Новата S-класа на Mercedes-Benz от 130 000 лева вече и в България

| от |

С трите основни акцента – Intelligent Drive, Efficient Technology и Essence of Luxury новата S-класа разширява границите на техниката на много нива.

S-класата е не само върхово технологично постижение на Mercedes-Benz, а и на автомобилостроенето въобще.  Както при всяко предишно поколение клиентите очакват новата S-класа да наложи мащаби във всяко отношение – и така да заслужи още веднъж името „Най-добър автомобил в света“.

Д-р Дитер Цетче, председател на управителния съвет на Daimler AG и ръководител на направление Mercedes-Benz леки автомобили, споделя: „Задачата, която си поставихме, не се свеждаше до избор между безопасност или естетика, мощност или ефективност, комфорт или динамика. Във всяко отношение предизвикателството пред нас беше: Най-доброто или нищо. Никой друг автомобил не въплъщава в такава степен обещанието на марката Mercedes-Benz както S-класата.“

Базовите модели в България се предлагат от 130 000 лева нагоре. Пълен списък с цени можете да изтеглите тук.

mercedes-benz-s-class-wv222_wallpaper_05_1600x1200_03-2013

mercedes-benz-s-class-wv222_wallpaper_03_1600x1200_sr_03-2013

mercedes-benz-s-class-wv222_wallpaper_02_1600x1200_sr_03-2013

mercedes-benz-s-class-wv222_wallpaper_01_1600x1200_sr_03-2013

mercedes-benz-s-class-wv222_wallpaper_06_1600x1200_sr_03-2013

 
 

Lenovo става технологичен партньор на Ducati Team за MotoGP

| от chronicle.bg |

Lenovo подписа дългогодишно партньорство за спонсорство с отбора на Ducati, който се състезава в световното първенство на MotoGP.

Това означава, че екипът ще използва персоналните компютри, таблетите и сървърите на Lenovo, както на пътя, така и извън него.

Първото състезание на Lenovo с Ducati вече е факт на трасето в Autódromo Termas de Río Hondo, Аржентина.

Партньорството включва и съвместно развитие и сътрудничество в областта на научноизследователската и развойна дейност като част от програма за по-нататъшно ускоряване на напредъка и успеха на екипа.

   
 
 

Първи впечатления от премиерата на „Геният: Пикасо“

| от Дилян Ценов |

Netflix е в стихията си и бълва оригинални сериали на конвейер. „Историята на прислужницата“ излиза само след дни. Телевизията е навсякъде. Ние обаче бяхме насочили мерника на една продукция още от миналата година, когато Джефри Ръш направи хит в първия сезон на сериала с лаконичното заглавие „Геният“. National Geographic вдигна летвата много високо с първия сезон добре направения биографичен сериал, разказващ историята на Алберт Айщайн.

Съвсем естествено очаквахме същото и от втория сезон, посветен на най-влиятелният художник на миналия век – Пабло Пикасо. В неделя в ефира на NG от 21:55 (и следващите недели) българските зрители видяха първите два епизода, в които роденият в Малага (също като Пикасо) Антонио Бандерас се превъплъщава в главната роля.

Най-малкото, което засега можем да кажем за сериала е, че той има завиден потенциал не просто да бъде добър развлекателен продукт, а и да предложи нещо друго, освен масово търсените хляб и зрелище – информация. За същината на изкуството, артиста като психология и настройка към света и разбира се, прочит на живота на Пикасо за удовлетворение на воайорите. Нещо, което е рядкост за продукция, предназначена за масовия зрител.

Ето няколко неща, които ни направиха впечатление от премиерните два епизода на втория сезон на „Геният: Пикасо“.

seriesDetail

Антонио Бандерас и компания

Цялостно трябва да изчакаме да видим всичките десет епизода, за да кажем дали вторият сезон стъпва подобаващо в обувките на първия. Не е необходимо обаче да го гледаме целия, за да кажем, че Антонио Бандерас е достоен заместник на Джефри Ръш в главната роля. Испанецът е Пабло Пикасо и това си личи по всичко – самочувствието, жестовете, начинът на говорене, дрехите. Всичко в изпълнението на Бандерас говори за майсторска актьорска игра на границата с хамелеонството. Предимство при него е и, че е роден в същия град, в който и Пикасо (Малага) и най-малкото може много лесно да улови някои типични за испанската народопсихология черти. Но неговият партньор, Алекс Рич, в ролята на младия артист се справя също толкова добре. Целият актьорски състав, в това число и немалкото жени, повечето любовници, не остават длъжни на историята. Най-напред засега поставяме Саманта Коли в ролята на Дора Маар - любовница и муза на великия артист.

Костюмите на Соноо Мишра и декорът

genius_s2_13-e1515862845653

Както във всяка периодична драма, не можем да си затворим очите пред добре свършената работа на дизайнерите – тези на костюмите и тези на снимачната площадка. Когато историята предразполага изобилие (от дрехи, от сцени, от характерности) е много лесно костюмите да станат кичозни, а декорът бутафорен. Тук всичко е премерено и вкарано в прилични граници, така че актьорите, диалога и всичко останало, да не потъва в испанския хаос и разхвърляното ателие на Пикасо. Точно обратното – декорът на Арвиндър Гриуол и костюмите на Соноо Мишра са завръщане към началото на двайсети век в Испания, а след това умело ни пренасят в Париж преди времето на „Лудите 20″.

Историята на Пикасо

genius_s2_73

Хем е лесно, хем е много опасна територия да се разхождаш по такъв терен. Историята на един най-влиятелният художник на ХХ век може да изглежда апетитно, но за да бъде разказана добре, трябва да се намери точната граница. Частица от нас няма как да не бъде повлияна дори само от факта, че става въпрос за почти митологичната личност на Пабло Пикасо – известен с безброй неща, освен с чудовищния си талант. Тук са трудното детство в Малага, напускането на родния град, отношенията с бащата, първите години в Париж, менторството на Гъртруд Стайн и разбира се… стотиците жени, които минават през леглото на художника. История, която сама по себе си  грабва.

Колкото до сценария…

Не просто история, която грабва, но и която е разказана добре. Увлекателно. Заслугата е на Кенет Билър и Ноа Пинк, които са сценаристи. Сценарият, макар и да дотежава с постоянното преплитане на двете сюжетни линии (младия и възрастния Пикасо), е умело концентриране не 91-годишния живот, в който ако се вгледаме сериозно всеки период от творчеството е продукт за сериал.

genius-picasso-tile-2e7e209ejpeg

Режисурата на Рон Хауърд и Минки Спиро

И естествено, нищо от горенаписаното нямаше да си струва ако не беше режисурата на първите два епизода – първият от Рон Хауърд и вторият от Минки Спиро. Двамата успяват да синтезират всичко около две идеи различни, но същевременно подчинени на общата история. А тя е да разкажат какво крие в себе си този специално човек, когото светът единодушно нарича „гении“. Изкуството ли е на първо място или семейството? Свързани ли са двете неща или за творецът няма връзка, а съществува само едното? Къде е любовта и изобщо каква форма има тя? Може ли да вирее в традиционната форма, каквато си я представяме. Самият факт, че зрителят си задава тези въпроси е показател за добре свършената работа и за наличието на сериал, който с премиерата си даде висока заявка.

Ако задържи така ние ще му стискаме палци септември да обере някоя друга награда „Еми“. 

Следващите епизоди на „Геният: Пикасо“ са тази неделя от 21:55 по National Geographic. 

 
 

Католически университет е най-иновативният в Европа

| от chr.bg |

На пръв поглед най-иновативните университети в Европа нямат много общо помежду си. Сред тях има католически учебни заведения, светски, държавни, частни. Един от тях е на 920 години, друг е независима институция от десетилетие. Разпръснати са из континента – някои в големи градове, други в провинциални региони. Това, което ги обединява е, че наблягат на практическите изследвания и приложните науки. За трета поредна година в класацията на 100-те най-иновативни висши учебни заведения в Европа е Католическият университет в Льовен (Льовенски католически университет), Белгия.

Класацията се съставя от агенцията в сътрудничество с компания Кларивейт Аналитикс.

Висшето учебно заведение, основано от папа Мартин V през 1425 г., е най-старият католически университет в света, но образованието в него не е ограничено само до теология. Съвременната мисия на университета в Льовен е изчерпателното и напредничаво научно изследване. Учебното заведение за трета поредна година оглавява класацията с „изобилие“ от изобретения. Учените от Льовенския католически университет представят повече патенти, отколкото който и да е друг университет в Европа, а външни изследователи често цитират техните изобретения в собствените си заявления за патент.

Второто място в класацията също остава непроменено и се заема от лондонския Импириъл колидж (Имперски колеж), известен преди като Имперски колеж за наука, технология и медицина, част от Лондонския университет. Импириъл колидж става напълно независим от „родителското си тяло“ през 2007 г. и понастоящем е обществен изследователски университет.

Непроменена остава и третата позиция на Кембриджкия университет във Великобритания.

В Топ 10 на най-иновативните висши учебни заведения в Европа намират място също:

– Федералният политехнически институт в Лозана, Швейцария, който съществува в настоящия си вид от 1968 г., когато се отделя от университета на Лозана.

– Университетът на Ерланген-Нюрнберг в Германия.

– Техническият университет в Мюнхен, Германия, създаден да служи като иновативен център. Висшето учебно заведение е основано през 1868 г. от крал Лудвиг II Баварски, за да задвижи прехода на кралството от земеделие към индустрия. Тринадесет професори и възпитаници на Техническия университет в Мюнхен са печелили Нобелови награди след 1927 г. Сред тях е Ернст Ото Фишер, удостоен с приз за химия през 1973 г.

– Манчестърският университет във Великобритания.

– Мюнхенският университет в Германия.

– Техническият университет на Дания.

– Цюрихският технологичен университет в Швейцария.

Германия е първенец в Топ 100 на най-иновативните висши учебни заведения в Европа. Страната фигурира с 23 университета. Въпреки че е най-населената страна в Европа и петата по големина икономика в региона, Русия няма университет в Топ 100.

 

 
 

Днес Меган Маркъл слиза от екран с последния епизод на „Костюмари“

| от chr.bg |

Меган Маркъл, облечена в бяла рокля бюстие с бродирана фуста, пристъпва бавно към годеника си в параклис. Няколко секунди по-късно двамата се държат за ръце и тя му казва „Ти си съпругът, който винаги съм искала да имам. Обичам те.“ Във финалния епизод от сериала „Костюмари“, в който тя е звезда, бъдещата съпруга на принц Хари прави холивудска репетиция за предстоящата кралска сватба на 19 май в замъка Уиндзор.

В сериала тя се омъжва за съблазнителния адвокат Майк Роуз, чиято роля се изпълнява от Патрик Джей Адамс. Двамата напускат сериала, който обаче ще бъде възобновен за нов сезон. Телевизия Ю Ес Ей, която излъчва „Костюмари“ с участието на Меган Маркъл в образа на блестящата и красива юристка Рейчъл Зейн, разпространи няколко кадъра, за да успокои феновете. Специализирани медии в САЩ увериха, че най-„шокиращите“ голи сцени са били изрязани за представянето на „Костюмари“ пред кралица Елизабет Втора.

Епилогът на съдебната сага ще бъде излъчен днес в САЩ и би трябвало да отбележи края на холивудската кариера на Меган Маркъл. Тя вероятно ще получи титлата херцогиня на Съсекс след сватбата си с принц Хари. Тридесет и шест годишната Меган, чиято майка е афроамериканка, вече закри блога си. След като се сгоди за сина на принцеса Даяна и принц Чарлз, тя ще се посвети на филантропска дейност по примера на бъдещия си съпруг и в съответствие с традициите в кралското семейство. Меган ще е първата американка в кралското семейство след Уолис Симпсън, която също като нея бе разведена, когато през 1937 г. се омъжи за абдикиралия преди това Едуард Осми.

В началото на кариерата си Меган Маркъл е манекенка, преди да й бъде поверена ролята на Рейчъл Зейн в „Костюмари“. Снимала се е също във филмите „Помни ме“ и „Шефове гадняри“.