Най-великият албум на всички времена

| от |

Точно преди 33 години излиза най-продаваният музикален албум на всички времена… И мисля и до този момент той държи абсолютния рекорд. Разбира се, че става въпрос за „Thrillerна Майкъл Джексън.

Годината е 1982-а, Майкъл Джексън, дете-звезда от Jackson 5 е само на 24 години. Той е единственият велик певец в многолюдната си артистична фамилия и десет години по-рано е решил да преследва солова кариера и издава първия си албум „Got to Be There“. От 1972-а до 1982-а, която е най-важната година в кариерата му, Майкъл пуска общо пет албума. Всички те успешни по един или друг начин, но на Джексън му трябват точно десет години, за да се отърве от имиджа на малкото чернокожо момченце, което пее с братята си в Jackson 5 и да се превърне в мегазвездата, която помним днес.

Преди „Thriller“ да се появи на пазара, музикалният гигант по онова време MTV, отказва да върти парчета на Майкъл Джексън по чисто расистки причини. Да, именно. Не го правят само защото той е чернокож. До този момент каналът не пуска нито един цветнокож певец в изключително чисто бялата си екранна политика, независимо кой и какъв е той.

Малко след излизането на „Thriller“ обаче, президентът на CBS Records се обажда в MTV и им казва: “Няма да ви давам повече видеа на Майкъл и освен това ще публикувам изявление, в което ще разкажа как не искате да въртите клиповете на един изпълнител, защото е чернокож”. Явно това стряска достатъчно канала, защото още на другия ден или някъде там, MTV за първи път завъртат парчето „Billie Jean“, а после и  „Beat it“. Когато клипът на „Thriller“ излиза, прави революция и само преди няколко години, именно MTV го обяви за най-великия видеоклип на всички времена.

„Thriller“ е тиражиран в над 100 милиона копия в света, 122 седмици е бил в класацията на Billboard, като 37 на първо място, а 80 в челната десетка. Седем са сингълите, издадени от него, които са станали номер 1 почти веднага. Самият албум съдържа 9 парчета.

През 2001 година е преиздаден на CD, в което освен деветте песни, са включени интервюта с музикалния продуцент на албума Куинси Джоунс и композитора Роб Темпъртън, както и не влезлите навремето парчета „Someone In The Dark“ и „Carousel“. Същото така в специалното CD са поместени и home-демо запис на „Billie Jean“ и Voice over сесията записана за „Thriller“ от актьора Винсент Прайс.

След излизането на „Thriller, „Ню Йорк Таймс“ пише, че поп-музиката вече се дели на две части – Майкъл Джексън и всички останали.

Зомби видеото към клипа на „Thriller“ трае 14 минути, а в него главната роля се играе от тогавашен модел на Плейбой – актрисата Ола Ред. През 1980 година тя се снима за корицата на еротичното списание, а две години по-късно се увековеча и в това видео. В случай че някой се чуди – това са двете най-големи роли в кариерата й.

Клипът към „Thriller“ е сниман от режисьора Джон Ландис и e по идея изцяло на Майкъл Джексън. Той се вдъхновил от тогава наизлезлите филми за зомбита и по-конкретно – от класиката „Американски върколак в Лондон“, която всъщност е дело на Ландис. Поради тази причина, Майкъл Джексън кани именно него да снима видеото към „Thriller“. На снимачната площадка на клипа даже пристига самата Джаки Кенеди. Да, по онова време Майкъл Джексън е на абсолютния връх на славата си.

„Thriller“ е поп-културен феномен и не само Ню Йорк Таймс и MTV признават, че без появата му, днешната музика едва ли би изглеждала по този начин. „Thriller“ връща „черната музика“ и R&B стила по радиата, от които те най-нагло са изхвърлени през 70-те години.

Макар и най-великият, това не е най-скъпият клип, който Краля на попа е правил в кариерата си. Той всъщност е едва на 20-то място по разходи и струва само 800 хиляди долара. Хиляда от тях отиват при актьора Винсент Прайс, за да прочете прословутия creepy voice over на видеото.

Самият Джако пък е първият чернокож музикант появил се на корицата на списание Rolling Stones, както е и един от първите чернокожи изпълнители, които са били увековечени с кукла по техен образ и подобие.

33 години по-късно, „Thriller“ и Майкъл Джексън-зомби, ни докарват тръпки по кожата и вълнение, равносилно на първия сняг, първия сладолед, първата целувка с някого… Затова ви го пускаме още веднъж. И след това на repeat.

 

 
 

Ема Томпсън: „Нуждаем се от повече роли за възрастните актриси“

| от chronicle.bg |

59-годишната Ема Томпсън призова шоубизнеса за повече роли, в които да могат да влизат възрастни актриси на големия екран.

Носителката на две статуетки „Оскар“ в момента играе ролята на съдия в Семейния отдел на лондонски съд, която си има свои семейни проблеми в лентата „The Children Аct“ (Законът за детето). Тя трябва да решава съдбите на множество непълнолетни деца и на техните семейства.

На премиерата на филма Ема Томпсън обясни, че е приела ролята, тъй като е била заинтригувана от съдбата на героинята си, сдобила се с власт в един много мъжки свят.

Когато произнесем думата съдия, първо си представяме мъж. Харесах историята за тази съдийка и веднага се включих в проекта“, казва Томпсън. Тя изтъкна, че липсата на достатъчно добри роли за актрисите, които не са в първа младост, е проблем, който очаква своето решение, било то и в дългосрочен план.

"The Meyerowitz Stories" UK Premiere - 61st BFI London Film Festival
Getty Images

„Мъжете в нашия бранш не са поставени по същия начин. Нещата не са се променили от много дълго време. Но понякога се появяват някои добри роли и това ме изпълва с надежда“, коментира звездата от „Имението Хауърдс Енд“, Остатъците от деня“, „Разум и чувства“ т.н.

 
 

„Великият укротител“ на Димитрис Папайоану за първи път в България

| от chronicle.bg |

Световноизвестният хореограф Димитрис Папайоану ще представи за първи път в  България свой спектакъл. “ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ ще бъде показан на 28, 29 и 30 септември в Дом на културата „Борис Христов“, Пловдив, от 19:30 часа, в рамките на ONE DANCE WEEK 2018.

Димитрис Папайоану е най-успешният и значим артист в областта на съвременните изпълнителски изкуства в новата история на Балканите. Мнозина също разпознават Папайоану с грандиозните церемонии за Олимпийските игри в Атина (2004) и Европейските игри в Баку (2015). Работи в духа на създателката на жанра „танцов театър“, голямата Пина Бауш. Папайоану е първият режисьор, поставил спектакъл на сцената на  Танцувалният театър Вупертал (основан от Бауш) след нейната смърт през 2009 г. „ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ” е новото бижу в 30-годишната впечатляваща кариера на Папайоану.

В спектакъла човешкият живот е пътешествие до скрити съкровища, откривателство на съкровеното, вътрешно археологическо проучване на смисъла. Талантливият грък жонглира с препратки от историята на изкуствата, известни европейски картини, метафори и танцови техники. Зрелищните декори, типично в стила на Папайоану, са подвижна вселена, в която подът става вълна, отварят се неочаквани врати, създават се хибридни същества, докато десетимата танцьори на сцената разголват табутата за смъртта и тялото.

Премиерата на „ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ се състоя през миналата година в Онасис Център, Атина. Спектакълът ще бъде представен на българската публика преди британската си премиера в Лондон, а вече бе показан на най-престижните фестивали и сцени на два континента – в Париж, Мадрид, Барселона, Неапол, Стокхолм, Сеул, Тайпе и други.

ВЕЛИКИЯТ УКРОТИТЕЛ“ става част от програмата на 11-тото издание на международния фестивал за съвременен танц и пърформанс ONE DANCE WEEK, който ще се проведе между 24 септември и 14 октомври в Пловдив.

 
 

Най-скандалните изпълнения на наградите на MTV

| от chronicle.bg |

Докато наградите Грами са изцяло за музикален престиж, то наградите на MTV, накратко VMA (MTV video music awards) обръщат внимание не само на музиката, а и на провокативността на изпълнителните.

Не че се оплакваме. Откакто церемонията се състои за първи път през 1984, когато млада изпълнителка на име Мадона решава да шокира обществеността, MTV наградите са очакване на интересни моменти.

Шоуто за тази година е планирано за понеделник, като Карди Би ще води с най-много номинации, а сега е най-добрият момент да си припомним най-шокиращите моменти в историята на церемонията.

Ето ги, в хронологичен ред: десетте най-секси изпълнения, които промениха съвременната музика.

1. Мадона – Like a Virgin, 1984

С това изпълнение кралицата на попа се утвърди като провокатор още в началото на кариерата си: нещо, което не се е променило до днес, когато тя вече е на 60 години.

2. Джанет Джексън и „That`s the way love goes/if“, 1993

След това сексуално заредено изпълнение, Джанет Джексън вече не е малката сестричка на Майкъл Джексън.

3. Бритни Спиърс с „I`m a slave 4 you“, 2001

Откакто Бритни покори сцената с жълт питон на врата, светът й е роб.

4. Бритни Спиърс, Мадона и Кристина Агилера – „Like a virgin, Hollywood“, 2003

Страстните целувки между хора от един и същ пол не са някакво явление сега, но през 2003-а все още бяха. Затова когато Мадона пусна език на Бритни, това си беше събитие.

5. Beyonce and Jay-Z – „Crazy in love“,2003

Много хора се съмняваха дали Бионсе ще успее да направи соло кариера, след като се отцепи от Destiny`s Child, и да, тя успя.

6. Шакира – „Hips don`t lie“, 2006

Бедрата на Шакира в една от най-горещите й песни отговаряха напълно на парчето на представянето й през 2006.

7. Лейди Гага – „Paparazzi“, 2009

Преди светът да се умори от странностите на Лейди Гага, нейното изпълнение на „Paparazzi“ на MTV наградите, беше впечатляващо.

8. Кейти Пери, Ръсел Бранд и Джо Пери – „We will rock u“, 2009

Това изпълнение също остана в историята.

9. Майли Сайръс и Робин Тик – „Blurred lines“, 2013

След целувката на Мадона и Бритни, това изпълнение на Майли Сайръс и Робин Тик е може би най-обсъжданото. Това беше и случаят, когато Майли Сайръс се сбогува с ангелския си имидж.

10. Ники Минаж – „Anaconda“, 2014

Моментът, в който Ники Минаж изпя и изтанцува тази песен на сцената, официално затвърди туърка като тренд в поп музиката.

 
 

Чарлз Буковски: „На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

| от chronicle.bg |

„Без да се опитва да се представи героически или в добра светлина, Буковски пише с истинността на човек, който няма какво да губи, което го отделя от повечето други „автобиографични“ писатели и поети.“ пише за него критикът Стивън Кеслер.

„Буковски е… феномен. Той се е утвърдил като писател с постоянен и настойчив стил, базиран на това, което самият той определя като своя „личност“, резултат от едно трудно и напрегнато съществуване“ пише друг.

Чарлз Буковски е един от най-известните американски съвременни автори на поезия и проза и, според мнозина, най-влиятелният и имитиран поет. Роден е на 16 август 1920 г. в Германия. Баща му е американски военен, майка му – германка. На 2 години пристига в САЩ, отгледан е в Лос Анджелис и живее там над 50 години.

Буковски разчита на собствения си опит, емоция и въображение, когато пише. Езикът му е директен, груб, рязък, картините изобилстват от насилие и секс. Някои критици определят стила му като обиден, други твърдят, че това е сатира на мачизма, която си служи с постоянната употреба на секса, алкохола и насилието.

Оставяме на вас да прецените, предлагайки няколко цитата от великия автор.

Charles Bukowski on "Apostrophes"  French Talk Show

„На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

„Ако ти се получи да излъжеш някого, това съвсем не означава, че той е глупак. Значи, той ти се доверил повече, отколкото го заслужаваш.“

„Свободната душа се среща рядко, но го знаеш, когато човекът срещу теб притежава такава – основно защото се чувстваш приятно, много приятно, когато си близо до него.“

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Болници, затвори и бардаци – това са университетите на живота. Аз имам няколко висши образования. Заслужавам малко уважение.“

Charles Bukowski

„Точно това е проблемът с пиенето. Ако се случи нещо лошо, пиеш, за да забравиш; ако се случи нещо хубаво, пиеш, за да го отпразнуваш; а ако нищо не се случва, пиеш, за да се случи нещо.“

„Разберете ме. Не съм от този обикновен свят. Имам си лудост, аз живея в друго измерение и нямам време за неща, които нямат душа.“

„Бях привикнал към най-лошите неща: харесваше ми да пия, бях мързелив, не вярвах в Господ, политици, идеи, идеали. Бях посредата на нищото, нещо като не-съществуване и го приех. Не го правех, за да заинтересувам някого. Не исках да съм интересен, беше прекалено изтощително. Това, което всъщност исках, беше единствено уютно и скрито местенце, на което да живея и да бъда оставен насаме.“

Writer Charles Bukowski

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Красивите мисли и красивите жени никога не се задържат.“

„Началото на една връзка винаги е най-лесно. След това започват разкритията – и никога не свършват.“

„Трябва да умреш няколко пъти, преди да започнеш да живееш истински.“

„Адвокати, доктори, зъболекари, всички те печелят пари. Писателите? Писателите гладуват. Писателите се самоубиват. Писателите полудяват.“