Медийно раболепие

| от |

Новият турски президент Реджеп Тайип Ердоган няма защо да се притеснява за имиджа си в турските медии. Още по време на предизборната борба той упражняваше масивно влияние върху тях и техните публикации, пише Дойче веле.

Ердоган може да разчита, че и занапред турските медии ще го подкрепят. Както твърдят критиците на новия президент, изборната кампания ясно е показала, че вестниците и телевизиите в Турция са на страната на правителството. А пък към критичните медии подходът на Ердоган и без това е агресивен. Противниците му не очакват нищо добро за медиите и по време на президентския му мандат. Поведението на обществено-правната телевизия TRT по време на изборната борба е било направо гротескно. Медийната експертка Асли Тунч от университета Билги в Истанбул изчислява, че TRT е отделила на кандидата Ердоган почти девет часа екранно време само в рамките на три предизборни дни. Двамата му съперници Екмеледин Ихсаноглу и Селяхатин Демирташ са се появили на екран само за по-малко от четири минути.

Лично влияние и намеса

Новият президент се погажда добре и с частните медии. В хода на корупционните разследвания срещу правителството на бял свят излязоха подслушани телефонни разговори. От тях стана ясно, че по разпореждане на Ердоган група предприемачи е купила няколко медии, начело на които по-късно застават близки до правителството мениджъри. В замяна на това групата предприемачи е получила привлекателни държавни поръчки. Техните телевизионни канали, както и вестници като „Сабах“ са смятани за бастион на медийната власт на Ердоган.

Самият той признава, че се обаждал многократно в частния телевизионен канал Хабертюрк, за да предотврати излъчването на обширен репортаж за опозицията. Наблюдатели на изборите от ОССЕ констатират, че в изборната борба голяма част от турските медии са били на страната на Ердоган. Неговият натиск и податливостта на държавните медии обаче не са единственият проблем. Много частни медии в Турция са в ръцете на икономически босове, които заради тлъстите държавни поръчки гледат да са в добри отношения с Ердоган и за целта използват собствените си медии.

Така например популярната в миналото информационна агенция NTV е собственост на икономическа групировка, която миналата година си осигури държавна поръчка за изграждането на пристанище в Истанбул на стойност 525 милиона евро. По време на предизборната кампания Ердоган даваше интервюта само на добронамерени журналисти от близки до правителството медии. Той отказа телевизионна дискусия с двамата си съперници.

Критичните журналисти – в затвора

По-малките медии като вестник „Тараф“, опозиционният „Джумхуриет“, или левият вестник „БирГюн“ отчасти остро нападат новия президент. Но понасят тежки последици. „Тараф“ се оплаква от безразборни данъчни искове от финансовата служба. Един от репортерите на вестника, Мехмет Барансу е арестуван за „обида на длъжностно лице“. Ердоган наруга колумнистката на вестника и кореспондентка на британското списание „Икономист“ Амберин Заман, като я нарече „безсрамно женище“, което трябвало да се обуздае. Новият президент се оплаква постоянно и от социалните мрежи Фейсбук и Туитър, които междувременно станаха най-популярните платформи за критични информации.

Големите медии в Турция почти не критикуват Ердоган. А малкото критични материали се свалят бързо. Флагманът на медийната империя Доган „Хюриет“ публикува наскоро доста остър материал, а и други нейни издания разядосаха Ердоган. След като той официално се оплака, главният редактор на „Хюриет“ Енис Бербероглу изненадващо подаде оставка. Официално беше изтъкнато, че оставката на главния редактор няма връзка с критичните материали срещу Ердоган.

Чия собственост са вестниците?

По информации от медиите Айдън Доган, който беше подложен на натиск за просрочени данъчни плащания в размер на милиарди, е разпоредил на журналистите си да „свалят гарда“. Вече бил загубил цяло състояние, както заяви впоследствие самият той. Журналистиката не се състояла в това, всеки ден да критикува правителството. „В тази страна има и други неща, които нямат нищо общо с политиката“, каза Айдън Доган.

 
 

Как да бъдем като Григор?

| от |

Григор Димитров е висок, красив, млад и известен милионер, с очарователна приятелка и хиляди почитатели. Дори да искаш да се заяждаш с него, няма за какво да се хванеш. Той не мрази понеделниците, не седи в задръствания, не пие ракия със салата (даже отказваше на Шарапова да пие вино с нея, като ходеха), не се нервира на цени и политики, и на велоалеята на ул. Раковски, и на Пешо Волгин.

Това, приятели, е здравословен начин на живот!

Но как и ние да бъдем толкова яки? Еми трудно, но с много постоянство може и да се доближим.

Дисциплина.

Дисциплината е измислена, за да плаши недостойните. Когато паднеш и всичките ти фенове, цяла нация, са разочаровани от теб, другия път трябва да биеш не за тях, не заедно с тях, а въпреки тях. Трябва да биеш въпреки феновете си. Само това изисква безумна дисциплина, а още не сме говорили и за тренировките.

Тренировки.

Независимо дали ще ставаш тенисист или ще лееш кофраж, трябва да се развиваш. Имам приятел, който прави скеле по строежите и казва, че ромите не са работливи, но по-добре те, отколкото българите, че българите съвсем зле. Та да тренираме с внимание и спокойствие, без да ни интересува мнението на лешниците в туитър.

Коментари.

Коментарите в интернет са като дъжд на дъното на океана. Някой си там има някакво си там мнение, голяма работа. Човек е толкова голям, колкото големи са проблемите му.

Предварителна подготовка.

Но преди дисциплината, тренировките и коментарите, редно е първо да сложим на стената портрет на Григор. На стената срещу леглото ни, за да е първото нещо пред очите ни сутрин и последното нещо пред очите ни вечер. Така ще помним делото му. Когато се намерите в колебание, запитайте се какво би направил Григор в този момент и направете това. Ако чуете някой да казва виц за Григор, предайте го на полицията! Преместете Коледа на 16 май, когато познайте кой се е родил*.  Това са само основните неща.

 

* Григор Димитров. Но първо изчакайте тази Коледа да мине, че да хванем почивните дни. Иначе няма да ги хванем.

 
 

Теленор призовава бизнеса в България да работи с хората с увреждания

| от chr.bg |

Теленор призова бизнеса в България да работи по-активно с хората с увреждания, като сподели с представители на социално-ангажирани компании своя ценен опит от работата си по програмата Open Mind, както в България, така и на централно ниво. Представители на телекома разказаха за това какви са стъпките, които една организация трябва да направи, за да бъде успешна за всички заинтересовани страни подобна инициатива, какви са спецификите при адаптирането на сградата, подбора на служителите, работата с тях и развитието им като личности и професионалисти.

Инициативата Open Mind дава възможност на хора с увреждания да повишат квалификацията и конкурентоспособността си чрез работа. Теленор обяви старта на третото издание на програмата, в което тази година трима нови служители ще се присъединят към екипа на телекома. Днес те бяха представени от главния изпълнителен директор на компанията Оле Бьорн Шулстъд и бяха приветствани от колегите си в звена „Клиентски жалби“, „Обслужване на клиенти“, „Устойчиво развитие“. Те ще работят по конкретен проект за период от две години, а Теленор ще им осигури отворена и достъпна работна среда и съответното за заеманата позиция финансово възнаграждение. През този период участниците ще могат да обогатят знанията и уменията си, да се учат от най-добрите професионалисти в Теленор и да натрупат опит и увереност. След приключване на участието си, те ще получат възможност да останат на постоянна работа или подкрепа за професионална реализация извън компанията.

Telenor Open Mind_1

Програмата за хора с увреждания се провежда ежегодно като част от дългосрочната стратегия по корпоративна отговорност на Теленор и глобалната инициатива на Теленор Груп Open Mind. През 2015 година компанията посрещна първите петима участници в програмата, които работиха в дирекциите „Управление на процеси“, „Правни отношения“, „Финанси“, „Технологии“ и „Грижа за клиента“, а през 2016 следващата вълна от участници – отново петима на брой се присъединиха към екипите на „Човешки ресурси“, „Грижа за клиента“, „Маркетинг“.

Telenor Open Mind_2

 
 

Apple може да пусне нов iPhone скоро

| от |

Аррlе разработва нoв пo-евтин іРhоnе. Той предстои да излезе през пъpвaтa пoлoвинa нa 2018 г.

Уcпexът нa предният бюджeтния іРhоnе ЅЕ е повод тexнoлoгичнaтa компaния да пoдгoтви нoвa верcия – іРhоnе ЅЕ 2.

Toй e има пo-мaлък 4-инчoв диcплeи и съответно е пo-eвтин, което го прави подходящ за paзвивaщитe се дъpжaви, коитo нe мoгaт дa cи пoзвoлят пo-скъпитe устройcтвa нa Аррlе.

iphonese-gallery2-2016_GEO_CA

iPhone SE от март 2016 година.

 

іРhоnе ЅЕ 2 щe cтрувa околo 450 дoлара.

С околo 70-80$ пo-скъп oт предшествeника cи, нo и пo-eвтин oт іРhоnе 7. Вероятнo cмартфoнът щe имa пo-мoщeн процесор зa нoвaтa oперациoннa cиcтeмa іОЅ 11.

іРhоnе ЅЕ 2 може би ще paзпoлaгa c Тоuсh ІD (paзпoзнaвaнe нa пpъcтoви oтпeчaтъци) и нaй-ввероянтно щe се предлaгa в 2 верcии – 32GВ и 128GВ.

B пpoизвoдcтвoтo мy щe yчacтвa тaйвaнcĸaтa тexнoлoгичнa ĸoмпaния Wіѕtrоn, a cглoбявaнeтo щe ce ocъщecтвявa в Бaнгaлop, Индия.

 
 

Air France с нов полет: Париж – Найроби

| от chronicle.bg |

От 25 март 2018 г., клиентите на Air France ще могат да летят от Париж-Шарл де Гол до Найроби (Кения) с 3 нови седмични честоти. Полетът ще се изпълнява от най-новото поколение Boeing 787, в който са на разположение 30 места в бизнес, 21 места в Premium икономична и 225 места в икономична класи.

Разписание на полетите (местно време):

AF814: излита от Париж-Шарл де Гол в 20:50 ч., каца в Найроби в 6:00 часа на следващия ден.
Полетите ще се извършват в сряда, събота и неделя.
AF815: излита от Найроби в 8:20 ч., каца в Париж-Шарл де Гол в 15:50 часа.
Полетите ще са в понеделник, четвъртък и неделя.
Тези полети ще се бъдат споделени и ще се извършват с партньора Kenya Airways. Така клиентите ще се възползват от 10 седмични честоти между Париж и Найроби, като 3 полета ще се извършват от Air France и 7 от Kenya Airways. Освен това, като продължение на Найроби, клиентите на Air France ще могат да пътуват до 23 регионални дестинации *.

Тази нова услуга на Air France е в допълнение към ежедневния полет на KLM, между Амстердам-Схипхол и Найроби.

Най-доброто от Air France до Найроби

На борда на последното поколение Boeing 787 на Air France, клиентите ще се насладят на комфортно пътуване:
• Най-новите салони на Air France за дълги разстояния – върхови постижения в небето в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и обновена икономична (225 места) класи;
• Използване на WiFi мрежа, адаптирана към нуждите на клиентите (от 20MB до 200MB на цени между € 5 и € 30);
• Осветление, което се адаптира към различните фази на полета;
• Люк, който е с около 30% по-голям от този в подобни самолети и оборудван с електронна система за затъмняване;
• Подобреня във въздушното налягане и влажността правят пътуването още по-комфортно.

Няколко думи за Найроби

maxresdefault

Найроби е най-големият град в Кения и вход към многобройните природни паркове в страната, която е известна с богатата си дива природа. Кенийската столица е популярна дестинация за градски екскурзии, включващи музея „Карън Бликсен“, който трябва непременно да се посети и известния колоритен закрит градски пазар, където африканските деликатеси са в изобилие.

*Кисуму и Момбаса в Кения, Ентебе в Уганда, Буюмбура в Бурунди, Лусака, Ндола, Ливингстън и водопадите Виктория в Замбия, Хартум в Судан, Джаоджи в Майот, Морони на Коморските острови, Лилонгве в Малави, Дар ес Салам, Килиманджаро и Занзибар в Танзания, Кигали в Руанда, Адис Абеба в Етиопия, Мапуто и Нампула в Мозамбик, Хараре в Зимбабве, Лубубаши в Демократична република Конго, Джибути и Сейшелите.