Младите потребители искат всичко тук и сега, готови ли са обаче операторите?

| от |

HBO провокира бурна дискусия с Millennials – гости на годишната конференцията на комуникационните оператори БАККО

Наричат ги “millennials” или “поколението на 4-те екрана“. Въпреки, че са все още са деца, техните потребителски навици вече формират маркетинговите стратегии на големите компании. Затова в тазгодишната конференция за „Широколентовото бъдеще“ на Българската Асоциация на Кабелните Комуникационни Оператори (БАККО) HBO България избра да даде думата на потребителите във възрастовата група 14-34 г, като хората, които задават тенденциите.

Деветокласниците от Музикалното училище в София – Мануел Георгиев (15 г.) и Гавриил Бояджиев (14 г.), технологичният журналист Илия Темелков (23 г.), Еленко Еленков от компанията Athlon за разработване на мобилни приложения, и Велислава Попова – гл. редактор на dnevnik.bg, бяха говорители по темата за медийните навици на младото поколение.

Пасивното потребяване на информация отстъпва пред възможността човек сам да програмира съдържанието, което иска да гледа, беше посланието на говорителите. И всеки от тях е готов да плаща за тази свобода. „Избор не означава да имаш 200 канала, които не ти трябват, а да имаш 5, които сам си избираш“, каза Еленко Еленков.

Очертаха се и няколко основни характеристика на потребителите от следващо поколение. За тях, например, не са важни толкова парите и работата, те искат да постигнат щастие, удоволствие. Искат да бъдат изненади, да намерят онова, което ги определя.

Желанието на поколението на 4-те екрана е да получава всичко тук и сега – за тях спирането на интернет е по-лошо, от спирането на тока. Те не гледат сериалите серия по серия, а на принципа на „отложеното удоволствие“ – изчакват да се събере цял сезон и тогава го гледат наведнъж (binge-watching).

„Вие младите сте 30 хиляди, догодина ще сте 27 хиляди, а пенсионерите?“ – опонираха от залата. „Ако искате да останем в България, трябва да ни слушате“, шеговито отвърнаха участниците.

„Трябва да се замислим какво предстои през следващите няколко години, защото то е тотално различно от мързеливия подход, който сме имали досега“, каза мениджърът на HBO България Димитър Нойков. „Чуйте децата.“

Водещ момент при избора на младите потребители за това какво да се гледа и какво не, е средата. „Изведнъж всички около мен гледаха Game of Thrones и аз трябваше да започна да го гледам“, каза Илия Темелков. „Иначе рискуваш да се изолираш.“

За millennials гледането на рекламите под формата на дълги рекламни блокове е „губене на време“ .

В телевизията ще се случи това, което се случи в музикалната индустрия, даде пример Еленко Еленков. Преди няколко години, за да си купиш 2 песни трябваше да купиш диск с 20, днес през онлайн платформите за музика могат да се купят и две песни, и една.

Димитър Нойков сподели опита на HBO като новатор в подобен тип услуга, която да е онлайн базирана и да е по избор от каталог от достъпни заглавия.

Вече повече от година HBO България предлага стрийминг услугата HBO GO, ориентирана към хората, които искат да получават всичко най-ново бързо, да го имат в удобно за тях време, и на устройството, на което те пожелаят – телевизор, компютър, телефон или таблет. Пример за случващата се промяна е, че откакто има HBO GO в България, нелегалното теглене на Game of Thrones е паднало с 40%, обясни Нойков.

Друга характерна черта на millennials е, че те сами създават съдържание постоянно – използват Instagram, с който променят средата по свой вкус, докато гледат телевизия „постват“ в социалните мрежи. Те не се страхуват от публичността; сами решават колко лични данни да публикуват и къде е границата, и за разлика от предишното поколение, което живееше с майка си и баща си, днешните тийнейджъри искат бързо да се отделят и да си стъпят на краката.

Когато имат проблем, те търсят решаването му хоризонтално, отбеляза Велислава Попова, те са свикнали да получават информация и ако не я получат ще отидат във Фейсбук, ще организират група, ще натиснат оператора.

След едночасова и бурна дискусия панелът на HBO завърши с прогнозата: Има бизнес ниша и ако ние не се възползваме сега, после ще се сърдим на някого, че ни е изместил.“

 

 
 

Китай ще построи космическа совалка за многократна употреба

| от chronicle.bg |

В съответствие със своята космическа програма, китайската космонавтика планира през следващите 20 години да построи ракета за многократна употреба, свръхтежка ракета и космическа совалка.

Първата цел ще е към 2020 г. да бъде готова ракета-носител „Чанчжън“ от следващо поколение. Предназначението й е да се използва като евтина лека ракета за извеждане на сравнително неголеми спътници в ниска околоземна орбита.

През 2025 г. е планирано да бъде разработен и изстрелян космически летателен апарат за многократна употреба, който много напомня американската космическа совалка. Новият летателен апарат вероятно ще бъде използван и за космически туризъм. Към 2035 г. е планирано да бъде създадена цяла линия ракети-носители за многократна употреба, а към 2040 г. се очаква голям технологичен скок и разработване на многократен носител с ядрена тяга.

Предполага се, че той ще бъде използван за достигане до астероиди и за осъществяване на мегапроекти, като построяване на космическа слънчева електростанция.

 
 

Българско военно чудо: Непревземаемият Одрин пада

| от chronicle.bg |

Четвъртият филм от документалната поредица „Българско военно чудо“ хвърля светлина върху сражението, което мнозина описват като връх във военната история на България – превземането на Одрин.

Действието се развива в началото на Балканската война през октомври 1912 г. Тогава командването на генерал Никола Иванов има за задача да блокира Одрин – най-важният комуникационен възел в Източна Тракия. Той контролира единствената жп линия от и за България, което го превръща в изключително ценен ресурс.

След неуспешен щурм през октомври, се преминава към обсада на града. Това обаче е почти невъзможна мисия, защото крепостта разполага с 45 км отбранителна линия, гарнизон от около 75 000 души с 600 оръдия от различни калибри. По план запасите им трябва да стигнат за 6 месеца. Командващият одринския гарнизон Шукри паша твърдо вярва, че Одрин е непревземаема крепост. Обективните предпоставки също подкрепят твърдението му, но от съдбата на Одринската крепост зависи изходът на войната. Одрин трябва да бъде превзет на всяка цена.

Българското правителство обаче не подкрепя идеята за щурм, защото ще доведе до огромен брой жертви, а шансът за успех е минимален – изчисленията на Военния съвет показват, че една атака ще коства между 10 и 15 000 убити. Всички усилия на армията ни жънат провал след провал. Нещо трябва да се промени.

Тази промяна идва в лицето на генерал Вазов. Той е назначен за командир на Източния сектор. Негова е идеята за ненадейна атака, без никаква артилерийска подготовка през Източния сектор, откъдето да се сломи „непревземаемата крепост”. Турците не очакват нападение оттам и е направено всичко възможно да бъдат заблудени. Цял февруари е използван за скрито преместване на обсадната артилерия в Източния сектор, а в началото на март всички приготовления са готови.

Главното командване обаче все още се колебае да даде зелена светлина и предлага алтернатива. На своя глава генерал Георги Вазов заповядва атака за превземане на града. Когато негов подчинен му заявява, че ще изпълни дълга си, той отговаря: „Дълга ли? Смятате ли, че е достатъчно, ако ние утре изпълним само дълга си? След едно поражение всеки страхливец може да се оправдае, че е изпълнил добросъвестно дълга си. Слава, слава или смърт ни чака утре!”

Дългоочакваният ден настъпва на 12 март, когато е направена първата крачка към една драматична борба. Подробностите и развръзката може да проследите в четвъртия епизод от „Българско военно чудо“

Документалната поредица е част от образователната инициатива на сдружение „Българска история“ и ЗАД „Армеец“, която цели да покаже по вълнуващ начин миналото на страната ни и да превърне историята в интересен учебен предмет. Филмите от „Българско военно чудо“ се прожектират и пред ученици и учители в десетки градове в страната по време на открити уроци, които авторите на проекта изнасят. Видеата се предоставят и безвъзмездно за образователни цели, за да може повече учители да обогатят учебните си часове с документалните филми.

 
 

Музей на Библията отвори врати във Вашингтон

| от chronicle.bg по БТА |

Библията вече има свой музей във Вашингтон. Построяването му е финансирано от богато семейство християни, което се защитава от какъвто и да е прозелитизъм в страна, където религията има важно място.

Музеят днес отваря врати за посетители. Той обхваща 8 етажа и площ от 40 000 кв.м. Музеят представя Стария и Новия завет и тяхното въздействие върху света. Импозантната сграда се намира близо до Капитолия и това стана причина за полемика за влиянието на религията върху американската политика.

Построяването на музея е струвало 500 милиона долара, осигурени отчасти от семейство Грийн, което е собственик на веригата магазини за декоративно изкуство „Хоби лоби“. „Библията оказа влияние върху живота ми и този на семейството ми – заяви Стив Грийн, ръководител на „Хоби лоби“ и председател на административния съвет на музея. – Музеят обаче не е посветен на една вяра или религия, а на книга, повлияла върху целия свят.“

В музея посетителите ще могат да видят фрагменти от Кумранските ръкописи, писмо на Мартин Лутер (1483 – 1546), в което инициаторът на Реформацията отстоява възгледите си преди срещата си с посланика на папа Лъв Х, английски ръкописен молитвеник от 14-и век, намерен в Египет юдейски молитвеник от 9-и век, Библията, пребивавала на Луната по време на полета на американския космически кораб „Аполо 14″ през 1971 г., Библията, принадлежала на краля на рокендрола Елвис Пресли (1935 – 1977), екземпляри от Тора, част от Библията на Гутенберг. За събирането на експонатите помогнал историкът Скот Керъл, смятан за Индиана Джоунс на библейската археология.

В музея има три главни раздела, разказващи за Библията, за библейски сюжети и за влиянието, което тази книга е оказала върху развитието на човечеството.

 
 

Пет дни на ниските цени организира Bulgaria Air

| от chronicle.bg |

Около нарастващата еуфория към предстоящите големи разпродажби в края на ноември, тази година националният превозвач „България Ер“ също готви специална изненада за всички пътуващи, но много по-голяма и по-дълга! От 24 до 28 ноември включително авиокомпанията стартира кампания с билети на доста ниски цени.

Специалната изненада тази година е, че в рамките на тези 5 дни всеки ще може да купи промоционални самолетни билети за всички директни полети на „България Ер“ с тръгване от София, без ограничения в дестинацията или периода на пътуване, и да ги използва до края на 2018 г. По този начин пасажерите могат да инвестират в бъдещите си пътувания, като купят повече билети на ниски цени и ги използват за полети отсега до края на следващата година. За по-голяма гъвкавост при планирането, датата на полета може да бъде променена по всяко време при много добри условия.

BGAir

Най-изгодните еднопосочни самолетни билети ще бъдат до Рим, Милано и Атина – еднопосочните ще струват 49 евро, а двупосочните 99 евро. Полетите в едната посока до Берлин, Франкфурт, екзотичната Ларнака и красивата Барселона пък ще струват само 59 евро, а тези до Виена, Лондон и Мадрид – 69 евро.

В промоционалната кампания са включени още билети за Прага, Амстердам, Цюрих, Тел Авив, Лисабон, Париж, Палма де Майкорка, Малага и Москва.

Петдневната кампанията на „България Ер“ започва точно в 00.01 часа на 24 ноември и ще продължи до 00.00 часа на 28 ноември.