Новите маркетингови трикове за Рио 2016

| от Иван Петров |

До започването на Летните олимпийски игри в Рио може и да има още цяла година за обикновените зрители, но за маркетинг експертите и медийните компании Олимпиадата чука на врата. Те имат съвсем малко време да се подготвят да капитализират цялото внимание и интерес, които Игрите генерират.

А триковете и стратегиите от старите книги използвани по време на Олимпийските игри в Лондон през 2012 г (най-гледаното телевизионно събитие в САЩ) и дори за Олимпийските игри в Сочи през 2014 г вече са морално остарели.

Дейвид Бърковиц, който е главен маркетингов директор на агенцията MRY, публикува кратък списък на новите маркетингови трикове във Venture Beat. С този списък той иска да ни покаже колко различни ще бъдат маркетинговото, медийното и технологичното пространство през 2016.

На вашите услуги

Очаква се Олимпийските игри през 2016 да бъдат основен тласък на бизнеса с лични и виртуални асистенти и помощници. Според проучване на NBC, цитирано от New York Times, по време на Олимпийските игри през 2012 година 46% от анкетираните на 18- до 54-годишна възраст са заявили, че „са отлагали задължения като пране, почистване на къщата и други“, за да могат да гледат определени спортни събития. Ако измислите лесен начин да почистите дома на някого, да презапасите хладилника му, да изведете кучето му или да му оправите леглото, изглежда, че месец август 2016 ще бъде вашата златна мина. Големият въпрос е как да го накарате той да продължи да се възползва от вашите услуги.

Истинските инфлуенсъри

Бившите президенти и холивудските знаменитости са едни от най-големите посланиците на Игрите в Рио, но също така очаквайте и редица звезди, които хората над 30 няма да могат да разпознаят. Vine и Instagram знаменитости като Jerome Jarre и Fuckjerry ще станат най-разпознаваемите посланиците на големите марки, а не бива да забравяте и редица YouTube звезди, които макар и с по-скромна публика имат доста голямо влияние над нея.

Periscope

В очите на Международния олимпийски комитет опасността от приложения като Periscope и Meerkat е може би на едно ниво с тази от ИДИЛ или двойните тоалетни от Сочи. Приходите от реклама на телевизионните оператори могат да пострадат ако зрителите получат достъп до качествени кадри чрез неразрешените апликации за видео стрийминг. Дори и да бъдат напълно забранени по време на състезанията, нищо не пречи на атлетите и брандовете да ни покажат какво става зад кулисите, когато няма официални събития.

Силиконовата панда

Китай ще направи всичко възможно „Маршът на доброволците“ (националният химн на КНР) да звучи на всяка церемония по награждаването в Рио, а китайските приложения като WeChat, MomentCam, MyIdol ще бъдат в центъра на събитията. Очаква се броят на хората имащи смартфон в Китай през 2016 година да достигне 620 милиона души, което е почти два пъти по-голямо от цялото население на САЩ. Брандовете, които искат да се развиват в Китай, трябва още от сега да направят своите залози кои апликации ще бъдат най-печелившите, за да могат да предложат ексклузивно съдържание на китайската публика.

Игри на дронове

Бразилското правителство най-вероятно ще забрани използването на дронове по време на Олимпийските игри в Рио от страх от терористични атенати, а МОК ще се възпротиви най-вече, заради медийните права. Но това не означава, че не е възможно да останат вратички в законодателствата и регулациите, които ще позволят използването на безпилотни самолети за определени други цели. Спонсорите биха искали да предоставят нова гледна точка на публиката си, която не е била виждана досега, благодарение на дроновете. А и потребителските дронове като Lily, които ще могат да следят хората навсякъде ще бъдат на пазара през 2016 и ще могат да записват през цялото време олимпийските постижения и на неолимпийците.

Виртуална реалност

Забравете за забавните туитове и фейсбук снимки. Битката за правата за хвалене ще се води на полето на VR и коя компания ще предостави най-доброто VR преживяване. Очаквайте различни VR услуги на редица места като киоски около самите спортни събития, хотелите или търговските комплекси. Други може и да се пробват с Google Cardboard. Но какво ще бъде бъдещето на технологията, никой не знае. Технологията в началото на развитието си и все още се нуждае от допълнителен скъп хардуер, който не винаги работи изрядно. Като нищо може да последва съдбата на 3D телевизията. Но човек е длъжен да опита все пак.

Wearables

Искате да имате физиката на олимпийски бог или поне да станете малко от дивана? Очаквайте в най-скоро време нови приложения, които ще позволят на хората да сравнят своите тренировки и успехи с тези на професионалните спортисти. Също така ще може да получите и лични съвети от олимпийските медалисти. Единственото, което маркетинговите експерти трябва да направят, е да накарат някой известен спортист да работи с тях.

 
 
Коментарите са изключени за Новите маркетингови трикове за Рио 2016