shareit

Може ли светът да спечели война срещу САЩ?

| от |

usa bomb web vice spt

Какво, ако затварянето на правителството на САЩ предизвика нова рецесия в света (което е напълно очаквано, ако ситуацията продължи твърде дълго), и ако заради това, останалата част от света реши да се разправи с американците?

Хипотетичната ситуация обяснява Дилън Верка, анализатор за американските въоръжени сили в компанията IHS Jane, през списание Vice.

Основният проблем е ядреният капацитет на САЩ, който американците имат разположен на земя, въздух и вода. И докато въздушните съоръжения са най-уязвими, най-сериозните ядрени оръжия са разположени на подводници, които се считат за сегмент с най-голям шанс за оцеляване в случай на нападение. Който и да е враг на САЩ, той ще трябва да е подготвен да изтърпи ядрена атака или да разработи отбранителна ракетна система, което е невъзможна задача с настоящите технологии.

Ако приемем, че по някакъв начин успеят да овладеят ядрения капацитет на САЩ, оценката е, че страната ще продължи да може да се отбранява и чрез сухопътната инвазия.

„САЩ е единствената страна в света, която има капацитет да достави мащабна военна сила във всяка част на планетата. Общия капацитет на останалата част от света не би бил достатъчен, за да могат да достигнат до американска земя. Капацитетът за атака на световните войски просто е твърде малък.

Това означава, че врагът би трябвало да използва граждански летателни апарати и кораби, които не са направени за такива цели. Но тези кораби би трябвало да имат бази в Канада и Мексико, тъй като нямат капацитет да заредят хора и оборудване, необходими за инвазия на американските пристанища.

Ако тези сили успеят да избегнат отбранителната американска атака и да се разположат по брега, тогава ще могат да започнат атака на сушата „, обяснява Верка.

Въпреки слабите теоретични шансове за сухопътна инвазия, ако всичко бъде планирано от армията на света, най-подходящият терен за влизане в САЩ не са американските брегове, а мексиканската граница. Но тук веднага излиза проблемът с най-голямата база на САЩ за танкове и бронирани превозни средства, която се намира в Тексас.

Една инвазията през Канада би била по-лесна, но проблемът тук е, че ще може да се влезе само с лека пехота и то от западния бряг, тъй като на източния са големите езера. Стратегически обаче в тази част няма големи центрове или важни стратегически точки, а световните войски биха се озовали в националните паркове на Америка.

В крайна сметка се оказва, че светът няма капацитет, за да завладее САЩ.

„Ако разбрах правилно, въпросът е дали обединени, военните части на света са достатъчни, за да завладеят САЩ? Краткият отговор е – не. Необходими са логистични ресурси, които останалата част от света просто няма.

Основният проблем тук е географията. Както руската степ би погълнала чужди армии, така и океаните около САЩ отбраняват държавата. Независимо от числеността или оръжията, световната армия би минала през Тихия или Атлантическия океан, за да може да достигне до целта. Тук морските и въздушните сили на САЩ биха унищожили всеки противник, преди той изобщо да достигне до бреговете на САЩ.

Тук е и вторият проблем, а това е технологията. Просто няма достатъчно самолетоносачи и военни кораби в останалата част от света, за да могат да преодолеят американския флот. Няма достатъчно военни самолети, за да могат да получат въздушно превъзходство срещу американската авиация“, разяснява анализаторът.

Тъй като основният проблем е географията, Верка смята, че световната армия би трябвало да заобиколи този проблем, като нахлуе от космоса, унищожавайки всички военни спътници на страната, като същевременно се изпълни и кибер атака, с който да парализира пълните комуникации и мрежи на американците.

Въпреки това, крайният резултат ще бъде отрицателен за останалата част от света, тъй като те отново няма да могат да извършат сухопътна инвазия и да спечелят войната срещу САЩ.

 
 
Коментарите са изключени

Кралицата, която умря заради един глупав закон

| от |

На 31 май 1880, 19-годишната Сунанда Кумариратана, кралицата на Тайланд, се намира на борда на лодка по път към двореца „Банг Па-Ин“. За нещастие обаче лодката й се преобръща и праща бременната Сунанда и едногодишната й дъщеря във водата. Около нея има изключително много зяпачи, но въпреки това никой не се притича на помощ.

Защото по това време да докоснеш царицата, дори за да й спасиш живота, се наказвало със смърт.

Bang Pa-In Royal Palace - Bang Pa-In

Дворецът „Банг Па-Ин“

Някои бързо се сещат да й хвърлят кокосови орехи, които по принцип не потъват, с надежда кралицата и малката принцеса да ги хванат и така да останат над водата. Двете обаче не могат да плуват и затова бавно потъват във водата.

Chulalongkorn LoC

 

Крал Чулалонгкорн

На другата година крал Чулалонгкорн, обзет от печал и траур, издига мраморен обелиск в двореца, за да почете съпругата си, дъщеря си и нероденото си дете.

 
 
Коментарите са изключени

Могат ли мъжете да дадат положителен резултат на тест за бременност

| от |

Краткият отговор е да, възможно е мъж да даде положителен резултат на тест за бременност. Но защо?

Тестовете за бременност следят за наличието на глюкопротеинeния хормон ЧХГ – човешки хорион гонадотропин. Някои видове рак на тестисите могат да отделят този хормон. Следователно, ако един мъж даде положителен резултат на тест за бременност, той може да страда от рак. Обратното обаче не важи – ако сте мъж и дадете отрицателен резултат на теста, това в никакъв случай не означава, че нямате рак, защото не всички тестикуларни тумори отделят ЧХГ.

Но има и други онкологични заболявания, които могат да стимулират отделянето на този хормон. 

pregnancy test

Положителен тест за бременност

Основната задача на човешкия хорион гонадотропин при бременност е да поддържа лигавицата на матката (ендометриума) дебела и здрава през първото тримесечие. Хормонът постига това като стимулира отделянето на друг хормон – прогестерон – от яйчниците.

Точно преди овулация, яйчниците по естествен път отделят прогестерон. Това постига няколко неща – леко покачва температурата на тялото, кара мускулите на матката да не се свиват толкова и помага да се създаде повече влага във вагината. Всичко това допринася за по-дългия живот на сперматозоидите, което съответно увеличава шансът те да стигнат до яйцеклетката.

След около двадесет седмици бременност, плацентата произвежда стероидни хормони, за да неутрализира ефекта на  ЧХГ и съответно на прогестерона.

Самият ЧХГ може да се отдели от няколко вида ракови заболявания – такива, свързани с яйчниците, стомаха, дробовете. Онкологични заболявания, свързани с черния дроб, епителните клетки и такива, включващи ендокринната (хормоналната) и нервната система също могат да доведат до отделяне на човешкия хорион гонадотропин. Освен това, този хормон се среща в особено големи количества и при хора с бъбречна недостатъчност.

Както вече споменахме, отрицателният тест за бременност не означава задължително, че един мъж няма рак – има няколко вида рак на тестисите и не заради всички се отделя ЧХГ. Те са групирани в две категории: семиноми и несеминомни, като могат да отделят и други маркери, които не се улавят от тестовете за бременност – алфа-фетопротеин и лактат дехидрогеназа. Единственият вид рак на тестисите, който винаги дава ЧХГ, е хориокарциномът. Иначе само 20%-40% от семиноми и 40%-50% от несеминомни предизвикват отделянето на хормона.

ЧХГ има и други приложения. За него е известно, че предизвиква овулация до два дни след външното му приемане и за затова някои доктори го използват преди инвитро оплождане. Освен това, той стимулира произвеждането на тестостерон, което пък е причина бодибилдърите да го приемат като хранителна добавка. Той помага и за това да се избегнат някои странични ефекти на стероидите като свиване и смаляване на тестисите. В този контекст може да чуете, че ЧХГ помага и за сваляне на теглото, но всъщност редица изследвания показват, че това никак не е така.

Като цяло: да, мъж може да направи положителен резултат на тест за бременност, но ако това стане, задължително трябва да отиде да се прегледа. 

Освен положителен резултат на подобни тестове, други признаци и симптоми на тестикуларен рак са: бучки по тестисите, всякакво уголемяване или честа промяна на размера им, промяна във формата, болка или дискомфорт, чувство на напрежение в долната част на гърба или корема, чувство на тежест или пълнота в скротума, както и увеличаване и чувствителност на гърдите.

Добрата новина за тези, които са по-чувствителни на тази тема, е че ракът на тестисите е един от най-лесно лечимите ракове. Ако болестта се открие, докато е само в тестиса, шансът за оцеляване в следващите 5 години е 99%. Ако се е разпространила в тъканите и лимфните възли около тестисите, шансън за оцеляване е 96%. И ако е разпространен и в другите органи – 73%. Статистиките са обнадеждаващи и 73% е добро число, но 99% е още по-добро – затова честите прегледи са най-добрият вариант.

 
 
Коментарите са изключени

Автомобилната индустрия е възможна благодарение на тази жена

| от |

По преброяване от 2016-а година, в света има около 1.32 милиарда превозни средства. В това число влизат не само автомобили, но и бусове, тирове и всякакви други. Ако върнем лентата около 130 години назад, бихме открили, че естественото средство за транспорт в Европа е била каляската. Нуждата от ДВГ все още не била осезаема, а и освен това, последният опит за представянето на автомобила не завършва особено успешно – Мари Уорд тества своя парен автомобил (вместо с горене на някакво течно гориво, Мери използва пара, за да движи буталата). През 1869-а година, жената официална представила своята машина, но изпадайки от седалката, била премазана и съответно станала и първата жертва на автомобилния свят. Моторната каляска на Карл Бенц, представена през 1886-а година също не била особено добре посрещната.

Berthabenzportrait

Снимка: By Bühler, Mannheim – Automuseum Dr. Carl Benz, Ladenburg, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4236628

Малкият двигател не просто успял да разцепи природната тишина, но и да подплаши всички животни така, че да избягат в тълпата и да направят повече зулуми, отколкото някой би подозирал.
Автомобилната индустрия можела да се забави значително, ако една жена не решава да направи правилната стъпка – първото автомобилно пътешествие, регистрирано през далечната 1888-а година. Берта Бенц, която работила заедно със своя съпруг и инвестирала сериозна сума в мечтата на Карл, искала да докаже на населението, че бъдещето няма да бъде дърпано от една-две конски сили – буквално и няма да ухае на тор, вместо това може да бъде малко по-удобно и освен това, значително по-бързо. За всичко това ще ни трябват поне около 130 години, но всеки преход започва бавно, преди да набере скорост.

Във време, в което пътните знаци не са съществували, GPS е само комбинация от три букви, които никой няма да разбере, а пътищата са кални и неподдържани, Берта Бенц се качва в своя мощен автомобил с 2 конски сили от 4-тактов двигател, дървени гуми и се подготвя за пътешествие, което малцина биха предприели – 194 километра от собствения ѝ дом в Майнхем до дома на майка ѝ в Пфорцхайм. Ако още не сте осъзнали, мъжката играчка – автомобилът е възможна, благодарение на Берта Бенц. Нейният подвиг е просто доказателство, че колата трябва да получи своето право на съществуване и също така, нейният съпруг може спокойно да продължи работа и да докаже на света, че един ден ще продава най-луксозните автомобили, произвеждани в света, впрочем, той ще повлече крак и на други много популярни немски имена, подготвени за същото предизвикателство.

Patentmotorwagen_mit_Karl_und_Bertha_Benz

Снимка: By unknown photographer, image cropped by User:83d40m – Image:Patentmotorwagen mit Benz.jpgOriginal source: Benz, Carl Friedrich: Lebensfahrt eines deutschen Erfinders. Die Erfindung des Automobils, Erinnerungen eines Achtzigjährigen. Leipzig 1936, S. 155-156. zeno.org, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3474586

20-и век в Европа започвал достатъчно светло и не само Карл Бенц имал време да твори, около него било пълно с изследователи, инженери и хора, готови да рискуват и да създават. Резултатът от всичко това е, че светът вече е залят от немски автомобили. Можем да ги срещнем навсякъде, ако четете този текст и в момента сте навън, огледайте се за немски автомобил, определено ще има някъде около вас. Най-интересното е, че в хода на немската индустриална революция, автомобилни компании като Benz и Dailmer решават да направят следващата крачка – да създават автомобил без компромиси. Тяхното сливане е довело за още по-бързото автоматизиране и задвижване на света.
Без да преувеличаваме, но със сигурност никой не е подозирал, че едно автомобилно пътешествие ще помогне за създаването на карбуратора на Maybach, позволяващ автомобилите да се движат с бензин, първият електромобил на BMW представен през 1972-а година, а да не говорим за иновациите, предоставени именно от Mercedes-Benz.

Робърт Бош е казал:
„Аз съм богат, защото не плащам ниски заплати.“
И с това сякаш е прокарал един много добър немски модел на работа. В края на всяка година, служителите на Audi от целия свят дават идеи за подобрения от всяко естество. Много от тях виждат бял свят и започва да се работи по тях, което автоматично изгражда една от най-успешните връзки в този бизнес. Все пак, ако няма доверие на собствените си служители, как се очаква от една компания да продължава своето развитие напред?

И да не забравяме, че Германия е страна, която обожава автомобилите, не случайно там няма да откриете лимит на скоростта, когато карате по големите магистрали. Вместо да ограничават шофьорите, властите са решили да подобрят пътищата и очевидно са успели. И макар автомобили като Bugatti да имат френско потекло, нека не забравяме, че бащата на най-бързата кола е VW Group. И така стигаме до настоящето, където електромобилът също се бори не просто за признание, но и за следващата стъпка в еволюцията.

 
 
Коментарите са изключени

Били Типтън и една 50-годишна тайна

Били Типтън е джаз музикант и фронтмен на бандата си, който набира голяма популярност през 40-те и 50-те години на 20 век. Той се пенсионира, напуска музикалния бизнес и осиновява три момчета заедно със съпругата си, с която имат „брак“ (Във Великобритания и САЩ важи така нареченият „common-law marriage“, според който държавата може да приеме, че двама души са в брак, въпреки че не са го сключили официално.) През 1989, на 74-годишна възраст, Типтън почива заради усложнения от нелекувана пептична язва.

Чак след смъртта семейството му научава, че Били всъщност е биологична жена. Новината се появява ден след погребението му. 

ab039ec37fbb6adab47bffa80cf1bda9

Дороти Люсил Типтън е родена през 1914 и напуска дома си през 30-те години, за да преследва кариера в музиката. Типтън в началото започва да се облича като мъж, за да бъде приета по-лесно и да може да достигне по-високо, защото музикалният бизнес тогава е бил изключително неблагоприятен за жените. Но до 1940 тя вече живее изцяло като мъж. През годините тя има множество връзки с други жени. Истинската си идентичност успява да запази в тайна като казва на партньорите си, че гениталиите му са пострадали в сериозен автомобилен инцидент – затова трябва да превързва гърдите си.

Така успява да запази истинския си биологичен пол от света в продължение на 50 години. Кръвните му роднини не знаят за двойнствения живот на Били – всеки път когато ги посещава, той става отново Дороти.

 
 
Коментарите са изключени