shareit

Няколко лесни трика за по-здрав сън

| от |

Ех, ако можеше денят да трае 30 часа, а нощта поне още толкова! Ако пуснете сутрешна анкета между 1000 човека, питайки ги от какво имат най-голяма нужда, огромна част от тях ще дадат един и същи отговор – сън. Тъй като (все още) не можем да манипулираме времето е добре да се фокусираме върху фактори, които са под наш контрол. Ето няколко лесни трика за по-здрав сън.

Подходящи възглавници и матрак.

Тези елементи оказват изключително голямо влияние както върху качеството и продължителността на съня, така и върху здравето Ви. Пробвайте различни модели докато откриете онези, които Ви пасват най-добре или се доверете на статистиката. Обикновено хората, които спят по гръб се чувстват най-комфортно върху твърд матрак, комбиниран с ниска твърда възглавница, следваща естествените извивки на врата и гърба. Ако прекарвате нощите по корем изберете мек матрак и много ниска мека възглавница, която да компенсира „неправилната” поза на тялото. Ако предпочитате да лежите настрани е най-добре да се спрете на възможно най-мекия матрак, съчетан с висока мека възглавница, която да поддържа шията и главата в правилна позиция.

spalnia

снимка: camamia.bg

Перфектната спалня

Тя е проветрива, уютна, шумоизолирана и леко по-хладна, отколкото повечето хора предполагат. Редица изследвания сочат, че идеалната температура за здрав и спокоен сън е около 18 градуса по Целзий, така че не прекалявайте с тропическото настроение преди лягане. Друг полезен съвет, който ще Ви осигури прекрасни нощи, е да се въздържате от „услугите” на климатика в спалното помещение. Най-добрият и здравословен начин да освежите стаята е като я проветрявате поне веднъж дневно за около десет-двайсет минути (в зависимост от сезона). Ако обичате да спите до късно можете да „ъпгрейдвате” спалнята си с ултра плътни завеси, които имат и бонус ефект – предпазват от любопитни съседи.

legla

Качествени спални комплекти от естествени материи.

Повечето хора избират спалното си бельо според дизайна, цвета и размера му. Истината е, че видът и „съставът” на чаршафите (завивките), които използвате, играят главна роля в „битката” за по-здрави, спокойни и приятни сънища. За да спечелите тази „борба” е добре да инвестирате впървокласни модели, изработени от естествени материали като памук, например. По този начин ще предпазите тялото си от алергии, обриви и раздразнена кожа (най-често причинени от изкуствени материи), а и ще си гарантирате здравина, устойчивост и ярки цветове дори и при често пране. Колкото по-комфортно се чувствате в леглото си, толкова по-често ще се радвате на дълбоки и прекрасни сънища.

Бояна Чернева

 
 
Коментарите са изключени за Няколко лесни трика за по-здрав сън