Онлайн отзивите променят потребителските решения

| от |

online-shopping

Изобилието от онлайн информация за продуктите е причина за фундаментална промяна в начина на взимане на решения за покупки, сочи изследване на Stanford Graduate School of Business, цитирано от New York Times.

Потребителите започват да разчитат все повече един на друг, което подкопава силата на маркетинга, казва Итамар Симонсън, професор по маркетинг в Stanford и ръководител на изследването. В рамките на проучването участниците са били попитани кой от три модела на фотоапарат Canon биха закупили. Анкетираните са имали на разположение няколко минути, за да четат отзиви, както и друга информация за устройствата на сайта на Amazon, преди да вземат решение.

Проф. Симонсън е провел подобен експеримент преди десет години в Duke University. Тогава участниците са избирали от три модела фотоапарати на Minolta: евтин, на средна цена и скъп. Друга група е можела да избира само между продуктите на средна и ниска цена. Учените установили, че когато анкетираните има само две възможности за избор, повечето се спират на евтиния фотоапарат. Но при наличието на три възможности, повечето са избрали устройството в средния ценови сегмент. Симонсън нарича това „ефектът на компромиса” – идеята, че потребителите гравитират около средната от предоставените им възможности.

Изследването е показало как марктинговите специалисти могат да манипулират клиентите. Представяйки им три възможни цени, те могат да насочат потребителите към средната, а не към най-ниската. Преди десет години научният екип е описал това като „ирационално” поведение на потребителите, които взимат решения не на основата на истинските качества на продукта, а на основата на съотношението между различните продукти.

Новият експеримент е подобен на предишния, с разликата, че участниците имат достъп до Amazon.com. Това довело да съвсем различни резултати. Анкетираните, които е трябвало да избират между три фотоапарата не са гравитирали около този със средна цена. Най-евтиният запазил дела си, а средният по цена загубил за сметка на най-скъпия. „Ефектът на компромиса вече го няма”, посочва Симонсън. Той добавя, че днес продуктите се оценяват според „абсолютната им стойност и качеството им”. Марките значат по-малко. Резултатите показват, че компаниите могат да харчат по-малко пари , опитвайки се да формират мнението на потребителите с традиционни реклами. Вместо това те могат да се опитат да разберат какво определя тези мнения.

Професорът по маркетинг от Columbia University Дан Кивец смята, че резултатите са с „изключително значение”, но вижда и уловка. Дигиталните инструменти могат да променят ефекта на компромиса, но в същото време да дадат предимства на компаниите с възможността да събират потребителски данни и отзиви. На теория, поред Кивец, това може да доведе до по-мощна и неуловима манипулация.

 
 

Арестуваха Харви Уайнстийн

| от chronicle.bg |

Осем месеца след като знаковите материали в The New York Times и The New Yorker промениха историята, холивудският продуцент Харви Уайнстийн беше задържан от нюйоркската полиция и предстои да му бъдат повдигнати обвинения в сексуално насилие. Източникът на обвиненията все още не е обявен, но се предполага, че това са показанията на актрисата Лучия Евънс.

Уайнстийн доброволно се предаде на полицията и пристигна рано сутринта местно време пред полицейското управление, държейки две книги – едната за режисьора Елиа Казан и друга за композиторите Роджърс и Хамърстайн.

Срещу него са повдигнати обвинения по две дела. По информация на The New York Times обвиненията са на база твърденията на Лучия Евънс, направени пред The New Yorker през октомври миналата година. Прокуратурата го обвинява в изнасилване на една от жените, и в насилствени действия от сексуално естество спрямо другата. Засега не е ясно кои още твърдения на близо 80-те актриси ще бъдат използвани като доказателство за повдигането на обвинения.

През месец октомври 2017 година в. „Ню Йорк таймс“ публикува журналистическо разследване с изобличение, че за 30 години Уайнстийн е подлагал на сексуални посегателства сътрудничките на компанията, в която той е бил ръководител.

 
 

Новите Samsung QLED 2018 вече са в България и изглеждат страхотно

| от chronicle.bg |

Samsung QLED 2018 серията вече се предлага и в България.

От времето, в което телевизорите бяха огромни и неугледни, а картината беше детайлна колкото гоблен, мина много време, но все още се впечатляваме от достиженията, които достигат модерните телевизори.

През последните години наблюдавахме чувствителен растеж в изискванията на потребителите към размера на екрана, който от скромните 21“, днес достига до минимум 55“.

В резултат, вече възприеманият за приемлив за една стандартна всекидневна екран е с размер от 55-65“. В някои случаи потребителите споделят, че по-подходящ за домакинството им е телевизор от 75-82“. Естествено, ускореното развитие на технологиите и непрекъснатите иновации от производителите, направиха телевизорите все по-смарт.

На среща с медиите от Samsung ни показаха новия 65“ Smart QLED TV Q9F. С ръка на сърцето признаваме, че качеството на картината със 100% обем на цветовете е впечатляващо, а дизайнът на телевизора не би загрозил и дневната в Бъкингамския дворец.

Телевизорът може да се похвали с 360-градусов дизайн – т.е. вижда се от всяка страна, като бъде поставен в която и да е част на помещението. А с възможността за монтиране с No-gap Wall mount на стената, с която разстоянието между телевизора и стената е сведено до минимум, процесът на инсталация отнема не повече от 15 минути.

Няколко факта за новата QLED серия:

SmartThings: Новата платформа на Samsung, посредством която може да се осъществи връзка между широк набор от смарт устройства – от хладилника до мобилния телефон.

Ambient mode: Благодарение на този режим, когато не гледате нищо на телевизора, можете да съживите екрана чрез използването на режими като „Декор“, „Информационен“ или да се наслаждавате на вашите любими снимки. А режимите са придружени и с фонова музика.

One Remote Control: Телевизорът се управлява с едно дистанционно, чрез което лесно и удобно може да се контролират всички свързани към него устройства.

One connect: Всички устройства се свързват към телевизора посредством One Connect кутията, независимо от стандартите които подържат. От кутията излиза само един полупрозрачен кабел, който служи както за пренос на информация, така и за захранване, и с който всеки може да постави телевизора навсякъде в дома, без досадното загрозяване от висящи и стърчащи кабели и жици.

Благодарение на Quantum dot технологията, картината е удивително реалистична и има един милиард цветове и подробни детайли. Ultra Black и Direct Full Aray характеристиките на QLED 2018 дават безкомпромисно качество на картината, дори при пряка слънчева светлина или при слаба осветеност в стаята.

Черните цветове са по-дълбоки и по-тъмни, и подчертават всеки отделен детайл. А HDR10+ технологията на Samsung осигурява широк диапазон от яркост и контраст, и дават възможност да се виждат детайли отвън сенките. На практика, всяко изображение се обработва индивидуално, кадър по кадър, за да се оптимизира визуализацията чрез поддръжката на HDR съдържание.

От тази седмица телевизорите ще имат и още едно огромно предимство – стартират множество тематични промоции, предвидени за предстоящия футболен сезон.

Ако все пак ви интересуват и цените, за момента 65-инчовият модел се предлага за 7999лв, а 55-инчовият – за 3699лв.

В случай че сте фенове на марката и на качественото телевизионно изживяване, със сигурност трябва да обърнете внимание на тези телевизори.

 
 

Васил Михайлов спечели „Аскеер“ за цялостен принос

| от chronicle.bg |

За 28-и път в театър „Българска армия“ бяха връчени наградите „Аскеер“.

Голямата награда за цялостен принос към театралното изкуство получи Васил Михайлов. „Днеска цял ден в главата ми е „Върви, народе…, Върви, народе…“. И след това се оказва, че ако върви, „Бог ще го благослови“, каза развълнуваният актьор при получаването на „Аскеер“-а.

BIG15078957627

Най-много награди – 6, спечели Народният театър „Иван Вазов“.

За водеща мъжка роля беше отличен Захари Бахаров за превъплъщението му в Бае Славе в постановката „Чамкория“ в Театър 199, а за водеща женска роля – Мария Стефанова за ролята на А в „Три високи жени“ в Народния театър „Иван Вазов“.

Иван Пантелеев грабна приза за най-добър режисьор, а постановката му „NеоДачници“ в Народния театър спечели „Аскеер“ за най-добро представление.

 
 

Детектив се бори с мафията в Тилбург в нов сериал

| от chronicle.bg |

Нов криминален сериал стартира в ефира на Bulgaria ON AIR от 6 юни. Всеки делничен ден в 20,30 часа зрителите ще могат да следят обратите в криминалната серийна драма „Сила“. Тя разказва историята на амбициозен детектив, който се бори срещу организираната престъпност в Тилбург, Холандия, с цената на всичко.

Тео Камп (Йерон фон Конингсбрюхе) е най-добрият детектив в отдел „Убийства“, в холандския град Тилбург. От известно време той върви по следите на ловкия престъпник Фреди фон Нуне, а амбицията му да го залови става неговата цел номер едно. Когато за пореден път Тео нарушава правилата издирвайки издирва фон Нуне, началниците му го отстраняват от случая.

За наказание Камп е изпратен в отдел „Наркотици“, където трябва да си партнира с Уилям Нийсен (Денис фон де Вен) – най-невротичният детектив в управлението, който винаги спазва правилата. Двамата разследващи са пълна противоположност, но са принудени да загърбят различнията си, за да работят заедно.

Въпреки отстраняването си от случая, Тео е решен, че няма да се откаже от разследването и ще продължи издирването на престъпника Фреди фон Нуне.

Дали отговорният и невротичен детектив Уилям ще попречи на опърничавия си колега Тео да хване престъпника и да се върне на старата позиция, предстои да разберем.