Новото чудовище на Франкенщайн

| от |

„Всички помните историята. Сигурен съм, че помните и чудовището. Но понякога хората бъркат, че човекът е чудовището.“, така започва историята на „Виктор Франкенщайн“, нов филм, който има за цел да представи предисторията на готическия роман на Мери Шели.

Дали им се е получило обаче е въпрос на вкус, както винаги. „Виктор Франкенщайн“ не е филм, който очакваш да видиш в сезон като този, в който всичко, което излиза,  мирише на злато и награди.

Това не го прави по-лош за гледане, но малко по-комерсиален. Ако сте на тази вълна, то в събота заповядайте на кино.

Историята всички я знаете – Виктор Франкенщайн, доктор и учен, има мечта да създаде живот от смъртта, да направи от нищо нещо, да съживява, защото, както самият той казва: „След като животът е временно нещо, защо и смъртта да не е?“ И кой е казал, че смъртта е вечна? Никой не се е върнал, за да потвърди, нито пък е опровергал твърдението по някакъв начин.

Мери Шели се занимава с тези теми преди близо два века и както е ясно, те все още вълнуват хората.

„Виктор Франкенщайн“ сигурно би бил романът на Шели, ако тя го беше написала в наши дни – готически, ефектен и леко театрален на моменти. Но този жанр и тези актьори носят на тази театралност и тя изглежда необходима.

Хем „Виктор Франкенщайн“ е предистория на романа, хем не е точно там, защото и тук си има всичко – луд учен, чудовище, любов, помощник. Не е точно романът на Шели, защото там историята е за любовта, връзката между един луд мъж и създаденото от него същество, което се оказва не това, което той очаква. Експлоатира екзистенциални теми като доброто и злото, грозното и красивото, чудовището и човека, живота и смъртта. Разбира се, че във филма ги има също, но те са представени по един много по-комерсиален начин. По-лесносмилаем, ако щете. Но филмът няма за цел да създава нови правила в жанра, да печели награди, да е кино за фестивали. То има за цел да забавлява и да бъде леко гротескно и театрално. И постига целта си перфектно.

Най-големият плюс, разбира се, са неговите актьори – Джеймс Макавой е д-р Франкенщайн – все още студент по медицина, но с мечта да създаде живот от смъртта; Даниел Радклиф – отдавна излязъл и оставил зад гърба си Хари Потър – е Игор, неговият мълчалив и недъгав помощник. Тук чудовищата един вид са две и те са в центъра на историята. Особено персонажът на Радклиф.

„Виктор Франкенщайн“ си има всичко, което може да искате от една готическа приказка. Дали ще ви докара до възторг или ще ви развълнува до сълзи, или плени с нещо? Със сигурност няма да ви дотегне, независимо дали сте чели, или не романа на Мери Шели, независимо дали сте гледали постановката на Дани Бойл с Джони Лий Милър и Бенедикт Къмбърбач.

Новите чудовища, Макавой и Радклиф са на борда този път и са горди от продукцията. И има защо. Лесносмилаем и забавен филм за ценителите на комерсиалното кино. Подходящ за уикенда.

 
 

Хореографът Чарлс Слендър-Уайт ще гостува в България със спектакъла си „(дез)интеграция“

| от chronicle.bg |

Един от признаците на съвременния човек, потънал в информационното общество е, че колкото повече говори за някакви проблеми, толкова повече се отдалечава от потенциалните им решения. Такъв е проблемът за интеграцията. Или по-скоро за „(дез)интеграция“, каквото е име на танцовият спектакъл, който театър „Азарян“ и Ðerida Dance Center отново ще представят на българската публиката.

Представлението „(дез)интеграция” на Чарлс Слендър-Уайт не е само спектакъл, а преживяване, целящо обмен на информация, контекст, лична история и изграждане на междукултурно разбиране чрез танца. Това е модулярен съвременен танц, свързан с ромската диаспора, расовата неопределеност, промяната на кодовете и асимилацията. Представлението е насочено към устойчивите стереотипи на ромите и разкрива опитa на създателя му – Слендър-Уайт като четвърто поколение ром-американец.

Неговият проект „(дез)интеграция” включва четири различни секции: демонстрация на стереотипен „джипси” танц от XIX в., включен в балета Дон Кихот; бързо пътешествие през пасажите на Counter Pulse theater (пространство за съвременно провокативно изкуство); лекция за ромската история, както и съвременен танц.

Хореограф на спектакъла е Чарлс Слендър-Уайт в колаборация с изпълнителите Киану Брейди, Лиан Бърнс, Михаела Бърнс, Евън Харт Марш, Катрин Нюман, Лиз-Ан Роман Робъртс, Чарлс Слендър-Уайт, Аманд Уайтхед. Музиката е дело на Дан Кантрел, светлинният дизайн се осъществява от Дарл Андрю Пакард и Чарлс Слендър-Уайт. Костюмите са творение на Мелиса Кастанеда, а драматургията е на Сет Айзън.

Представлението ще се играе на 27.10 в театър „Азарян“

 
 

Какво е да си „травъл инфлуенсърка“ и кои са най-добрите?

| от chr.bg |

Живеем в ерата на инфлуенсърите. Да знаете, че има и такива за пътувания. Т. нар. „травъл инфлуенсъри“.

Но днес ще говорим повече само за женската част, тъй като вече сме ви представяли една от любимите ни двойки, която изкарва хиляди долари от Instagram и пътуванията си.

Та – травъл инфлуенсърките. Това са красиви жени, които пътуват на различни места по различни причини – често това са моделки, снимащи секси фотосесии на екзотични острови и подобни, които пускат свои снимки от местата, които посещават.

Профилите им в Instagram често са следвани от милиони (да, милиони!), които жадно чакат последния фотос по оскъдно облекло на любимия си модел от Бали, Малдивите или където и да е.

Това си е цяла нова индустрия. Бъди красив, пътувай, снимай се. Рецептата е проста. А инфлуенсърките получават и допълнителни бонуси заради известността си.

Не само започват да печелят от Instagram и реклама, но и биват канени от редица хотели, сключват сделки за промоция на цели курорти.

Разбира се, инфлуленсърките не винаги са супермодели. Те могат да са известни личности от малкия екран, както и съвсем обикновени жени, които просто знаят какво правят с фотоапарат в ръка.

Вижте любимите ни травъл инфлуенсърки в галерията.

 
 

Творческо писане за мечтатели

| от chronicle.bg |

Всеки четвъртък в уютната „Кафе-книжарница на мечтите“ собственичката Петра организира курс по творческо писане. Сгушено в сърцето на Милано, очарователното кафене със старинни дървени рафтове, затрупани с книги и аромат на горещ шоколад, е идеалното място да се отпуснеш в търсене на своята мечта между страниците на някоя книга.

Петима души – всеки със своята необикновена житейска история, постепенно се сближават. Техните лични истории се преплитат, докато се стремят към собствения си щастлив край.

Заедно с ексцентричния и обаятелен учител Дилън те се впускат във вълшебния свят на книгите, за да открият магията на литературата, вкуса на мечтите, но и да се изправят пред страховете и грешките си.

 
 

Северин Красимиров признал за убийството на Виктория Маринова

| от chronicle.bg |

Асен Георгиев, доведеният баща на Северин Красимиров, обвиняемият за убийството на Виктория Маринова, каза, че Северин признал за убийството на журналистката и казал, че съжалява. Това станало, когато той избягал при Асен и майка си в Германия. Той също така каза, че Северин също като брат си и сестра си пиел хапчета, защото „не бил добре с главата“.

Обвиненията срещу него са за изнасилване и убийство. Днес предстои Русенският съд да обяви мярка за неотклонение. 

След ареста си той беше настанен в килия, която отговаря на европейските изисквания. Там той беше разпитван в продължение на 4 часа като в полицията разбира къде е заровил телефона на жертвата си и след това го намира на същото място.

Общо 6 адвокати са отказали преди Красимиров да си намери служебен защитник.