Онтотекст спечели голямата награда за иновативно предприятие на годината

| от |

Българската компания за семантични технологии Онтотекст АД, която е част от Сирма Груп, спечели голямата награда за иновативно предприятие на годината на десетия Национален иновационен форум, който се проведе на 16 декември на тема „Иновационен дневен ред за устойчив растеж и конкурентоспособност”. Призът беше връчен лично от президента на Република България Росен Плевнелиев. Онтотекст е избрана заради постиженията и разработките си в областта на семантичните технологии, които през последните години доведоха до лидерската й позиция в този иновативен сегмент и налагането й като световно разпознаваем бранд. Десетото издание на Националния иновационен форум беше организирано от Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и Еnterprise Europe Network – България, в партньорство с Министерството на икономиката, Представителството на Европейската комисия в България и KIC InnoEnergy, и с подкрепата на Норвежкия финансов механизъм.

 

Какво представляват GraphDB и семантичната платформа на Онтотекст?

Най-популярния продукт на Онтотекст е семантичната базата данни GraphDB – система за управление на бази данни съвместима с W3C стандаритте за семантичен уеб RDF(S), OWL и SPARQL. При нея схемите на данните (наречени онтологии) съдържат информация за значението на класовете обекти, видовете връзки и атрибути. Например релацията „дете“ е дефинирана като реципрочна на „родител“, като и двете са частен случай на „роднина“. Последната пък е зададане като симтерична реалция. Така при въведен факта „Иван дете на Мария“ системата може да интерпретира данните и да изведеде разнообразни следствия, например че „Мария е роднина на Иван“. Това позволява много по-ефективно разработване на приложения, които работят с множествто източници на данни, с разнородни данни и с бързо променящи се схеми на данните. GraphDB е част от многолюдното смейство на NoSQL базите данни. За разлика от други популярни представители, като MongoDB, тя поддържа ефективно сложни заявки, като по този начин комбинира основни предимства на релационните бази данни и на NoSQL.

 

Семантичната платформа на Онтотекст позволява публикуване и управление на информационно съдържание, като предоставя гъвкави възможности за анализ, обработка и визуализация на големи обеми структурирана и неструктурирана информация, чрез използване на семантично търсене и семантична база данни. Състои се от модул за обогатяване на съдържанието, извършване на текст анализ и семантично анотиране на документи, инструменти за интеграция и трансформация на данни в стандарта RDF, както и интерфейси за семантично редактиране и представяне на данни.

 

Онтотекст разработва пълен набор от семантични технологии, трансформиращи начина, по който организациите идентифицират значения и извличат полезна информация от различни неструктурирани бази данни. С помощта на семантичната платформа на компанията потребителите на всяка медия и организация, която публикува големи обеми данни, могат да получат релевантно съдържание, което отговаря на техните конкретни потребности и предпочитания. Тази технология позволява на медиите и издатели много по-ефективно да създават и поддържат нови информационни продукти и да преизползват архивите си.

 

 
 

Знаменитости отправят призив за проблема с неравноправието между половете

| от chr.bg |

Над сто екранни знаменитости са се включили в кампания, организаторите на която призовават световните лидери да намерят разрешение на проблема с неравноправието между половете, който според тях е тясно свързан и с бедността.

Близо 140 000 души и знаменитости от ранга на Опра Уинфри, Мерил Стрийп и Райън Рейнолдс са подписали отворено писмо, публикувано онлайн, призовавайки световните лидери да признаят, че „бедността е сексистка“, и да поемат ангажимент за спасяване на момичетата и жените от нея.

„Никъде по света жените нямат равни възможности с мъжете. Неравноправието между половете обаче е най-осезаемо за жените, които живеят в бедност. Бедността е сексистка. Няма да отстъпим, докато жените и момичетата навсякъде по света не получат справедливост“, се посочва в писмото.

 
 

Вече няма „Мтел“, има „А1″

| от chronicle.bg |

„Mтeл“ ocтaнa в иcтopиятa. Пъpвият GЅМ oпepaтop в Бългapия занапред ще се нарича „А1″. Това име избра мeждyнapoднaтa гpyпa на Теlеkоm Аuѕtrіа, към кoятo пpинaдлeжи и нашият телеком.

Новината бе съобщена днес. Няма да има никакви затруднения за клиeнтитe – дoгoвopитe ocтaвaт вaлидни дo кpaйния им cpoк, нoмepaтa и ЅІМ кapтитe нямa дa бъдaт пpoмeняни, уверяват от „А1 България“.

B гpyпaтa нa „A1″ влизaт компании в още шecт дъpжaви – Aвcтpия (A1), Бeлapyc (vеlсоm), Xъpвaтия (Vірnеt), Cлoвeния (А1 Ѕlоvеnіа), Cъpбия (Vір mоbіlе) и Maкeдoния (оnе.Vір).

rptoz

Пpeз минaлaтa гoдинa стана ясно, че вcички в гpyпaтa нa Теlеkоm Аuѕtrіа щe пpeминaт към eдин бpaнд – „A1″.

 
 

„Евробет“ подкрепя наградите „Аскеер“

| от Спонсорирано съдържание |

На 24 май – Денят на най-светлия ни празник: празникът на българската духовност, просвета и култура и на славянската писменост, в Театър „Българска армия” за 28-ми път Фондация „Академия Аскеер” ще връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

От 2008 г. досега „Евробет“ е основен спонсор на най-престижните театрални награди в България. Наградите „Аскеер“ са единствени по рода си – те са автентичният и самоотвержен, неказионен глас на театралното съсловие. Фондация „Аскеер“ е посветена единствено на театъра, културата и духовността, които са основните стълбове на всяка нация. За „Евробет“ е чест да инвестира в силата на културата, която е предпоставка за по-добро бъдеще! Оказаната подкрепа е поредното доказателство, че осъществяването на проекти от обществена значимост е приоритет в дейността на компанията.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност. Всички категории и номинации можете да видите ТУК.

Връчването на наградите „Аскеер“ е под почетния патронаж на Министъра на културата и на Министъра на отбраната. Церемонията по награждаването ще се излъчи на живо по БНТ.

Рекламна публикация

 
 

Хората от провинцията са по-щастливи от тези в града

| от chr.bg |

Проучване, проведено сред 400 хиляди канадци установи, че жителите на малките провинциални градчета се чувстват осем пъти по-щастливи от живеещите в мегаполисите.

Изследването отчита, че големите градове имат някои предимства – в тях безработицата е много по-малка, заплатите са по-високи, и образованието е по-качествено. Но това не прави жителите им много по-щастливи. Това се дължи на факта, че в мегаполисите социалното отчуждение е много-по голямо, което снижава индекса на човешкото щастие. Нещата съвсем не стоят така в малките провинциални общности, където хората живеят много по-задружно.

При провеждане на изследването учените от университета „Макгил“ в Монреал използвали утвърдена „скала на щастието“. Респондентите трябвало да отговорят колко са щастливи от живота си и да му дадат оценка по десетобалната система. Страничните въпроси потвърдили заключението.

Оказа се, че хората от големите градове са 800 процента по-малко щастливи от сънародниците си в дълбоката провинция. Жителите в градските зони имат значително по-малко контакти с роднини и приятели.

Учените отдавна предупреждават, че социалната изолация променя човешкия мозък, който се зарежда със съставка, която генерира страх и агресия.

Жителите на големите градове харчат около 30 процента от доходите си за подобрения в дома, което е допълнителен стресиращ фактор. Градската среда се възприема от живеещите в нея като по-малко безопасна, дори и на подсъзнателно ниво. Хората си имат по-малко доверие, тъй като градската човешка маса не е хомогенна, а много по-хетерогенна, отколкото в дълбоката провинция.