Най-добрите сериали според Холивуд

| от Амелия Понд по The Hollywood Report |

Наскоро сайтът The Hollywood Report реши да направи свое собствено проучване сред хората от телевизионната и кино индустрия за най-добрите сериали. Така в продължение на няколко седмици те разпитаха над 2 800 човека, които работят в кино индустрията. В анкетата са се включили както продуценти и режисьори, така и критици, сценаристи и актьори. „Нека да уточним, казаха от The Hollywood Reportтова не е класация за най-добрите тв шоута, а за онези, които са ни любими. На нас, хората които ги правим и работим за тях.“

В анкетата сайтът класира Топ 100 на любимите сериали на Холивуд, като там намират място както стари, така и нови сериали, от „Шоуто на Дик Ван Дайк“ до „Отчаяни съпруги“, които са на 100 място. Анимационното шоу „Саунт Парк“ също е там. Има и изненади като тази, че „The Wire“ е на по-ниско място от „Теория за Големия взрив“.

Целият топ 100 може да намерите в сайта на The Hollywood Reporter, а ето тук са челните 10 места.

  1. Семейство Симпсън

Създаден през 80-те години, сериалът прави своето първо излъчване през 1989-а и не е спирал досега, което пък го прави едно от най-дълго излъчваните анимационни шоута за възрастни. Култово в момента и общо-взето революционно за времето си, когато анимация се прави само за деца. Повечето хора приемали и това шоу за такова, докато не чули шегите в него.

  1. Момчетата от Медисън Авеню

60-те години, рекламната индустрия, жени с красиви прически, мъже в костюми и много цигари. Когато в началото идеята за сериала е pitch-ната нито един голям канал не го иска. Взима го кабелният канал AMC и излъчването му стратира през 2007-а и продължава досега. Тази година изтече последният сезон на едно от наистина най-добрите сериали ситуирани през 60-те години на такъв тип тематика.

  1. I Love Lucy

Комедиен сериал култов за времето си – 50-те години. Историята разказва за амбициозна жена, която мечтае да бъде звезда. Тя полага всякакви усилия, което пък я вкарва в различни безумни ситуации. Сериал от времето, когато сериалите не са това, което познаваме днес и въпреки това, едно от най-обичаните шоута в Америка. Носител на четири награди „Еми“.

  1. Saturday night live

Най-дълго излъчваното скечово комедийно шоу по националната телевизия в Америка. Всяка събота различна звезда е гост-водещ, а група от комици правят различни скечове, с които осмиват обществените и политически теми от Америка и света. Едни от най-известните комици, които киното познава са били гост-водещи много пъти, а доста от тях са стартирали кариерата си именно от там.

  1. Семейство Сопрано

Сценаристът Дейвид Чейс е създател на „Семейство Сопрано“, който пък разказва за ежедневния живот на мафиот и неговите роднини, във и извън „семейният бизнес“. Шест сезона, пет награди „Златен глобус“ и незабравим Джеймс Гандолфини в главната роля. Именно там изгрява и звездата на Иди Фалко, която хората сега познават като сестра Джаки.

  1. Зайнфелд

Един от сериалите силно популярни в Америка, но не и по света. Може би защото шоуто разказва за „30 и няколко годишни хора, които живеят в Ню Йорк, събират се и говорят зад гърба на другите“, както го описват неговите създатели. Един от култовите сериали в американската култура и телевизия, който се излъчва от 1989-а до 1998-а, но така и не успява да постигне онова, което направиха „Приятели“ няколко години по-късно.

  1. Game of Thrones

Големият победител на наградите „Еми“ тази година не случайно е в тази класация. Революционен за телевизията и с безброй фенове по света щеше да е странно, ако не беше.

  1. Досиетата Х

Ако някой се съмнява, че „истината е някъде там“, то не трябва. Дейвид Духовни и Джилиан Андерсън създават едни от най-култовите телевизионни образи във време, в което телевизията не се гледа така, както се гледа днес. Създателят на сериала Крис Картър разказва в едно свое интервю, че когато той и екипът срещнали Шон Пен за първи път ги било срам да се запознаят, когато той дошъл при тях и им казал: „Аз съм абсолютен фен на „Досиетата Х“.

  1. Breaking Bad

Един от сериалите, по които или се запалваш до безумие или изобщо не разбираш защо приятелите ти го гледат. „Breaking Bad“ също е създаден и пуснат, когато сериалите точно бяха започнали да придобиват култовия си статус, но не съвсем. Взет отново от кабелния канал AMC, това шоу получава шанс на магия и създава история. Освен това прави Арън Пол звезда и разбива мита, че един актьор може да играе само в един жанр – Брайън Кренстън започва да снима шоуто година след като приключва с „Малкълм“.

  1. Приятели

Някой изобщо съмнявал ли се е в първенството на „Приятели“? Абсолютно култов за времето си и за поколения от хора, „Приятели“ е определян за изключително важна стъпка за американската телевизия и световната такава. Първият сериал, който си позволява да плати хонорар от 1 млн. долара на главните си актьори на епизод и състав, който отказва да определи кой играе главната роля, защото се смята, че всички са такива. Случки, диалози, епизоди, образи, „Приятели“ и до днес остава ненадминат сериал.

 
 

Двете най-важни правила за супергерои на Брайън Кранстън

| от chronicle.bg |

Брайън Кранстън все още не е играл в някой блокбъстър по комикс, но съвсем няма против. Скоро той каза пред Screen Geek, че от дълго време е хвърлил око на мутанта от X-Men – Mister Sinister – и би го изиграл, ако някога Marvel го вкарат във филм. Кранстън допълни още, че персонажа изпълнява и двете изисквания, които той има, за да изиграе супергерой.

„Бих искал да играя антагонист, една идея по-умен от протагониста; да не е тъп, за да позволи лесна победа – това е скучно и фрустриращо за гледане.“

И добавя: „Не искам да играя персонаж, който вече е игран няколко пъти, не искам да бъда сравнява и така нататък. Искам да направя нещо, което не е правено до сега“

Персонажът Mister Sinister вече е засяган във филм на Marvel. Една от сцените след финалните кадри на „X-Men: Apocalypse“ се отнася до служителите на Essex Corp, с които Mister Sinister има връзка, а името му се споменава и в „Deadpool 2″. Той е трябвало и да участва в предстоящия „The New Mutants“, но частта му в последствие е била махната от сценария.

Последният високобюджетен филм на Кранстън е „Power Rangers“, където той играе Зордон. Също така го видяхме и в „Last Flag Flying“ на Ричард Линклейтър и го чухме в „Isle of Dogs“ на Уес Андeрсън. Следващият филм на Брайън е „The Upside“ с премиера на 11 януари 2019 година.

 
 

Отидете в САЩ, може да спечелите 1,6 милиарда долара

| от chr.bg |

Ако искате да станете милиардери, бягайте към САЩ, защото Мега милиони става Мега милиарди! Рекорден джакпот се натрупа в американската лотария.

Джакпотът от 1 милиард долара не падна в тиража в петък, а след натрупването му достигна до рекордните 1,6 млрд., за който ще се борят надяващите се на късмет във вторник.

Досега рекордът за най-голяма индивидуална печалба от лотария се държи от Мейвис Уонцик, 53-годишна домакиня от щата Масачузетс, която през миналата година през август спечели 758,7 милиона долара от друга голяма американска лотария – Пауърбол.

През януари 2016 г. джакпотът в Пауърбол достигна 1,58 милиарда долара, но го спечелиха трима души и си поделиха сумата, като в крайна сметка всеки един от тях получи по 528,8 милиона долара.

Лотарията Мегамилиони е създадена през 2002 г. Играчите трябва да отгатнат шест правилни числа. Победителят може да избира между това да получи цялата сума с удържани данъци или да я получи под формата на 30 вноски, които да се изплащат в продължение на 30 години.

 
 

Интернет поезията: нова форма на изкуство или евтин търговски трик?

| от chronicle.bg, по The Atlantic |

През деня Том работи като чиновник в подземните етажи на банката „Лойдс“. Службата му е в отдела по чуждестранни транзакции, денят започва в 9 и свършва в 17. В свободното си време, когато не попълва документи, пише поезия.

Том е познат на широкия свят като Т. С. Елиът. Става чиновник през 1917 г., когато най-популярните му поеми вече са публикувани и е известен. Но дори при тези обстоятелства, не може да свърже двата края. Събира финансови помощи от приятели и тревогата около въпроса с парите го докарва до нервни кризи.

Поезията винаги е била форма на изкуството, но рядко е била и кариера, дори при легендарните поети. Повечето от тях са вършили най-различни работи от миячи на чинии, шофьори на камиони, застрахователни агенти или пощальони до доктори. Животът им винаги е бил раздвоен между две жизнени потребности: изкарването на пари и правенето на изкуство.

Един пример за това как се е променила средата, в която съществува поезията е 26 годишната , вече световноизвестна поетеса, Рупи Каур. Канадката вече е надминала Омир и неговата „Одисея“ по продажби. Първата й стихосбирка, „мляко & мед“е преведена на над 40 езика и от нея са продадени 3.5 млн. копия.

Всичко започва от Tumblr, където Каур публикува своята поезия и постепенно се преориентира към Instagram. Но социалната мрежа не може да покрива разходите й. После, през 2014 г., „мляко & мед“ е публикувана и стига до върха на списъка с бестселъри на The New York Times. Именно тогава авторката осъзнава, че това може да я издържа. Успехът не закъснява. Само за последната година тя се появява в шоуто на Джими Фалън, влиза в списъка „30 под 30″ на списание „Форбс“, продава новата си книга в Индия и Великобритания и приключва турне по промотиране в САЩ. Към момента има над 3 млн. последователи в Instgram.

Това обаче е част от една по-голяма тенденция. Откакто на пазара се появява „мляко & мед“ поезията става един от най-развиващите се жанрове в издателския свят. Според маркетинговите проучвания, 12 от 20-те най-продавани поети на 2017 г. са Instagram поети, които комбинират издаването на хартия с привличащи окото публикации в социалната мрежа. Към днешна дата, според организациите за изкуства в САЩ, 28 млн. американци четат поезия – най-високият брой на читатели за последните две десетилетия.

Възходът на Insta-поетите обаче, не се случва мигновено и с появата на Рупи Каур. Преди нея една камбоджанско-австралийска поетеса на име Ланг Лив добива широка популярност, благодарение на социалните медии. Литературен агент я забелязва и през 2013 г. първата й стихосбирка е издадена и се продава в над 150 000 копия. Резултатът е забележителен.

Пет години по-късно светът на поезията вече е наситен с редица популярни личности, тръгнали именно от социалните мрежи. Клео Уейд, на 29 години, популярна със своите мантри. Атикус, който носи маска, за да крие самоличността си. Р. М. Дрейк, който тръгва също от Tumblr и стига до 1.8 млн. последователи в Instagram. Всички тези автори постигат рекордно високи продажби на хартиените си издания.

Един от хората, които открояват тенденцията е Чад Харбах, редактор на списанието „n+1″, който през 2010 г. отбелязва, че има два вида литературна култура в Америка. Тази на университетите, подготвящи автори на художествени произведения и тази на нюйоркските литературни кръгове. Но се появява и трета – културата на Интернет. Тези автори често нямат специализирана подготовка, а издателите им са пръснати из цялата страна и често са малки като влияние. Очевидно социалните мрежи са спомогнали за спукването на балон, който в продължение на десетилетия е бил запазен само за интелигенцията, управлявана по традиционни ценности. Това отваря границите за всички хора от всички раси и полове.

Поетите от социалните мрежи не само артисти – те са изпълнители. Те хора печелят най-много от хартиените си издания и събития на живо, но всичко това става възможно благодарение на Instagram и другите производни платформи. Каур, която заема първенството в тези редици, е казвала, че възприема поезията като управление на бизнес. Един неин ден може да мине в цял ден писане, ангажименти на турне или време в офиса заедно с колегите си за организиране проекти.

Изграждайки си такава солидна база от фенове, всички тези поети могат да печелят и от онлайн търговия. И някои го правят. Щамповани чаши с тяхна поезия, ръчно написани поеми в рамка, постери, талисмани… всякакви предмети.

Подобно Багряниния опит за рекламиране не пудра „Идеал“ преди около век у нас, творчеството на някои от поетите става рекламен лозунг за кампании на известни модни брандове. Кецове Nike, реклами на Gucci, миналата година на Седмицата на модата в Ню Йорк модели рецитираха поезия от модния подиум.

Може би пък този феномен е очакван и естествен предвид природата на социалните мрежи, където можеш да видиш кратко изречение, да харесаш и да продължиш надолу в нюзфийда за секунди. Колкото е по-тъжно, толкова по-добре. Ограничените граници на публикациите в Instagram стимулират кратките изказвания, късите афоризми, цитатът, който не изисква време за прочитане и е лесен за разбиране. Повечето поети в Instagram ни съветват как да водим по-добър живот – как да излекуваме разбитото си сърце, как да вярваме в себе си, как да преследваме мечтите си. В една платформа, която идеализира до небесата естетичния и визуално приятен начин на живот в храненето, пътуването и модата, поезията е поредният вдъхновяващ аспект, който бляскавият Instagram може да „осинови“.

Малко по-рано тази година поетът Ребека Уотс критикува Instagram звездата Холи Макниш, казвайки, че работата й не е на поет, а на „личност“. Уотс определя Instgaram поезията като аматьорщина и търговски трик, който е по силите на всеки. „Поезията, в която няма изкуство, продава. Читателят е мъртъв. Да живее консуматорското съдържание и моменталното признание, което то привлича.“

Но поезията трябва да се адаптира към променящия се свят. Специално тя, често е виждана като нещо, съществуващо във вакуум, в който човек се затваря,  за да мисли с часове върху вечните истини и великите мистерии на съществуването ни. На практика обаче, тя винаги е била повлияна от технологиите и медията, която я доставя до хората, твърди Рейчъл Алън – един от редакторите на литературното списание Granta, достъпно и у нас.

Тя добавя, че все още списанието получава общо близо 2000 хиляди нови лирически произведения и публикува и дълги поеми (в някои случаи по пет страници). Кандидатстването в програмите по писане на поезия в университетите също не е намаляло. Така че според Алън всички съвременни проявления на поезията биха могли да съществуват заедно.

Все още не можем да кажем с точност до колко влиянието на Instagram (пък и на всички социални мрежи) е променило света на поезията. Причината за това е, че те все още са в обръщение. Но триумфът на автори като Рупи Каур не може да бъде отречен. Те са феномен, който е интересен. И в някои случаи забележителен. Въпросът, както винаги когато се появи нов феномен, е колко дълго той ще бъде актуален и какво ще остави след себе си?

 
 

Най-арогантните звезди от шоу бизнеса

| от chr.bg |

В Холивуд с малко самоувереност можеш да стигнеш далеч, а с много самоувереност – още по-далеч. Огромното его вече е част от длъжностната характеристика на актьори и актриси, а някои от тях са „ненадминати професионалисти“ в това отношение.

„Аз съм актриса, а всички актриси си мислят, че са избраните“, казва Скарлет Йохансон в интервю за Daily Mail през 2013 година. „Това е част от огромното ни его, което ни прави успешни в едно житейско отношение и неуспешни в друго.“ И има право…

В галерията ни днес събрахме най-арогантните холивудски хора. Моля, насладете се на нелепостта!