Най-евтините градове за ваканция в Европа

| от |

Представяте ли си почивка в град, която няма да ви коства болезнено всичките ви спестявания? Вестник Гардиън са свършили страхотна работа подготвяйки една класация, с помощта на която британците могат да пътуват щастливи и доволни в Европа за не много пари. И тъй като България я няма в класацията, не ни остава нищо друго освен да се почустваме британци и да попътуваме.

budapest

Предпочитан град за Гардиън е Будапеща. Унгарската столица е най-евтината за кратка ваканция в Европа. Престоят за два дни с пренощуване може да струва само £139 включващи евтина храна и градски транспорт.

Единственото време през годината, което не е подходящо за посещение в Будапеща, ако сте с ограничен бюджет, е Нова година, когато цените на полетите главоломно скачат.

От друга страна, Хърватска – разглеждана като евтин вариант за слънчева лятна почивка – е най-скъпата Европейска дестинация за кратко посещение с отсядане в Дубровник (£327) и Сплит (£286).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Други градове, които може да посетите ако сте с ограничен бюджет са Мадрид, в който за две нощувки ще изхарчите средно £148, Барселона ( £150 ), Ница ( £162 ) и Брюксел ( £162 ).

Изненадващото е, че тук следва Париж, като престоят за две нощи ще ви струва £165.

Ако планирате кратка почивка за Нова година то Барселона и Берлин са с ной-добри варианти за това, докато за Св. Валентин отново класацията води Будапеща, плътно следвана от Лисабон и Барселона.

10-те най-евтини дестинации за кратък престой в град – две нощувки с включен полет* (това е доста относително, тъй като Гардиън най-вероятно са гледали полетите от Лондон, което прави класацията толкова валидна от София, колкото от Глазгоу или Нюкасъл например, но все пак дава индикация за къде да търсите евтини полети)

  1. Будапеща £139
  2. Мадрид £148
  3. Барселона £150
  4. Ница £162
  5. Брюксел £162
  6. Берлин £163
  7. Париж £165
  8. Амстердам £185
  9. Лисабон £187
  10. Прага £194

Praca_da_Figueira_Lisboa

Петте най-евтини места за настаняване

  1. Будапеща £28 на вечер
  2. Лисабон £37 на вечер
  3. Истанбул £38 на вечер
  4. Барселона £39 на вечер
  5. Мадред £39 на вечер

Петте градa с най-евтини хранителни стоки в супермаркетите

  1. Будапеща £5.63
  2. Прага £6.31
  3. Лисабон £6.63
  4. Барселона £6.66
  5. Сплит £7.48

Turkish-Islamic-Art-Museum-Istanbul-0ef5e14d

Петте популярни музеi с най-евтини билети

  1. Музея на турското и ислямско изкуство, Истанбул £3.29
  2. Националният музей, Прага £3.30
  3. Галерия Мещрович, Сплит £3.39
  4. Национален музей на античното изкуство, Лисабон £4.26
  5. Унгарският национален музей, Будапеща £4.54

Петте най-евтини града за обиколка с транспорт: еднократно пътуване с градски транспорт

  1. Истанбул £0.63
  2. Будапеща £0.95
  3. Ница £1.05
  4. Прага £1.05
  5. Венеция £1.18

Prague

Петте града с най-евтини места за хранене навън: основна храна в ресорант

  1. Прага £3.27
  2. Истанбул £3.77
  3. Будапеща £3.93
  4. Берлин £5.05
  5. Лисабон £5.89

Петте най-евтини дестинации за Св.Валентин

  1. Будапеща £125
  2. Лисабон £126
  3. Барселона £128
  4. Прага £138
  5. Мадрид £138

bacelona new years

Петте най-евтини дестинации за Нова Година

  1. Барселона £164
  2. Берлин £165
  3. Ница £167
  4. Будапеща £175
  5. Лисабон £176

Това е от Гардиън и от нас, вие сте на ход. Чакаме разказите и снимките ви, за да ги публикуваме.

 
 

Netflix записва изборите ви, когато гледате „Bandersnatch“

| от chronicle.bg |

Netflix записва кои сцени избирате, когато гледате интерактивния „Black Mirror: Bandersnatch“. 

Майкъл Вейл, технологичен изследовател, открива това след като пише имейл до Netflix с искане да получи информацията, която платформата събира за него. Това е негово право под GDPR. Вейл първоначално иска да образова публиката как да прилага правата си, както и да мотивира компаниите да са по-подготвени.

Откритието на Майкъл не е изненадващо. От Netflix казаха, че информацията се събира, защото искат да „подобрят модела на разказване във филма“. Изследователят обаче подчертава, че платформата не иска съгласие със зрителя за това. Telltale Games има подобен проект с „The Walking Dead“, но изрично известява зрителите си, че събира информация.

Въпреки че мейлът на Вейл трябваше да бъде силно специфичен, той похвали Netflix за това, че изпратената му информацията е била „сравнително лесна за разбиране“. Заедно с искането, той трябваше да изпрати и копие от паспорта си, за да потвърди своята самоличност. В резултат получава два файла – PDF с обяснение на информацията и CSV файл.

В цялата история има нещо истински парадоксално като имаме предвид, че в „Bandersnatch“ става въпрос за човек, чийто решения се следят.

 
 

Филмът по „Breaking Bad“ ще е за Джеси Пинкман

| от |

Арън Пол се завръща в ролята си на Джеси Пинкман в предстоящия филм от франчайза на „Breaking Bad“, който е продължение на великия сериал. 

Сега има още информация за проекта, от която разбираме, че действието ще се развива около Пинкман, който се бори за свободата си. Филмът ще излезе първо в Netflix, а след това и по AMC.

Самият сюжет все още се пази в тайна, но филмът ще се казва  „Greenbrier“. Автор, разбира се, е Винс Гилиган. Феновете се надяват да разберат какво точно се случва с Пинкман след като избяга панически в последния епизод на „Breaking Bad“. В актьорския състав ще видим и Брайън Кренстън като Уолтър Уайт, както и Тод, Баджър и Скини Пит.

Преди време в „The Dan Patrick Show“ Кренстън каза, че абсолютно би участват във филма, ако Гилиган го покани. „Историята е чудесна и чувствам, че много хора искат да видят някак някакъв завършек и на линиите, които останаха без край във финалния епизод. Идеята, от това което ми казаха, разбрах, че е да се проследят тези линии или поне част от тях. Не знам дали ще се появя, дали ще има спомени или погледи в бъдещето, но се вълнувам, защотo е „Breaking Bad“ – най-великолепният в професионално отношение период в живота ми и нямам търпение да видя всички хора отново.“

 
 

Най-нежеланите подаръци за Свети Валентин

| от chronicle.bg |

Огромно плюшено мече, еротични белезници или любовни татуировки са едни от най-нежеланите подаръци за Свети Валентин, според ново проучване.

Анкета сред 2000 човека показва, че всъщност повечето хора не харесват подаръци като балони с формата на сърце, албуми с любовни песни или шоколадови бонбони. Така че ако искате да подарите на половинката си нещо от изброените по-горе, помислете отново.

Един на всеки пет човека няма да хареса букет с червени рози, а 46% ще бъдат ужасени, ако човекът до тях си направи татуировка с името им за празника. Сайтът Just Eat откри още, че и възголемите поздравителни картички също са нежелани, както и големите плюшени играчки. 20% пък не харесват и бисквитки с любовни послания.

Затова трябва да се мисли креативно. Можете да заложите на ръчно изработените подаръци – например, буркан с измислени купони като „1 час масаж“ или „вечеря навън“. Това може да е приятен подарък, ако ви се прекарва 1 час в мачкане гръбчето на половинката.

Според Just Eat, по-добре е да си поръчате храна за вкъщи на любовния празник като пицата е предпочитания избор. Сайтът за поръчки на храна за дома също така пусна и Cheesy for Cheesy – услуга, с която можете да замените нежеланите подаръци за пица.

Директорът на сайта, Греъм Корфийлд, казва: „Като съдим по количеството пица, което се поръчва на 14 февруари, изглежда, че това, което искат британците, е ясно. Надяваме се анонимната ни услуга Cheesy for Cheesy да им помогне да се отърват от нежеланите подаръци по безболезнен начин.“

Услугата е достъпна само във Великобритания. Ако имате нежелан подарък, винаги можете да го дарите на дом за деца.

 
 

„Фаворитката“ е абсолютният фаворит

| от |

Сигурно вече сте чули и чели достатъчно за „Фаворитката“ (The Favourite) – третия англоезичен филм на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос, който е първенец по номинации за „Оскар“ тази година (той и „Рома“ си делят първото място с 10 номинации). За него се говори още от лятото на миналата година, когато триумфира на кинофестивала във Венеция. След премиерата на филма в България на 8 февруари можем само да свалим шапки на Лантимос и съвсем заслужено да наречем „Фаворитката“ абсолютният фаворит в киното на 2018 г.

Историята на филма започва през далечната 1998 г. – Дебора Дейвис пише сценария, в който главни персонажи са една кралица и две братовчедки, готови на всичко, за да бъдат нейни верни спътнички в живота. Години по-късно историята стига до Йоргос Лантимос, който възлага на Тони Макнамара да подобри текста на Дейвис. Това трио стои в основата на „Фаворитката“.

The-Favourite-TF_03557-FEATURED

Действието се развива в началото на XVIII век, когато начело на Великобртиания стои овдовялата и разпадаща се физически и психически кралица Анна (Оливия Колман). Здравословни проблеми я правят трудноподвижна. Загубата на съпруга й и на 17 деца (някои мъртвородени, други починали скоро след раждането) са сринали психиката й.

Неотлъчно до нея стои лейди Сара Чърчил, Херцогиня на Марлборо (Рейчъл Вайс), която на практика управлява държавата. Върховенството на лейди Сара в кралския двор е нарушено от появата на братовчедка й, Абигейл Хил (Ема Стоун) – обедняла благородница, която пристига да търси работа в двореца. С течение на времето между кралицата и Абигейл се заражда приятелство, което слага начало на триъгълника между жените. В него се преплитат безброй общовалидни за човека мотиви, от които всеки зрител ще открои свой собствен акцент – и на практика всеки ще има право в твърденията си.

Това е най-силното качество на „Фаворитката“. Историята в този филм е многопластова до степен, в която всеки може да прозре онова, което според неговата отправна система е ключово в тази история. Стремеж към власт, лейди Сара? Да. Моралното падение на еснафа, докоснал се до бляскавия живот в двореца, Абигейл? Разбира се. Сривът на човешкото в човека вследствие на непреодолимата трагедия, Ваше Величество? Абсолютно. Това е само на повърхността.

file-20190125-108367-11vugo3

Под основния конфликт между трите жени виждаме войната между Франция и Великобритания, политическите игри на парламента, нравите на една отдавна отминала епоха – всичко това, пречупено през призмата на Йоргос Лантимос.

Режисьорът този път представя симбиоза между характерния си експериментаторски подход и лесносмилаемия кинопродукт, показвайки почти гениално дълбочината на историята с помощта на комедийните елементи. Последните са толкова класно въведени, че е същински душевен оргазъм да гледаш как лейди Сара коментира грима на кралицата или как Абигейл се измъква от стаята, докато братовчедка й задоволява „г-ца Морли“. Същият душевен оргазъм се изпитва и от самото слушане на диалозите, които с подбора на думи и звуци създават характерно музикално звучене и ритъм на разказа, граничещи с поезия. Добавете към това и майсторското показване на личния път на всеки един от персонажите и получавате съвършения сценарий.

Снимачният подход на оператора Роби Раян, а след това и монтажът на Йоргос Мавропсаридис са поредната добавена стойност към диаманта „Фаворитката“. Филмът не страда от типичната за тези историческите сюжети кичозност и претруфеност, благодарение на различните ъгли, от които е разказана историята. На практика от всеки кадър би могла да излезе творба на изкуството, достойна за ренесансов художник.

the-favourite-emma-stone

Най-сладкото оставяме за най-накрая, а това са Оливия Колман, Рейчъл Вайс и Ема Стоун. Лантимос събира три различни актриси, с различни средства, възможности и мащаб и изважда от всяка от тях най-силните й страни. Резултатът са три ярки и стабилно изградени персонажи, които доказват високото майсторство на актрисите.

По ирония на съдбата, видима не за всички, „Фаворитката“ се поява именно в годината, когато два филма, стоящи на противоположни полюси, са рамо до рамо в битката за наградите. На единият полюс е „Рома“, който събира на своя страна представителите на доброволно депресиращата се аудитория, а на другия е „Роди се звезда“ – олицетворение на леснодостъпния кинопродукт, идеален за масовата аудитория. Безспорно и двата филма са добри. Но нито един от тях не би могъл, поради своята характерност, да бъде наречен „най-добър филм на годината“. Доброто кино не дели хората на лагери, основаващи се на субективното усещане. Доброто кино е добро от всички ъгли… точно както „Фаворитката“.