Mediaresearch: Нова ТВ е най-гледана в България през октомври

| от |

655-402-nova-tv-dial

 

Данните на независимата международна пийпълметрична агенция Mediaresearch показват, че за октомври Нова телевизия е бил най-гледаният телевизионен канал в България.

Според данните делът на телевизията при активното градско население (18-49 г.) е 19,4%.

В същото време делът на основния конкурент (Би Ти Ви) е 18%.

Месечният доклад, разпространяван официално от Mediaresearch, показва, че най-гледаните предавания в ефира на Нова ТВ са „Х фактор“ и „ВИП брадър“.

Тези резултати излизат само ден след огласяването на резултатите от одита на пийпълметричната система GARB, направен от френската компания CESP. Нова телевизия реагира активно с изявление относно резервите към работата и ефективността на системата.

 
 

Днес Меган Маркъл слиза от екран с последния епизод на „Костюмари“

| от chr.bg |

Меган Маркъл, облечена в бяла рокля бюстие с бродирана фуста, пристъпва бавно към годеника си в параклис. Няколко секунди по-късно двамата се държат за ръце и тя му казва „Ти си съпругът, който винаги съм искала да имам. Обичам те.“ Във финалния епизод от сериала „Костюмари“, в който тя е звезда, бъдещата съпруга на принц Хари прави холивудска репетиция за предстоящата кралска сватба на 19 май в замъка Уиндзор.

В сериала тя се омъжва за съблазнителния адвокат Майк Роуз, чиято роля се изпълнява от Патрик Джей Адамс. Двамата напускат сериала, който обаче ще бъде възобновен за нов сезон. Телевизия Ю Ес Ей, която излъчва „Костюмари“ с участието на Меган Маркъл в образа на блестящата и красива юристка Рейчъл Зейн, разпространи няколко кадъра, за да успокои феновете. Специализирани медии в САЩ увериха, че най-„шокиращите“ голи сцени са били изрязани за представянето на „Костюмари“ пред кралица Елизабет Втора.

Епилогът на съдебната сага ще бъде излъчен днес в САЩ и би трябвало да отбележи края на холивудската кариера на Меган Маркъл. Тя вероятно ще получи титлата херцогиня на Съсекс след сватбата си с принц Хари. Тридесет и шест годишната Меган, чиято майка е афроамериканка, вече закри блога си. След като се сгоди за сина на принцеса Даяна и принц Чарлз, тя ще се посвети на филантропска дейност по примера на бъдещия си съпруг и в съответствие с традициите в кралското семейство. Меган ще е първата американка в кралското семейство след Уолис Симпсън, която също като нея бе разведена, когато през 1937 г. се омъжи за абдикиралия преди това Едуард Осми.

В началото на кариерата си Меган Маркъл е манекенка, преди да й бъде поверена ролята на Рейчъл Зейн в „Костюмари“. Снимала се е също във филмите „Помни ме“ и „Шефове гадняри“.

 
 

12 лоши книги, които не ви правят читател

| от chronicle.bg |

23 април е денят на книгата: чувстват го като празник онези, които са живели сред страниците на книгите; които са бягали от час в училище, за да смучат думите на Агата Кристи, крили са се сред шубраците на село да поглъщат Стивън Кинг и са изградили отношението си към света, поне отчасти според всичко, което са прочели.

През последните години, може би откакто разцъфтяха социалните мрежи, да четеш стана модерно. Нароиха се всякакви групи за четене, инстаграм профили с книги на фона на морета, поляни и нокти на крака и изобщо четенето стана нещо като доказателство за висок интелект и брилянтен успех сред социума.

Естествено, четенето трябва да се насърчава. Не бива да спираме да си блъскаме главите как да накараме децата да четат с удоволствие, а не да сричат, пуфтейки. Не бива и да спираме да подаряваме книги: техните страници и думи са пътища към други светове и други времена. А и усиленото четене значително намалява риска от правописни грешки от типа на „заболекър“, които станаха все по-видимо явление с избухването на фейсбук.

Не всяка книга обаче може да послужи като параван, зад който да скриете своята посредственост и тъпота. Нали разбирате, номерът не е да четете каквото и да е, а да четете някакви или смислени, или увлекателни, или ценни, или забавни неща.

В галерията ще ви представим няколко книги, чието прочитане не е повод за гордост. Ако, разбира се, сте прочели книгата на Криско от любопитство, но във виртуалната библиотека в мозъка ви стоят и „Майстора и Маргарита“ и „1984“ (например), ОК. Но ако някоя от тези книги е единствената, която сте прочели, по-полека с хвалбите какъв як читател сте.

 
 

Първи впечатления от премиерата на „Геният: Пикасо“

| от Дилян Ценов |

Netflix е в стихията си и бълва оригинални сериали на конвейер. „Историята на прислужницата“ излиза само след дни. Телевизията е навсякъде. Ние обаче бяхме насочили мерника на една продукция още от миналата година, когато Джефри Ръш направи хит в първия сезон на сериала с лаконичното заглавие „Геният“. National Geographic вдигна летвата много високо с първия сезон добре направения биографичен сериал, разказващ историята на Алберт Айщайн.

Съвсем естествено очаквахме същото и от втория сезон, посветен на най-влиятелният художник на миналия век – Пабло Пикасо. В неделя в ефира на NG от 21:55 (и следващите недели) българските зрители видяха първите два епизода, в които роденият в Малага (също като Пикасо) Антонио Бандерас се превъплъщава в главната роля.

Най-малкото, което засега можем да кажем за сериала е, че той има завиден потенциал не просто да бъде добър развлекателен продукт, а и да предложи нещо друго, освен масово търсените хляб и зрелище – информация. За същината на изкуството, артиста като психология и настройка към света и разбира се, прочит на живота на Пикасо за удовлетворение на воайорите. Нещо, което е рядкост за продукция, предназначена за масовия зрител.

Ето няколко неща, които ни направиха впечатление от премиерните два епизода на втория сезон на „Геният: Пикасо“.

seriesDetail

Антонио Бандерас и компания

Цялостно трябва да изчакаме да видим всичките десет епизода, за да кажем дали вторият сезон стъпва подобаващо в обувките на първия. Не е необходимо обаче да го гледаме целия, за да кажем, че Антонио Бандерас е достоен заместник на Джефри Ръш в главната роля. Испанецът е Пабло Пикасо и това си личи по всичко – самочувствието, жестовете, начинът на говорене, дрехите. Всичко в изпълнението на Бандерас говори за майсторска актьорска игра на границата с хамелеонството. Предимство при него е и, че е роден в същия град, в който и Пикасо (Малага) и най-малкото може много лесно да улови някои типични за испанската народопсихология черти. Но неговият партньор, Алекс Рич, в ролята на младия артист се справя също толкова добре. Целият актьорски състав, в това число и немалкото жени, повечето любовници, не остават длъжни на историята. Най-напред засега поставяме Саманта Коли в ролята на Дора Маар - любовница и муза на великия артист.

Костюмите на Соноо Мишра и декорът

genius_s2_13-e1515862845653

Както във всяка периодична драма, не можем да си затворим очите пред добре свършената работа на дизайнерите – тези на костюмите и тези на снимачната площадка. Когато историята предразполага изобилие (от дрехи, от сцени, от характерности) е много лесно костюмите да станат кичозни, а декорът бутафорен. Тук всичко е премерено и вкарано в прилични граници, така че актьорите, диалога и всичко останало, да не потъва в испанския хаос и разхвърляното ателие на Пикасо. Точно обратното – декорът на Арвиндър Гриуол и костюмите на Соноо Мишра са завръщане към началото на двайсети век в Испания, а след това умело ни пренасят в Париж преди времето на „Лудите 20″.

Историята на Пикасо

genius_s2_73

Хем е лесно, хем е много опасна територия да се разхождаш по такъв терен. Историята на един най-влиятелният художник на ХХ век може да изглежда апетитно, но за да бъде разказана добре, трябва да се намери точната граница. Частица от нас няма как да не бъде повлияна дори само от факта, че става въпрос за почти митологичната личност на Пабло Пикасо – известен с безброй неща, освен с чудовищния си талант. Тук са трудното детство в Малага, напускането на родния град, отношенията с бащата, първите години в Париж, менторството на Гъртруд Стайн и разбира се… стотиците жени, които минават през леглото на художника. История, която сама по себе си  грабва.

Колкото до сценария…

Не просто история, която грабва, но и която е разказана добре. Увлекателно. Заслугата е на Кенет Билър и Ноа Пинк, които са сценаристи. Сценарият, макар и да дотежава с постоянното преплитане на двете сюжетни линии (младия и възрастния Пикасо), е умело концентриране не 91-годишния живот, в който ако се вгледаме сериозно всеки период от творчеството е продукт за сериал.

genius-picasso-tile-2e7e209ejpeg

Режисурата на Рон Хауърд и Минки Спиро

И естествено, нищо от горенаписаното нямаше да си струва ако не беше режисурата на първите два епизода – първият от Рон Хауърд и вторият от Минки Спиро. Двамата успяват да синтезират всичко около две идеи различни, но същевременно подчинени на общата история. А тя е да разкажат какво крие в себе си този специално човек, когото светът единодушно нарича „гении“. Изкуството ли е на първо място или семейството? Свързани ли са двете неща или за творецът няма връзка, а съществува само едното? Къде е любовта и изобщо каква форма има тя? Може ли да вирее в традиционната форма, каквато си я представяме. Самият факт, че зрителят си задава тези въпроси е показател за добре свършената работа и за наличието на сериал, който с премиерата си даде висока заявка.

Ако задържи така ние ще му стискаме палци септември да обере някоя друга награда „Еми“. 

Следващите епизоди на „Геният: Пикасо“ са тази неделя от 21:55 по National Geographic. 

 
 

„Такси 5″ е начело на българския боксофис

| от chr.bg |

Екшън-комедията „Такси 5″ се изкачи на първа позиция при най-гледаните филми у нас, сочат обобщените данни от киносалоните след миналия уикенд.

Познатата история за полицай, таксиметров шофьор и криминален проблем, с който се справят, развиваща се по улиците на Марсилия с познатото такси с екстри, е гледана от 36 425 зрители и има 321 735 лева приходи за десетте дни по екраните у нас.

На втора позиция е „Rampage: Унищожителите“. Екшънът по видеоиграта от 80-те на миналия век с Дуейн Джонсън в главната роля е вече десет дни по екраните у нас и за това време са го гледали 29 058 зрители и има 316 517 лева приходи.

Трето място е за премиерния трилър „Истина или предизвикателство“. Мексиканската разходка на група младежи, която се превръща в игра на живот и смърт, е гледана от 4 607 зрители и има 42 502 лева приходи за първите три дни у нас.

Четвърто място е за игрално-анимационния „Зайчето Питър“. За месец на екраните историята на обителите на една зеленчукова градина и собственикът на къщата до нея е гледана от 65 358 зрители и има 529 339 лева приходи.

Пета позиция в топ 10 е за другата премиера от миналия уикенд – „Пчеличката Мая: Игрите на меда“. Европейската анимация, продължение на едноименния филм от 2014 година, в която Мая трябва да се включи в Игрите на меда, за да спаси кошера си, е гледана от 4 113 зрители и има 36 056 лева приходи за първите три дни у нас.

На шесто място е трилърът „Нито звук“. Историята за оцелели на Земята, които живеят в гробна тишина заради чудовища, които нападат след издаването на какъвто и да е звук, е вече десет дни по екраните у нас и за това време е гледана от 12 505 зрители и има 122 885 лева приходи.

Седмо място е за екшън-фантастиката „Играч първи, приготви се“, създадена по романа на Ърнест Клайн. Приключението на Уейд Уотс, който влиза във виртуалната утопия, за да намери „великденското яйце“, е гледано от вече 34 830 зрители и има 383 239 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за комедията „Секс на куково лято“. За трите седмици у нас опитите на трима родители да спрат осъществяването на първия сексуален контакт на дъщерите им по време на абитуриентската нощ са гледани от 16 986 зрители и имат 150 428 лева приходи.

Девето място е за третата премиера от миналия уикенд – „Слънце в полунощ“. Романтичната драма за 17-годишната Кати, която има рядко заболяване и излиза само през нощта и се запознава с Чарли, е гледана от 1 445 зрители и има 13 325 лева приходи за първите три дни у нас.

На десето място е анимацията „Открадната принцеса“. Украинската приказка с рицари, принцеса и магьосници е вече три седмици по екраните у нас и е гледана от 11 649 зрители и има 92 778 лева приходи.

Българската премиера от миналия уикенд – военната драма „Врагове“ на режисьора Светослав Овчаров, е на дванайсто място по зрителски интерес. Създаденият по действителен случай черно-бял филм за времето на Балканската война е гледан от 933 зрители и има 6 016 лева приходи за първите си три дни на екраните.