Нова система за регулиране на пресата в UK

| от |

press2-440146

Великобритания одобри нова система на регулиране на преса в сряда вечерта, ход, който според вестниците е драконовски и застрашава свободата на словото, Според бивши жертви на пресата обаче, това се случва с голямо закъснение.

Правителството каза, че иска да изкорени културата – „жадни за скандали“, в някои части на пресата, давайки за пример участието на ежедневник в хакването на мобилния телефон на убита ученичка.

Това ще защити свободата на пресата, заяви Министерство на културата на Великобритания в официалния си Twitter акаунт.

Развитието проправя пътя за нов регулатор в индустрията, правейки по-лесно оплакванията на хората, които смятат, че са ощетени от пресата, да бъдат чути. Регулаторът ще може и да налага глоби в размер до 1 милион паунда.

И трите основни политически партии, включително управляващите консерватори на министър-председателя Дейвид Камерън, защитиха новите правила.

Пресата във Великобритания се опита, но и не успя да блокира новата система чрез съда, твърдейки, че това ще подложи индустрията на възможна политическа намеса, тъй като британският парламент ще бъде в състояние да промени системата, ако поиска. Правителството обаче отхвърли това обвинение.

Много вестници посочиха, че ще продължат да проучват законни канали за анулиране на новата система. Те също така заявиха, че ще я игнорират, за да се опитат да я направят неефективна.

 
 

Защо Aston Martin прави старите си коли електрически

| от chronicle.bg |

Aston Martin използва носталгията, за да бутне на клиентите към електрическите коли. Последната програма на британската автомобилна компания е „Heritage EV“ и предлага собствениците на ретро автомобили на марката да ги преработят в електрически.

Но няма ли да е това едно кощунство! Всъщност не. Прогарамата е стартирана по една специална причина. Все повече градове по света и особено в Европа явно забраняват колите с двигатели с вътрешно горене, които са преминали определена възраст. И това е само част от цялостното настроение в полза на електрическите автомобили. Така, че съществува опасност, ако си купим класически Aston, да не можем да си го караме.

Технологията, която се използва за преработването, е базирана на модела Rapide E – напълно електрически, лимитиран спортен автомобил, който пристига догодина. Той има 800-волтова, 65kWh батерия, с която може да измине 321 километра и да вдигне 100 км/ч за под 4 секунди като максималната му скорост е 250 км/ч. От модела ще бъдат направени само 155 бройки, които вече са продадени.

Компанията казва, че първият модел, който ще може да конвертира, ще е DB6 MkII Volante от 1970 година. Специални „касети“ ще се поставят на мястото на двигателя и скоростната кутия и дори ще се занитват по същия начин. Колата ще получава и екран и това е. Това означава, че ако собствениците имат желанието и парите, лесно ще могат да я върнат обратно в оригинален вариант.

Подобна практика вече има от известно време като и компаниите, и клиентите се фокусират предимно върху ретро колите – Porsche, Range Rover и VW, както и върху автобусите. Скоро Jaguar обяви, че смята да пусне на пазара изцяло електрическа версия на легендарния E-Type от 1960 година. С времето очакваме още марки да се присъединят.

 
 

DC прави филм за Plastic Man

| от chronicle.bg |

В момента DC имат доста проекти – над 20. Не всички ще видят бял свят, разбира се, но въпреки това (а може би и заради това) нови и нови проекти се добавят към сисъка. Последният такъв е Plastic Man.

Warner Bros и сценаристката Аманда Идоко в момента развиват филма, който се описава от студиото като „комедиен приключенски екшън“. Все ощя няма никакви детайли за самата история, както и установен режисьор.

Това не е първия път, в който се правят планове за игрален филм за този супергерой. През 90-те  години братя Уашовски пишат сценарий и дори 10 години по-късно, през 2009 година, смятаха да го снимат с Киану Рийвс в главната роля. Плановете обаче се провалят.

Plastic Man за първи път се появява през 1941 година в серия комикси, а DC го купуват през 1956. Ийл О’Браян е дребен престъпник, който влиза в досег с неизвестна химична течност и така получава силите си – разтягане на тялото, забавено стареене, регенерира и още. Героят обаче е уязвим на много високи и много ниски температури, както и на някои химикали.

По характер той е комичен персонаж, но това не му пречи да е един от най-силните, заради което е и член на Лигата на справедливостта. Появявал се е във филмите „Batman: The Brave and the Bold“, „Young Justice“ и „Justice League Action“.

Портфолиото на Аманда Идоко включва сериала „The Mayor“, а филмът „Breaking News in Yuba County“, за който пише първият си пълнометражен игрален сценарий, излиза скоро.

Следим новините около проекта, но на такъв ранен етап предполагаме, че ще идват бавно.

 
 

Катастрофата с китовете става все по-сериозна

| от chr.bg |

Все повече китове се оплитат в риболовни мрежи край бреговете на САЩ, сочи доклад на американското Национално управление за изследване на океаните и атмосферата.

Оплитането в мрежи е най-голямата заплаха за китовата популация. През 2018 г. цели 76 от огромните морски бозайници са станали жертва на рибарски мрежи, което повече от средния им брой – 70, през последното десетилетие, се уточнява в доклада.

В шест от тези случаи през 2018 г. са загинали китове. За щастие, останалите са спасени, но проблемът остава сериозен.

Най-застрашеният вид е бискайският кит, наричан още северноатлантически гладък кит. Според прогноза на Консорциума за защита на гладките китове в Северния Атлантик, към момента има едва 411 представители на този вид в целия свят.

 
 

Falcon 9 на SpaceX падна в морето

| от chronicle.bg |

За първи път от пускането на Falcon Heavy през февруари, SpaceX не успява успешно да приземи една от ракетите си на земята. Вместо това Falcon се приземи в морето. Има видео на инцидента, което е споделено от в Туитър от самият изпълнителен директор на космическата компания Илон Мъск.

„Изглежда, че няма много щети и продължава да предава данни. Изпратихме кораб.“ Въпреки че не успя да се върне до мястото за кацане, ракетата явно беше достатъчно умна, за да се стабилизира преди да удари водата. Това е предотвратило сериозни повреди при удар с повърхността.    

„Една от помпите на мрежестите перки е блокирала и затова Falcon се приземи в морето. Не е счупена и продължава да предава информация. Изпратихме кораб да я вземе.“

Ракетата трябваше да достави капсула с багаж до Международната космическа станция. Тази й цел беше изпълнена успешно. SpaceX има договор за $1,08 милиарда долара с НАСА за подобни доставки до МКС.