Новата Astra отблизо: Автомобилен салон София

| от chronicle.bg |

Новият Opel Astra отбеляза световната си премиера само преди месец на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт, а сега на Автомобилен салон София 2015 (от 17 дo 27 октомври) отбелязва отварянето на нова страница в историята на бестселъра и на българския пазар.

Щандът на Opel в 3-та зала на МИЦ ще акцентира на най-новите два модела на марката – новата Astra и новата Corsa, която, въпреки че е на пазара от началото на годината, за първи път се представя официално пред широката публика.

Създадена изцяло наново, на чист бял лист хартия, Astra се отличава с олекотена конструкция и се задвижва единствено и само от представители на последното поколение двигатели на марката. Моделът прави впечатление с многобройни нови електронни системи за безопасност и подпомагане на водача, които нямат конкуренция и дори отбелязват своята премиера в този автомобилен клас. Такава например е революционната матрична система на предните LED светлини без опасност от заслепяване IntelliLux LED®, каквато дори и премиум марките не предлагат за моделите си в този автомобилен сегмент.

По-лека, по-икономична и по-динамична – за своеобразен пример за подражание при създаването на единайсетото поколение компактен модел на марката Opel е послужила насочената към бъдещето концептуална разработка Monza, показана на автомобилното изложение IAA през 2013 година. Всеки един компонент и всеки детайл от дизайна на студията, разкриваща бъдещето на моделите на Opel, бе създаден така, че да отрази по най-добър начин идеята за постигане на максимална ефективност, а новото поколение на Astra превръща тази философия в реалност – в зависимост от версията и нивото на оборудване, новият модел е с до 200 килограма по-лек от своя предшественик, главно благодарение на изцяло новата конструктивна архитектура.

Гамата от задвижващи агрегати на новата Astra също играе голяма роля в подобреното представяне на новото поколение на пътя – под предния капак на всяка нова Astra може да се открие един от членовете на изцяло новата гама от двигатели с мощност в диапазона от 77 кВт/105 к.с. дo 110 кВт/150 к.с. Бензиновите и дизеловите агрегати с работен обем до 1.6 литра без изключение съчетават максимална икономичност с отлични динамични характеристики, мека и тиха работа. Изцяло новият двигател 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo отбелязва своята премиера в новото поколение на Astra.

Стилистиката на новото поколение на Astra излъчва усещане за чиста ефективност. Еволюционна стъпка в стилистичната философия на марката Opel, съчетаваща пластична артистичност и германска прецизност, осигурява на новата Astra по-лека и атлетична осанка. Предната част с ново оформление на решетката с двойна лайстна прелива плавно в прецизните очертания на предните матрични светлини. Най-яркият елемент в дизайна на новия модел обаче си остават „прекъснатите” задни странични колони, които създават впечатление за „плаващ” покрив.

По-компактна външност и по-просторен интериор. Пътниците на задните седалки се радват на впечатляващото допълнително пространство от 35 милиметра в сравнение с предишното поколение на модела. Оформлението на арматурното табло също е въплъщение на философията за постигане на максимална ефективност – броят на бутоните и превключвателите е сведен до минимум, а управлението на по-голямата част от функциите на инфоразвлекателната система е изведено на големия сензорен екран. Така ергономията на мястото на водача остава на отлично ниво, докато яснотата в управлението на функциите е повишена значително.

Новата Astra играе ролята на пионер и по отношение на комуникационната свързаност, комфорта и технологиите за безопасност – своя дебют в Astra отбелязват две нови версии на инфоразвлекателната система IntelliLink, които дават отлични възможности за лесна интеграция на функциите на смартфоните чрез Apple CarPlay and Android Auto. Интелигентната матрична система на светлините IntelliLux LED® в новата Astra, която осигурява автоматично максималното оползотворяване на ефективността на дългите светлини без опасност от заслепяване на останалите участници в движението, е друга абсолютна новост и ярък акцент по отношение на безопасността. Налице са и множество новаторски електронни системи за подпомагане на водача, използващи основата на последното поколение на фронталната видеокамера Opel Eye и оказващи допълнителна подкрепа на човека зад волана – по-пълна и прецизна функция за разпознаване на пътните знаци, функция за поддържане на лентата за движение, която вече предлага автоматични корекции с волана, както и система за предупреждение при опасност от сблъсък отпред с функция за самостоятелно аварийно задействане на спирачките. Новото поколение ергономични седалки от висша класа със сертификат за одобрение AGR (Инициатива за ортопедично здраве на гърба) предлага допълнителен комфорт с уникална комбинация от възможност за регулиране на страничните опори и функции за масаж, вентилация и запаметяване на индивидуалните настройки.

Изцяло новият Opel Astra е не само по-лек, по-аеродинамичен, по-активен в поведението си на пътя и по-икономичен отпреди – новият модел се отличава и с по-високо равнище на безопасността и комфорта и предлага множество свръхмодерни решения във всички области. Той е пътят към бъдещето на марката Opel.

 
 

Билборд във Варна беше свален след хомофобски вандализъм

| от chronicle.bg |

Билборд във Варна, част от кампания за повече разбиране и толерантност,  беше свален от Общината след като стана обект на хомофобски вандализъм. 

До тази мярка се стигна след като мнозина хора изказаха несъгласието си с визията  на билборда. В знак на несъгласие в Интернет беше инициирана подписка за свалянето му. Вчера сутринта билбордът е осъмнал залят с боя, а по-късно през деня е свален, тъй като е бил нарязан. Плакатът ще бъде подновен и се правят опити за повторното му поставяне.

Билбордът е част от кампания за повече разбиране и толерантност, която се провежда паралелно в няколко български града до януари 2019 г. За кампанията са създадени два плаката. Единият показва двама мъже, прегърнати на фона на Народното събрания, а другият – две жени, на фона на Народния театър. Такива билборди са поставени и във София, Пловдив и Бургас, съобщава Симеон Василев, съосновател на фондация GLAS, по чиято инициатива се провежда кампанията.

Името на кампанията е „Няма страшно. Това е просто любов“, а целта й е да има повече приемственост към ЛГБТИ общността. Тя е част от проекта „Заедно за правата на ЛГБТИ хората в България.“, който се съфинансира от Европейската комисия.

Днес е вандализирането на един билборд, но ЛГБТИ хората в страната са подложени ежедневно на подобни унижения и дискриминация. Такава постъпка създава страх и потиснатост в цялата общност. Не виждам нищо провокативно в това двама мъже или две жени да показват любовта си открито. Не смятам, че тази любов трябва да бъде крита.“ казва Симеон Василев по случая.

Към момента Община Варна не е изказала своята позиция по случая. Очаквайте още информация по случая.

 
 

Най-популярните кучешки имена за 2018 година

| от chronicle.bg |

Домашните любимци се различават от останалите животни по това, че са част от семейството (и че не се ядат). Като такива имат нужда от име, което в идеалния вариант описва много добре характера им.

Да избереш съвършеното название за кучето си обаче е изкуство и изисква интелектуален и духовен труд. 

Сега компания за разхождане на кучета Rover (да, във Великобритания има и такова нещо) представи списък с най- често използваните кучешки имена през тази година – мъжки и женски. Въпреки че не влизат в топ 10, и добре че, имената на популярни негативни персонажи от поп културата се радват на широка популярност. Такива са, например, Пениуайз и Танос… Ето и топа при момченцата:

1. Макс

2. Чарли

3. Купър

4. Бъди

5. Джак

6. Роки

7. Дюк

8. Мечо…

9. Тъкър

10. Оливър

Преди да отделим заслужено внимание и на момиченцата, трябва да отбележим, че освен злодеи, през тази година са се ползвали често и имена на известни личности. Дрейк е едно от тях, а името Карди (от изпълнителката Cardi B) е скочило с 1250%. Фреди Меркюри е малко дългичко за име на кутре и затова количеството е нараснало едва с 67% от предходната година. Подозираме заради филма за Queen… Пениуайз, когото вече споменахме – 500%, а Танос бележи скок с 215%. Представете си дома на човек, чието куче носи името на злодея, унищожил половината свят. Какво друго голямо събитие се случи през тази годин? Кралската сватба между Хари и Меган – съответно 133% и 29%.

Rover откриват, че 33% от стопаните кръщават любимците си на телевизионен/филмов/книжен герой или такъв от видео игра, а 12% се вдъхновяват от историческа личност. Въпреки това най-популярните имена за годината си остават класическите. Ето и топ 10 при женските кучета:

1. Бела

2. Люси

3. Луна

4. Дейзи

5. Лола

6. Сади

7. Моли

8. Бейли

9. Маги

10. Стела

Догодина при котешките имена очакваме възход на Симба. Дъмбо също е симпатично име, ако някой си гледа слонче вкъщи.

 
 

Virgin Galactic на Ричард Брансън стигна до космоса

| от chronicle.bg |

Последният тестов полет на Virgin Galactic успешно стигна до космоса и се върна.

Корабът се казва SpaceShipTwo и достигна височина от 82,7 километра над земната повърхност, което се смята близо до границата с космоса. Това е четвъртият тестов полет на самолета.

Сър Ричард Брансън се състезава с Илон Мъск и Джеф Безос кой ще изпрати първия пътник в открития космос. Той основа своята компания Virgin Galactic през 2004, малко след SpaceX на Мъск и Blue Origin на Безос. През 2008 година VG обеща, че първият суборбитален космически полет за туристи ще се случи „в рамките на 18 месеца“. От тогава често се правят подобни обещания за близкото бъдеще, но няколко забавяния и фатална катастрофа през 2014 година държат Брансън все още далеч от сбъдване на амбициите му.

За успеха си SpaceShipTwo излетя от пустинята Мохаве в Калифорния. От компанията казаха, че моторът на самолета е работил в продължение на 60 секунди, а самият той е летял със скорост почти 3 пъти скоростта на звука. В кабината е имало двама пилоти и манекен на име Ани на пътническото място. За жалост не се достиха т. нар. Линия Карман на 100 километра над земята, където се приема, че атмосферата свършва.

Преди полета екипът каза, че целта на самолета е „да лети по-високо и по-бързо“.

 
 

Планета или пластмаса: голямата промяна започва от малкия жест

| от chronicle.bg |

Замърсяването на океаните с пластмаса е световен проблем, но не и изгубена кауза.

Пластмасовите изделия са се превърнали в неизменна част от ежедневието ни. Някои могат да се използват многократно, да се рециклират или играят важна роля в ключови сектори като медицината, но други са създадени, за да бъдат използвани само веднъж. Една найлонова торбичка, например, се използва средно около 15 минути, след което се изхвърля.

Повече от 40% от пластмасата по света се използва еднократно преди да бъде изхвърлена, а след това остава в природата стотици години наред. Често се разлага на по-малки частици наречени микропластмаси, които попадат в организмите на хора и животни.

Към момента е документирано, че около 700 животински вида са поглъщали пластмаса или са попадали в неин плен. Пластмасовите изделия често успяват да погубят повече от едно живо същество, понеже се разлагат за средно 450 години. Учени са открили микропластмаси в 114 морски животни, повече от половината от тях се озовават на трапезата ни.

Jasper Doest

Консумацията на пластмаса от животни води до хроничен глад, от който те загиват.

Пластмасата, която използваме,  превръща океаните в минно поле за хиляди морски животни и птици. Заклещени в мрежите на различни пластмасови изделия или погълнали такива, морски обитатели по целия свят умират заради материалите, които употребяваме в ежедневието си.

„Най-тъжното е, че животните се хранят с тази пластмаса, мислейки я за храна”, казва д-р Матю Савока морски биолог от Националната агенция на океанските и атмосферните изследвания – „Представете си, след като се наобядвате, да почувствате слабост, замаяност и глад, които не отминават. Би било много неприятно.”

Young Bermuda sea chub, Kyphosus sectatrix, eating plastic debris that are falling from plastic garbage floating on the ocean surface. Plastic

Савока е открил риби, които често консумират пластмаса, защото тя започва да им мирише на храна, след като бъде в контакт с водорасли. Много морски птици пък изразходват ценна за немощните си тела енергия в търсене на истинска храна, която да занесат на малките си и въпреки това  често се връщат при тях с пластмасови отпадъци.

За щастие все още можем да допринесем за промяната, като намалим и дори преустановим използването на пластмаса за еднократна употреба, започнем да изхвърляме разделно боклука си и подсещаме близките си да последват примера ни.

Дали вредата от пластмасата е видима там, където живеем е без значение, защото девет милиона тона пластмаса попадат в океаните всяка година. Това е проблем, който ще намалее драстично, ако всички ние променим начина си на живот.

Какво може да направи всеки от нас, за да допринесе за промяната?

– Факт е, че най-много пластмаса се използва за пакетиране на стоки. Близо половината от всички пластмаси, които се изхвърлят, представляват опаковки, повечето от които никога не достигат до контейнера за рециклиране. Затова вместо да пакетираш обяда си в пластмасова кутия или торбичка, може да ползваш съд, който след това да измиеш.

– Трилиони пластмасови торбички, се използват в световен мащаб всяка година, за да намалиш с няколко тази бройка, си носи торбичка за многократна употреба, когато пазаруваш.

– Близо милион пластмасови бутилки се продават по света всяка минута. Пълни отново! Използвай бутилки за многократна употреба.

– Можеш да носиш метални прибори, вместо да използваш такива за еднократна употреба и да се откажеш от пластмасовите сламки, залагайки на метални или бамбукови.

-

Чрез кампанията Планета или Пластмаса? National Geographic кани аудиторията си да даде своето обещание, че ще намали и дори преустанови използването на пластмасови изделия за еднократна употреба.

Давайки своето обещание, хората стават част от една глобална общност, решена да предприеме действия за намаляването на пластмасата за еднократна употреба. Тази общност ще продължи да получава информация и съвети, касаещи проблема.

Избери Планета или Пластмаса? Дай своето обещание ТУК.

Ние от медийната група Webcafe избираме планетата и решихме да намалим драстично употребата на пластмасови изделия.