Нова страница за Washington Post

| от |
С купуването на The Washington Post от Джеф Безос всички с интереси в областта на журналистиката и медиите си задават един фундаментален въпрос: Може ли той да спре западането на вестника, показвайки по този начин нов икономически модел за целия сектор?
49-годишния създател на Амазон може да даде на легендарния вестник шансът за бързо преминаване в дигиталната ера, но все още не е ясно има ли печеливша формула за боледуващия всекидневник.
Безос, който обяви покупката на вестника за 250 милиона долара през август и ще приключи сделката по придобиването в първите дни на октомври, засега не е споделил почти нищо за плановете си относно всекидневника със 136-годишна история, смятан за един от най-влиятелните в САЩ, особено след аферата  Уотъргейт и оставката на Никсън през 1974.
US-MEDIA-TAKEOVER-AMAZON-WASHINGTONPOST-FILES
В скорошно интервю за CNN Безос каза, че все още няма карта за бъдещето на вестника, нарече го важна институция и отбеляза, че е оптимист за бъдещето. „Това е лична инвестиция. Надявам се, че мога да помогна, давайки на екипа зелена светлина за провеждането на редица експерименти,  като донеса и предам в същото време част от философията, която сме използвали в Амазон.“
Някои смятат, че Безос, пионер в онлайн продажбите, може да съживи този традиционен бизнес, където в последните години се наблюдават само орязване на работни места, намаляващи приходи и реклама, пренасочваща се към iнтернет.
„Той може да си позволи да променя нещата бавно, търпеливо, постепенно, без да се притеснява за печалбата, а това ще доведе до по-добър резултат“, смята Алън Мутър, медиен консултант и бивш редактор на чикагски вестник. „Освен това може да погледне на проблемите по нов, неемоционален начин. Не е учил журналистика, не е продавал реклами. Много от хората прекарали години във вестникарския бизнес не могат да излязат от тесните рамки, които сами са си наложили.“ добавя той.
IMG_0004
Според Питър Коуплънд, медиен консултант и бивш редактор, едва ли ще има коренна промяна, поне засега. Въпреки спада продажбите на хартиеното издание все още отбелязват значителни приходи. „Освен това вестникът има добър имидж, а хората работещи там наистина ги е грижа за новините.“ 
Коуплънд смята още, че Washington Post е от един от малкото американски вестници със стабилно онлайн присъствие, познат на аудиторията извън домашния пазар и това му дава известна доза гъвкавост.

Дневният тираж на вестника е 447 700 броя, в сравнение с 800 000 преди 20 години. В последната финансова четвърт на годината вестникът загуби 49 милиона долара, най-вече от пенсионни облигации.

Дан Кенеди, професор по журналистика в Northeastern University казва, че е окуражен от факта, че Безос поема този риск, да навлезе в една нова за него индустрия, която съвсем не е в цветущо състояние.

„Аз съм пълен оптимист за това което Безос може да направи за да изведем целият бранш от блатото, създадено от платената журналистика.“ добавя Кенеди .

2012-08-04 brickfair washington post

Освен съдържание и приходи пред Безос има още едно препятствие, което не е срещал в Амазон: синдикатите.

Безос обеща да запази непокътнати заплатите за една година. Синдикатите засега заемат позиция на изчакване, давайки шанс да покаже идеите и концепцията си за вестника.

А ние ще следим с интерес дали Безос ще бъде за вестникарския бизнес това, което Стив Джобс беше за технологичния.

 
 

Прекрасните сватбени снимки, които са пълна трагедия

| от chr.bg |

Както сами ще се убедите, всички снимки в галерията ни са истински! Няма Фотошоп, няма Пейнт! Всичко е натурална красота и изящество.

Сватбата е мечта за мнозина. Сватбеният ден е изпълнен с магия, както и с изразяване на мнения, някои от които най-прекрасни. Да забучиш мъжа си на франзела е персоналният ни фаворит. Страхотна снимка!

Дано тези кадри ви вдъхновят за вашият сватбен ден! Ще се радваме колкото се може повече хора да тръгнат в тази посока на непринудената недодяланост, изпълнена с майсторлък над средното ниво!

Понякога не само виното е горчиво.

 
 

5 неща, които не знаете за Коко Шанел

| от chronicle.bg, по Vouge |

Габриел (“Коко”) Шанел е казала: „Модата е преходна, но стилът е вечен“. На 19 август се навършват 135 години от рождението на известната модна икона. Дори век по-късно легендата за тази стилна дама продължава да вълнува хората по света.

По случай тази дата ви предлагаме пет малко известни факта за живота на Коко Шанел.

1. Започва кариерата си, като прави шапки – прости и сламени, без украсите, популярни по онова време. Тя казва, че жените са носели огромни самуни на главите си, конструкции от пера, импровизирали с плодове и пера. „Най-лошото от всичко, което ме отврати, беше, че техните шапки не пасваха на главите им“, казва тя. Отваря първия си магазин през 1910 година и го нарича Chanel Modes. Продава шапки, които не просто стават пример за стил, но и остават нейна запазена марка.

2. Chanel No. 5 е един от първите аромати, наречени на нейно име, а петицата се отнася до щастливото й число. Според „легендата“ през 1920 година Шанел наема Ърнест Бо – роден в Русия френски гражданин и бивш парфюмер на руските царе, да създаде първия й парфюм. След 10 месеца работа, Бо й представя 10 различни флакончета, номерирани от едно до пет и от 20 до 24. Шанел избира петият, може би заради някакво суеверно усещане. „Представих колекцията си рокли на 5 май, петия месец в годината и ще оставим този парфюм да запази петицата в името си; ще му донесе късмет“, казва тя тогава на Бо. И наистина носи късмет. До 1929 година това вече е най-продаваният парфюм в света и един от най-непреходните аромати в историята. Дори днес някъде по света нов флакон се купува на всеки 30 секунди.

коко шанел

3. Според един от най-известните цитати на Шанел, всяка жена трябва да има перли. Но самата дизайнерка често е носела смесица от истински и фалшиви перли. В средата на 20-те години на миналия век тя пуска колекция бижута, направени от верижки, мъниста и стъкло, с което прави революция в пазара на бижута. Твърди се, че Шанел е осъзнала нуждата на жените от по-достъпни финансово бижута, които по-лесно да могат да носят. „Бижутата не са направени, за да придават на жените аура на богатство, а да ги направят красиви“, е казала Шанел веднъж.

4. През 1929 година Коко Шанел създава си дамска чанта, която предизвиква скандал за времето си. Причината – има дръжка за през рамото – нещо, считано за непристойно по това време. Шанел обаче казва, че й е писнало да носи портмонетата си в ръка и да ги губи.

5. Когато Коко Шанел откривала фалшификати на свои дизайни, тя не просто не се притеснявала от това, а ги подкрепяла. Веднъж моделиерката се натъкнала на съвсем точни копия на свои модели, създадени с по-евтини материали. Вместо да се възмути, тя решила да се възползва от безплатната реклама. Дори връщайки се в Лондон, тя организира ревю в тесен кръг, като в поканите посочва, че гостите могат не просто да водят със себе си своите шивачи, но и да правят скици и записки.

 
 

Сериозен инцидент преди концерт на Бекстрийт бойс

| от chr.bg |

Най-малко 14 души бяха ранени и откарани в болници, след като подпори на входа на курортен комплеск, в който концерт трябваше да изнесе групата Бекстрийт бойс, рухнаха и затиснаха зрители, предаде Асошиейтед прес.

Инцидентът станал в американския щат Оклахома. Концертът трябвало да се проведе в комплекса Уин Стар, но започнала гръмотевична буря. Организаторите започали да евакуират зрителите. Бурният вятър обаче повалил подпорите на входа на комплекса и цялата конструкция рухнала върху зрителите.

Групата написа в Туитър, че „най-важното нещо е всички да се приберат по домовете си благополучно“.

За концерта на Бекстрийт бойс били продадени около 12 000 билета.

 
 

Как да диагностицираме Паркинсон рано

| от chr.bg |

Южнокорейски учени откриха нов метод за ранна диагностика на болестта на Паркинсон чрез анализ на ретината на окото, пише сайтът Нюз медикъл.

Екипът на д-р Джи Янг Ли от Сеулския национален университет установи, че ранният стадий на споменатото тежко заболяване е съпроводен с измиране на клетки на главния мозък. При този процес се наблюдава изтъняване на ретината на окото. Тази беше констатирана от южнокорейските учени за пръв път в историята на медицината. По думите на Джи Янг Ли откритието на екипа й ще позволи ранното диагностициране на болестта на Паркинсон чрез очен преглед.

В експериментите са участвали 49 възрастни пациенти със симптоми на болестта на Паркинсон и 54 възрастни южнокорейци без подобни оплаквания. Чрез анализ на ретината учените безпогрешно могли да определят кои са здравите и кои са болните.