Няма друга като Джулиан Мур

| от chronicle.bg |

Обикновено, когато видите Джулиан Мур на екрана, знаете къде ще ви отведе – до крайност. Няма друга актриса в света, която до такава степен да изучава границите на емоциите с такова разбиране, независимо дали става дума за безпомощна страст („Краят на аферата“), суицидна депресия („Часовете“) или религиозна мания („Кери“).

Разбира се, Джулиан Мур, която днес навършва 55, не прилича на нито една от ролите, които играе. Тя е позитивна, има заразителен смях и положителното настроение се носи от нея на вълни.

Тя е дъщеря на американец и шотландка. Расте с усещането, че принадлежи на две култури – вижда погрешното възприятие на американците за британците и обратното. Затова и тя позиционира себе си някъде по средата – носи ентусиазма на американците, но и леката британска резервираност. Тя е най-голямото от три деца в семейството си, а семейството й рядко прекарва повече от година и половина на едно място. Казва, че това я е превърнало в голям домошар.

Като дете се е чувствала аутсайдер, защото в средата на руси коси и бронзов тен, тя е била червенокосото дете с лунички. На 16 носи и очила и е приличала на тотален гийк. На 18 обаче Джулиан сменя очилата с лещи и всичко се променя. Вече не е „грозното патенце“ и започва да трупа увереност.

Родителите й винаги са казвали, че може да стане каквато поиска, стига да има образование. Оказва се обаче, че те не са имали точно това предвид, защото са абсолютно ужасени, когато им казва, че ще бъде актриса.

След като завършва университета, веднага започва работа в сапунена опера. В нея играе около три години. Тогава е забелязана Робърт Олтмън, който я избира за филма си „Преки пътища“.

Мур веднага прави силно впечатление. Отчасти, защото през цяла сцена се разхожда гола от кръста надолу (вижте в галерията). Това не я притеснява, понеже за нея актьорската игра винаги е борба да надмогнеш себе си.

Джулиан се жени млада, после се развежда, после се жени отново – за филмовия режисьор Барт Фройндлих през 2002 година. Той е с 10 години по млад от нея и все още са заедно.

Винаги е искала да има деца, въпреки това ражда първото си дете относително късно – когато е на 37 години. Майка е на момче и момиче – Кейлъб и Лив. Най-важният урок, на който иска да ги научи, е да действат със страст, независимо какво правят.

Въпреки че неведнъж е номинирана за Оскар, получава статуетката в началото на тази година заради ролята си във „Все още Алис“. Последно гледахме Джулиан Мур в „Игрите на глада“, където тя е президент на свободния окръг 13. Сред най-добрите филми с нейно участие са „Магнолия“, „Децата са добре“, „Часовете“, „Все още Алис“. В последните дни участието й в предаването Billy on the Street предизвика фурор, след като тя показа, че е способна да се разплаче на улицата просто ей така, по команда (вижте видеото, за да се убедите, колко е добра).

В галерията може да видите някои по-важни факти от живота на Джулиан Мур и най-добрите й филми, които задължително да гледате по случай рождения й ден.

 
 

Стийв Карел прави комедия за Netflix с хора от „The Office“

| от chronicle.bg |

Продукцията ще е „комедия на работното място“ и ще разказва за плановете на САЩ за космоса. Стийв вече е подписал с Netflix, въпреки че сериалът „Space Force“ още няма сценарий.

Сериалът е вдъхновен директно от предложението на Доналд Тръмп през юни за шести клон на армията, който да се занимава конкретно с евентуални космически войни.

Освен да играе, Карел също ще продуцира заедно Грег Даниелс, кой е създател на американската версия на „The Office“. „Space Force“ е предложен единствено на Netflix като част от мотивацията за проекта от страна на платформата идва от чудесното представяне на „The Office“ – сериалът е най-гледаната телевизионна продукция на платформата и дори получава повече внимание, отколкотo когато го даваха по CBS.

През декември Карел отрече да има планове за продължение на култовия сериал. „Буквално трябва да имаш същите сценаристи, същите продуценти, същите режисьори, същите актьори и дори тогава може да не излезе същото нещо.“

 
 

Тийзър и плакат на „John Wick 3″, очакваме пълен трейлър

| от chronicle.bg |

Lionsgate пусна тийзър и плакат на „John Wick: Chapter 3 – Parabellum“. Заглавието идва от сентенцията „Si vis pacem, para bellum” или „Ако искаш мир, готви се за война“.

Сценарист е Дерек Колстад, а режисьор – Чад Стахелски (същите, които направиха и първите два филма). Събитията продължават малко след тези в края на втора част. Това можем да видим и от кадрите по-долу. Предстои и пълен трейлър малко преди „John Wick 3″ да дебютира заедно с дългоочаквания „Glass“ този уикенд.

Виждаме, че и тройката ще има характерната естетика от първите два филма. Филмът ще задълбае повече тях, защото ще ни представи директорът на High Table (Анджелика Хюстън) и други личности на високи позиции в сенчестия свят. Дано обаче това не стане за сметка на елементите, които направиха франчайза толкова мощен.

 
 

Disney адаптира и „The Hunchback of Notre Dame“

| от |

„The Hunchback of Notre Dame“ е следващият (пореден) филм на Disney, който ще бъде превърнат в игрален. Снимките вече за започнали, а идеята е филма да бъде мюзикъл.

Disney пусна анимацията през 1996 година като пожъна среден успех. Тя отбеляза и края на ренесансовия период на студиото през 80-те и 90-те като тя беше последният високобюджетен 2D филм. След него Disney последва примера на Pixar и „Toy Story“ – към 3D.

„The Hunchback of Notre Dame“ не пожъна същия успех като „Beauty and the Beast“ и „The Jungle Book“, но сега предстои да видим как игралната му версия ще стои до техните игрални версии. 

Сценарист ще е Дейвид Хенри Хуанг, а композитори – Алан Менкен и Стивън Шварц. Двамата вече са работили с Disney, включително и за оригиналния филм. Джош Гад, който работи и по „Frozen“, е изпълнителен продуцент, а също ще играе и Квазимодо. Той озвучава Олаф като ще повтори това във „Frozen 2″ и „Kingdom Hearts 3″, а също така игра и Лефу в „Beauty and the Beast“. Други решения за актьорския състав все още не са правени.

Все още няма дата за премиерата на „Hunchback“. В момента студиото прави още няколко филма едновременно, така че можем да очакваме да мине доста време преди да видим и чуем Гърбушкото на голям екран.

 
 

Велики филми, които никога не бива да съсипваме с римейк

| от chronicle.bg |

Истинските любители на киното и Холивуд намират все по-малко допирни точки в последните няколко  години. Мястото, смятано в продължение на десетилетия за Мека на седмото изкуство, днес все повече се отдалечава от художествения аспект за сметка на финансовия.

А днес финансов успех се постига с няколко неща: блокбъстър за супергерой, игрален филм по анимация, всички възможни сюжети, които могат да произлязат от вече направена класика. И добрият стар римейк, който макар да върви надолу, не загубва позициите си.

Римейкът е изгоден за киностудията по много причини. Той стъпва на нещо сигурно, често култово, което е гарант за интереса на публиката. От това следва, че рискът е относително по-малък, отколкото с оригиналната история.

В последните години видяхме доста несполучливи опити за римейкове. Макар и тези филми да донесоха милиони на продуцентите си, оригиналните версии нямаха нужда от подобни бледи копия на своите аури.  Но Холивуд не възнамерява да спре дотук и е заредил в ръкава си достатъчно заглавия, които да избълва от конвейера си през тази година.

В следващите месеци очакваме новите „Цар Лъв“, „Ейс Вентура“, „Зеленият фенер“, „Мечът в камъка“, „Ангелите на Чарли“ и „Дъмбо“.

И понеже горният списък е малко притеснителен, обръщаме поглед назад към няколко класики, които би било ужасно да бъдат възродени за нов живот. Една от много причини е, че всяко произведение на изкуството вирее най-добре в своята собствена епоха. Ако е велико, ще я надживее. И това ще е целият живот, от който има нужда.

В този ред на мисли, в  галерията горе сме събрали скромен брой филми (седем), които би било истинско светотатство да бъдат екранизирани наново.