shareit

Мобилната реклама с най-голям ръст до 2016-та според ZenithOptimedia

| от |

mobileforwebbanner2-930x340

Мобилната реклама се очаква да бъде най-важният фактор в световната рекламна икономика през следващите три години, докарвайки повече от една трета от 90 млрд. долара в нови приходи до 2016 г.

Рекламата, достигаща до смартфони и таблети ще представлява 36% от новите глобални рекламни разходи през следващите три години, според нова прогноза от глобалната агенция ZenithOptimedia.

Въпреки това, ръстът на мобилната реклама ще бъде в допълнение към, а не за сметка на традиционните медии като телевизия и вестници, според ZenithOptimedia.

Възходът на мобилната реклама е в рязък контраст с катаклизмите, причинени от покачването на PC и лаптоп – базираната интернет дисплей и реклама при търсене през последното десетилетие, доминирана от Google, която нанесе особено тежък удар върху вестникарската индустрия.

„Това е първият път в последните 20 години, в който една нова платформа разширява общото медия потребление, без да канибализира някоя от останалите медийни платформи“, казва Джонатан Бернард, ръководител на прогнозирането на ZenithOptimedia, която публикува прогнозата си за следващите три години в световен мащаб.

До 2016 г. мобилната реклама ще се превърне в четвъртата по големина среда в световен мащаб, на стойност 45 милиарда долара, изпреварвайки радио (37 млрд. долара) , кино (34 млрд. долара) и аутдор рекламата (40 млрд. долара).

Screenshot_7

Световният пазар на реклама се очаква да бъде на стойност 500 млрд. долара през 2014 г., с 5,3% повече спрямо тази и почти 6% повече през 2015 г. До 2016 г. световният рекламен пазар ще бъде на стойност около 590 милиарда долара.

Screenshot_6

До 2016 телевизионна реклама ще остане с най-голям дял от 39% или 230 млрд. долара. Десктоп интернет рекламата ще бъде втората най-голяма рекламна среда в света с 19% (111 млрд. долара), а прес рекламата се класира трета с 82 млрд. долара и дял от 14% .

 
 
Коментарите са изключени