Наско Сираков: Дали ще бъде Любо или Моуриньо няма голяма разлика

| от |

Наско Сираков не взе страна в конфликта между вече Любо Пенев и колегите му от Футболния съюз, пише topsport.bg.

„Нямах възможност да слушам цялото интервю на Любо Пенев. Не мога да си позволя да взимам страна. Прекалено много обичам и уважавам Любо, Данчо и Емо. Най-хубавите ми години в спорта са свързани с тях. Не приемам личностни нападки през медиите и не приемам за нормално да се разговаря с националния селекционер също през медиите. Особено след като 10 години си бил с този човек в една квартира.

Любо Пенев беше национален селекционер и дали ще вземе под внимание мнението на някого, си е негов проблем. Но по този начин, с тези разговори през медиите, се унищожава един от най-хубавите моменти в родния футбол. Най-важното нещо вече е какво ще се направи занапред. Българският футбол е в абсолютен колапс.

Дали ще е Любо Пенев, Моуриньо или Венгер, разликата ще е минимална, защото нямаме материал. От много време вървим в тази насока, от 1994 г. насам е така.  Любо сме го жертвали вече, но след една година пак ще се гледаме като котараци тук и ще се чудим какво да правим със следващия треньор“, коментира Сираков пред БНТ.

 
 

„Бойзоун“ се сбогува с публиката в прощалното си турне

| от chronicle.bg |

Бойзоун“ ще тръгне на прощално турне в началото на следващата година, за да популяризира последния си албум „Thank You & Goodnight“, съобщи Контактмюзик.

Четиримата музиканти от ирландската момчешка банда – Ронан Кийтинг, Кийт Дъфи, Майкъл Греъм и Шейн Линч, ще тръгнат по свои пътища след турнето и излизането на албума. Той е в памет на петия й член Стивън Гейтли, който умря внезапно от вроден сърдечен дефект през 2009 г.

Турнето ще започне с концерт в Белфаст на 23 януари и ще приключи с шоу в Борнмът на 9 февруари. Планирани са концерти в редица други градове, сред които Дъблин, Глазгоу, Ливърпул, Манчестър, Кардиф, Бирмингам, Лондон

Преди това, на 16 ноември ще излезе дискът „Thank You & Goodnight“. Песента „Because“ в него е записана съвместно с Ед Шийран, а над „Love“ бандата е работила заедно с Гари Барлоу от Take That.

 
 

Изложба, посветена на 30-годишнината от полета на Александър Александров

| от БАН |

Изложба, посветена на 30-годишнината от полета на Александър Александров по научната програма „Шипка“ ще бъде експонирана от 18 до 22 юни във фоайето на Централната сграда на БАН.  Тя се организира от Института за космически изследвания и технологии и ще се открие на 18 юни от 10 часа в присъствието на големия летец-космонавт. Ще бъдат експонирани оригиналните апарати и системи, разработени специално за тази програма, с които той и други космонавти са провеждали научни експерименти на борда на орбиталната станция „Мир“. Ще бъдат показани също скафандъра и костюма на космонавта, както и научни публикации свързани с подготовката, реализацията и резултатите на тази програма, фото и видео материали и други.

В експозицията ще могат да бъдат видени и други знакови прибори и апаратни системи, разработени от български учени, инженери и специалисти, благодарение на които България продължава да заема достойно място сред космическите държави.

 
 

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ постави рекорд

| от chr.bg |

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ оглави британската класация за албуми за 19-а непоследователна седмица и постави рекорд за последните 50 години.

Предишният рекордьор – саундтракът към филма „Треска в събота вечер“, оглавяваше британската класация 18 непоследователни седмици през 1978 г.

Най-успешният албум със саундтрак в британската класация обаче е „Звукът на музиката“. Той я оглавява 50 седмици от 1965 г. до 1968 г.

Успехът на саундтрака към филма „Най-великият шоумен“ в британската поп класация обаче е за сметка на новите албуми на Джорджа Смит и „Бийч бойс“. Дебютният албум на Джорджа Смит „Lost & Found“ зае третото място. На второто е „Staying at Tamara’s“ на Джордж Езра. „Бийч бойс“ в сътрудничество с Кралския филхармоничен оркестър заеха четвъртото място. На пето е Ед Шийран с „Divide“.

В класацията на синглите Джес Глин надделя над „Клийн бандит“ и зае първото място с „I’ll Be There“. Така тя подобри рекорда си за най-много хитове на певица в британската класация – 7.

„Solo“ на „Клийн бандит“ зае второто място, а „2002“ на Ан Мари – третото. Четвърти е Джордж Езра с „Shotgun“. Пета е Ариана Гранде с „No Tears Left to Cry“.

 
 

От Джейн Ръсел до Марго Роби: жените и банските през годините

| от chronicle.bg |

 

Модата в банските костюми претърпява толкова революции, колкото всеки останал аспект в модата. От времето, когато жените ходели по плажа само за разходка или чай, до наши дни, културата се е променила повече от впечатляващо.

Споменаваме този очевиден факт, защото когато погледнем как се е променил външния вид на плажуващата жена през години, пак не можем да повярваме, че преди един век  жените са ходели на плаж така:

maryal-knox-SL7

Всяко десетилетие има своя белег върху плажното облекло и то се вижда най-добре през фотоапаратите на големите фотографи, в които застават любимите актриси от миналите епохи.

В края на ХIХ век за жените на плажа е важал стриктен дрескод – рокля до коленете, която покрива тялото, обикновено черна, ограничаваща влизането в морето до потапяне на краката до коленете. След Първата световна война се появява първият цял бански костюм, наричан понякога майо, който обаче се свива след намокряне. След него идва революцията на бикините носени от Бриджит Бардо през 60-те, а после Кристи Бринкли през 70-те.

В някои случаи плажното облекло е много точен лакмус за етапа на културно развитие. В много случаи типичният бански костюм може да бъде белег на епохата. От първите дни, до момичетата на Бонд през Елизабет Тейлър и компания, днес ви показваме някои от култовите бански костюми на минали епохи. Вижте ги в галерията горе.