Най-ползваната дума за 2015 е…

| от chronicle.bg |

Правилно – най-търсената дума в Оксфордския речник за 2015 година не е точно дума, а пиктограма – emoji, иконата на личицето, което плаче от смях. Официално то се нарича „Face with Tears of Joy“ („лице със сълзи от щастие“), но вие може би си го наричате по собствен начин като „истеричен смях“, например.

„Щастливата“ пиктограма имаше доста сериозни съперници от различи области, но в крайна сметка oксфордските експерти са избрали „думата“, която най-ясно е отразила духа, настроението и грижите през 2015 година.

И така, какво знаете за emojis?

Emojis,  както е множественото число на думата, са около нас от късните 90-те , но към 2015 година тяхната употреба вече е масова. Тази година Оксфордския речник е в интензивно бизнес партньорство с водещата компания за статистически анализи на мобилните технологии SwiftKey. Техните проучвания в цял свят дават представа за най-използваните емотикони през отиващата си година. Така иконката със сълзите от смях се оказва най-употребявана.

SwiftKey обобщава и че същата емотикона е ползвана в 20% от случаите във Великобритания – най-много от всички други пиктограми в Обединеното кралство. В САЩ емотиконата е употребявана в 17% от компютърно опосредстваната комуникация (КОК), като бележи рязко покачване с около 9% в сравнение с 2014 година.

Самата дума emoji също прави лъвски скок от времето през 1997 година, когато е навлязла в езика. В момента тя се използва три пъти повече спрямо предходната година, сочат данните на Речниците Оксфорд.

Кратка история

Емотиконите са малко цифрово изображение или икона, които изобразяват реакция или емоция, като идеята им е да разнообразят електронната комуникация. Терминът „emoji“  идва от японски, а корените й са взаимствани от японските думи за „картина“ и „писмо“.

В английския сходството между произношението и изписването на думите emotion (емоция) и icon (иконка) спомагат за навлизането на думата „емотикона“.

Emojis вече не са запазена марка само на тийнейджърския чат. Те са се превърнали в нюансирана форма на изразяване в компютърно опосредстваната комуникация, която успява да премине дори езиковите бариери. Тоест – двама души, които говорят различни езици, могат да се разберат само с emojis.

Дори и Хилъри Клинтън поиска обратна връзка в социалните мрежи под формата на emojis. И познайте какво – емотиконката на 2015 година очевидно се използва масово и от известни личности, и от рекламни марки, както и от всички останали.

Всички вече сме свикнали с този метод на комуникация – да изобразяваме нашите мисли, емоции и реакции чрез emojis. Но не е ли чудно, ако започнем да прилагаме всички emojis чрез собственото си лице, в реалния живот?

Отговорът на последния въпрос може да видите във видеото:

 
 

Отидете в САЩ, може да спечелите 1,6 милиарда долара

| от chr.bg |

Ако искате да станете милиардери, бягайте към САЩ, защото Мега милиони става Мега милиарди! Рекорден джакпот се натрупа в американската лотария.

Джакпотът от 1 милиард долара не падна в тиража в петък, а след натрупването му достигна до рекордните 1,6 млрд., за който ще се борят надяващите се на късмет във вторник.

Досега рекордът за най-голяма индивидуална печалба от лотария се държи от Мейвис Уонцик, 53-годишна домакиня от щата Масачузетс, която през миналата година през август спечели 758,7 милиона долара от друга голяма американска лотария – Пауърбол.

През януари 2016 г. джакпотът в Пауърбол достигна 1,58 милиарда долара, но го спечелиха трима души и си поделиха сумата, като в крайна сметка всеки един от тях получи по 528,8 милиона долара.

Лотарията Мегамилиони е създадена през 2002 г. Играчите трябва да отгатнат шест правилни числа. Победителят може да избира между това да получи цялата сума с удържани данъци или да я получи под формата на 30 вноски, които да се изплащат в продължение на 30 години.

 
 

Звездите, които не ползват дезодорант

| от chronicle.bg |

Когато звездите излязат на червения килим, всички ахваме! Цялото внимание е в тях, а те изглеждат безупречно. Външният вид обаче може да заблуждава.

Личната хигиена не се обсъжда често в ентъртейнмънт индустрията, защото интуитивно предполагаме, че известните миришат толкова добре, колкото и изглеждат. Това обаче не винаги е така. Не една и две звезди пропускат дезодоранта – някои с много добра причина.

Днес в галерията ни събрахме някои от тях, за които сме сигурни. Може би всички имат съвсем хубави аргументи за това.

 
 

Какво е да си „травъл инфлуенсърка“ и кои са най-добрите?

| от chr.bg |

Живеем в ерата на инфлуенсърите. Да знаете, че има и такива за пътувания. Т. нар. „травъл инфлуенсъри“.

Но днес ще говорим повече само за женската част, тъй като вече сме ви представяли една от любимите ни двойки, която изкарва хиляди долари от Instagram и пътуванията си.

Та – травъл инфлуенсърките. Това са красиви жени, които пътуват на различни места по различни причини – често това са моделки, снимащи секси фотосесии на екзотични острови и подобни, които пускат свои снимки от местата, които посещават.

Профилите им в Instagram често са следвани от милиони (да, милиони!), които жадно чакат последния фотос по оскъдно облекло на любимия си модел от Бали, Малдивите или където и да е.

Това си е цяла нова индустрия. Бъди красив, пътувай, снимай се. Рецептата е проста. А инфлуенсърките получават и допълнителни бонуси заради известността си.

Не само започват да печелят от Instagram и реклама, но и биват канени от редица хотели, сключват сделки за промоция на цели курорти.

Разбира се, инфлуленсърките не винаги са супермодели. Те могат да са известни личности от малкия екран, както и съвсем обикновени жени, които просто знаят какво правят с фотоапарат в ръка.

Вижте любимите ни травъл инфлуенсърки в галерията.

 
 

IQOS 3 и IQOS 3 MULTI: новото поколение устройства за бездимно пушене

| от chronicle.bg |

Верни на своята кауза и амбиция за осигуряване на по-добър избор на пушачите по целия свят, компанията лидер в бездимните иновации и научни изследвания – Филип Морис Интернешънъл Инк. (ФМИ) – представи следващото поколение IQOS устройство (I Quit Original Smoking). Сред редицата подобрения в новите модели е възможността за последователно пушене на 10 тютюневи стика с едно зареждане. 

Новите версии IQOS 3 и IQOS 3 MULTI са с подобрен дизайн и функционалност. Разработени са на базата на обратната връзка и мненията, получени от потребителите до сега, като същевременно запазват облика на устройството и ритуала при употребата. Целта на новите версии е да бъдат насърчени пушачите да се преориентират към бездимните алтернативи, което ще донесе ползи за тяхното собствено и за общественото здраве.

IQOS 3 _ (6)

Новите версии бяха представени в Токио, Япония – мястото, което се смята за родина на IQOS и откъдето той тръгна по света.

Според статистиките, които „Филип Морис“ дават, почти 6 милиона пълнолетни пушачи вече се отказали от пушенето на цигари и повече от половината от тях са в Япония.

„Нашата мечта бе да създадем по-добра алтернатива за пушачите и IQOS превърна тази мечта в реалност; IQOS представлява революция за онези 1.1 милиарда души, които пушат“ – каза Андре Каланцопулос, Главен изпълнителен директор на ФМИ. „IQOS 3 и IQOS 3 MULTI предлагат съществени нововъведения и подобрения, с което се превръщат в още един убедителен аргумент за мъжете и жените, които в противен случай биха продължили да пушат, да преминат на бездимни алтернативи. Потребителите на IQOS знаят, че преминаването на този продукт носи много промени в техния живот – ние им благодарим и благодарим на Япония за лидерската роля в този процес на положителна промяна.“

IQOS 3 _ (2)

При употребата на IQOS се образува аерозол, който съдържа средно с 90% по-ниски концентрации на вредни вещества в сравнение с цигарения дим. Съвкупността от данните, получени от предклинични и клинични изследвания на ФМИ, показва, че пълното преминаване на IQOS представлява по-малък риск от вредно въздействие в сравнение с продължителното пушене. Данните също така показват, че ползването на IQOS няма негативно въздействие върху качеството на въздуха в затворени помещения. Средно 70 до 80 % от потребителите на IQOS са спрели напълно цигарите, което превръща IQOS в една от най-убедителните бездимни алтернативи в момента.

Какво казва още Андре Калацопулос за новите продукти, можете да прочетете тук