Музиката според Ханс Цимер

| от |

Един от най-добрите модерни филмови композитори в света, идва у нас, за да изнесе грандиозно шоу. Ако сте киноман или изобщо любител на хубавата и въздействаща музика като цяло, именно това е събитието, което не трябва да пропускате.

Роден във Франкфурт, Германия, Ханс Цимер се е превърнал в един от композиторите, които си позволяват да комбинират диско и електронни елементи с класическа музика.

Цимер е новатор, провокатор и визионер, стане ли дума за епична филмова история, която трябва да бъде подплатена с прекрасен звук.

Музиката в киното е от основно значение за крайния резултат и въздействието на въпросната лента върху зрителя. Ефектът от „Гладиатор“ никога не би бил същия, ако не бяха тежките звуци на Цимеровите композиции.

Ханс Цимер се занимава с музика от младите си години и дори се включва в известното видео на бандата The Buggels – Video Killed the Radio Star. Емблематичното парче, което печели световна слава на групата и купчина награди през 1979-а, включва Цимер като младото момче, което свири на модерна гигантска електро-йоника в края на видеото. По онова време композиторът е само на 22 години и точно се е преместил в Лондон.

Малко след това Цимер започва да работи с човека, който и до днес нарича свой ментор и учител – Стенли Майерс, композитор на част от филмите базирани на романи на Роалд Дал, като „Вещиците“ и Danny the Champion of the World. Разбира се, като повечето ученици, Цимер задминава своя учител.

Повратната точка в кариерата на композитора идва през 1988-а, когато пише музиката за филма „Рейнман“. Лентата на Бари Левинсън носи първа номинация за „Оскар“ на Цимер. Четири години преди това, той вече е писал и композирал музика за различни продукции, но тъжните и запомнящи се мелодии в „Рейнман“ го поставят в центъра на Холивуд и доброто кино: там, където му е мястото.

Само година по-късно Цимер композира и друго свое емблематично творение – цялата музика към великолепния „Да возиш мис Дейзи“. Драмата с Морган Фрийман и Джесика Танди му носи първа номинация за „Грами“ и го прави едно от най-желаните имена в модерното кино.

Най-големият успех на композитора обаче и досега си остава музиката към абсолютната класика на Дисни „Цар Лъв“. Шекспировата анимационна драма се превръща в продукцията с най-продаван саундтрак в историята. Така е и до днес. „Цар Лъв“ носи на Цимер „Оскар“, „Грами“ и „Златен глобус“.

Между великолепната анимация, на чиито сцени всички сме плакали, и „Да возиш мис Дейзи“, Цимер не спира да работи. Той пише музиката за великолепни филми като „Телма и Луис“ на Ридли Скот, екшън-комедията „Птица върху жица“, „Дни на грохот“ на Тони Скот и великолепните „Истински романс“, където отново работи с Тони Скот и „Къщата на духовете“.

Ханс Цимер не почива нито миг и дори днес, на 58 години, на прага да навърши 59, той пише и композира музиката за общо четири големи продукции, една от които е адаптацията по романа на Дан Браун „Ад“ на Рон Хауърд.

Дори и онези, които не се интересуват от киномузика и не са запалени по епичните композиции, които хора като Ханс Цимер, Томас Нюман, Джон Уилямс и маестро Енио Мориконе, могат да възпроизведат, са чували някои от най-епичните творби на германеца.

Част от тях представяме тук. Вие само си изберете.

Няма как да не започнем с „Рейнман“. Основната музикална тема на Цимер е тъжна, плавна и въздействаща, смесваща класически композиции с модерните за онези години диско и електро-елементи. Музиката към „Рейнман“ и досега остава една от най-типичните композиции, по които може да съдите за творчеството на Ханс Цимер.

„Рейнман“

Разбира се, епичният „Цар Лъв“, в който Цимер включва и участието на хор и дори вокали в някои от мелодиите.

„Цар Лъв“

Една от важните екшън класики на миналия век – „Скалата“ на Майкъл Бей, може да се похвали с титаничен саундтрак, отново дело на германеца.

„Скалата“

Който не е гледал великолепния „Колкото, толкова“, може само да съжалява, защото е пропуснал един от нестандартните и затрогващи романтични филми. Композициите към него също са дело на Ханс Цимер.

„Колкото, толкова“

Разбира се, няма как да пропуснем епичния „Гладиатор“ на Ридли Скот, който носи поредна номинация за „Оскар“ на Цимер и му печели втори „Златен глобус“.

„Гладиатор“

И разбира се, един от най-добрите саундтраци за последните години в модерното кино – тежката музика към футуристичния Inception на Кристофър Нолан. Композицията Time, смятана за една от най-добрите в музикално отношение от целия саундтрак, е гледана в YouTube над 33 милиона пъти. Разбира се, ние препоръчваме музиката на Inception, от Dream is Collapsing, който озвучава най-емблематичната сцена във филма – тази с въртящия се коридор или Zero gravity scene, до Mombasa, музиката на Цимер в този филм, те кара да настръхнеш.

Inception

Ханс Цимер ще свири най-известните си композиции, заедно с огромен оркестър, рок банда и епични кино-елементи, в зала „Арена Армеец“ на 16 май. И както вече казахме, това определено е музикалното събитие, което не искате да пропускате.

 
 
Коментарите са изключени за Музиката според Ханс Цимер