Може ли светът да спечели война срещу САЩ?

| от |

usa bomb web vice spt

Какво, ако затварянето на правителството на САЩ предизвика нова рецесия в света (което е напълно очаквано, ако ситуацията продължи твърде дълго), и ако заради това, останалата част от света реши да се разправи с американците?

Хипотетичната ситуация обяснява Дилън Верка, анализатор за американските въоръжени сили в компанията IHS Jane, през списание Vice.

Основният проблем е ядреният капацитет на САЩ, който американците имат разположен на земя, въздух и вода. И докато въздушните съоръжения са най-уязвими, най-сериозните ядрени оръжия са разположени на подводници, които се считат за сегмент с най-голям шанс за оцеляване в случай на нападение. Който и да е враг на САЩ, той ще трябва да е подготвен да изтърпи ядрена атака или да разработи отбранителна ракетна система, което е невъзможна задача с настоящите технологии.

Ако приемем, че по някакъв начин успеят да овладеят ядрения капацитет на САЩ, оценката е, че страната ще продължи да може да се отбранява и чрез сухопътната инвазия.

„САЩ е единствената страна в света, която има капацитет да достави мащабна военна сила във всяка част на планетата. Общия капацитет на останалата част от света не би бил достатъчен, за да могат да достигнат до американска земя. Капацитетът за атака на световните войски просто е твърде малък.

Това означава, че врагът би трябвало да използва граждански летателни апарати и кораби, които не са направени за такива цели. Но тези кораби би трябвало да имат бази в Канада и Мексико, тъй като нямат капацитет да заредят хора и оборудване, необходими за инвазия на американските пристанища.

Ако тези сили успеят да избегнат отбранителната американска атака и да се разположат по брега, тогава ще могат да започнат атака на сушата „, обяснява Верка.

Въпреки слабите теоретични шансове за сухопътна инвазия, ако всичко бъде планирано от армията на света, най-подходящият терен за влизане в САЩ не са американските брегове, а мексиканската граница. Но тук веднага излиза проблемът с най-голямата база на САЩ за танкове и бронирани превозни средства, която се намира в Тексас.

Една инвазията през Канада би била по-лесна, но проблемът тук е, че ще може да се влезе само с лека пехота и то от западния бряг, тъй като на източния са големите езера. Стратегически обаче в тази част няма големи центрове или важни стратегически точки, а световните войски биха се озовали в националните паркове на Америка.

В крайна сметка се оказва, че светът няма капацитет, за да завладее САЩ.

„Ако разбрах правилно, въпросът е дали обединени, военните части на света са достатъчни, за да завладеят САЩ? Краткият отговор е – не. Необходими са логистични ресурси, които останалата част от света просто няма.

Основният проблем тук е географията. Както руската степ би погълнала чужди армии, така и океаните около САЩ отбраняват държавата. Независимо от числеността или оръжията, световната армия би минала през Тихия или Атлантическия океан, за да може да достигне до целта. Тук морските и въздушните сили на САЩ биха унищожили всеки противник, преди той изобщо да достигне до бреговете на САЩ.

Тук е и вторият проблем, а това е технологията. Просто няма достатъчно самолетоносачи и военни кораби в останалата част от света, за да могат да преодолеят американския флот. Няма достатъчно военни самолети, за да могат да получат въздушно превъзходство срещу американската авиация“, разяснява анализаторът.

Тъй като основният проблем е географията, Верка смята, че световната армия би трябвало да заобиколи този проблем, като нахлуе от космоса, унищожавайки всички военни спътници на страната, като същевременно се изпълни и кибер атака, с който да парализира пълните комуникации и мрежи на американците.

Въпреки това, крайният резултат ще бъде отрицателен за останалата част от света, тъй като те отново няма да могат да извършат сухопътна инвазия и да спечелят войната срещу САЩ.

 
 

Премиерата на новия “Anthony Bourdain: Parts Unknown” мина добре

| от chr.bg |

Премиерата на “Anthony Bourdain: Parts Unknown” беше скоро и не беше възпоменателна. На фона на печалните събитията, които не бяха размити поне малко дори и от награда Еми, първият епизод „Kenya“ беше жизнерадостен.

Бурдейн и ководещият Камау Бел разгледаха столицата Найроби, както и саваната и по-отдалечени места, където опитаха напитка от кравешка кръв и кози очни ябълки. 

След премиерата режисьорът Морган Фалън каза на Бел, че това, че е начинаещ е предимство: „От гледна точка на „лошия продуцент“, знаехме, че ще ядеш каквото сложим пред теб.“

Чуството да снима предаването Бел описа като „все едно съм спечелил конкурс“ и добави „Трябва да продължиш докрай, иначе не си добър гост. Ако Антъни ни е научил на едно нещо, то е да си добър гост.“

Всичко всъщност започна преди 20 години, когато Тенаглия и Колинс, продуценти на Бурдейн и до днес, снимат 10-минутно видео за Les Halles, ресторантът в Ню Йорк, където Антъни е главен готвач. Видеото им носи бърза поръчка за 23 епизода на първото предаване „No Reservations“. В следващите няколко десетилетия готвачът ще стане културен антрополог.

Премиерата на първия епизод от новия сезон на „Parts Unknown“ не завършва с „В памет на…“, както може би се очаква, а с гласа на Бурдейн зад кадър, който говори за разказването на истории.

Тенаглия споделя: „Хората не виждат това, но в някои отношения Тони беше много срамежлив и предаването стана начин да се свърже със света. Въпреки приключенският му характер, моментите на тишина бяха моментите, които той ценеше най-много.

 
 

Какъв си ти според рекламите, които ти пускат

| от |

Рекламите са белите конци, които съшиват цялата икономика на света.

За да работят добре, им трябва детайлно дефиниран таргет. Няма смисъл да продаваш играчки, докато гледат майки. Играчките са ексклузивно таргетирани към деца и бащи. Те по-късно с фина манипулация ще убедят майката, че това е правилна покупка и че ако се цупи, е против най-доброто за семейството си. Или нещо от тоя сорт; в такива моменти традиционният страх от чувство за вина е най-често експлоатиран. Както и да е.

Ето една изключително ненаучна разбивка на рекламните публики. Към какви хора са отправени рекламите за:

Лекарства 

Предаването се гледа от най-социално екзотичната прослойка на обществото – средната класа. Само тя има пари за глупости. Бедните нямат пари за глупости, а богатите не си знаят парите. Само средната класа едновременно би имала гъбички и пари за крем против гъбички.

Кредити

Най-вече около риалити предаванията, рекламите за кредити казват: „Оо, виждаме, че се разсейвате от полуробския си живот като гледате резила на другите хора. Искате ли да се почувствате като тях за има-няма една седмица? Чудесно! Вместо да пестите и да покажете воля, отговорност и силен характер, вземете заем.“ Тези реклами са насочени предимно за хората от провинцията или както я наричат някои – Старата София.

Мобилни оператори

Публиката на тези реклами е, или поне Операторите се надяват да е, като публиката на Кредитите, само че вече изтеглила кредит.

Лотария

Лотарията на практика е  българската Коледа, когато не е Коледа – тя също взима по 1-3-5-10 лева от много и накрая ги дава на малцина. За разлика от българската Коледа обаче, лотарийните реклами не таргетират хора с добри сърца, а хора с празни джобове.

Храна

Рекламите на храна таргетират хората, за които храната е единственият лукс в живота.

Алкохол

„Хората от рекламата са на практика хората, които ние си мислим, че вие си мислите, че сте след като се напиете. Затова ви ги показваме.“ Ето защо рекламите на бира обикновено показват свободни млади хора хора сред природата. Защото бира се пие предимно след работа – след като като си бил заключен в един офис за пореден ден за поредна година. Рекламите за водка показват мъже с достойнство. Рекламите за ракия показват семейно щастие на мъжете, които не бият жените си… И така нататък.

Има страхотен шанс фирмите да ни познават по-добре от нас самите. Затова нека поиграем една забавна игра. Всеки път, когато в някоя реклама се появи човек, който някак си прилича на вас, забележете за какво е рекламата. Направете това и след една седмица ще сте много по-наясно със себе си, със своите демони и мечти. Приятно хоби само за 9.99 лв.

 
 

10 известни момичета, които харесват други момичета

| от chronicle.bg |

Да се изправиш в един свят, в която липсата на толерантност и хомофобията все още са много мощни и масови, изобщо не е лесно, дори да си популярен. Изисква доста кураж да заявиш ясно, че си жена, която харесва други жени, или мъж, който харесва други мъже, или пък бисексуален/на. Критиката идва от всички страни и може да те помете.

Въпреки това, има хора, които наистина се приемат такива, каквито са, и не се страхуват да го заявят.

В галерията сме събрали няколко известни момичета, които са показали на света не само своята хомосексуалност, а и своите партньорки. Някои от тях използват социалните мрежи, за да демонстрират колко са влюбени и щастливи.

Ами браво на тях! Вижте кои са те.

 
 

ReMastered ще разкрива тайни от живота на големите имена в музиката

| от chronicle.bg |

Нямаме търпение да видим какво се е получило с ReMastered – документална серия от 8 части от братята Джеф и Майкъл Цимбалист.

Става дума за епизоди, които ще разказват историите на някои от най-значимите имена в света на музиката изобщо. Всеки месец по Netflix ще се излъчва една серия, която ще запознае зрителите с ключовите събития от живота на хора като Боб Марли, Джони Кеш, Сам Кук др.

Самите братя Цимбалист са носители на награди „Еми“ и „Пийбоди“, така че има за какво да се надяваме, че сериалът ще е интересен. Според слуховете той ще засяга теми като насилие, политика и ще развенчава митове около животите на големите музиканти, както ще потвърждава някои слухове.

Последният епизод ще бъде излъчен през май 2019 г. и ще ни представи разследване в търсене на оригиналните автори на популярната песен The Lion Sleeps Tonight, която е донесла повече от 15 милиона долара на различни изпълнители.

Поредицата започва на 12 октомври.