Никой не купува музика

| от |

През първите 6 месеца на 2014 година продажбите на музика, физически албуми и цифрови сваляния е намалява с неочаквана двуцифрена разлика спрямо 2013-та.


 

104

Nielsen SoundScan обяви, че продажбите на албуми във всички формати е паднала с 15%, като в стойности това са около 121 млн., в сравнение с 143 милиона продадени албума  през първите 6 месеца на 2013-та.

Преди 18 месеца албумът на Адел „21“ завърши годината (2012 г.) с продажби от 10 милиона копия, успех, който е много вероятно, индустрията да не види отново.

Що се отнася до цифровите сваляния на всички платформи, продажбите са намалели с 13% или 593,6 милиона годишно срещу 682,2 млн. евро за същия период на 2013-та.

Сегментът, който бележи ръст е онлайн стриймингът на музика, който е нараснал с 42% от 49,5 милиона до 70,3 милиона стрийминг.

Друг сегмент, който реализира положителна тенденция е продажбите на плочи, която въпреки ръста от 40% е несравнимо малко с останалите източници на доходи. Тази година са продадени 4 милиона плочи, а най-продавана е „Lazaretto“ на Jack White с тираж от 49 000 копия.


За тази година най-продавания албум е саундтракът от комиксите „Frozen“, който продаде 2,7 милиона копия. Най-слушана песен е „Happy“ от Фарел Уилямс, с продадени 5,6 милиона копия. „Dark Horse“ на Кейти Пери е най-стриймвана песен, 188 милиона пъти, аHappy“ е най-пусканата песен в американските радиостанции –  571 000 пъти.

Инфографика за това колко печелят музикантите от онлайн продажби:

1

 

 
 

U2 обяви европейско турне

| от chronicle.bg, БТА |

U2 ще изнесе концерти в девет европейски държави в рамките на турнето си „U2 eXPERIENCE + INNOCENCE“.

Световното турне на ирландската група ще започне в Тълса, Оклахома, на 2 май. Европейската част от него ще започне в Берлин, на 31 август. След това U2 ще изнесат концерти в Кьолн, Париж, Мадрид, Копенхаген, Хамбург, Амстердам, Милано, Манчестър и Лондон. Музикантите планират също концерти в Дъблин и Белфаст, но те още не са насрочени.

Миналата година U2 завърши турнето „Joshua Tree“, посветено на годишнината на албума им със същото име, излязъл през 1987 г. Новото турне е в подкрепа на албума „Songs of Experience“, който беше издаден миналата година като продължение на „Songs of Innocence“ от 2015 г.

 
 

Pitti Uomo и мъжките модни тенденции за следващата зима

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмицата на мъжката мода в Милано приключи след много интензивна програма, в която се очертаха няколко тенденции за следващата зима, предаде АФП. Панталоните са къси, със или без маншети, като при Emporio Armani, Ermengildo Zegna, или No 21.

Малко преди финала на седмицата на модата се проведе едно от най-значимите събития в света на мъжката мода – изложението на Pitti Uomo. Провеждано два пъти в годината във Флоренция, шоуто задава едни от основните тенденции в мъжката мода за близкото бъдеще. В галерията горе можете да видите от дизайните, които изпъкнаха между стените на крепостта Фортеца да Басо.

А ето и някои от акцентите в мъжката мода за идната зима, които бяха представени в Милано.

Кадифето е широко застъпено при Armani в черно, английско зелено, сиво или тъмносиньо, като сако или костюм. „No 21″ също наблегна на рипсеното кадифе в кафяви тонове. При Dolce & Gabbana кадифето е по саката, пуловерите и обувките-пантофи, често с бродерии по него.

Черното беше предпочетено от Moschino, Armani, Prada. Вторите предлагат черно каре с игра на светлината. Moschino го вмъква като маски от латекс за лице, лъскави панталони, бюстие, дълги изкуствени ръкавици. Prada се заигра с черния найлон в аксесоарите и дрехите.

Контрастни цветове предлагат някои марки като Prada, с черни облекла с жълт акцент или червена линия. Цветовете могат да са и униблок – виолетов ансамбъл с пола и туника, огромно зелено палто, или червено сако върху черен панталон като при Дирк Бикембергс.

Шотландско каре оживи колекцията на Донатела Версаче в синьо и червено, черно и червено, жълто и черно. От него са не само саката и панталоните. Тя включи в мъжката си колекция и къса плисирана пола. Fendi, Palm Angels и No 21 също използваха шотландско каре.

Обувките при Armani са във военен стил, но луксозни, при Fendi – спортни, при Prada напомнят за скиорските.

Шевовете през следващата зима ще са подчертани и ще се виждат ясно, като в колекциите на No 21 и Fendi. Versace отива още по-далече, като от тях излизат конци.

Неаполитанската дизайнерка Изабел Бенато въодушеви критиците с безупречните си кройки и великолепни тъкани от вълна и алпага. Друга марка, която ще бъде следена след седмицата на модата в Милано е Sunnei с дизайнери Лорис Месина и Симоне Рицо.

 
 

Студентка спечели 50 000 лева от билет „Бързи 50“ на Лотария България

| от Спонсорирано съдържание |

Виктория Попова от град Хасково е поредната късметлийка, която попада в дългия списък на печеливши от Лотария България. Нейният щастлив билет се оказва „Бързи 50“, който й носи 50 000 лева!
Купува го от пункта на „Евробет“ на бул. „България“ № 15, а изненадата идва по-късно. Разкошната печалба се разкрива пред нея, когато се прибира у дома и с вълнение открива, че печели петцифрената сума.

„Вече съм добре, но минах през толкова много емоции. Всъщност не разбираш веднага, че си спечелил – първо не вярваш, проверяваш, после проверяваш пак и накрая разбираш, че наистина си късметлия“, разказва младата дама.

Вики е на 21 години и в момента следва биотехнологии в град София. Споделя, че ще инвестира печалбата в образованието си и ще заведе цялото семейство на екскурзия.

Лотария България Ви желае много приятни емоции и късмет!

 
 

Текилата е полезна за здравето

| от chr.bg, БТА |

Алкохолните напитки са първото нещо, което експертите препоръчват да се изключи при спазването на диета. Резултатите от редица международни проучвания обаче показват, че има едно питие, от което има редица ползи за здравето – текилата, пише в. „Дейли стар“.

Изследване на Американското дружество на химиците установи, че питието от растението агаве включва съставки, които могат да помогнат на спазващите диета да отслабнат. Специалистите обясняват, че агавините – естествените захари в растението, не влияят върху кръвната захар, тъй като са несмилаеми, и не повишават нивата й, както се смяташе досега.

Агавините допринасят и за потискане на пристъпите на глад и дават по-осезаемо усещане за ситост в сравнение с други захари, дори когато приетото количество храна е по-малко.

Мексиканско проучване показва, че текилата може да се окаже полезна за доброто здраве на костите и съответно за предпазване от остеопороза. Благоприятният ефект се дължи на съединения в агавето, които улесняват абсорбирането от костите на полезните за тях калций и магнезий.

Установено е също, че популярната мексиканска напитка действа като пребиотик благодарение на съдържащите се в нея фруктани – несмилаеми хранителни фибри, стимулиращи растежа на „добрите“ бактерии, които обитават дебелото черво и се борят с „лошите“.

Друго проучване показва, че текилата повишава настроението, тъй като за разлика от другите алкохолни напитки действа като стимулант, а не като депресант.

Мексиканското питие освен това е и по-нискокалорично, което също го прави съвместимо с диетата на хора, желаещи да отслабнат.