Отчаяните сирийски бежанци

| от |

Над един милион сирийски бежанци са намерили убежище в Ливан. Подгонени от бедността и мизерията, все повече от тях продават органите си за трансплантация. Черният пазар в Ливан процъфтява, предава Дойче веле.

Syrian-refugees-lebanon

Сирийците, намерили убежище в Ливан, живеят в мизерия и бедност. За да могат да изхранват семействата си, някои от тях са принудени да продават на черния пазар органи за трансплантация. Сътрудник на една от ливанските мрежи за търговия с органи казва пред списание „Шпигел“: „Бедността сред бежанците е толкова голяма, че броят на желаещите да продадат органите си е нараснал неимоверно. Поради това цените за бъбреци на черния пазар вече са паднали.“

В момента донорите получават по 7 000 долара за бъбрек, а клиентите заплащат съответно между 12 000 и 15 000 долара. Те са предимно от държавите в Персийския залив. „Не са малко обаче и клиентите от САЩ и Европа“, разказва посредникът. Самият той получавал между 600 и 700 долара за всеки орган, който е успял да осигури.

Операциите се извършват нелегално

Ливан предлага идеални условия за международната търговия с органи. В страната има доста бедни хора, които изпитват остра нужда от пари. Покрай наплива от сирийски бежанци бедните в страната стават все повече. Същевременно обаче в региона живеят много богати клиенти. Важно е и следното: това, че на търговците на органи в Ливан изобщо не им се налага да се опасяват от държавен контрол. „Тази комбинация гарантира разцвета на търговията с органи“, казва Люк Ноел, експерт по трансплантациите към Световната здравна организация.

Пред списание „Шпигел“ сътрудникът на една от ливанските мрежи за търговия с органи разказва още, че експлантирането се извършва в нелегални клиники. Миналата година неговата организация е пласирала около 150 бъбрека на платежоспособни клиенти. Преценките на експертите са, че по света годишно се извършват между 5 000 и 10 000 незаконни трансплантации на бъбреци.

syrian_refugee_10

Бежанската вълна се разраства

Както прогнозира австрийският „Ди Пресе“, през следващите месеци този вид търговия само ще се увеличава, тъй като бежанският поток от Сирия ще продължи да нараства. По данни на Върховния комисариат на ООН за бежанците, в момента точно два милиона сирийски бежанци са регистрирани в съседните държави Ливан, Йордания и Турция. От организацията обаче допускат, че до края на годината този брой може да нарасне и до 3,5 милиона.

Сирийците, които са поискали убежище в Европа, са 50 000, като повечето са се насочили към Германия и Швеция. Междувременно съседните на Сирия държави се обърнаха с настоятелен апел към световната общественост – да им окаже по-сериозна помощ в контекста на нарастващия бежански поток. Европейският съюз също се обяви за по-активно участие на държавите-членки при приемането на сирийски бежанци.

„Изгубеното поколение“

От Агенцията на ООН за правата на децата предупреждават, че ужасяващата ситуация, в която се намират сирийските бежанци, може да се отрази особено пагубно на децата. „Вместо младото население след време да помогне за възстановяването на страната, то ще е израснало в ситуация на насилие, конфликт и омраза“, казва изпълнителната директорка на УНИЦЕФ Йока Бранд.

Агенцията на ООН за правата на децата отскоро е стартирала програма, целяща да осигури училищно обучение на децата на сирийските бежанци в съседните държави. До момента Ливан, Йордания и Турция са се отнесли много великодушно, отваряйки училищата си за децата от Сирия. Местата обаче не стигат за приемането на всички, пише „Ди Пресе“.

 
 

Арестуваха шефа на Audi заради „Дизелгейт“

| от chronicle.bg |

Главният изпълнителен директор на Аudi Руперт Щадлер е арестуван в Германия във връзка с „Дизелгейт“.

Към момента той е най-високопоставеният служител, задържан във връзка със скандала с вредните емисии, който беляза Volkswagen.

Шефът на луксозната марка на Volkswagen е бил задържан заради „манипулациите с показанията за отделяните газове от дизелови коли на групата“.

Прокурорите казаха, че „заповедта за арест е на база опасения за укриване на доказателства”, а от Audi потвърдиха новината за ареста и допълниха, че „г-н Стадлер е невинен до доказване на противното“.

Volkswagen Announces Financial Results For 2016

Припомняме, че през 2015 г. Volkswagen призна, че е използвала софтуер, за да манипулира резултатите на тестовете за вредни емисии на автомобили с дизелови двигатели в САЩ. Това отприщи най-голямата криза в историята на компанията и повдигна дискусии относно регулациите в автоиндустрията.

 
 

Род Стюарт и Синди Лопър тръгват заедно на турне

| от chr.bg |

Род Стюарт и Синди Лопър отново ще изнесет съвместни концерти – в рамките на тазгодишно лятно турне в Северна Америка.

То идва след успешните им съвместни концертни изяви през лятото миналата година.

Новото им турне ще започне с концерт в амфитеатъра „Холивуд боул“ в Холивуд, Калифорния, на 25 юни и ще приключи с шоу в друг амфитеатър – „Уайт ривър“ в Сиатъл на 1 септември.

Сред другите градове, в които е планирано Род и Синди да изнесат концерти, са Нашвил, Ню Йорк, Торонто, Денвър, Финикс, Сан Франциско.

 
 

Дейвид Линч и вдъхновението за онзи смразяващ кадър в „Туин Пийкс: Завръщането“

| от chronicle.bg |

Феновете на Дейвид Линч знаят, че той не обича да обяснява намеренията си зад режисьорските си решения. Една сцена обаче от „Туин Пийкс: Завръщането“ е прекалено добра, за да устоят зрителите да не искат повече подробности директно от създателя на поредицата. Става въпрос за финалната сцена на епизода „Part 8″ от „Туин Пийкс: Завръщането“ – онази, в която младото момиче отвори устата си, а в нея влезе създанието кръстоска между жаба и муха. Дейвид Линч вдига завесата над този момент от кариерата си (и на редица други) в новата си книга, „Room to Dream“.

В откъс от книгата, публикуван от The New York Times, Личн разказва откъде е дошла идеята за този кадър и създанието в него. 

Всичко се случва, докато Линч е на ваканция из Европа. Той бил на борда на „Ориент Експрес“, пътувайки от Атина до Париж. На гарата в Югославия,  по време на почивката, Линч забелязва множество туристи как се втурват в една посока. „Всички отиваха към тези шарени шатри, където се продават оцветени напитки (които всъщност са просто вода със захар). Когато слязох от влака, стъпих в този мек прах, дълбок около 30 сантиметра, пълен с огромни насекоми, приличащи на жаби, които скачаха, летяха, излитаха и се връщаха обратно. От там ми дойде идеята за жабата-буболечка – тези неща просто попадат в света на „Туин Пийкс“.

Случката се развива прекалено рано, за да знае Линч, че огромните летящи насекоми ще свършат във финала на „Туин Пийкс“, но обяснява, че образът е изскочил в главата му, докато е пишел сценария на „Part 8″. Режисьорът завършва разказа си с кратък анекдот и не дава повече подробности зад една от най-абстрактните му сцени във филмите му.

„Всеки има свои теории за шоуто, което е прекрасно, и няма значение дали аз ще обяснявам моята теория.“ пише Линч в книгата. „Нещата имат своя собствена хармония и ако ти си верен на идеята, тогава хармонията ще си проличи, дори образът да е абстрактен. Можеш да го гледаш отново след 10 години и да го видиш в тотално различен начин, а може да видиш още нещо – но онзи потенциал ще бъде там, ако си бил верен на първоначалната идея.“

Припомняме си сцената:

 
 

Клеър Фой не прилича на себе си в трейлъра на „The Girl In The Spider’s Web“

| от chr.bg |

Sony Pictures пусна трейлъра на „The Girl in the Spider’s Web“, в който Клеър Фой играе Лисбет Саландер пушещата и караща мотор героиня от романа в три части Millennium на Стиг Ларсън. Ролята на пънкарката идва след като Фой игра кралица Елизабет II в „The Crown“, за което спечели Златен глобус и беше номинирана за Еми.

Според трейлъра Саландер е част от движението #TimesUp – „жената, която наранява мъже, които нараняват жени“. Тя спасява една дама от юмруците на гаджето й като го провесва за краката, разкрива изневерите и побойщата му и за наказание прехвърля всичко, което има, в сметките на неговите жертви. Саландер обаче не е перфектна и някой, когото не е успяла да спаси, скоро й задава въпроса: „Никога не успях да разбера – защо помогна на всички, но не и на мен?“

Фой не прилича на себе си в тази роля – с изцяло черен гардероб, пиърсинги и разбира се, татуировка на дракон.