shareit

Образът на Халед Шейх Мохамед е използван в турска реклама за продукти за депилация

| от |

Образът на „мозъка“ на атентатите от 11 септември 2001 г. в Ню Йорк и Вашингтон е използван в реклама на турска компания  за козметични продукти, пише в. „Кориере дела сера“.

Рекламата е на продукти за депилация, произведени от  фирмата „Епила“. В нея се виждат  родуктите за премахване на  нежеланото окосмяване редом с лика на Халед Шейх Мохамед, стратегът на атентатите от 11 септември, който сега се намира в затвора в Гуантанамо, след като беше арестуван в Пакистан преди  11 години. Халед Шейх Мохамед е известен със силното си  окосмяване, което се вижда на редица негови снимки, направени  след ареста му. В рекламата на турската компания има текст,  който гласи „Няма да се отървете от космите, ако просто седите инищо не правите с тях“.

Рекламните кадри вече обиколиха света. Първи  новинарският сайт „Вокс“ забеляза, че има нещо нередно с тях и подаде сигнал до турската фирма, че използва за рекламни цели  лицето на прочут терорист. Козметичната фирма се защити, че е  избрала образа на Халед Шейх Мохамед за рекламата си, защото не знаела кой е той.

„Избрахме го, защото е космат и много пасваше на нашата  реклама. Не знаехме, че е терорист“, заяви Мехмет Джан Йълдъз, един от ръководителите на фирмата. Компанията подбрала снимката на Халед Шейх Мохамед от  интернет сайт, в който потребителите качвали най-разнородни  снимки, без да посочват на кого са и без да се регистрират. Ръководителят на турската козметична фирма твърди, че  ликът на Халед Шейх Мохамед е бил използван вече и от други компании за рекламни цели. В повечето случаи ставало дума за реклама на медикаменти срещу безсънието.

С БТА

 
 
Коментарите са изключени