Момчето, което порасна

| от |

Даниел Радклиф отдавна не е момчето, което не умря, не е Хари, не е Потър, не е нищо от тези неща. Освен че е много голям, той е и страшно различен от очилатия магьосник, който го направи звезда.

Даниел Радклиф става моментална знаменитост, когато е само на 11 години, защото от всички малки момчета, които Крис Кълъмбъс преглежда в търсенето на перфектния Хари Потър, избира именно него. Британският актьор играе момчето-магьосник в продължение на 10 години и пораства пред очите на всички.

След финала на филмите, много хора му предричат прегаряне от световната слава и отиване в небитието, където се намират повечето деца-актьори. И Даниел сякаш беше поел по този неизбежен път….

Малко след последната премиера на „Хари Потър и Даровете на смъртта“, Даниел започва да говори за проблемите си с алкохола и злоупотребата с различни неща, които автоматично карат всички хора да си кажат: „Знаех си.“ Той дори иронично обича да повтаря, че независимо от всичко, едва ли ще остане приятел с някой от екипа на филма и най-вече с верните си приятели – Ема Уотсън и Рупърт Гринт. Не че това е лъжа, но не и самата истина. Тримата са добри познати и до днес, четири години след като филмите официално отидоха във видеотеката.

Истината е, че Радклиф няма да се отърве от „момчето, което не умря“. Той винаги ще си остане Хари Потър, защото винаги някъде някой по света тепърва ще открива магията на книгите на Дж. К. Роулинг, а неизбежно след това се появяват и филмите. 

След като разказва за проблемите си със забранени субстанции, Радклиф решава да поеме по друг път. Да оправдае злите езици. Да продължи да прави кино, при това много различно от образа на Хари Потър. На хората им е адски трудно да го възприемат като пораснал човек, но той е именно такъв. Днес, Даниел Радклиф е на 26 години и отдавна не е цайсатото момче, което казва с детски глас: „Аз съм магьосник?“

Веднага след финала на „Хари Потър“, Радклиф поема основната роля  в хоръра „Жената в черно“ и той е една от причините филмът изобщо да става за гледане. След това пък поема ролята на Алън Гинсбърг – да, поета, в един от недооценените филми от 2013-а – „Убий любимите си“. Ако имате възможност, вижте го, повярвайте, момчето-магьосник ще ви изненада приятно.

След това се появяват изключително слабия „Рога“, който е толкова зле, не заради Радклиф. Неговото участие е единствената причина този филм да става за нещо, а филмът се проваля заради малоумната история, която не е написана добре. И все пак, за мъж с рога, който търси убиеца на гаджето си, британецът се справя прекрасно, въпреки безумието на сюжета и лошото му изпълнение.

Веднага след злощастния „Рога“, идва и любимото до момента заглавие във филмографията на Радклиф – „A Young Doctor’s Notebook“ – минисериал с три сезона от по три епизода, който адаптира саркастичната повест на Булгаков „Морфин“ и други истории, обединени в „Записки на младия лекар“. В телевизионната версия на Булгаковите истории, Радклиф играе младата версия на Джон Хам – лекар, пристрастен към морфина, но иначе брилянтен специалист, започнал като общопрактикуващ доктор. Радклиф е брилятно патетичен като отчаян млад лекар, забит в руската степ и единственото, което може да „оправя“ е себе си – с морфин – и дебелата медицинска сестра – в сексуален аспект. Сериалът си заслужава всяка минута.

Не се съмнявайте, че Радклиф е прекрасен в този сериал и трябва да го гледате, за да си промените мнението за него веднъж завинаги. Аз го направих и съм изключително доволна.

От този петък, Даниел Радклиф играе в новата версия на готическата приказка на Мери Шели за доктор Франкенщайн. Не, той не е Чудовището, поне не онова, за което се сещате веднага, нито е докторът – той се играе от Джеймс Макавой. Радклиф е Игор – един от персонажите, които малко хора чели или гледали историята помнят – гърбавият и леко глуповат помощник на Виктор Франкенщайн.

Тук обаче, ще запомните Игор. Не само, защото в ролята е Радклиф, а и защото той разказва цялата история. Даниел е прекрасно нетипичен в тази роля.

Едно е сигурно, младият Даниел е пораснал. При това силно, по момчешки мъжествено и някак извън Холивуд. 

Радклиф носи тази аристократична осанка на британците, за която момичетата, решили да посетят Острова, специално трябва да внимават. Горе, в галерията ще видите едни от най-добрите му роли. А отдолу може да гледате видеото, в което Vogue му задават 73 въпроса, докато играе тенис на маса със Зоуи Казан.

 
 

Джа Рул планира нов фестивал, подобен на FYRE

| от chronicle.bg |

Рапарът и инвеститор в скандалния FYRE, Джа Рул, не е гледал документалните филми за музикалния фестивал нито на Netflix, нито на Hulu, което може би обяснява защо е решил да направи втори опит в тази посока. 

TMZ попита музиканта за мнението му относно документалките, които отразяват скандалния монументален неуспех на FYRE, последвалите съдебните проблеми, бившия организатор на събитието Били Макфарланд и живота му след след неуспеха. Джа призна, че цялото преживяване е било изключително болезнено за него и добави: „В хаоса обаче винаги се откриват нови възможности.“

Сега той работи върху мобилно приложение, Iconn, което прилича на приложението, създадено от Макфарланд. Целата е да направи фестивал, подобен на FYRE – но работещ. „FYRE е най-якият фестивал, който никога не се състои. Сега имам планове да създам Iconic, но не сте го чули от мен.“

1520603_320674_zoomed.0

Рул не разкри детайли за Iconn, но каза, че е „невероятна платформа“, създадена за хора на изкуството. „В известна степен е подобна на Fyre, но е отделна от фестивала. Различни екипи работят по платформата и по фестивала и така нататък.“

Джа Рул оправда факта, че не е гледал документалните филми като каза: „Аз го изживях, няма нужда да го гледам.“ През януари, когато и двете продукции бяха пуснати, той отговори иронично на публичните реакции: „Кефи ме как хората гледат една документалка и вече си мислят, че знаят всичко.“

„Сърцето ми се разби. Това беше нещо, което много исках да стане специално и невероятно, но нещата не се развиха точно така.“ 

Не е ясно кога ще се проведе Iconn Fest – и дори дали ще сепроведе. Съмняваме се обаче, че инфлуенсърите ще се навият да го рекламират.

 
 

„Фаворитката“ е абсолютният фаворит

| от |

Сигурно вече сте чули и чели достатъчно за „Фаворитката“ (The Favourite) – третия англоезичен филм на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос, който е първенец по номинации за „Оскар“ тази година (той и „Рома“ си делят първото място с 10 номинации). За него се говори още от лятото на миналата година, когато триумфира на кинофестивала във Венеция. След премиерата на филма в България на 8 февруари можем само да свалим шапки на Лантимос и съвсем заслужено да наречем „Фаворитката“ абсолютният фаворит в киното на 2018 г.

Историята на филма започва през далечната 1998 г. – Дебора Дейвис пише сценария, в който главни персонажи са една кралица и две братовчедки, готови на всичко, за да бъдат нейни верни спътнички в живота. Години по-късно историята стига до Йоргос Лантимос, който възлага на Тони Макнамара да подобри текста на Дейвис. Това трио стои в основата на „Фаворитката“.

The-Favourite-TF_03557-FEATURED

Действието се развива в началото на XVIII век, когато начело на Великобртиания стои овдовялата и разпадаща се физически и психически кралица Анна (Оливия Колман). Здравословни проблеми я правят трудноподвижна. Загубата на съпруга й и на 17 деца (някои мъртвородени, други починали скоро след раждането) са сринали психиката й.

Неотлъчно до нея стои лейди Сара Чърчил, Херцогиня на Марлборо (Рейчъл Вайс), която на практика управлява държавата. Върховенството на лейди Сара в кралския двор е нарушено от появата на братовчедка й, Абигейл Хил (Ема Стоун) – обедняла благородница, която пристига да търси работа в двореца. С течение на времето между кралицата и Абигейл се заражда приятелство, което слага начало на триъгълника между жените. В него се преплитат безброй общовалидни за човека мотиви, от които всеки зрител ще открои свой собствен акцент – и на практика всеки ще има право в твърденията си.

Това е най-силното качество на „Фаворитката“. Историята в този филм е многопластова до степен, в която всеки може да прозре онова, което според неговата отправна система е ключово в тази история. Стремеж към власт, лейди Сара? Да. Моралното падение на еснафа, докоснал се до бляскавия живот в двореца, Абигейл? Разбира се. Сривът на човешкото в човека вследствие на непреодолимата трагедия, Ваше Величество? Абсолютно. Това е само на повърхността.

file-20190125-108367-11vugo3

Под основния конфликт между трите жени виждаме войната между Франция и Великобритания, политическите игри на парламента, нравите на една отдавна отминала епоха – всичко това, пречупено през призмата на Йоргос Лантимос.

Режисьорът този път представя симбиоза между характерния си експериментаторски подход и лесносмилаемия кинопродукт, показвайки почти гениално дълбочината на историята с помощта на комедийните елементи. Последните са толкова класно въведени, че е същински душевен оргазъм да гледаш как лейди Сара коментира грима на кралицата или как Абигейл се измъква от стаята, докато братовчедка й задоволява „г-ца Морли“. Същият душевен оргазъм се изпитва и от самото слушане на диалозите, които с подбора на думи и звуци създават характерно музикално звучене и ритъм на разказа, граничещи с поезия. Добавете към това и майсторското показване на личния път на всеки един от персонажите и получавате съвършения сценарий.

Снимачният подход на оператора Роби Раян, а след това и монтажът на Йоргос Мавропсаридис са поредната добавена стойност към диаманта „Фаворитката“. Филмът не страда от типичната за тези историческите сюжети кичозност и претруфеност, благодарение на различните ъгли, от които е разказана историята. На практика от всеки кадър би могла да излезе творба на изкуството, достойна за ренесансов художник.

the-favourite-emma-stone

Най-сладкото оставяме за най-накрая, а това са Оливия Колман, Рейчъл Вайс и Ема Стоун. Лантимос събира три различни актриси, с различни средства, възможности и мащаб и изважда от всяка от тях най-силните й страни. Резултатът са три ярки и стабилно изградени персонажи, които доказват високото майсторство на актрисите.

По ирония на съдбата, видима не за всички, „Фаворитката“ се поява именно в годината, когато два филма, стоящи на противоположни полюси, са рамо до рамо в битката за наградите. На единият полюс е „Рома“, който събира на своя страна представителите на доброволно депресиращата се аудитория, а на другия е „Роди се звезда“ – олицетворение на леснодостъпния кинопродукт, идеален за масовата аудитория. Безспорно и двата филма са добри. Но нито един от тях не би могъл, поради своята характерност, да бъде наречен „най-добър филм на годината“. Доброто кино не дели хората на лагери, основаващи се на субективното усещане. Доброто кино е добро от всички ъгли… точно както „Фаворитката“.

 
 

Новото поколение Galaxy Tab: кога, къде, какво?

| от chronicle.bg |

С наближаването на премиерата на един от очакваните таблети на годината, Samsung обяви какво ще представлява моделът Galaxy Tab S5e – по-тънък, по-лек и проектиран с интелигентни функции.

Включвайки 10,5-инчов екран и увеличен капацитет на батерията, Galaxy Tab S5e е създаден за всякакви развлечения.

Със своя освежен дизайн, Tab S5e олицетворява практичността и стила. С тънкия 5,5 мм метален корпус и с маса от 400 грама, Tab S5e е портативен, издръжлив и разработен така че лесно да допълва начина на живот . Предлага се в  сребисто, черно и златно, а батерията ще издържа до 14,5 часа, в зависимост от употребата и настройките.

Tab S5e ви позволява поемането на пълен контрол над дигиталния свят на потребителя. Като първи таблет на Samsung, който разполага с новия гласов асистент Bixby 2.0, Tab S5e може да служи  и като център за управление на свързаните домашни устройства. Командата Quick Command позволява персонализирането на няколко действия с една команда –правейки гласовия контрол у дома по-бърз и лесен.

2. Samsung Galaxy Tab S5e Black back

Що се отнася до развлекателната функция на модела Tab S5e предлага 10,5-инчов безрамков Super AMOLED дисплей и 81,8% съотношение на екрана към тялото за подобрено изживяване при гледане.

Tab S5e ще притежава също и подобрен плътен звук, благодарение на своите QuadSpeakers, настроени с автоматично завъртаща се стерео технология за мощен, по-силен звук, който се адаптира към това как държите таблета (портрет или пейзаж).

Tab S5e  идва и с Dolby Atmos интеграция и звук от AKG, за потапящ 3D звук и балансирано аудио. С предварително инсталиран Spotify и безплатен премиум абонамент за до 3 месеца за нови потребители.

Tab S5e ще бъде достъпен на определени пазари, включително САЩ, Германия и други страни от 2-рото тримесечие на 2019 година. Продуктът се очаква на българския пазар през април тази година.

 
 

Трейлърът на Killing Eve, сезон 2, направи празника още по-хубав

| от chronicle.bg |

Какво значение има кой от всичките празници празнуваме на 14 февруари, когато точно на тази дата, сякаш за да иронизира всички нейни сладникавости, излиза трейлърът на втория сезон на хитовия сериал „Killing Eve“. Един от най-добрите сериали на миналата година се завръща с пълна сила, а трейлърът превърна вчерашния ден в празник за всички негови фенове.

Сериалът разказва за Ив (Сандра О), агент на МИ-6, и психопатката и убиец Виланел (Джоди Коумър).

„Когато обичаш някого, понякога стигаш до лудости“, казва ни краткото промо. Новият трейлър включва кадри от финалния епизод на първия сезон, където Виланел изчезва, а Ив няма идея дали тя е жива или мъртва. Сега Ив има задачата да намери Виланел преди някой друг.

Освен че първият сезон може да се похвали със завидно висок рейтинг, Сандра О спечели „Златен глобус“, награда „Изборът на критиците“, и награда на Гилдията на актьорите за най-добра актриса в драматичен сериал. А Фийби Уолър Бридж взе „Еми“ за работата си по сценария.

Премиерата на втория сезон е на 7 април. Ето и трейлъра.