрахме няколко примера, които да разведрят почивния ви ден. Разгледайте ги, нищо че имате нещо за вършене. То може да почака.

На нас лично любимите ни дизайнерски неудачи са от сватби. Там с кича като пряк път към естестиката се злоупотребява изключително добре. Когато имате повече време, окуражаваме ви да си пуснете нечия сватба в YouTube и да я загледате. Обещаваме ви страхотно преживяване!

 
 

„Джейн Фoнда в пет действия“ – историята на една жива икона

| от chr.bg |

Момичето в съседство, секс символът, активистката, фитнес магнатът – носителката на „Оскар“ Джейн Фонда е живяла живот, белязан от противоречия, трагедии и трансформации, като през цялото време е била в светлината на прожекторите. Режисиран и продуциран от награждаваната документалистка Сюзaн Лейси, филмът е интимен портрет на живота на Джейн до момента. Включени са интервюта с Робърт Редфорд, Лили Томлин, продуцентката Пола Уайнстийн и бившите й съпрузи Том Хейдън и Тед Търнър. Първите четири действия са посветени на четирима мъже, с които е била и които са повлияли професионалните и личните й амбиции. Петото действие е посветено на самата Фонда, която най-после се изправя срещу демоните си, намира път към семейството си и продължава кариерата си като актриса и активистка, която слуша вътрешния си глас.

Документалният филм „Джейн Фoнда в пет действия“ на HBO се базира на 21 часа интервюта с Фонда, която говори скромно за живота и грешките си. Тя изследва болката от самоубийството на майка си, емоционалната липса на баща й, 30-годишна борба с хранителни разстройства и три брака с влиятелни и тотално различни един от друг мъже. „Джейн Фoнда в пет действия“ също така включва интервюта със семейството и приятелите й, както и лични видеа и кадри от 80-годишния живот на Фонда до днес, както тя сама та го нарича – „началото на последното действие, в което играя“.

© 2018 Home Box Office, Inc. All rights reserved_1

Премиерата на „Джейн Фoнда в пет действия“ по HBO GO е днес, 25 септември, а любителите на традиционната телевизия могат да го гледат по HBO на 4 октомври от 22:45 часа. Трейлърът можете да видите накрая на текста

Нейните спомени разкриват степента, в която е била определяна и контролирана от желанията, амбициите и богатството на влиятелните мъже в живота й и колко много нейните несигурност, страхове и импулсивни действия са й пречили да бъде човекът,  когото се стреми да бъде.

Джейн си спомня, че израства „под сянката на национална икона“  –  баща си Хенри. Един от най-обичаните актьори на своето време, Фонда е дистанциран баща в личния живот, пренебрегващ семейството си и забъркал се в афера, която води до разклатеното психическо състояние и самоубийството на майката на Джейн.

Пътят на Джейн я води импулсивно във Франция, за да преживее кинематографичната революция на френската Нова вълна. Там тя се омъжва за режисьора Роже Вадим, съгласявайки се да живее „оживен и хедонистичен“ живот. Близостта на Фонда с лявото политическо движение в Париж я вдъхновява да говори за ролята на Америка във Виетнам. Тя се е включва в антивоенния активизъм и с дейностите си печели прякора „Ханой Джейн“ и познанства в администрацията на Никсън, където се среща с втория си съпруг, политика Том Хейдън.

© 2018 Home Box Office, Inc. All rights reserved_2

„Горда съм за повечето от онова, което направих“, спомня си Фонда за периода, когато тя се превърна в раздвояваща политическа фигура, „но и много съжалявам за някои неща, които направих“. Паралелно с активисткото й пробуждане актьорската й кариера се развива с филми като „Клут“ и „Завръщане у дома“, а „Барбарела“ поставя завинаги отпечатъка на секссимвол към името й, тя създава касета с упражнения, която да финансира активистките и начинания и се развежда със съкрушения Хейдън, от който има син. Погълната от привързаността си към третия си съпруг, милиардерът-магнат Тед Търнър, се оттегля от светлините на прожекторите, докато не осъзнава, че има с какво още да допринесе и на двата фронта, в които се развива.

Днес Джейн Фонда се занимава с актьорска и политическа активност и продължава да демонстрира, че няма ограничения за възможностите в един живот, когато е пълен със самоосъзнаване, честност и упорита работа. Като такава я показва и Сюзан Лейси в двучасовия документален филм на HBO.

 
 

Ах, този джаз на Катрин Зита-Джоунс!

| от chronicle.bg |

 Катрин Зита-Джоунс е от онези актриси, които доказват, че не е необходимо да имаш десетки добри роли една след друга – достатъчно е да имаш няколко, но да са право в десятката.

Уелската актриса е една от най-характерните в киното. Играе от ранна детска възраст, прави пробива си в киното през 1998 г. Във филма на Мартин Кампбел, „Маската на Зоро“. Получава световна слава след тази роля, която обаче идва със съответните „странични ефекти“. А именно – физическият облик като основна характеристика. Колко грешно предполагане, защото само след 4 години на екрана се появява Велма Кели – жената от „Чикаго“. Наричаме я жена понеже Зита-Джоунс прави от един персонаж жив човек, който и до днес е сред най-запомнящите се не само в жанра на мюзикълите, но и в киното като цяло.

Не, Катрин Зита-Джоунс никога не е била и никога няма да бъде просто красив секссимвол, който пробива с помощта на външен вид. Дали е съблазнителката от „Маската на Зоро“, убийцата от „Чикаго“, бременната съпруга готова на крайности от „Трафик“ или дори Оливия де Хавиланд от „Вражда: Бети и Джоан“ Катрин Зита-Джоунс е неотразима – като жена и като актриса.

Вчера тя навърши 48 години. Само можем да й се възхищаваме (а жените да й подражават). По този случай събрахме любимите ни нейни роли. Вижте ги в галерията горе.

 
 

ReMastered ще разкрива тайни от живота на големите имена в музиката

| от chronicle.bg |

Нямаме търпение да видим какво се е получило с ReMastered – документална серия от 8 части от братята Джеф и Майкъл Цимбалист.

Става дума за епизоди, които ще разказват историите на някои от най-значимите имена в света на музиката изобщо. Всеки месец по Netflix ще се излъчва една серия, която ще запознае зрителите с ключовите събития от живота на хора като Боб Марли, Джони Кеш, Сам Кук др.

Самите братя Цимбалист са носители на награди „Еми“ и „Пийбоди“, така че има за какво да се надяваме, че сериалът ще е интересен. Според слуховете той ще засяга теми като насилие, политика и ще развенчава митове около животите на големите музиканти, както ще потвърждава някои слухове.

Последният епизод ще бъде излъчен през май 2019 г. и ще ни представи разследване в търсене на оригиналните автори на популярната песен The Lion Sleeps Tonight, която е донесла повече от 15 милиона долара на различни изпълнители.

Поредицата започва на 12 октомври.