Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

Не като от баба, а от баба

| от Мартина Стоименова |

По Коледа обикновено си говорим за добри дела, благотворителност и традиции. Това е златното време на корпоративната социална отговорност, на даренията и на обществените каузи.

Сега обаче ще ви разкажем за една българска компания, започнала с добрите дела много преди да падне първият сняг, а именно – в сезона на лютеницата.

В края на лятото „Филикон-97“ прави нещо, което бизнесът обикновено не прави – наема хора в пенсионна възраст, заради опита и експертизата им, които да приготвят традиционната българска лютеница във фабриката на компанията в Пловдив.

Philicon 1

Възрастните хора, участвали в създаването на едросмлените лютеници „Нашенска“ и „Балкански вкус“, са една пета от всички служители в есенната кампания на пловдивския производител. Впоследствие на постоянен щат остават 7 души между 60 и 70 години – четирима мъже и три жени. Те получават възнаграждение според изискванията на трудовото законодателство на позиции, които не изискват голямо физическо натоварване.

Всеки, който познава пазара на труда в България знае, че това не е обичайна практика. Работодателите обикновено предпочитат млади хора, дори и те да нямат богат трудов опит. Младите се адаптират по-бързо, знаят езици, справят се по-добре с технологиите.

Има сфери обаче, за които търсенето на хора от третата възраст и назначаването им на трудови договори се оказва ползотворно и за двете страни.

За възрастните това е възможност както за допълнителни доходи, така и за социализация – да се срещат с други работещи, да са извън дома си и да получават сигурни доходи към пенсиите си.

Традиционната технология на производство във фабриката за лютеница се оказва добре позната на тяхното поколение, което години наред е правило зимнина, изпробвало е рецепти и продукти, затваряло е буркани.

Това е пример за сфера от живота и пазара на труда, в която пенсионерите се вписват като характер, знания, манталитет и отношение към работата. „Филикон-97“ е наследник на държавна фабрика в плодородния тракийски район със 70-годишна традиция – за подобни предприятия връзката с миналото, когато храната е била нещо качествено, е много важна.

Социалната кампания по осигуряване на работни места за хора в пенсионна и предпенсионна възраст на пловдивския производител е нещо ново за България и е доказателство, че завръщането на възрастните хора на пазара на труда не би трябвало да бъде екзотика или сезонен компромис. Това е сериозна възможност за бизнеса на фона на емиграцията на младите, недостига на кадри, особено в индустрията, и застаряването на населението.

Пловдив е един от най-динамично развиващите се райони – само за две години заплатите са нараснали с 30%, а безработицата е „нездравословно“ ниска – около 3%. Това изправя работодателите пред тежки проблеми.

На фона на липсата на работна ръка и високата конкуренция при заплащането, професионалната етика се превръща в абсолютно ключов елемент – и тук възрастните хора определено не са за подценяване. „В нашето производство сме имали служители с над 40-годишен стаж и добре знаем какво означава преданост и лоялност, както и какво означава работата да е вторият ти дом“, коментира търговският директор на „Филикон-97“ Иван Калибацев.

Philicon 4

Според него поколението на по-възрастните се отличава с по-различни трудови навици от това на по-младите работещи: „Хората от по-възрастните поколения имат свой морал, трудова етика. Вълнуват ги и ги мотивират други неща“. За разлика от пенсионерите, хората в работоспособна възраст са много по-капризни по отношение на личното си време. Особено през лятото, в пика на производството и обирането на реколтите, е трудно да бъдат убедени да не си вземат отпуска, например.

Иван Калибацев казва, че проблемът дори не е толкова в заплащането и признава, че има технически позиции, за които буквално не се намират служители. За неквалифицираните места обаче трудът на пенсионерите е решение, при това с голяма социална стойност.

„Нашенска“ и „Балкански вкус“ се консервират в шестоъгълни бурканчета именно в периода септември-октомври, когато доматите, чушките и патладжаните са съвсем пресни. При тази лютеница „няма лъжа“, обяснява още Иван Калибацев, защото „няма как да произвеждаш точно този традиционен продукт от зеленчуци, които нямат сок“.  Затова и в случая възрастта не е толкова важна, колкото човекът да е „читав“, „лоялен“ и да разбира процеса на производство.

Друг е и въпросът, че когато лютеницата е направена от ръце, които имат опит и отношение към работата – тя е по-вкусна.

Philicon 2

 
 

Шведски семейства карат автономни автомобили Volvo

| от chronicle.bg |

Volvo Cars даде начло на проекта за разработване на технологии за автономно шофиране, с помощта на шведски семейства, които ще тестват автомобили по обществените пътища на Гьотеборг и ще споделят впечатленията си с екипа инженери на компанията.

Първите две семейства от тестовата програма – Хейн и Симоновски от Гьотеборг, получиха луксозните SUV автомобили Volvo XC90, с които ще участват в проекта Drive Me. Още три семейства ще ги последват в началото на 2018 г., а през следващите четири години до 100 човека ще бъдат включени в проекта Drive Me. Семействата ще допринесат за тестовата програма с ценна информация, като позволяват на екипа инженери да наблюдава как използват колата, шофирайки на път за работа, до училището на децата или когато пазаруват.

Volvo планира да разполага с напълно автономна кола до 2021 г. и данните от проекта Drive Me ще изиграят решаваща роля в проектирането й.

Drive me ще включва реални потребители, които ще тестват различните нива на асистенция на водача по време на управление и евентуално на изцяло автономно шофиране. Хейн и Симоновски получиха тестовите автомобили XC90, оборудвани с последната Volvo технология за подпомагане на водача при шофиране, както и с набор от камери и сензори, които ще наблюдават поведението им на пътя и ще снабдяват колите с информация за случващото се покрай тях.

The Hain family receiving their XC90 Drive Me car

По време на този първи етап от проекта, семействата ще държат ръцете си на волана и ще контролират управлението през цялото време, докато използват автомобилите.

С течение на времето, всички участници в проекта ще получат достъп до по-модерни автомобили, с по-развити автономни технологии, след като преминат специално обучение. Но дори тогава, тестването на тези автомобили, първоначално ще се извършва в контролирана среда и под надзора на експерти по безопасността от екипа на Volvo Cars.

Нито една нова технология няма да бъде въведена в експлоатация, ако съществува и най-малкото съмнение относно нейната безопасност.

Това означава, че Volvo продължава да разработва автомобилите си със същото внимание и грижа, които затвърждават позициите му на производител на едни от най-сигурните коли в света.

 
 

Тайни от кухнята на най-елитните австралийски компаньонки

| от chronicle.bg, по The Indipendent |

Наскоро най-елитните компаньонки и компаньони в Австралия разкриха подробности около работата си, с колко души са спали, какво всъщност правят с клиентите си и какви са техните предпочитания.

Един от най-скъпоструващите компаньони, Джейк Раян, 28-годишен, влиза в тази сфера преди две години и разкрива, че за този период е преспал с 1700 клиентки. Към момента той е смятан за водещия мъжки компаньон в страната. Интересното е, че никога не показва лицето си в рекламите. Според него няма еднакви клиенти и всеки има свои предпочитания.

„Някои искат грубо, други предпочитат по нежно изживяване.“ разкрива Раян пред news.com.au. “Но най-голямото предимство, което те виждат в мен, е, че искам да направя преживяването толкова хубаво за тях, колкото е то за мен. Жените не са егоистки в леглото, но мъжете често са. А цялата работа е за тях, не за нас.“

Back in #Melbourne, better put on a #shirt.

A post shared by Jake-Ryan (@jakeryanlife) on

Според Раян основната разлика между това какво мъжете и жените правят с компаньоните е, че вторите държат да прекарат известно време с човека, преди да се отправят към спалнята. В повечето случаи, когато мъж си поръчва проститутка, той иска секс веднага. Жените, от своя страна, ангажират лицето известно време преди уговорката и искат да общуват с него преди да се срещнат. Тези срещи често са излизане на по питие или домашна вечеря с цел сближаване. Това помага на жените да се отпуснат. „Така разбирам какво харесват в леглото и мога да се приготвя предварително, ако е необходимо“ допълва Раян.

23969660_295224647638249_2110314541458915328_n
Снимка: Instagram

Не такъв е случаят с най-елитната австралийска компаньонка, 35-годишната Мадисън Мисина, твърди, че не винаги прави секс с клиентите си и „ако се случи, се случва“. „Мъжете искат да се почувстват важни и специални. Средното време, за което съм ангажирана е между 14 и 15 часа, като за този период обикновено правим секс с клиента около 3 пъти. Въпреки, че Мисина често е търсена за „кратки уговорки“, традицията е да предава тези оферти на по-младите си колежки. „Изненадващо е, но въпреки, че порноиндустрията не е лек бизнес, доста по-трудно е да бъдеш компаньонка. Това изисква много повече усилия и преструване. Трябва да представиш напълно друго лице пред клиента.“ казва още Мисина. 


Една от най-елитните компаньонки в Австралия няма проблем с привързването към клиентите, защото е хомосексуална. Твърди, че сексуалността по-скоро й е помогнала в кариерата, тъй като не е зависима от сексуално привличане към клиента.

Цената на Мадисън е 1000 долара на час, а по-дълго ангажиране струва 5000 долара. Това обаче не отказва никого и 80% от клиентите й са редовни и я ангажират от осем години насам.

„Когато обслужваш някого в продължение на толкова години, цялото нещо започва да наподобява истинска връзка. Готвиш на клиента, дори понякога пазаруваш за него.“ Относно женените клиенти тя има специален подход – независимо колко време прекарват с нея, мъжете са задължени да вложат същото време в брака си.

 
 

Какво трябва да знаете преди да гледате новия сезон на „Короната“

| от chronicle.bg |

8-ми декември дойде и отмина. Преживяхме абсурдната еуфория около студентския празник, уповавайки се на събитие, което очаквахме с голямо нетърпение – премиерата на новият сезон на „Короната“. Вторият сезон на най-скъпоструващата оригинална продукция на Netflix излезе в петък(08.12) и съвсем скоро ще ви разкажем с подробности силните и слабите му страни.

Междувременно ви напомняме накратко няколко неща, които е хубаво да знаете преди да гледате новите 10 порции за живота на британското кралско семейство.

короната

Снимките започват още преди премиерата на първия сезон

През ноември миналата година първият сезон стана моментална телевизионна сензация. Малко преди премиерата създателят на сериала, Питър Морган, обяви, че снимките за втория сезон са започнали. Клеър Фой още тогава признава, че действието ще се развива през 60-те години на ХХ век.

короната

Една от сюжетните линии в сезона е за Суецката криза от края на 50-те години
Първоначално сериалът е трябвало да има три сезона. Първият за Кралицата като млада, вторият за годините в средата на управлението й и третият – в наши дни. Заради огромната популярност обаче историята е развита за шест сезона. Във втория един от фокусите е Суецката криза от 1956 година. Една от причините за това е важното историческо значение на този период за Великобритания. Според Морган, „страната вече не е била същата след тази криза“.

Принц Филип и принц Чарлз имат важно място
В първият сезон получавахме горе долу еднакви по мащаб картини върху всички персонажи от кралското семейство (с лека преднина за принцеса Маргарет) Вторият сезон обаче ще отдели специално екранно време за отношенията между принц Филип и принц Чарлс. Според Морган, персонажът на принц Филип е „душата на сезона“.

короната

Принцеса Маргарет ще се разкрепости една идея повече
Зрителите обикнаха принцеса Маргарет още през първия сезон. Видяхме и преживяхме премеждията й с капитан Таунсънд. Харизмата на персонажа очевидно е по-силна от тази на сестра й, кралицата, и това на няколко пъти изкарваше героинята на Клеър Фой извън равновесие. Във втория сезон фокусът отново е върху бохемският живот на една от най-привлекателните принцеси в кралското семейство. Щя в видим в меко казано палава светлина. Дори след като се омъжва за Антъни Армстронг Джоунс, тя продължава с обилните количества алкохол, цигари и партита. Силно се надяваме Ванеса Кирби да бъде всеобщо призната за гвоздея на този сезон.

Оливия Колман, короната
Оливия Колман, следващата Елизабет II; Снимка: Getty Images

Това е последният сезон за Клеър Фой
„Короната“ ще има шест сезона и ще обхваща период от коронацията на Елизабет II до наши дни. Естествено това означава да видим и възрастната кралица. Заради това в следващия сезон ролята й ще бъде изпълнявана от актрисата Оливия Колман, а не от Клеър Фой. А след Колман би трябвало да има и трета актриса. Коя е тя и кои ще са останалите нови попълнения в сериала, още не е ясно.

короната

Ще видим Джон и Джаки Кенеди
Съвсем естествено е, след като действието в сезон 2 се развива през 60-те години, да видим едни от знаковите световни личности за този период – Джон Кенеди и Джаки Кенеди. В ролите влизат Майкъл Хол и Джоди Балфур. Трябва да гледате сериала, за да разберете какво е мястото им в сюжета, но дори само имената на тези две личности дават достатъчно информация, насочваща към бързо променящ се свят и необходимостта на британската монархия да се адаптира към промените.

Трети сезон. Кога?
Оливия Колман е ангажирана, но не и Netflix. От компанията все още не са определили дата на премиера за третия сезон, нито е започнал снимачен процес. Това е малко притеснително за феновете, тъй като означава, че третият сезон вероятно ще излезе през 2019 година. Имайки предвид, че когато излиза първи сезон, втори вече е бил в процес на заснемане, предположението изглежда неприятно достоверно. Но не прави нашето положение на тръпнещи в очакване зрители по-лесно. Искаме си „Короната“ и я искаме догодина по същото време.

Толкова дотук. Останалото е брилянтно направено в новите десет порции на страхотния сериал. Ще се уверите сами, след като гледате.