Ники, който се грижи за намаляването на въглеродните емисии в Easyjet

| от |

През 2011 easyJet посрещна 17 висококвалифицирани висшисти от 6 европейски страни в своята европейска програма за студенти. Сред тях бе и българинът Николай Стойчев. Той е завършил магистратура по „Авиационен мениджмънт” в британския университет Cranfield. Ето какво разказа той специално за нас.

Nikolay Stoychev

Моят интерес в авиацията е откакто бях 9-годишен. Винаги съм искал да бъда в този бизнес, тъй като намирам нещо романтично в това да свързваш хора от различни култури, както правят авиокомпаниите.

Завърших „Авиационни технологии с обучение за професионален пилот“ в Лийдс (Англия) и след това продължих образованието си с магистърска програма по „Управление на въздушния транспорт” в университета Cranfield.

Кандидатствах за стажантската програма на еasyJet в началото на 2011 г. и бях избран сред стотици кандидати. Моят първи стаж в easyJet беше в отдела за планиране и изпълнение на летателната дейност. Бях част от 2 различни екипа – единият за далечно планиране, а другият – за близко планиране на полетната програма. Първият се занимава с преобразуване на търговското разписание на авиокомпанията в работни „блокове“, които могат да включват два или повече полета всеки. Вторият екип разпределя тези работни „блокове“ сред всички пилоти и кабинен състав. Също така трябва да се уверим, че разполагаме с правилния брой екипажи в правилната база в точното време.

По време на моята втора година се преместих в отдел „Полетни операции“, където съм и в момента на постоянна позиция. Отговорностите ми са да се грижа за Европейската схема за търговия с емисии и да гарантирам, че отчитаме правилно всички наши въглеродни емисии към Европейската комисия. Освен това се грижа за инициативи на компанията, свързани с намаляване разхода на гориво на самолетите, за да видя къде можем да подобрим още нашата горивна ефективност. Тогава предоставям своите открития на командирите на нашите бази.

Моята най-приятна задача бе да извършвам стратегически анализ на еasyJet спрямо нашите конкуренти, защото научих много от това. Беше едно предизвикателство, включващо анализ на данни, стратегическо мислене, а най-накрая и представяне пред ръководните кадри на „Полетни операции“. Намирам, че най-приятните задачи за мен са също и най-трудните, тъй като са предизвикателство за мен и ми помагат да се развивам в професионален план.

Понякога правя и други интересни неща, като интервюирам кандидат-пилоти или оказвам подкрепа на нашия наземен екип в Мадрид. Най-доброто изживяване за мен бе да летя на резервната седалка в кабината на един от нашите самолети от Станстед до София и обратно. Това беше най-краткото ми посещение в България – само 40 минути.

А за финал и кратка разходка из централата на Easyjet :

 
 

Режисьорът Тери Гилиъм загуби правата за „Човекът, който уби Дон Кихот“

| от chronicle.bg |

Дългоочакваното излизане на филма на Тери Гилиъм „Човекът, който уби Дон Кихот“ по екраните е поставено под съмнение, съобщи Контактмюзик.

Седемдесет и седем годишният сценарист и режисьор най-после показа филма си в рамките на кинофестивала в Кан миналия месец след няколкогодишни съдебни разправии, но започналата нова съдебна битка може да означава, че „Човекът, който уби Дон Кихот“ всъщност никога няма да се появи по екраните.

Парижки съд постанови, че правата над филма се притежават от продуцента Пауло Бранко, а не от Гилиъм. Следователно сега Бранко трябва да реши дали филмът да излезе по екраните.

Преди началото на кинофестивала в Кан той поясни, че проявил благоразумие, предоставяйки на организаторите „изключителното право“ да покажат „Човекът, кой уби Дон Кихот“ с участието на Адам Драйвър. Бранко все пак настоя, че решението няма нищо общо с други проблеми, свързани с появата на филма по екраните. „То не е в разрез с други решения, които вече бяха взети и ни предоставят правата над филма“, отбеляза той.

 
 

Официално становище на Wizz Air по повод подвеждащи оферти и сайтове

| от Wizz Air |

Wizz Air бе информирана за съществуването на уебсайт и Facebook страница със съмнителен домейн и брандинг, които заблуждават клиентите да вярват, че посещават официалния сайт и страница на авиокомпанията. Този сайт и постове в социалната мрежа съдържат лъжливи твърдения, че потребителите могат да купят 2 билета за 1 евро, ако споделят поста и коментират във Facebook.

Wizz Air напомня на своите клиенти, че официалният уебсайт на авиокомпанията е wizzair.com и всяка информация за промоциите и конкурсите се публикува на този сайт или на официалните канали на авиокомпанията в социалните мрежи и се обявява в бюлетина.

Авиокомпанията съветва всички постребители да не посещават и да не кликат върху линкове към други страници, различни от официалните комуникационни платформи на авиокомпанията. Wizz Air ще предприеме необходимите действия срещу всички субекти, които разпространяват лъжливи твърдения и подвеждат потребителите.

 
 

Wizz Air стартира своята програма за обучение на пилоти в България

| от chr.bg |

Wizz Air днес обяви старта на своята Академия за пилоти – Wizz Air Pilot Academy, в България. Тази програма предлага на младите, които имат малък или никакъв летален опит, уникалната възможност да получат лиценз за търговски пилоти и перспективата да работят като такива в Wizz Air.

В рамките на програмата парньорските училища за пилоти – Tréner Kft в Нирегихаза, Унгария, и Egnatia Aviation в Кавала, Гърция, ще осигурят висококачествено обучение, следвайки стандартите на Wizz Air. Авиокомпанията пък ще подкрепи кадетите по програмата, отговарящи на определени условия, чрез финансиране на значителна част от техните такси за обучение, за да ги улесни по пътя към мечтаната кариера на пилот. Това финансиране е под формата на срочен заем, който кадетите ще трябва да започнат да връщат едва след като стартират кариерата си в Wizz Air.

Интегрираната тренировъчна програма се състои от 750 часа наземни курсове, 60 часа – в симулатор и 145 часа полети, в продължение на 17 до 21 месеца. По време на това начално обучение кадетите получават и развиват необходимите знания и умения, за да стартират кариерата си на пилот в Wizz Air и да подкрепят значителното разширяване на авиокомпанията.

От самото начало целта на Wizz Air Pilot Academy е да предостави достъпно и качествено обучение на всички кадети по програмата, напълно подготвяйки ги да започнат кариера в Wizz Air. От старта на академията в Полша и Румъния са започнали два курса, като първата група кадети от Полша премина първо оценяване след 5 месеца интензивно обучение със 100% успеваемост. След като завършат Академията за пилоти и всички необходими обучения, те могат да започнат работа като първи офицери в Wizz Air и да продължат да се развиват кариерно като треньори или командири на Airbus A320/A321s.

Wizz Air наскоро отпразнува присъединяването на 100-ия самолет към флотилията си и то само 14 години след като авиокомпанията стартира дейност. WIZZ ще продължи да развива мрежата си, водена от амбицията след 10 години или по-малко да се превърне в една от 5-те водещи авиокомпании в Европа с 10 000 служители и 300 самолета, превозващи 100 милиона пътници на година. Плановете за бъдещ растеж включват поръчки за доставка на още 268 самолета от ново поколение до края на 2026 г., което ще създаде допълнителни възможности за кариерно развитие на служителите на Wizz Air.

Wizz Air скоро ще започне да набира персонал в България за обучителни курсове за пилоти, които ще стартират през септември с Egnatia Aviation в Гърция и през ноември с Tréner Kft. WIZZ също така ще даде възможност на кандидатите да се срещнат с екипа на Wizz Air Pilot Academy лично на един от предстоящите Дни на отворените врати.

 

Предстоящи дни на отворените врати на Wizz Air pilot academy

ДАТА Училище за пилоти ГРАД МЯСТО
6 юли 2018 г. Tréner Kft. Варна Golden Tulip Varna
6 юли 2018 г. Egnatia Aviation София Suite Hotel Sofia
7 юли 2018 г. Egnatia Aviation Варна Golden Tulip Varna
8 юли 2018 г. Tréner Kft. София Suite Hotel Sofia
 
 

Качвай се и не питай дали е до летището или до бизнес парка!

| от chronicle.bg |

Не че нещо кой знае колко фатално се е случило снощи. Дойде за има няма 5 минути един голям облак, поваля стабилно, напълни столичните вади (разбирайте коловозите на метрото) и си отиде час и нещо по-късно. Служителите изметоха водата от перона и тази сутрин всичко е наред.

И не е като да е нещо, което не сме виждали в Берлинското метро или в Париж тази зима, когато по склона на Монпарнас можеше да се кара сноуборд. Така че тезата, че „у нас е по-зле и нема такава държава“ този път издъхва.

Случват се и такива неща.

И за да погледнем от добрата страна, събрахме няколко свежи и забавни мемета от интернет, във връзка със снощният порой в столицата.

П.С. Засега няма да строим Ноев ковчег.