Новият „събирач на земи“

| от |

Независимостта на Украйна винаги се е осъзнавала от Путин като лично оскърбление. Сега шефът на Кремъл изигра по гросмайсторски своя реванш, но дали тази победа ще е дълготрайна, пита се в коментара си за Дойче веле Роберт Бааг.

 Рабочий визит В.Путина в Дальневосточный федеральный округ

Какво е общото има между цар Иван Грозни и руския президент Владимир Путин? Първият, който в началото на 14 век е велик княз на Москва, влиза в руската история с още едно прозвище. Наричали го „събирач на руските земи“, тъй като последователно изкупувал земите на околните княжества без да се спира пред интриги и заплахи, както разказват легендите. Не ви ли звучи много познато този подход и в наши дни?

Дали Владимир Путин не е верен последовател на същата тази линия – като съвременен „събирач на руските земи“? Много от неговите сънародници, страдащи от великоимперски амбиции, които и до днес не са могли да превъзмогнат болката от разпадането на Съветския съюз преди повече от 20 години, ще да са се просълзили от радост при постъпването на новината от Украйна: Киев няма да се сближава с ЕС, а ще остане верен на Москва. „Най-сетне!“ – облекчено са въздъхнали и последните носталгици между Смоленск и Владивосток – „по-малкият брат“ от Украйна се е опомнил и се завръща под крилото на Майчица Русия.

От какво се страхува Путин най-силно?

klitchko

При цялото въодушевление сред тази влиятелна група „държавници“ от последния зрелищен трофей на провежданата от Путин външна политика – в следващите дни би трябвало много внимателно да се наблюдават и анализират реакциите в самия Киев. Тъй като там, за разлика от московската Дума, съществува опозиция, която все пак заслужава името си: министър-председателят Николай Азаров капитулира пред възмутените изявления на проевропейски ориентираните депутати и беше принуден да прекъсне оправдателната си реч. В центъра на Киев хората излязоха по улиците, за да протестират срещу ретроградния курс на президента Янукович във всичките му измерения.

Избухналата преди близо десет години в Украйна „Оранжева революция“ винаги е била възприемана от Путин като направлявана от Запада заплаха за Русия, и като опит за личното му унижаване пред света. Сега той успя да се реваншира за това, но няма нищо друго, от което да се страхува повече, отколкото от ново припламване на украинските протести. Да се обвинява ЕС, че заплашва Украйна и я подлага на натиск, за да се дистанцира от Русия, е абсолютна наглост и вариант на метода „Крадецът вика: дръжте крадеца!“.

 
 

„Spice Girls“ отменят дългоочакваното си турне

| от chr.bg |

Обещаното турне на „Спайс гърлс“, което щеше да донесе на певиците по 30 милиона британски лири, няма да се състои, съобщи Контактюмзик.

Очакваше се момичешката група да се събере отново за няколко проекта, сред които и световно турне. Макар и Виктория Бекъм да казваше, че няма да участва в турне, останалите – Мел Би, Мел Си, Ема Бънтън и Гери Хорнър, се надяваха, че мениджърът Саймън Фулър ще я убеди.

„Те имаха оферта за 150 милиона британски лири, с концерт на стадиона Уембли. При тези условия дори Мел Си, която преди това проявяваше неохота, подписа“ – каза неназован източник пред в. „Сън от сънди“.

Преди месец Мел Би обяви, че всички са подписали договори за завръщането си. Плановете обаче бързо се объркаха. Сега спайските са с усещането, че мениджърът им ги е използвал, за да се заговори отново за него.

Предишното турне на група „Спайс гърлс“ беше през 2007 г. – 2008 г. Те не са пели заедно от церемонията за закриване на Олимпийските игри в Лондон през 2012 г.

 
 

Дейвид Линч и вдъхновението за онзи смразяващ кадър в „Туин Пийкс: Завръщането“

| от chronicle.bg |

Феновете на Дейвид Линч знаят, че той не обича да обяснява намеренията си зад режисьорските си решения. Една сцена обаче от „Туин Пийкс: Завръщането“ е прекалено добра, за да устоят зрителите да не искат повече подробности директно от създателя на поредицата. Става въпрос за финалната сцена на епизода „Part 8″ от „Туин Пийкс: Завръщането“ – онази, в която младото момиче отвори устата си, а в нея влезе създанието кръстоска между жаба и муха. Дейвид Линч вдига завесата над този момент от кариерата си (и на редица други) в новата си книга, „Room to Dream“.

В откъс от книгата, публикуван от The New York Times, Личн разказва откъде е дошла идеята за този кадър и създанието в него. 

Всичко се случва, докато Линч е на ваканция из Европа. Той бил на борда на „Ориент Експрес“, пътувайки от Атина до Париж. На гарата в Югославия,  по време на почивката, Линч забелязва множество туристи как се втурват в една посока. „Всички отиваха към тези шарени шатри, където се продават оцветени напитки (които всъщност са просто вода със захар). Когато слязох от влака, стъпих в този мек прах, дълбок около 30 сантиметра, пълен с огромни насекоми, приличащи на жаби, които скачаха, летяха, излитаха и се връщаха обратно. От там ми дойде идеята за жабата-буболечка – тези неща просто попадат в света на „Туин Пийкс“.

Случката се развива прекалено рано, за да знае Линч, че огромните летящи насекоми ще свършат във финала на „Туин Пийкс“, но обяснява, че образът е изскочил в главата му, докато е пишел сценария на „Part 8″. Режисьорът завършва разказа си с кратък анекдот и не дава повече подробности зад една от най-абстрактните му сцени във филмите му.

„Всеки има свои теории за шоуто, което е прекрасно, и няма значение дали аз ще обяснявам моята теория.“ пише Линч в книгата. „Нещата имат своя собствена хармония и ако ти си верен на идеята, тогава хармонията ще си проличи, дори образът да е абстрактен. Можеш да го гледаш отново след 10 години и да го видиш в тотално различен начин, а може да видиш още нещо – но онзи потенциал ще бъде там, ако си бил верен на първоначалната идея.“

Припомняме си сцената:

 
 

Качвай се и не питай дали е до летището или до бизнес парка!

| от chronicle.bg |

Не че нещо кой знае колко фатално се е случило снощи. Дойде за има няма 5 минути един голям облак, поваля стабилно, напълни столичните вади (разбирайте коловозите на метрото) и си отиде час и нещо по-късно. Служителите изметоха водата от перона и тази сутрин всичко е наред.

И не е като да е нещо, което не сме виждали в Берлинското метро или в Париж тази зима, когато по склона на Монпарнас можеше да се кара сноуборд. Така че тезата, че „у нас е по-зле и нема такава държава“ този път издъхва.

Случват се и такива неща.

И за да погледнем от добрата страна, събрахме няколко свежи и забавни мемета от интернет, във връзка със снощният порой в столицата.

П.С. Засега няма да строим Ноев ковчег.

 
 

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ постави рекорд

| от chr.bg |

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ оглави британската класация за албуми за 19-а непоследователна седмица и постави рекорд за последните 50 години.

Предишният рекордьор – саундтракът към филма „Треска в събота вечер“, оглавяваше британската класация 18 непоследователни седмици през 1978 г.

Най-успешният албум със саундтрак в британската класация обаче е „Звукът на музиката“. Той я оглавява 50 седмици от 1965 г. до 1968 г.

Успехът на саундтрака към филма „Най-великият шоумен“ в британската поп класация обаче е за сметка на новите албуми на Джорджа Смит и „Бийч бойс“. Дебютният албум на Джорджа Смит „Lost & Found“ зае третото място. На второто е „Staying at Tamara’s“ на Джордж Езра. „Бийч бойс“ в сътрудничество с Кралския филхармоничен оркестър заеха четвъртото място. На пето е Ед Шийран с „Divide“.

В класацията на синглите Джес Глин надделя над „Клийн бандит“ и зае първото място с „I’ll Be There“. Така тя подобри рекорда си за най-много хитове на певица в британската класация – 7.

„Solo“ на „Клийн бандит“ зае второто място, а „2002“ на Ан Мари – третото. Четвърти е Джордж Езра с „Shotgun“. Пета е Ариана Гранде с „No Tears Left to Cry“.