Paperchase: изкуство от хартия

| от chronicle.bg |

Проектът PAPERCHASE / SUPPORT PAPIER има амбицията да представи един успешен артистичен диалог между Франция и България, стимулирайки обмена на творби, в които хартията е вдъхновител на артистична позиция.

Организациите Traffic d’Art (Страсбург) и Аdvertising Аrtists (София) влизат в пряка колаборация по темата, като представят по десет национални автора, чиито произведения са вдъхновени от хартията.

Водеща концепция е, че всяко произведение е плод на личностно търсене от страна на автора, а не е сведено до илюстрация на исторически факт или до търсене на естетически интересен артефакт. Хартията е тяло на идеи, наследство, съхранение на култура, мисъл, религия, история и изкуство.

PAPERCHASE / SUPPORT PAPIER представя автори, в чиито артистични концепции и търсения се преплитат темите за преходното, за паметта и за комуникацията в съвременния дигитален свят. Без да работят заедно или да имат пряка връзка помежду си, в своите концепции те стигат до сходни изследвания и позиции. Хартията застава над материалното съществуване на арт-обекта и е разглеждана като огледало, като платформа, която разгадава човешките кодовете и културните норми в съвременната дигитална среда.

В проекта участват по 10 автора от България (Георги Георгиев- Жорас, Десислава Минева- Карбоне, Елизабет Бунджулова- Талауер, Иво Бистрички, Kосара Георгиева, Миглена Йончева- Николова, Ралица Стоицева, Светлана Мирчева, Стела Василева, Цветислава Колева) и Франция (Alain Allemand, Alain Eschenlauer, Bill Noir, Christophe Meyer, Daniel Schiffmann, Didier Kiefer, Elise Planhard, Natacha Caland, Pierre Roesch)

Куратори на проекта са Цветелина Анастасова (Advertising Artists) и Alain Eschenlauer (Trafic d’Arts).

Експозицията е представена в пространството за съвременно изкуство на галерия “Сан Стефано”, Сан Стефано Плаза в периода 16.03-15.04.2018г., а в последствие и в Страсбург по повод 24-ти май.

 

 
 

„Venom“ победи „Justice League“ в боксофис класацията

| от chronicle.bg |

„Venom“ продължава да надминава очакванията като официално победи „Justice League“ в боксофиса. Въпреки не особено лъчезарните ревюта, филмът успя да предизвика силна реакция от публиката. 

Главният персонаж Еди Брок (Том Харди) е разследващ журналист, който влиза в контакт с извънземна субстанция, докато върви по стъпките на Карлтън Дрейк (Риз Ахмед), основател на организацията Life Foundation. Той и субстанцията стават едно цяло – Венъм.

Венъм традиционно е един от иконичните противници на Спайдърмен, но тук образът е по-скоро на анти герой, отколкото на враг.

Статистиката е следната: „Venom“ – $673,5 милиона; „Justice League“ – $657,9 милиона 

Успехът му се дължи главно на приходите извън Северна Америка, защото там всъщност „Justice League“ изкарва повече – $229 милиона на $206 милиона за Еди Брок. Приходите извън САЩ обаче са повече за Еди като последната финансова инжекция идва, съвсем очаквано, от Китай, където филмът направи $111 милиона само за премиерата. Така той се нарежда на второ място по приходи от премиера след „Avengers: Infinity War“.

В тази победа има известна ирония. През 2013 година преди Зак Снайдер (режисьорът на „Justice League“) да бъде нает от Warner Bros. за „Man of Steel“, твърдеше се, че режисьорът на „Venom“ Рубен Флечър ще снима „Justice League“. Това обаче не се случва – Флечър успява да избегне всички главоболия с критиците и публиката, пренаписванията на сценария, преснимания на сцени и т.н. Вместо това той обърна Sony към собствената им вселена. Сега от студиото очакваме филми като „Morbius the Living Vampire“ и „Silver and Black“.

 
 

Защо не трябва да имаме приятели в офиса

| от chronicle.bg |

Като се има предвид колко време прекарваме в офиса, няма как да не се сприятелим с някого. И това е хубаво – ако сме приятели с колегите, това увеличава удовлетворение ни от работата.

Но все пак не е добре да си ставаме прекалено близки.

Ейми Купър Хаким, индустриално-организационен психолог, казва: „Няма нужда да сте първи приятели. Искате да сте добри, професионални и възпитани. Но не е добре да казвате на човека на бюрото до вас най-дълбоките си тайни и цели в живота“.

Често по инерция наричаме близките си хора на работа „приятели“. С тях можем да обядваме заедно, но не е добре да прибързваме с поканите вкъщи. Споделяне на лична информация като финанси също може да ни навреди, например, когато дойде време за коледни бонуси. При повишение на служител, близките отношения могат да доведат до караници (ако не повишите „когото трябва“) или да са зле за компанията (ако повишите „когото трябва“). Или ако повишат ваш колега само защото е близък с шефа. В такъв случай трябва да преосмислим отношенията си към самата фирма. Споделянето също може да рикошира, ако колегата ни всъщност не ни е толкова верен, колкото си мислим. Например, ако кажем на някого как не сме доволни от сегашната си позиция и търсим нова работа след което получим повишение и решим да останем, това може да го озлоби към нас.

Границите при колегиалните взаимоотношения въжат с особена сила за мениджърите. Те могат да обезкуражат целият екип, ако покажат предпочитания към конкретен човек или си затварят очите при негови грешки. Най-важното за един лидер, за да запази вярата в себе си, е честността.

Често се случва да се сближим с някого от съжаление, защото този човек не се справя добре. Докато емпатията е положително качество, тя може да ни изиграе много лоша шега, когато неговото поведение започне да влияе и на нас.

Освен да внимаваме пред кого се оплакваме, трябва да внимаваме и кой се оплаква на нас. Не искаме да сме заобиколени от негативност и проблеми, защото това лесно може да влоши здравето ни – и психологическото, и физическото. Ако започнем да усещаме, че другите хора ни заливат, съвсем приемливо е да избягваме контакт с тях или да отклоняваме по-лични разговори.

 
 

6 нови филма, които ще гледаме през ноември

| от chronicle.bg |

Киносезон 2018-2019 вече е в разгара си, а след няколко седмици ще започнат да се раздават най-големите награди в киното. Този и следващия месец ще видим едни от най-обсъжданите заглавия, за които сме ви разказвали през годината.

Ноември обещава да бъде разнообразен, богат и противоречив, що се отнася до това, което ще бъде показано за първи път на широкия екран. Някои от филмите вече имаха своите премиери, някои се харесаха, други разделиха публика и критици на лагери.

Неминуемо обаче, това са филми, за които ще се говори много в следващите месеци.

От любими анимационни герои, през страхотната Клеър Фой, прекрасния Рами Малек, Уилям  Дефо, до дългоочаквания филм „Вдовици“ с Виола Дейвис, днес ви показваме 6 нови филмови заглавия, които ще излязат (или вече излязоха) по кината този месец. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Енио Мориконе: Тарантино е кретен, а филмите му са боклук

| от chronicle.bg |

Енио Мориконе поддържа смесените си чувства към Куентин Тарантино, с когото работиха заедно по „The Hateful Eight“ – и дори спечелиха награда на Академията. В интервю за немския Playboy известният композитор нарича режисьора „кретен“, а филмите му „боклук“.

„Човекът е кретен“, казва Мориконе. „Той просто краде от другите и накрая само сглабя всичко. Не прави нищо оригинално. И не е и режисьор. Така че не може да се сравнява с Джон Хюстън, Алфред Хичкок или Били Уайлдър. Те бяха велики. Тарантино просто претопля стари неща.“ Той признава, че не е фен на филмите на Тарантино и ги нарича „боклук“. Тарантино присъства на церемонията, когато Морикона получава звезда на алеята на славата през февруари 2016.

Част от проблемът се корени в работните им отношения: „Обажда ти се отникъде и иска музиката за филма да е готово за няколко дни, което е невъзможно. Това ме влудява!“, продължава Мориконе. „Защото това просто не е възможно. Затова не се занимавам повече. Така му казах и последния път. Следващия път обаче ще съм твърд. Може да ми помаха за чао.“

Едни от най-популярните парчета на италианския композитор са към филмите „The Good, the Bad and the Ugly“, „Days of Heaven“ и „Once Upon a Time in the West“, както и много други. Вчера той стана на 90 години.