От утре започва строителството на кръстовището при Семинарията, спират това на „България“

| от |

От утре започва строителството на кръстовището на две нива при булевардите „Пейо Яворов“ и „Стоян Михайловски“. Стойността на обекта е около 13,5 млн. лева, съобщи на пресконференция в Столичната община Любомир Христов – заместник-кмет на София по транспорта.

Строителството ще продължи около шест месеца, като поради зимните условия през януари и февруари ще бъде прекъснато. Очаква се през лятото на следващата година кръстовището да бъде
завършено, посочи заместник-кметът.

Той информира, че общата ширина на естакадата е 18 метра и включва два тротоарни блока, широки по 1,10 м, две платна за движение по 7 м и разделителна ивица 2 м. Ще бъдат изградени нов
водопровод, нов канал и ново улично осветление. Водата в района по време на строителството няма да бъде спирана, отбеляза Христов.

По думите му движението в участъка също няма да бъде спирано. Ще бъде изграден шумозащитен екран по протежението на бул. „Пейо Яворов“, който ще гарантира намаляването на шума и на
токсичните газове.

В рамките на проекта е предвидено разширението на ул. „Стоян Михайловски“ в участъка между площад „Велчова завера“ и „Пейо Яворов“, както и пешеходен подлез за връзка на двете зони с
парка, обяви Любомир Христов.

 „Около 6 месеца ще продължат реалните строително-монтажни работи на кръстовището, като възниква условността, че в реалните зимни месеци – януари и февруари няма да могат да бъдат извършвани почти никакви строителни работи. Това ще се решава в рамките на изпълнението на проекта спрямо метеорологичните условия. В разгара на следващото лято се очаква обектът да бъде цялостно приключен и въведен в експлоатация.“

Христов допълни, че в рамките на ремонтните дейности ще се разшири улица „Стоян Михайловски“. Също така след замерване на шумовия фон е решено по протежението на бул. „Пейо Яворов“ да бъде изграден шумоизолиращ екран.

Той посочи, че проектът предвижда и още два етапа – връзката на бул. „Никола Вапцаров“ с ул. „Сребърна“ по трасето, което минава зад болница „Токуда“. Така ще се осигури пряка връзка за
автомобилите до кръстовището с бул. „Черни връх“ и ул. „Сребърна“.

Следващият етап е разширението на бул. „Черни връх“ до Околовръстния път, отбеляза заместник-кметът. Той обяви, че през следващата седмица ще бъдат подписани договорите за безвъзмездна финансова помощ с ОП „Околна среда“ за доставка на превозни средства. Очаква се до март идната
година да бъдат доставени нови 20 трамваи, а до края на 2014 г. поетапно ще пристигнат общо 50 нови тролеи. В рамките на следващата година се очаква да бъдат доставени и 126 автобуси,
посочи Любомир Христов.

Спират изпълнението на прокетът за реконструкцията на кръстовището на бул. „Гешов“ и бул. „България“.

Това стана ясно след последното обществено обсъждане на проектът, предаде РАдио София. За сметка на това ще бъде обявен нов блиц конкурс за идеен проект, в който ще могат да участват и граждански организации.

 „Това, което за мен беше най-големият проблем – това са велоалеите и тротоара при църквата. Тротоара при църквата ще бъде основната пешеходна връзка между спирките на трамвая при пл. „Ручей“ и спирките на автобусите. От там ще минават хората, но те в момента няма какво да правят на този тротоар. В момента, в който излезе южния изход на метрото там ще минава потока от хора. Така, че това е категоричен проблем.“, каза главният аркитект на София, Петър Диков

Друг проблем е, че в заданието не става ясно как точно ще се извършва движението на градския транспорт, къде ще се намират спирките на автобусите и трамваите и как ще се осъществява пешаходната връзка, през която гражданите да преминават между кръстовището и метростанцията, допълни Диков.

 
 

Falcon 9 на SpaceX падна в морето

| от chronicle.bg |

За първи път от пускането на Falcon Heavy през февруари, SpaceX не успява успешно да приземи една от ракетите си на земята. Вместо това Falcon се приземи в морето. Има видео на инцидента, което е споделено от в Туитър от самият изпълнителен директор на космическата компания Илон Мъск.

„Изглежда, че няма много щети и продължава да предава данни. Изпратихме кораб.“ Въпреки че не успя да се върне до мястото за кацане, ракетата явно беше достатъчно умна, за да се стабилизира преди да удари водата. Това е предотвратило сериозни повреди при удар с повърхността.    

„Една от помпите на мрежестите перки е блокирала и затова Falcon се приземи в морето. Не е счупена и продължава да предава информация. Изпратихме кораб да я вземе.“

Ракетата трябваше да достави капсула с багаж до Международната космическа станция. Тази й цел беше изпълнена успешно. SpaceX има договор за $1,08 милиарда долара с НАСА за подобни доставки до МКС.

 
 

Защо Aston Martin прави старите си коли електрически

| от chronicle.bg |

Aston Martin използва носталгията, за да бутне на клиентите към електрическите коли. Последната програма на британската автомобилна компания е „Heritage EV“ и предлага собствениците на ретро автомобили на марката да ги преработят в електрически.

Но няма ли да е това едно кощунство! Всъщност не. Прогарамата е стартирана по една специална причина. Все повече градове по света и особено в Европа явно забраняват колите с двигатели с вътрешно горене, които са преминали определена възраст. И това е само част от цялостното настроение в полза на електрическите автомобили. Така, че съществува опасност, ако си купим класически Aston, да не можем да си го караме.

Технологията, която се използва за преработването, е базирана на модела Rapide E – напълно електрически, лимитиран спортен автомобил, който пристига догодина. Той има 800-волтова, 65kWh батерия, с която може да измине 321 километра и да вдигне 100 км/ч за под 4 секунди като максималната му скорост е 250 км/ч. От модела ще бъдат направени само 155 бройки, които вече са продадени.

Компанията казва, че първият модел, който ще може да конвертира, ще е DB6 MkII Volante от 1970 година. Специални „касети“ ще се поставят на мястото на двигателя и скоростната кутия и дори ще се занитват по същия начин. Колата ще получава и екран и това е. Това означава, че ако собствениците имат желанието и парите, лесно ще могат да я върнат обратно в оригинален вариант.

Подобна практика вече има от известно време като и компаниите, и клиентите се фокусират предимно върху ретро колите – Porsche, Range Rover и VW, както и върху автобусите. Скоро Jaguar обяви, че смята да пусне на пазара изцяло електрическа версия на легендарния E-Type от 1960 година. С времето очакваме още марки да се присъединят.

 
 

DC прави филм за Plastic Man

| от chronicle.bg |

В момента DC имат доста проекти – над 20. Не всички ще видят бял свят, разбира се, но въпреки това (а може би и заради това) нови и нови проекти се добавят към сисъка. Последният такъв е Plastic Man.

Warner Bros и сценаристката Аманда Идоко в момента развиват филма, който се описава от студиото като „комедиен приключенски екшън“. Все ощя няма никакви детайли за самата история, както и установен режисьор.

Това не е първия път, в който се правят планове за игрален филм за този супергерой. През 90-те  години братя Уашовски пишат сценарий и дори 10 години по-късно, през 2009 година, смятаха да го снимат с Киану Рийвс в главната роля. Плановете обаче се провалят.

Plastic Man за първи път се появява през 1941 година в серия комикси, а DC го купуват през 1956. Ийл О’Браян е дребен престъпник, който влиза в досег с неизвестна химична течност и така получава силите си – разтягане на тялото, забавено стареене, регенерира и още. Героят обаче е уязвим на много високи и много ниски температури, както и на някои химикали.

По характер той е комичен персонаж, но това не му пречи да е един от най-силните, заради което е и член на Лигата на справедливостта. Появявал се е във филмите „Batman: The Brave and the Bold“, „Young Justice“ и „Justice League Action“.

Портфолиото на Аманда Идоко включва сериала „The Mayor“, а филмът „Breaking News in Yuba County“, за който пише първият си пълнометражен игрален сценарий, излиза скоро.

Следим новините около проекта, но на такъв ранен етап предполагаме, че ще идват бавно.

 
 

Леа Седу и Рами Малек в „James Bond“ #25

| от chronicle.bg |

Леа Седу се завръща отново като Маделин Суан в следващия филм за Джеймс Бонд след като участва в „Spectre“. Тя и Бонд може да се изправят срещу персонажа на Рами Малек, който в момента е в преговори да играе антагониста в следващият филм от за агента.

Беше трудно за „Bond 25″ да се задвижи. Първоначално Даниъл Крейг не искаше да участва отново в следващия филм. След това възникват творчески различния между него и Дани Бойл, който в крайна сметка си напуска, а на негово място идва

Кари Фукунага („True Detective“). Именно новият режисьор потвърди завръщането на Леа.

Леа Седу е едва второто момиче на Бонд, което играе в два филма. Първото е Юнис Грейсън, която участва като Силвия Тренч в „Dr. No“, а след това и в“From Russia with Love“. Мод Адамс също се появява два пъти – като Андреа Андерс в „The Man with the Golden Gun“ и след това в „Octopussy“ – но играе различни роли.

CSPJteRWwAA3isF

С Рами нещата още не са сигурни. Ролята на врага на Бонд е много отговорна и съответно се избира много внимателно. Очакваше се Кристофър Уолтс, който игра антагониста в „Spectre“, да се върне, но актьорът не оправда очакванията. Бойл искаше Саид Тагмауи от „Wonder Woman“ за ролята, но плановете му очевидно напуснаха заедно с него. Ако господин Робот вземе ролята, графикът на снимките трябва да бъде съобразен с графикът му в едноименни сериал. Именно там, в ролята си на хакера Елиът в продължение на три сезона (с четвърти и финален, който се снима в момента), Реми показа, че може да играе и мрачни образи.

Малек е първи в списъка с възможности за ролята на Фукунага. Филмът обаче все още няма дори сценарий. Както може да отсъдите по начина, по който го наричаме, няма и заглавие.

„Bond 25″ ще излезе през някъде през 2020.