Най-добрите автосервизи ще се борят „Автомобилен сервиз на годината 2013”

| от |

Shell_CWOY_2013_LOGOТретото издание на конкурса „Автомобилен сервиз на годината 2013”, организиран от Shell България, ще награди най-добрите автомобилни специалисти в България.

Онлайн гласуването на потребители определи сервизите, които ще продължат във втория етап от конкурса. Жури от експерти ще посети всички номинирани сервизи, за да определи победителите в надпреварата.

Голямата награда и призът „Автомобилен сервиз на годината 2013” ще бъдат присъдени на един от финалистите в трите конкурсни категории – „Голям мултифункционален сервиз”, „Компактен мултифункционален сервиз” и „Близо до клиента”.

Номинираните сервизи са:

В категорията „Голям мултифункционален сервиз”

  • „Автомотор Божурище” ЕАД, гр.София
  • „Балкан Стар Ритейл” ЕООД – клон София (леки автомобили)
  • „Дженеръс Ауто” ЕАД,  гр. София
  • „Мото-Пфое“, филиал „Люлин“, гр. София
  • „Порше София Запад”
  • „ТМ-Ауто” ЕООД, „Тойота София Запад“
  • „София Франс Ауто” – Търговски и сервизен комплекс София 3 АД

В категорията „Компактен мултифункционален сервиз”

  • „Автосервиз Алком”, гр.София
  • „Автоцентър ХиГ”, гр. Сливен
  • „Омникар Ауто” ООД експресен сервиз, гр. Бургас
  • „София Франс Ауто – Велико Търново“ ООД
  • „София Бош Кар”, гр. София
  • „ХЕЕД-91” Христо Петров, гр. София
  • „Венци Велико Търново” ЕООД

Представител на всеки от наградените сервизи ще посети научноизследователския център на Shell в Хамбург, Германия, за да се запознае с процеса на създаване и тестване на новите поколения горива и моторни масла. Организаторите са предвидили и допълнителни награди – служителите на сервизите, участващи във втория етап на конкурса, ще присъстват на обучение за съвременните иновации в горивата. Наред с това за всички участници ще се проведе и състезание за икономично шофиране. Този, който успее да измине най-дълго разстояние с един литър гориво в резервоара, ще спечели ваучер за гориво.

 
 

Китай ще построи космическа совалка за многократна употреба

| от chronicle.bg |

В съответствие със своята космическа програма, китайската космонавтика планира през следващите 20 години да построи ракета за многократна употреба, свръхтежка ракета и космическа совалка.

Първата цел ще е към 2020 г. да бъде готова ракета-носител „Чанчжън“ от следващо поколение. Предназначението й е да се използва като евтина лека ракета за извеждане на сравнително неголеми спътници в ниска околоземна орбита.

През 2025 г. е планирано да бъде разработен и изстрелян космически летателен апарат за многократна употреба, който много напомня американската космическа совалка. Новият летателен апарат вероятно ще бъде използван и за космически туризъм. Към 2035 г. е планирано да бъде създадена цяла линия ракети-носители за многократна употреба, а към 2040 г. се очаква голям технологичен скок и разработване на многократен носител с ядрена тяга.

Предполага се, че той ще бъде използван за достигане до астероиди и за осъществяване на мегапроекти, като построяване на космическа слънчева електростанция.

 
 

Зара Ларсон поведе музикалния шведски бунт срещу сексуалното насилие

| от chronicle.bg по БТА |

„Когато си насилена от известен музикант, губиш много приятели“ – 1993 шведски музикантки разобличиха сексуалното насилие и сексуалните посегателства в музикалните среди.

Подписалите писмото, сред които певиците Зара Ларсон и Робин, негодуват срещу „културата на мълчанието“ в музикалната индустрия, където сексуалният тормоз и сексуалното насилие са „по-скоро правило, отколкото изключение“.

„Ръководители в музикалните среди, ваше задължение е никой да не стане жертва на сексуален тормоз и вие се провалихте“, се казва в писмото, публикувано от в. „Дагенс нюхетер“.

„Преструвам се като във филм. Намирам го за грозен, той оставя горчив вкус в устата ми. Той отне радостта ми, че най-после записах албум. Той злоупотреби с доверието ми“, отбеляза певица.

Тези изявления идват малко повече от седмица след като 456 актриси разобличиха сексуалния тормоз, сексуалното насилие и „културата на мълчанието“ в театралните и филмовите среди в Швеция.

 
 

Сватбената торта на Доналд Тръмп и Мелания бе продадена за над 2000 долара

| от chronicle.bg, БТА |

Торта от сватбата на Доналд Тръмп и Мелания през 2005 г. бе продадена за 2240 долара на търг на „Джулианс окшънс“ в Лос Анджелис.

Началната цена на съхранената до наши дни шоколадова торта с бяла глазура и с украса от бяла роза бе 250 долара. Не се съобщава кой е купувачът на лакомството, което бе продадено в картонена опаковка с инициали „МДТ“.

За сватбата на Доналд Тръмп и Мелания бе приготвена гигантска седеметажна торта с тегло 90,7 кг. Сладкарите трябвало да поставят толкова голяма конструкция във вътрешността на лакомството, че впоследствие било решено то да не се поднася на гостите. Вместо него били предложени малки торти с украса от рози, една от които бе продадена на търга.

 
 

Пет дни на ниските цени организира Bulgaria Air

| от chronicle.bg |

Около нарастващата еуфория към предстоящите големи разпродажби в края на ноември, тази година националният превозвач „България Ер“ също готви специална изненада за всички пътуващи, но много по-голяма и по-дълга! От 24 до 28 ноември включително авиокомпанията стартира кампания с билети на доста ниски цени.

Специалната изненада тази година е, че в рамките на тези 5 дни всеки ще може да купи промоционални самолетни билети за всички директни полети на „България Ер“ с тръгване от София, без ограничения в дестинацията или периода на пътуване, и да ги използва до края на 2018 г. По този начин пасажерите могат да инвестират в бъдещите си пътувания, като купят повече билети на ниски цени и ги използват за полети отсега до края на следващата година. За по-голяма гъвкавост при планирането, датата на полета може да бъде променена по всяко време при много добри условия.

BGAir

Най-изгодните еднопосочни самолетни билети ще бъдат до Рим, Милано и Атина – еднопосочните ще струват 49 евро, а двупосочните 99 евро. Полетите в едната посока до Берлин, Франкфурт, екзотичната Ларнака и красивата Барселона пък ще струват само 59 евро, а тези до Виена, Лондон и Мадрид – 69 евро.

В промоционалната кампания са включени още билети за Прага, Амстердам, Цюрих, Тел Авив, Лисабон, Париж, Палма де Майкорка, Малага и Москва.

Петдневната кампанията на „България Ер“ започва точно в 00.01 часа на 24 ноември и ще продължи до 00.00 часа на 28 ноември.