Най-иновативните личности на 2013 година

| от |

Vanity Fair публикуваха тазгодишното издание на ежегодната си класация New Establishment, в която нарежда най-влиятелните личности в сферата на технологиите. Тази година списанието е поставило на първо място шефа на Amazon, Джеф Безос.

Джеф Безос  Възраст: 49 (миналата година под номер 3)

Със своя принцип на работа Безос изненада всички, като се опита да обедини новите и старите медии. През август, той купи Washington Post, като показа, че няма индустрия, която той смята за залязваща. Amazon няма сериозна конкуренция в онлайн продажбите, а цената на акциите на компанията се е увеличила 7 пъти от 2008 година.  The New York Times го нарече „естествения наследник на Стив Джобс и предприемачът, който има най-голямо влияние върху начина на живот на обикновения човек“. Новите му идеи включват поставянето за кутии на доставка из големите градове на САЩ, за да могат потребителите по-лесно да си вземат своите поръчки, както и собствено телевизионно шоу на Amazon.

Според запознати, през миналата година Безос е работил по създаването на нов Kindle, както и по собствен телефон, който Amazon да пусне на пазара.

2. Лари Пейдж и Сергей Брин, Google и двамата са на по 40 години (миналата година под номер 2)

Акциите на компанията се повишиха с 20% през миналата година, а годишната печалба им е над 10 млрд. долара. Това е солидна основа за Пейдж и Брин да продължат с постоянното експериментиране. Сред проектите, които реализираха са: решението за 1 милиард долара, за да закупят Waze (приложение за трафик), Project Loon – план за осигуряване на интернет в отдалечени райони на САЩ с помощта на балони и Google Glass.

През август 2011 г. Пейдж  купи мобилното подразделение на Motorola за 12,5 милиарда долара. Започна производството на смартфона Moto -X, който ще се произвежда в Тексас и ще бъде първият смартфон произведен в САЩ.

3. Тим Кук и Джонатан Айв, Apple Възраст: 52, 46 (миналата година под номер 1)

Две години от смъртта на Стив Джобс, стойността на акциите на Apple падна с 35%, инвеститорите започнаха да се притесняват за инвестицията си, след като минаха няколко години от големия удaр – iPаd. Въпреки, че мнозина очакваха повече от iPhone 5S и 5C (акциите паднаха преди самото представяне), други все още вярват, че Apple определя стандартите. Очакванията са за 2014, когато предстоят много нови неща от работилницата Ай.

4. Марк Зукърбърг, Facebook, Възраст: 29 (миналата година под номер 4)
Преди една година Марк изглеждаше уязвим не само заради това, че дългоочакваното излизане на борсата беше катастрофално, но и не беше подготвен за бума на използването на смартфоните. Една година след листването, акциите на компанията се продават за около 45 долара (далече по-малко от пускането им). През последното тримесечие, Facebook регистрира приходи от мобилна реклама  656 милиона долара. Преди една година имаше почти 0. Очаква се, че през 2013 година рекламодателите ще похарчат 6 млрд. долара за реклама във Facebook.

Стратегически ход: След като се заговори, че Facebook ще стане досаден за тинейджърите и те ще се пренасочат към други социални мрежи, Зукърбърг купи Instagram за 1 млрд. долара.

5. Илън Муск, Тесла Моторс Възраст: 42 (миналата година под номер 9)

Идеята на Муск да направи електрически автомобил, който да бъде като конвенционалните, на няколко пъти беше пред провал. Но след като през 2008 спаси компанията от несъстоятелност, сега Tesla бележи ръст. През август тримесечните доклад показа нетна печалба от 26 млн. долара, което е противоположно на всички очаквания на анализаторите. Цените на акциите на Tesla се покачиха 9 пъти от 2010- та, а само тази година ръстът е 400%.

Другата компания на Муск, SpaceX, продължава да има договор за 1,6 милиарда долара с НАСА, като получиха и договор за работа по най-амбициозната космическа програма в историята на Канада.

Цялата класация може да видите ТУК
 
 

Кийт Ричардс спря алкохола „и другите неща“

| от chronicle.bg |

Кийт Ричардс е известен, освен с музикалните си достижения, и с консумацията си на алкохол. Дори персонажът на Джони Деп, пиратът Джак Спароу, е базиран на китариста. Но изглежда, че адът ще замръзне, налъмите ще цъфнат, а прасетата ще полетят, защото Кийт Ричардс вече е напълно трезвен!

На 77 години легендата на рока казва, че спрял акохола преди година и не е поглеждал назад. „Врътнах му шалтера. Писна ми. Време беше да спра. Точно както и с другите неща“, каза Кийт за списание Rolling Stone. Въпреки че от време на време ще изпие една бира или чаша вино, той твърди, че не му харесва вече и че си е изпил неговото.

Колегата му Рони Ууд, който собствено е трезвен от 2010 година, казва за Ричардс: „Удоволствие е да се работи с него. Много по-мек е. Пиенето му просто не му действаше добре, разбирате ли ме. Мисля, че предишният Кийт се беше запътил към една граница, която ако преминеше, щеше да стане грозно. Тая граница наближаваше все повече и повече и той май усети това.“

 
 

Селската амбиция ръжда не хваща

| от Емил Кирилов |

Във всяка нормална фирма, във всеки офис в София, всеки ден и час, има минимум по един много амбициран човек без особени личностни качества, но пък изпълнителен и зверски решен на успех и победа. Човек, дошъл не на работа, а на война.

Той пристига от далечни земи. Може и да е местен, но неговата вътрешна същност, неговото действително същество, скрито зад костюмчето, шито на ишлеме, е точно от там, ако ще на гърба на Коня да е расъл.

Душата му е от Злокучене, от Марс, от Тъмната, зла, сенчеста паралелна вселена на болезнено амбицираните селяндури, които си вардят службицата с цената на живота и оставят у малкото нормални хора на тази планета усещането, че биха правили на шефа всякакви мръсотии. След малко. В кенефа. Буквално.

Той е тук, за да се поти, да се пъне, да се мори, да не издържа, да прави впечатление, да избухва, да е номер едно, да поема задачки, да победи, да се доказва. Напрежението е постоянно и много голямо.

Като на някаква приказна селска сватба е този човек непрекъснато. Като една застаряваща братовчедка на булката е, решена да си намери мъж на това дългоочаквано тържество на кича и безумието, но и разяждана от непосилно тежка злоба и завист към своята вече „уредена“ роднина в бяла рокля.

За тия хора да ходиш на работа е всичко. Но не самата работа и нейното вършене е от значение, не крайният резултат и удовлетвореността от това да създадеш нещо е водещо в техните кански усилия. Важното е да се покажеш, да се навреш сред обществеността, да се наместиш на сигурно, нещо там да се овъртолиш във влиятелни хора и слава.

Селската амбиция е много коварна работа, защото създава непоносим дискомфорт в живота на физически най-близкия нормален човек, свидетел на цялата тая мъка, който не е възпитан да се напиня като умопомрачен, само и само да му вдигнат заплатата със 150 лв, да го потупат по рамото и евентуално да си намери гадже с висок служебен пост и апартамент в СОФИЯ.

Селската амбиция е нещо страшно.

Нейният приемник вечно се страхува да не би да изпусне нещо, той знае всичко и е вечно в час, докато ти си пиеш обедната бира на слънце в почивката и оглеждаш задниците на малкото хубави колеги, дето останаха в този живот.

Селски амбицираният човек ще те купи и продаде, облечен като някаква стюардеса или кондуктор в БДЖ, каквито са й/му разбиранията за елегантност и офисен дрескод.

Той влага толкова енергия в това да се чекне по офиси по цял ден, да е винаги информиран за всичко, да е насреща за тези над него, да принтира някакви листа, задъхан и наведен, да създава добро впечатление на директори, че като се прибере вечер у тях, се размазва на дивана като желе, изнемощял, няма сили за книга, за филм, за спорт, за любов, за нормална вечеря, за малко мисъл в тая глава, бе.

Яде спържа от буркани от селото на своята душа и крои с цялата й неописуема нищожност дребни схеми, с които да блесне на работа и в утрешния ден.

И така ден след ден. Та цял живот…

 
 

Apple строи нов кампус за 1 милиард долара

| от chronicle.bg |

Apple съобщи повече детайли за плана си да създаде още 20 000 работни места в САЩ през следващите 5 години. 

Компанията ще инвестира $1 милиард в строежа на нов компус в Остин, Тексас. Градът вече е дом на един кампус с 6 200 служители, който е и най-големия след щаба на Apple в Купъртино, Калифорния.

Новата сграда ще е на около километър от сегашната и ще заема площ от 0,5 кв. км. Очаква се така технологичния гигант да стане най-големият работодател в града с още 5 000 работни места и потенциала за допълнителни 10 000. Плановете включват и нови офиси в Сиатъл, Сан Диего и Кълвър Сити, които ще отворят през следващите 3 години. Те ще имат капацитет от над 1 000 служители всеки.

Разрастването идва след приемането на новите закони за данъците в САЩ, което спира Apple да не плаща данъци върху приходите от други държави.

През януари компанията съобщи, че ще инвестира $30 милиарда в сгради и ще създаде 20 000 нови работни места в Щатите до 2023. Тя също така ще създаде и стотици нови длъжности във вече съществуващи офиси в цялата страна, включително Ню Йорк, Бостън, Питсбърг и Портланд. Предвижда се офисът в Маями да удвои размерите си.

След последното увеличаване на служителите си с 6 000 тази година, Apple вече има над 90 000 само в САЩ.

 
 

Билборд във Варна беше свален след хомофобски вандализъм

| от chronicle.bg |

Билборд във Варна, част от кампания за повече разбиране и толерантност,  беше свален от Общината след като стана обект на хомофобски вандализъм. 

До тази мярка се стигна след като мнозина хора изказаха несъгласието си с визията  на билборда. В знак на несъгласие в Интернет беше инициирана подписка за свалянето му. Вчера сутринта билбордът е осъмнал залят с боя, а по-късно през деня е свален, тъй като е бил нарязан. Плакатът ще бъде подновен и се правят опити за повторното му поставяне.

Билбордът е част от кампания за повече разбиране и толерантност, която се провежда паралелно в няколко български града до януари 2019 г. За кампанията са създадени два плаката. Единият показва двама мъже, прегърнати на фона на Народното събрания, а другият – две жени, на фона на Народния театър. Такива билборди са поставени и във София, Пловдив и Бургас, съобщава Симеон Василев, съосновател на фондация GLAS, по чиято инициатива се провежда кампанията.

Името на кампанията е „Няма страшно. Това е просто любов“, а целта й е да има повече приемственост към ЛГБТИ общността. Тя е част от проекта „Заедно за правата на ЛГБТИ хората в България.“, който се съфинансира от Европейската комисия.

Днес е вандализирането на един билборд, но ЛГБТИ хората в страната са подложени ежедневно на подобни унижения и дискриминация. Такава постъпка създава страх и потиснатост в цялата общност. Не виждам нищо провокативно в това двама мъже или две жени да показват любовта си открито. Не смятам, че тази любов трябва да бъде крита.“ казва Симеон Василев по случая.

Към момента Община Варна не е изказала своята позиция по случая. Очаквайте още информация по случая.