shareit

Ники, който се грижи за намаляването на въглеродните емисии в Easyjet

| от |

През 2011 easyJet посрещна 17 висококвалифицирани висшисти от 6 европейски страни в своята европейска програма за студенти. Сред тях бе и българинът Николай Стойчев. Той е завършил магистратура по „Авиационен мениджмънт” в британския университет Cranfield. Ето какво разказа той специално за нас.

Nikolay Stoychev

Моят интерес в авиацията е откакто бях 9-годишен. Винаги съм искал да бъда в този бизнес, тъй като намирам нещо романтично в това да свързваш хора от различни култури, както правят авиокомпаниите.

Завърших „Авиационни технологии с обучение за професионален пилот“ в Лийдс (Англия) и след това продължих образованието си с магистърска програма по „Управление на въздушния транспорт” в университета Cranfield.

Кандидатствах за стажантската програма на еasyJet в началото на 2011 г. и бях избран сред стотици кандидати. Моят първи стаж в easyJet беше в отдела за планиране и изпълнение на летателната дейност. Бях част от 2 различни екипа – единият за далечно планиране, а другият – за близко планиране на полетната програма. Първият се занимава с преобразуване на търговското разписание на авиокомпанията в работни „блокове“, които могат да включват два или повече полета всеки. Вторият екип разпределя тези работни „блокове“ сред всички пилоти и кабинен състав. Също така трябва да се уверим, че разполагаме с правилния брой екипажи в правилната база в точното време.

По време на моята втора година се преместих в отдел „Полетни операции“, където съм и в момента на постоянна позиция. Отговорностите ми са да се грижа за Европейската схема за търговия с емисии и да гарантирам, че отчитаме правилно всички наши въглеродни емисии към Европейската комисия. Освен това се грижа за инициативи на компанията, свързани с намаляване разхода на гориво на самолетите, за да видя къде можем да подобрим още нашата горивна ефективност. Тогава предоставям своите открития на командирите на нашите бази.

Моята най-приятна задача бе да извършвам стратегически анализ на еasyJet спрямо нашите конкуренти, защото научих много от това. Беше едно предизвикателство, включващо анализ на данни, стратегическо мислене, а най-накрая и представяне пред ръководните кадри на „Полетни операции“. Намирам, че най-приятните задачи за мен са също и най-трудните, тъй като са предизвикателство за мен и ми помагат да се развивам в професионален план.

Понякога правя и други интересни неща, като интервюирам кандидат-пилоти или оказвам подкрепа на нашия наземен екип в Мадрид. Най-доброто изживяване за мен бе да летя на резервната седалка в кабината на един от нашите самолети от Станстед до София и обратно. Това беше най-краткото ми посещение в България – само 40 минути.

А за финал и кратка разходка из централата на Easyjet :

 
 
Коментарите са изключени