На пътя Skoda Fabia – третият от династията

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

На пътя Skoda Fabia  – третият от династията

Моделът Fabia на чешката марка Skoda навлезе в третия етап от своето еволюционно развитие. Първи впечатления от новото издание на един от лидерите в сегмента на малките автомобили в Европа.

Първото нещо, което прави силно впечатление в новото поколение на Skoda Fabia, е неговата значително променена външност. От една страна автомобилът може безпогрешно да бъде разпознат като член на моделното семейство на Skoda, а това автоматично изключва евентуална радикална смяна в посоката на дизайна. Факт е обаче, че новата Fabia изглежда коренно различно от своя предшественик и това се дължи не толкова на някакви основополагащи промени във формите на каросерията, колкото в преосмислянето на нейните пропорции. Докато второто издание на модела имаше тясна и сравнително висока каросерия, сега Fabia притежава почти атлетична стойка – особено когато автомобилът е поръчан с някой от опционалните варианати за 16- и 17-цолови колела. Този ефект съвсем не е изюзия – широчината на каросерията е нараснала с цели 9 сантиметра, а височината е снижена с малко повече от 3 см. Възможностите за индивидуализация на автомобила са се умножили многократно в сравнение с предшественика – още един пункт, по който моделът бележи сериозен качествен напредък.

Изграден на напълно нова технологична платформа

Новостите обаче тепърва започват – Fabia се превърна в първият модел от малък клас в рамките на концерна Volkswagen, който е изграден на основата на новата модулна платформа за автомобили с напречно разположен двигател, наричана накратко MQB. Това означава, че малкият чешки автомобил има реалния шанс да се възползва от огромна част от най-съвременните технологични достижения, с които VW разполага към момента. Един от най-значимите плюсове на новата конструкция е възможността за максимално ефективно използване на наличния вътрешен обем – отвътре Fabia не само е станала по-просторна от своя предшественик, но може да се похвали и с най-големия багажник в своя сегмент – номиналният обем на товарното отделение възлиза на типичните за по-горния клас 330 литра.

Малък, но зрял

Сериозен прогрес личи и по отношение на впечатлението за качество – докато предишното издание на модела беше солидно изработено, но оставяше се усещаше по-скоро семпло, новата Fabia плътно се доближава до представителите на по-горната ценова категория. Това усещане за засилва още повече на пътя – с прецизна водимост, стабилно поведение както по участъци с много завои, така и по-магистрала, слабо странично накланяне на каросерията и забележително гладко абсорбиране на неравностите по пътя, ходовата част на Fabia се представя на извънредно високо за класа равнище. За отличния комфорт на пътуване допринася и впечатляващо ниското ниво на шум в купето.

Според чешките инженери разходът на гориво при новите двигатели е намален средно със 17 процента в сравнение с предходния модел. Отначало моделът ще се предлага с два атмосферни трицилиндрови мотора с 60 и 75 к.с., два бензинови турбомотора (90 и 110 к.с.), както и с две турбодизелови машини. Догодина се очаква особено икономичен Greenline модел със 75 к.с. и официален среден разход от 3,1 л/100 км. По време на първите изпитания на Fabia имахме възможността да съберем впечатления от четирицилиндровия бензинов турбомотор 1.2 TSI във варианти с 90 и 110 к.с. Макар да използват идентичен в основата си задвижващ агрегат, двете модификации се представят доста различно – една от причините за това се корени във факта, че по-слабата от тях се куплира с 5-степенна трансмисия, а по-мощната разполага с шест предавки. Заради стремежа си да снижат нивото на оборотите, а с това да намалят разхода и шума, чехите са избрали доста дълги предавателни числа за предавателната кутия на варианта с 90 к.с., което в много случаи отнема част от темперамента на иначе отличния мотор. При моделът с 110 к.с. шестстепенната предавателна кутия подхожда идеално на характера на двигателя, което го превръща не само в по-динамичната, но и по-икономичната в реални условия алтернатива.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Каросерия

Петместен хечбек, дължина х широчина х височина 3992 x 1732 x 1467 мм, междуосие 2470 мм, собствено тегло 1109 кг, обем на багажника 330 л.

Ходова част

Независимо окачване отпред, тип Макферсън с напречни носачи, отзад торсионна греда, с винтови пружини и телескопични амортисьори; вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред, барабанни отзад.

Силово предаване

 

Предно предаване, петстепенна механична трансмисия.

 Двигател

 

Четирицилиндров редови бензинов мотор с директно впръскване, с турбокомпресор и охладител на сгъстения въздух, работен обем 1197 см³, мощност 66 кВт  (90 к.с.) при 4400-5400 об./мин, максимален въртящ момент 160 Нм при 1400-3500 об./мин.

 

Динамични характеристики

 

0-100 км/ч     10,9 сек

Максимална скорост     182 км/ч

Среден разход на гориво по ЕСЕ 95Н 4,7 л/100 км

 

Заключение

 

(четири воланчета)

 

Новото поколение на Fabia е нагледно доказателство колко зрял може да бъде един модел от малкия клас. С богати възможности за избор на модерни двигатели и трансмисии, увеличено вътрешно пространство, множество полезни във всекидневието решения, значително подобрено усещане за качество и още по-впечатляващ в сравнение с преди баланс между комфорт на возене и динамична водимост, новата Fabia в момента може би заслужава да се окачестви като най-добрият продукт в своя сегмент.

По-широката и по-ниска каросерия на новата Fabia кара фигурата й да изглежда значително по-атлетична в сравнение с тази не предшественика. Изборът от индивидуализиращи решения е разнообразен.

 

Много добро впечатление за качество, безупречна ергономия, множество практични решения и най-големият багажник в класа – новата Fabia демонстрира впечатляваща за един представител на малкия клас технологична зрялост.
kor 12.indd

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

  • Теория на еволюцията – поглед към постиженията на автомобилната техника и техните предвестници от миналото
  • Rolls-Royce Silver Cloud I и Phantom Series II Drophead Coupe – великолепен завършек на сезона на кабриолетите
  • Nissan Pulsar – след дълго отсъствие японската компания отново предлага в Европа компактен хечбек
  • Зад волана на новото Volvo XC 90
  • Три актуални кросоувъра: сравняваме Kia Soul, Mini Cooper Countryman и Nissan Juke
  • Сто хиляди километра с Audi A6
  • Ferrari F12 Berlinetta – италианската спортна икона в подробен тест на auto motor und sport
  • Новости от Ловеч – сглобяваният в България Great Wall H6 вече се предлага и с бензинов турбомотор
  • Добре дошъл в Европа – новият Ford Mondeo дебютира на Стария континент
  • Три класически мощни кабриолета на Jaguar от различни епохи: XK 150, E-Type и XJ-S
  • Във Формула 1 Хамилтън спечели голямата битка с Розберг

Fa_009

 
 

Най-добрите роли на Мила Йовович

| от chronicle.bg |

Мила Йовович има специално място в сърцата ни, не само заради филма „Chronicle“ от 2012, в който участва. Тя ни е присърце и заради зелените си очи, славянския си произход и защото днес има рожден ден. По този повод събрахме 

Тя е родена в Киев, Украйна в семейството на сръбския лекар Богдан Йовович и руската актриса Галина Логинова. Семейството се премества в Лондон, след това и в Сакраменто, Калифорния, а накрая завършват в Лос Анджелис, Калифорния.

Тя следва съдбата на майка си и става актриса. Дебюта си като актриса прави на 13 години в „The Night Train to Kathmandu“ на Disney. Следват „Two Moon Junction“ и „Return to the Blue Lagoon“.

В семеен план Мила претърпява няколко неуспешни брака – първият на 16 години, когато се омъжва за актьора Шон Андрюс. Бракът им се проваля не след дълго и през 1997 година се омъжва повторно за режисьора Люк Бесон, с когото пък се развежда 2 години по-късно. През 2009 Йовович се омъжва за дългогодишния си приятел, режисьора Пол Уилям Скот Андерсън, от когото има дете. Сватбата се е състояла в дома им в Бевърли Хилс, Калифорния, пред 50 гости.

 
 

Момиче узна, че е бременно чак след 8 месеца

| от chronicle.bg |

Сафрон Хефер гледа плоския си стомах на снимката долу и въобще не подозира, че е в шестия месец. Въпреки че не й идва и й се хапва постоянно, тя не осъзнава, че е бременна, докато докторът не й казва след 2 месеца. Сафрон е на 18 години и не показва никакви знаци, че е бременна, докато сестра не препозиционира бебето – тогава се появява и коремчето й.

SEI_44690897-cec5-e1545041784602

Шест седмици по-късно Сафрон ражда Оскар. 

Докторите откриват, че бебето е изправено в утробата й и затова младата майка няма коремче. Самата тя казва: „Беше изненада за всички. Майка ми беше шокирана, както и аз. Не вярвах, че е възможно (да не знаеш, че си бременна), докато не ми се случи. Чувала съм подобни истории, но винаги съм си мислела, че жените знаят. Докато не ми се случи, нямах представа какво е. Докато бях бременна без да знам, все още си ходех на фитнес и на солариум. В деня, в който разбрах, бях на фитнес с майка ми и правих клекове. Смеехме се, че коремчето ми добива странна триъгълна форма като изпълнявам упражненията. Въобще не ни дойде на ум – дори майка ми каза,че въобще не се е замисляла,че може да съм бременна.“

Когато Оскар беше поставен в правилна позиция Сафрон казва: „Видях сестрата как го обръща и изведнъж коремчето ми се изду като балон. Стана огромно. А Оскар е перфектен. Ако си представите перфектното бебе – това е той. Също е и много спокоен – само седи, спи и се гушка. Очарователен е. Обожавам да съм майка. Онсовното, което ме радва, е да го виждам щастлив. Когато се усмихва и се смее, знаеш, че си свършил добра работа.“

 
 

Михаел Шумахер вече не е на легло

| от chronicle.bg |

Легендата на Formula 1 Михаел Шумахер се възстановява добре след ски инцидента, който го остави с тежки наранявания по главата. През 2013 година на екскурзия във Френските Алпи той пада с висока скорост, докато кара ски, и удря главата си лошо в камък.

Сега вече той не е прикован за леглото и може да диша без тръбички.

Той все още получава медицински грижи, които му струват по 50 000 паунда (почти 110 000 лева) на седмица. Негови роднини и приятели казаха, че 7-кратният шампион продължава да се лекува в дома си в Лейк Женева в Швейцария вместо в клиника. Обмисля се обаче трансфер в клиника в Далас, Тексас, която специализира в мозъчни травми. Нейният директор Марк Уийкс каза за немското списание Bravo: „Имаме много опит с пациенти с подобна травма. В Европа най-вероятно няма клиника, която лекува толкова случаи колкото нас.“

Близките на Шумахер пазят в тайна състоянието му. Адвокатът им Феликс Дам направи най-ясен знак по отношение състоянието на клиента си през 2016 година, когато заведе дело срещу немското списание Bunte заради история в него, в която се твърди, че Михаел може отново да ходи. „Той не може да ходи“, каза Дам, a а Сабине Кем, мениджърка на състезателя, потвърди: „За съжаление сме принудени от скорошни новинарски материали да разясним, че твърдението, че Михаел може да се движи е напълно грешна. Такова твърдение е безотговорно, защото имайки предвид нараняванията му, в момента личното пространство е много, много важно.“

 
 

Ким Кардашян в нова прозрачна рокля

| от chronicle.bg |

Ким Кардашян може да е намалила селфитата, но не е намалила снимките. В един от новите й фороси в Instagram, Ким блести в почти прозрачна рокля. Текстът към поста е лаконичен: „кройка“. Ние малко се съмняваме дали въобще има нещо за разкрояване по тази рокля, която в момента е просто материал, който пада от раменете й.

Феновете, разбир се, обожават роклята, а мнозина казаха, че на тази снимка звездата им напомня на Шер.


Вижте тази публикация в Instagram.

Fittings‍♂️

Публикация, споделена от Kim Kardashian West (@kimkardashian) на

Ким не пуска много селфита в последно време, а набляга повече на кадри със семейството си. Миналата седмица тя качи трогателна снимка, на която е заедно със съпруга си Кание Уест и децата им. Кание дори се усмихва, докато прегръща сина си Сейт за рождения му ден. Дъщеря им Норт обаче грабва цялото внимание, докато се опитва да направи шпагат. „Празнуваме рождения ден на Сейнт с тематично Тарзан парти“ пише Ким.  


Вижте тази публикация в Instagram.

Celebrating Saint with a Tarzan themed party

Публикация, споделена от Kim Kardashian West (@kimkardashian) на

Напоследък Инстаграма на Ким изглежда доста по-кротък откъм голи и неприлични снимки. Може би със 122 милиона последователи тя е решила, че има достатъчно публика. Поне до снимкаа с прозрачната рокля…