На пътя Skoda Fabia – третият от династията

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

На пътя Skoda Fabia  – третият от династията

Моделът Fabia на чешката марка Skoda навлезе в третия етап от своето еволюционно развитие. Първи впечатления от новото издание на един от лидерите в сегмента на малките автомобили в Европа.

Първото нещо, което прави силно впечатление в новото поколение на Skoda Fabia, е неговата значително променена външност. От една страна автомобилът може безпогрешно да бъде разпознат като член на моделното семейство на Skoda, а това автоматично изключва евентуална радикална смяна в посоката на дизайна. Факт е обаче, че новата Fabia изглежда коренно различно от своя предшественик и това се дължи не толкова на някакви основополагащи промени във формите на каросерията, колкото в преосмислянето на нейните пропорции. Докато второто издание на модела имаше тясна и сравнително висока каросерия, сега Fabia притежава почти атлетична стойка – особено когато автомобилът е поръчан с някой от опционалните варианати за 16- и 17-цолови колела. Този ефект съвсем не е изюзия – широчината на каросерията е нараснала с цели 9 сантиметра, а височината е снижена с малко повече от 3 см. Възможностите за индивидуализация на автомобила са се умножили многократно в сравнение с предшественика – още един пункт, по който моделът бележи сериозен качествен напредък.

Изграден на напълно нова технологична платформа

Новостите обаче тепърва започват – Fabia се превърна в първият модел от малък клас в рамките на концерна Volkswagen, който е изграден на основата на новата модулна платформа за автомобили с напречно разположен двигател, наричана накратко MQB. Това означава, че малкият чешки автомобил има реалния шанс да се възползва от огромна част от най-съвременните технологични достижения, с които VW разполага към момента. Един от най-значимите плюсове на новата конструкция е възможността за максимално ефективно използване на наличния вътрешен обем – отвътре Fabia не само е станала по-просторна от своя предшественик, но може да се похвали и с най-големия багажник в своя сегмент – номиналният обем на товарното отделение възлиза на типичните за по-горния клас 330 литра.

Малък, но зрял

Сериозен прогрес личи и по отношение на впечатлението за качество – докато предишното издание на модела беше солидно изработено, но оставяше се усещаше по-скоро семпло, новата Fabia плътно се доближава до представителите на по-горната ценова категория. Това усещане за засилва още повече на пътя – с прецизна водимост, стабилно поведение както по участъци с много завои, така и по-магистрала, слабо странично накланяне на каросерията и забележително гладко абсорбиране на неравностите по пътя, ходовата част на Fabia се представя на извънредно високо за класа равнище. За отличния комфорт на пътуване допринася и впечатляващо ниското ниво на шум в купето.

Според чешките инженери разходът на гориво при новите двигатели е намален средно със 17 процента в сравнение с предходния модел. Отначало моделът ще се предлага с два атмосферни трицилиндрови мотора с 60 и 75 к.с., два бензинови турбомотора (90 и 110 к.с.), както и с две турбодизелови машини. Догодина се очаква особено икономичен Greenline модел със 75 к.с. и официален среден разход от 3,1 л/100 км. По време на първите изпитания на Fabia имахме възможността да съберем впечатления от четирицилиндровия бензинов турбомотор 1.2 TSI във варианти с 90 и 110 к.с. Макар да използват идентичен в основата си задвижващ агрегат, двете модификации се представят доста различно – една от причините за това се корени във факта, че по-слабата от тях се куплира с 5-степенна трансмисия, а по-мощната разполага с шест предавки. Заради стремежа си да снижат нивото на оборотите, а с това да намалят разхода и шума, чехите са избрали доста дълги предавателни числа за предавателната кутия на варианта с 90 к.с., което в много случаи отнема част от темперамента на иначе отличния мотор. При моделът с 110 к.с. шестстепенната предавателна кутия подхожда идеално на характера на двигателя, което го превръща не само в по-динамичната, но и по-икономичната в реални условия алтернатива.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Каросерия

Петместен хечбек, дължина х широчина х височина 3992 x 1732 x 1467 мм, междуосие 2470 мм, собствено тегло 1109 кг, обем на багажника 330 л.

Ходова част

Независимо окачване отпред, тип Макферсън с напречни носачи, отзад торсионна греда, с винтови пружини и телескопични амортисьори; вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред, барабанни отзад.

Силово предаване

 

Предно предаване, петстепенна механична трансмисия.

 Двигател

 

Четирицилиндров редови бензинов мотор с директно впръскване, с турбокомпресор и охладител на сгъстения въздух, работен обем 1197 см³, мощност 66 кВт  (90 к.с.) при 4400-5400 об./мин, максимален въртящ момент 160 Нм при 1400-3500 об./мин.

 

Динамични характеристики

 

0-100 км/ч     10,9 сек

Максимална скорост     182 км/ч

Среден разход на гориво по ЕСЕ 95Н 4,7 л/100 км

 

Заключение

 

(четири воланчета)

 

Новото поколение на Fabia е нагледно доказателство колко зрял може да бъде един модел от малкия клас. С богати възможности за избор на модерни двигатели и трансмисии, увеличено вътрешно пространство, множество полезни във всекидневието решения, значително подобрено усещане за качество и още по-впечатляващ в сравнение с преди баланс между комфорт на возене и динамична водимост, новата Fabia в момента може би заслужава да се окачестви като най-добрият продукт в своя сегмент.

По-широката и по-ниска каросерия на новата Fabia кара фигурата й да изглежда значително по-атлетична в сравнение с тази не предшественика. Изборът от индивидуализиращи решения е разнообразен.

 

Много добро впечатление за качество, безупречна ергономия, множество практични решения и най-големият багажник в класа – новата Fabia демонстрира впечатляваща за един представител на малкия клас технологична зрялост.
kor 12.indd

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

  • Теория на еволюцията – поглед към постиженията на автомобилната техника и техните предвестници от миналото
  • Rolls-Royce Silver Cloud I и Phantom Series II Drophead Coupe – великолепен завършек на сезона на кабриолетите
  • Nissan Pulsar – след дълго отсъствие японската компания отново предлага в Европа компактен хечбек
  • Зад волана на новото Volvo XC 90
  • Три актуални кросоувъра: сравняваме Kia Soul, Mini Cooper Countryman и Nissan Juke
  • Сто хиляди километра с Audi A6
  • Ferrari F12 Berlinetta – италианската спортна икона в подробен тест на auto motor und sport
  • Новости от Ловеч – сглобяваният в България Great Wall H6 вече се предлага и с бензинов турбомотор
  • Добре дошъл в Европа – новият Ford Mondeo дебютира на Стария континент
  • Три класически мощни кабриолета на Jaguar от различни епохи: XK 150, E-Type и XJ-S
  • Във Формула 1 Хамилтън спечели голямата битка с Розберг

Fa_009

 
 

Двойките, които ни изкарват акъла

| от Амелия Понд |

Нали знаете онази посредствена, но така великолепна идилия, която романтичните филми, пиеси, книги и музики, създават у нещастния незапознат с коварния живот човек, че щом срещнеш някой по-специален в живота си, всичко ще е идилия и птички ще сплитат косата ви сутрин? Е, ние няма да говорим за нея.

А нали знаете онези специални двойки, които правят специални неща само с ексклузивно специални хора? И за тях няма да говорим.

Но за сметка на това ще ви представим няколко двойки на голям екран, чиято колаборация може да ви накара да се изпуснете в гащите малко, да се скриете на тъмно и тихо и дори да кажете някоя молитва. Те са от тези уникални Тя и Той на кино, от които може да ви настръхне косата, особено, ако ви се наложи да ги срещнете в някой иначе започнал приятно следобед на тиха уличка, където никой няма да ви чуе, че викате…

 
 

Джейн Сиймур е най-възрастната жена, която позира за Playboy

| от chronicle.bg |

На 67 години Джейн Сиймур се снима за Playboy. Според британския „Sun“, тя ще е най-възрастната жена, която позира за изданието. Сиймур ще се появи в списанието за трети път, след като е била на страниците му и през юли 1973 година и през януари 1987-а.

Актрисата, която изгря с ролята си на доктор Куин лечителката в едноименния сериал, признава, че сега се чувства по-секси отколкото когато била по-млада и се чувства „добре в кожата си“.

Може би не знаете, че истинското име на Джейн Сиймор е Джойс Франкенбърг. Тя е родена на 15 февруари 1951 година във Великобритания. Искала е да стане балерина, но травма на крака я лишава от възможността да се изяви в това изкуство. З сметка на това отива в киното и участва в над 130 филма и сериала.

vgokgm

landscape-1444406961-dr-quinn-medicine-woman

Два пъти е печелила Златен глобус – за „Д-р Куин: Лечителката“ през 1996 година и за „На изток от рая“ през 1982 година.

j-jane-seymour-97664986611.jpeg

Участвала е в редица холивудски хитове, сред които „Петдесет нюанса по-тъмно“, „Непорочната Джейн“, „Касъл“, „Как се запознах с майка ви“, „Ловци на шаферки“, „Смолвил“. Била е и момиче на Бонд.

През 2000 г. и е присъден Орден на британската империя.

598e769cffd433bf0e02455b345558b8--jane-seymour

 
 

Новото Volvo V60: лукс и сигурност

| от chronicle.bg |

Volvo Cars представи вчера V60 – най-новото средноразмерно комби с 5 врати.

Volvo представи новия модел в естествената му среда – на автомобилната алея пред типична семейна къща в Стокхолм. Малко автомобилни производители могат да се сравнят с Volvo, когато става въпрос за традиция и надеждност в производството на практични комби автомобили с добър дизайн.

Новото V60 споделя SPA платформата (Scalable Product Architecture), позната от новото ХС60 и серията 90 на Volvo, чиито модели са основната движеща сила за продажбите на компанията през последните няколко години. V60 на основата на SPA задава нов стандарт в класа на средноразмерните премиум комби автомобили, с луксозен интериор, свързаност, модерни системи за безопасност и технологии за подпомагане на водача.

New Volvo V60 interior

Съгласно стратегията на Volvo за електрификация на всеки нов модел от 2019 г., новото V60 ще се предлага с две опции за задвижване чрез Plug-in Hybrid технология – новият бензинов двигател T6 Twin Engine AWD с 340 к.с. комбинирана мощност и T8 Twin Engine AWD с 390 к.с. комбинирана мощност. Клиентите, които предпочитат стандартен бензинов двигател, могат да избират между агрегатите Т5 и Т6, а тези, които искат дизел – между D3 и D4.

1519232771-5

Новото V60 ще се предлага с богат набор от стандартни системи, включително авангардни функции в помощ на водача, познати от ХС60 и серията 90. Системата за безопасност City Safety с автоматично прилагане на спирачките е единствената на автомобилния пазар, която засича пешеходци, велосипедисти и големи животни и активира автоматично спиране, за да избегне сблъсъка или да го смекчи, ако е неизбежен.

1519232771-5-1

Системата Pilot Assist, която подпомага завиването, ускорението и спирането при скорост до 130 км/ч и по пътища с добра маркировка, сега е усъвършенствана с функция, подобряваща поведението в завоите. Новото V60 включва и други функции за подпомагане на водача, като система против напускане на пътното платно Run-off Road Mitigation и система за предпазване от сблъсък с автомобил в насрещното движение – Oncoming Lane Mitigation.

New Volvo V60 exterior

Инфотейнмънт системата на Volvo Cars – Sensus, е съвместима с Apple CarPlay, Android Auto и 4G, осигурявайки свързаност на водача през цялото време. Контролът се осъществява посредством интуитивен дисплей с тъч скрийн, който съчетава функциите на автомобила, навигацията, услугите за свързаност и приложенията за забавление.

Очакваме да тестваме новото Volvo и да ви кажем дали всичко е толкова хубаво, колкото звучи.

 
 

Как да не бъдем идиоти в петък вечер

| от chronicle.bg |

Това, което едно време беше в петък вечер по баровете, сега, след 30-те, е в събота по обяд в Южния парк. Вместо водки се пият кафета, и наоколо има деца, бебета и кучета, които по баровете не се мяркаха, но в общи линии е същото. Само дето като по-млади изживявахме славно настояще, а сега си припомняме с тъга в очите славното минало, след което забърсваме повръщаното от гушата на бебето.

И макар че с възрастта „петък вечер“ от понятие, което обозначава безпаметно пиянство и случайни сексуални контакти, се видоизменя в лежане на дивана с пица и сериал, има хора, които и на 20, и на 30, и на 40, пазят светостта на последната вечер от работната седмица.

Нека да видим какъв тип поведение в петък вечер ни прави идиоти:

Не пийте адски много

Замислете се само колко я лелеехте тая събота цяла седмица. Пийте си, нали, не казваме да не пиете, ама не си я разваляйте ей така. Важно е да се наспите – иначе лошо. Затова се почнете отрано, веднага след работа. В 6 свършвате, в 6:05 вече да ви се носи! Никакви ходения до у вас, никакви къпания – да сте се къпали, когато е било време. По този начин до 12:00 – 1:00 някъде ще сте направили главата вече и ще можете спокойно да си идете да си легнете.

Не простейте

Българи сме си, нормално е да си простеем понякога. Да си поседнем на маса, да пийнем ракия, да замезим, да попсуваме, да се поскараме за политика, да закачим леко жената на ближния, това са нормални неща. Великата простотия обаче понякога избива в бой, селско държане със сервитьорките, мощни скандали с тряскане на чинии и други тъпи неща. Не ги правете, жената може да се бие и вкъщи.

Не се застоявайте при момичетата, ако те не ви искат

Не всички имат изтънчен вкус към така умелата, остроумна и очарователна досада, която причинявате. Бъдете мил с жените и приемайте „Не“ за отговор. Бихме искали да ви успокоим, че отказът не означава обезателно, че сте мухльо, но всъщност означава точно това – иначе защо ще ви отказват. Но така и така сте мухльо – поне имайте достойство. Най-жалкото нещо е да седите и да чакате на опашка пред момичето, а всъщност опашка да няма.

Не карайте пил

Не защото може да се убиете. Това и тромб в сърцето може да го направи. Не и защото може да убиете друг човек. Така и така, колкото и да кретаме, всички вървим към смъртта. Дали ще дойде за някого от земетресение 2,8 или от вашия автомобил – въпрос на съдба. Но…имайте предвид, че ако изпиете три уискита и две ракии и се качите зад волана, може да ви спрат полицаи, които да не искат подкуп. Не е много вероятно, но се случва. Което значи вместо да се приберете да си ближете раните от алкохолното опиянение в леглото си, да се разкарвате до болници да ви взимат кръв, да висите в районното, след това да ви съдят и въобще…не си струва.

Саможертвена изолация

Ако смятате да теглите една майна на всички и да си останете вкъщи, за да ги накажете, да знаете, че на никого не теглите майна освен на себе си. Ако имате желание да прекарате петък вечер под одеялото – ок. Но ако ще го правите, за да нараните някого, просто сте идиоти.