Мегалетища

| от |

Първият комерсиален полет на новото летище в Дубай се състоя само преди месец, но то вече е в надпреварата за най-натовареното летище в света. В Близкия Изток и Азия се наблюдава истински бум на мегалетища и затова нека видим някои от тях. Повечето от тях са разположени в свободни икономически зони, а някой от тях са с размерите на градовете, които обслужват. В доста от случаите те са второто (или даже третото) международно летище в района, който обслужват. Така че следващия път, когато летите някъде и се наслаждавате на новия терминал или писта, се замислете, че в Китай вече е проектираното първото в света летище с 9 писти.

Al Maktoum International Airport 2

Al Maktoum International Airport

Мегалетищетото в Дубай ще струва повече от 32 милиарда долара, за да бъде завършено напълно през 2027 година. Очаква се да обслужва над 160 милиона пътници на година, което ще го направи най-натовареното летище в света. Сегашното летище на Дубай, Dubai International, бързо се изкачва в тази класация и скоро ще бъде достигнат неговия капацитет.

 Al Maktoum International Airport 1

Beijing Daxing International Airport

След бума на авиацията от 90-те години Пекин се нуждае от ново международно летище, което да обслужва всичките пътници, които минават през страната. Летището ще се намира на 50 км от града и ще бъде третото международно летище, което обслужва столицата на Китай. За сега районът е само полета и земеделска земя, но властите ще налеят 11 милиарда долара, за да построят това мегалетище до 2018. Според The Guardian то ще обслужва от 120 до 200 милиона човека и ще има цели 9 писти, с три повече от сегашния рекордьор Denver International. Мегалетището ще бъде по-голямо от Heathrow, London и JFK, New York, а връзката с града ще се осъществи с високоскоростен влак, които ще взима разстоянието за по-малко от 30 минути.

Beijing Daxing International Airport 1

Hamad International Airport

Проектирано е с цел да замени сегашното летище на Доха, но строежът му е забавен поради опасения за безопасност и строителни проблеми. Очаква се да заработи още догодина и ще може да обслужва малко под 100 милиона човека на година. Според Airport Technology това мегалетище е с размер две-трети от размерите на Доха. Дизайнът му е инспириран от оазисите и зелените технологии. Hamad, заедно с новите летища на Дубай и Абу Даби, е част от бума, задвижен от така наречените MEB3 (Middle East Big 3) компании – Emirates, Etihad и Qatar Airways.

Hamad International Airport 2

Hamad International Airport 1

Abu Dhabi Midfield Terminal

Този масивен терминал ще бъде най-голямата сграда в столицата на ОАЕ и има за цел да облекчи увеличения пътникопоток, който изпитва летището в Абу Даби благодарение на MEB3. Само този терминал ще може да поеме от 12 милиона до 30-40 милиона пътници на година. Във всеки един момент на строителната площадка се намират не по-малко от 12 000 работници, които целят да завършат проекта възможно най-бързо.

Abu Dhabi Midfield Terminal 1

Bao’an International Terminal 3

Новият терминал на летището в Шънджън ще обслужва два града едновременно – Шънджън и Хонг Конг. Връзката между Хонг Конг и летището се осъществява посредством ферибот. Терминал 3 е проект на италианската архитектурна фирма на Massimiliano Fuksas.

Bao'an International Terminal 3 1

Bao'an International Terminal 3 2

Incheon International Airport

Макар че мегалетището на Сеул отваря врати преди повече от 10 години, то също заслужава да бъде в този списък, защото е моделът, по който много от модерните летища се строят. Освен че Incheon има една от най-високотехнологичните системи за обработка на багаж в света и невероятна транспортна инфраструктура, на територията на летището също така има Музей на корейската култура, кина, казино, а даже и болница. Летището представлява един малък град в града

Incheon International Airport 1

 
 

Какво ново в новата Honda CR-V?

| от chronicle.bg |

След като хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела, можем накратко да представим какво е новото в последния автомобил на марката.

Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.

Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя. Единият електрически мотор е с максимална мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от екологичността на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил.

Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент.

Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.

 
 

Кейти Пери и Орландо Блум се сгодиха

| от chronicle.bg |

Тазгодишният 14-ти февруари е бил знаков за една известна двойка. Певицата Кейти Пери и актьорът Орландо Блум са се сгодили преди три дена след 3-годишна връзка пред цялото семейство на певицата.

Новината беше съобщена от 34-годишната певица в профила й в Instagram, където тя сподели снимка на себе си и Блум, показвайки също и годежния пръстен, чиято предполагаема цена е 5 млн. долара. Същата снимка беше споделена и в профила на Орландо Блум.


View this post on Instagram

full bloom

A post shared by KATY PERRY (@katyperry) on

За да бъде изненадата пълна, Орландо Блум организира семейството и приятелите на Кейти Пери, за което тя не подозира, когато излиза за „парти“ вечерта на 14-ти.

Ако Пери и Блум се венчаят, това ще бъде втори брак и за двамата. Кейти Пери е женена за комикът Ръсел Бранд от 2010 г. до 2012 г., а Орландо Блум  е женен за модела Миранда Кер от 2010 г. до 2013 г., от която има син, роден през 2011 г.

Пери и Блум започват да се виждат през 2016 г., но след 10 месеца се разделят, след което се събират отново в началото на 2018 г.

 
 

Новото поколение Galaxy Tab: кога, къде, какво?

| от chronicle.bg |

С наближаването на премиерата на един от очакваните таблети на годината, Samsung обяви какво ще представлява моделът Galaxy Tab S5e – по-тънък, по-лек и проектиран с интелигентни функции.

Включвайки 10,5-инчов екран и увеличен капацитет на батерията, Galaxy Tab S5e е създаден за всякакви развлечения.

Със своя освежен дизайн, Tab S5e олицетворява практичността и стила. С тънкия 5,5 мм метален корпус и с маса от 400 грама, Tab S5e е портативен, издръжлив и разработен така че лесно да допълва начина на живот . Предлага се в  сребисто, черно и златно, а батерията ще издържа до 14,5 часа, в зависимост от употребата и настройките.

Tab S5e ви позволява поемането на пълен контрол над дигиталния свят на потребителя. Като първи таблет на Samsung, който разполага с новия гласов асистент Bixby 2.0, Tab S5e може да служи  и като център за управление на свързаните домашни устройства. Командата Quick Command позволява персонализирането на няколко действия с една команда –правейки гласовия контрол у дома по-бърз и лесен.

2. Samsung Galaxy Tab S5e Black back

Що се отнася до развлекателната функция на модела Tab S5e предлага 10,5-инчов безрамков Super AMOLED дисплей и 81,8% съотношение на екрана към тялото за подобрено изживяване при гледане.

Tab S5e ще притежава също и подобрен плътен звук, благодарение на своите QuadSpeakers, настроени с автоматично завъртаща се стерео технология за мощен, по-силен звук, който се адаптира към това как държите таблета (портрет или пейзаж).

Tab S5e  идва и с Dolby Atmos интеграция и звук от AKG, за потапящ 3D звук и балансирано аудио. С предварително инсталиран Spotify и безплатен премиум абонамент за до 3 месеца за нови потребители.

Tab S5e ще бъде достъпен на определени пазари, включително САЩ, Германия и други страни от 2-рото тримесечие на 2019 година. Продуктът се очаква на българския пазар през април тази година.

 
 

Даниел Радклиф: „Няма да бъда последния Хари Потър“

| от chronicle.bg |

Дори само мисълта за някакъв нов живот на поредицата за Хари Потър е малко плашеща. Едва ли има две мнения по въпроса дали продължение под някаква форма е необходимо. Но предвид факта, че в момента това е една от най-популярните формули в киното и телевизията, нищо чудно след време да чуем за нов проект, който да ни напомни наново за (не)забравеното старо.

Самият Даниел Радклиф смята, че продължението на „Хари Потър“ е „неизбежно“ и той не би се изненадал, ако някой ден се появи нов филм или сериал. Това споделя 29-годишният актьор в интервю за сайта IGN.

„Сигурен, че ще има някаква нова версия. Знам, че няма да съм последния Хари Потър за времето си.“ казва Радклиф, цитиран от Entertainment Weekly, по повод актьорите от постановката „Хари Потър и прокълнатото дете“ Джейми Паркър и Гарет Рийвс, които са влизали в ролята на момчето магьосник.

„Би било интересно да видим колко дълго ще останат тези филми. В момента сякаш над тях е издигнат ореол, но той ще изчезне, блясъкът ще угасне в някой момент.“ продължава актьорът. „Би било интересно да го възродят и просто да направят нова версия на филмите или пък сериал.“

Макар според Радклиф продължението да е неизбежно, той споделя, че няма намерение да се връща в магьосническия свят в бъдеще, тъй като в момента има други проекти. Сред тях са участие в постановка на Бродуей и участие в сериала Miracle Workers, чиято премиера в САЩ беше преди три дена. Сюрреалистичният сериал разказва за това как Господ (Стийв Бушеми) е загубил вяра в човечеството, а Радклиф играе ангел, който успява да го убеди да го прати на Земята, където да изпълни молитвите на хората.