Малкият принц и други истории

| от |

Раждането на бъдещия крал на Великобритания и операцията, на която се подложи холивудската актриса Анджелина Джоли, безспорно са събитията с най-голям обществен отзвук в светския живот през 2013 година.

royal-baby

Появата на бял свят на принц Джордж бе толкова широко отразена в световните медии, че човек би си помислил, че става дума за извънземен, а не за едно най-обикновено бебе, писа сп. GQ. Пред болницата „Сейнт Мери“ в Западен Лондон седмици наред дежуряха тълпи от журналисти, пристигнали в британската столица от всички кътчета на света. От началото на юли тук се струпаха екипи на телевизии от САЩ, Канада, Япония, Китай, Испания и други държави. Пред подлеза на частното крило „Линдо“ беше издигнат журналистически бивак. Едни следяха движението на херцогинята на Кембридж Катрин, други предпочетоха да насочат вниманието си към главния кралски хирург гинеколог, който трябваше да помогне за появата на бебето на бял свят.

При цялата суматоха папараците едва не проспаха хоспитализирането на херцогинята на Кембридж. А сп. „Хелоу“ в стремежа си първо да обяви новината два пъти избързва и съобщава за появата на бебето, което още не се бе родило.

Дългоочакваното събитие настъпи на 22 юли. Раждането на кралското бебе бе подчинено на строг протокол със стародавни традиции. Все пак имаше и известни промени. Преди години министърът на вътрешните работи на Великобритания е бил задължен да присъства на кралското раждане, за да удостовери легитимността на бъдещия престолонаследник. Херцогинята на Кембридж избегна тази процедура. До нея бе само принц Уилям, както навремето баща му принц Чарлз бе в родилното при появата на двете си деца.

Prince-George-2483999

Бъкингамският дворец доказа и този път, че е ненадминат в пиара. В Грийн парк, в непосредствена близост до двореца бе даден залп от 41 оръдия, а от стените на Лондонската кула бяха произведени 62 топовни изстрела. Едновременно започнаха да бият камбаните на Уестминстърското абатство и не спряха три часа. Така Обединеното Кралство приветства най-новото попълнение в Уиндзорската династия – момченцето, което бе удостоено от кралица Елизабет Втора с титлата принц на Кембридж.

Последваха събития, „поднасяни“ едно след друго на малки порции, за които медиите не спираха да пишат. Принц Чарлз видя внука си в родилното. Херцозите на Кембридж напуснаха болницата
през парадния вход и позираха усмихнати с новороденото. Кралицата посети правнука си в Кенсингтънския дворец и остана „очарована“. Принц Уилям и съпругата му херцогинята на Кембридж
Катрин обявиха, че са кръстили първородния си син Джордж Александър Луи. Бебето напусна двореца и замина с майка си и татко си за графство Бъркшир, където живеят родителите на
херцогиня Катрин. С това дойде краят на първо действие от пиесата „Малкият принц“, на зрителския интерес на която може би би завидял дори геният Уилям Шекспир.

Второто действие – кръщенето на малкия принц през октомври, също бе великолепно режисирано. Избрани бяха седем кръстници, нещо като орисниците на Спящата красавица. Внимателно бе подбран
списъкът на 22-мата гости, които да присъстват на събитието в параклиса на двореца „Сейнт Джеймс“ в Лондон. Кръщенето бе извършено от архиепископа на Кентърбъри Джъстин Уелби. Дори влизането в параклиса бе точно отрепетирано. Малкият принц сякаш помаха с ръчичка на прабаба си кралица Елизабет Втора. В действителност държащият го принц Уилям махаше ръчичката на
3-месечното бебе нагоре-надолу.

Prince-George-Alexander-Louis-of-Cambridge

Внимателно бе подбрана и дрешката на бебето. Принц Джордж бе облечен в копие на кръщелна рокля от дантела и сатен, направена първоначално за най-голямата дъщеря на кралица Виктория през 1841 г. Тя е носена от повече от 60 кралски бебета, включително и принц Уилям. За кръщенето бе използвана
вода, донесена специално от р. Йордан.

След края на кръщенето дядото на принц Джордж – принц Чарлз, както и съпругата му Камила дадоха чаено парти в Кларънс хаус. Граждани и гости на Лондон повече от 24 часа стояха пред двореца „Сейнт Джеймс“, за да станат свидетели поне на част от паметното събитие.

 
 

Костенурките нинджа? Вижте котките нинджа!

| от chronicle.bg |

Всички знаем, че котките управляват интернет, нали?

Освен това, изглежда, че са и специалисти и в бойните изкуства.

Японският фотограф Хисаката Хироюки се е специализирал в заснемането на котки в странни позиции, сякаш животинките са извадени от филм на Брус Лий.

Ритници във въздуха със завъртане като самия Чък Норис, превъртания и салта, удари Супермен – котките могат всичко, ако ги гледаме през обектива на Хироюки.

Ако имате и вие един малък косматко вкъщи, ви препоръчваме да се опитате да го заснемете в подобна поза.

Вижте повече в галерията.

 
 

„Чудо подари ми!“ – коледната песен с благородна кауза

| от chronicle.bg |

Ованес Торосян дебютира като режисьор на видеоклип към коледната песен „Чудо подари ми!“. Музиката на песента е на Натали Ангелова, текстът е неин и на пианистката Елина Дашина, а аранжимента изготвят Джейкъб Окуму – завършил „Berklee College of Music”, Boston, Момчил Косев и Борислав Димчев. Записът на песента е реализиран от Живко Даскалов в студио „Renewsound”.

За видеото режисьорът Ованес Торосян работи в екип с оператора Драгомир Димчев и асистент оператора Росен Савков.

Натали Ангелова споделя идеята си за създаване на съвместна коледна песен със свои приятели и колеги – музиканти и певци: Ева Георгиева – ЕVA, Елина Дашина, Kристиян Янкулов, Велин Михайлов, Крис Попов (дуетът Крис и Велин), Момчил Косев – китара, беквокал; Вася Попова– беквокал.

Посланието ни връща към безгрижните детски години. Напомня ни да погледнем навътре в себе си и да намерим истински щастливото малко човече, което пази чисти коледни спомени от детството, с аромат на свежи мандарини, много игри и моменти на истинско щастие. Кара ни да си спомним, че всеки от нас продължава да бъде това дете – спонтанно, неподправено, способно да се радва и да се впечатлява от най-простичките неща.

Участниците в проекта искат да съдействат на Неправителствената Организация „Конкордия”, подпомагаща деца в неравностойно положение, в инициативата за събиране на средства за построяване на детска площадка в двора на „Конкордия”, под мотото „Помогни на децата да бъдат деца.”

Съвсем скоро ще бъде готово и видеото към песента. За грима се погрижи GG’s beauty. Във видеото участват децата – Андреа и Михаела Сотирови, Николай Баджаков и Зорница Даскалова, лабрадора Toтомир Беладжиев – Тото. Видеото е заснето в дома на социоложката и певица Мира Радева, с любезното съдействие на Велизар Гоцев и Теа Димитрова.

„За мен беше много интересно и забавно!“ – сподели Ованес Торосян в интервю за Българско Национално радио в предаването „Закуска на тревата“ с Валерия Николова. „Аз отдавна имам интерес към режисурата. Велин Михайлов, с когото сме дългогодишни приятели ме предложи като режисьор на екипа на песента „Чудо подари ми!“. За мен това е дебют като режисьор на клип. Целият процес на заснемане, тази среща с изпълнителите беше полезна и приятна за мен. Допадна ми снимането на клипове.“

 
 

Модата си отива, но глупостта остава

| от Кристина Михайлова |

„С ръка на лице”. Тези от вас, които се вълнуват от последните музикални течения, веднага ще се сетят за песен с такова име.

Само че през последните дни все имам повод да си сложа ръката на лицето – нали се сещате, по онзи начин, казващ „спрете Земята, искам да сляза”.

И не защото съм префърцунена интелектуалка, съвсем не. Обаче когато нещо е „модерно”, „на гребена на вълната” или „последен писък на модата”, то не задължително е „яко”. Като чуя песен с „яко” тъп текст, колкото и модерен бийт, танцови движения и готини дрешки да има, пак няма да ми хареса. Да, вероятно като ида на дискотека ще танцувам, но няма да си я пусна вкъщи, няма да я запомня и точно след няколко месеца ще тъне в забрава, не само за мен, но и в публичното пространство. Замислете се – има песни, които от толкова дълогогодишно слушане, вече почти ни прилошава. Например наближи ли Коледа (както сега), коя е първата песен, която ще ви атакува в мола, в кафенето, в ресторанта, по радиото, по телевизията, в социалните мрежи (споделена от хората, на които това им е любимата песен в живота), че и като предложение в youtube? Да… правилно се сетихте – ‘All I want for Christmas is you’. Когато пък си пуснете прахосмукачката вкъщи, някак естествено в главата ви (или в тази на човека около вас, лежащ на дивана) зазвучава… ‘I want to break free’. Разбира се, няма как да пропуснем ‘It’s my life’, която е лайтмотивът на всеки купон (дори на феновете на поп-фолка, точно преди да си пуснат Преслава).

Та стига примери, разбрахте ме. Има песни, които остават – не за месец-два, а за години наред. И най-вероятната причина е, че просто са смислени, някак си успели да съчетаят в идеална симбиоза музика, текст, визия и послание. Само тези песни ще останат в световния музикален фонд, ще бъде помнени и ценени. Например никога няма да разбера защо има изпълнители, които завинаги ще останат известни за не-толкова-големите-си-фенове само с една единствена песен, а имат поне 10 албума!?

Мисля си, че изкуството (театрално, танцово, театрално) би трябвало да дава повече смисъл, отколкото фойерверки. Че като го изпиташ, то трябва да остане, да те накара да мислиш, да чувстваш и леко, едва осезаемо да те промени към по-добро. Но когато културата стане халтура, когато се опростачи и единствената й цел стане печалба и „кинти”, то проблемът е сериозен. Когато един ден играеш на сцената на Сатиричния театър, а на другия – призоваваш хората да търкат лотарийни билетчета, значи има проблем. Когато можеш имаш диапазон от цели 4 октави, с което парадираш, и същевременно пееш, че „от икебана дървесата ги боли”, значи има проблем. И колкото и да ми се иска да застана пред Народното събрание и да вдигна юмрук срещу властта, че не подкрепа българската култура, а музикантите и актьорите се налага да правят простотии, за да се справят с финансовото битие и да влязат в полезрението на медиите, не мога да го направя. Защото не само „държавата” е виновна.

Когато излизат тревожни статистики как българските ученици нямат критично мислене, всички се тревожим. А когато консумират халтура, никой не го е… грижа. И няма как да искаш да възпитаваш смислени хора само с преструктуриране на учебните програми, докато извън училище ги залива безсмисленост. Затова критичното мислене е важно. То е начин да прецениш, кога модерното е вредно и е по-добре да избереш старомодното. Кога да ходиш с късо яке до под мишниците и с летни кецки през зимата може да бъде последен писък на модата, но после у вас ще стане като модерна аптека. Кога да слушаш „готин” бийт те прави готин, но да пееш тъпия текст (и да го смяташ за поетически връх, интерпретиращ „нещата от живота”) те прави повърхностен.

„Движението с ръка на лице е част от модерната хип-хоп култура”, чета аз из интернет. И аз харесвам хип-хоп културата, музиката, начина на обличане, танците, хип-хоп приятелите си и все пак… когато нещо е тъпо, просто е ТЪПО. И не е редно да облечеш един тъп текст в съблечено тяло и много тежкарско поведение. Не защото на мен много ми пречи, не. Когато не ми допада нещо, го игнорирам или се забавлявам за момент с него, после го забравям. Но когато 11-годишната ми братовчедка го види и реши, че е „яко”, тогава става лошо. Когато пък реши, че не е яко, започват да й се подиграват. И това е още по-лошо.

В крайна сметка модата си отива, младостта и дързостта също. Но глупостта остава. И е пагубна.

Но нали знаете – „всичко е точно”…

 
 

Samsung пуска нов продукт в началото на 2018 г.

| от chronicle.bg, по БТА |

Южнокорейската фирма „Самсунг“ ще пусне на пазара своята първа смарт колонка в началото на следващата година, съобщава сайтът на Блумбърг.

Устройството ще има много добро качество на звука и ще бъде оборудвано с компоненти за управление на умния дом – осветление, битови прибори, камери. Колонката ще работи на базата на гласовия помощник Bixby, който „Самсунг“ пусна тази година. Поддръжка на този гласов асистент вече получиха няколко южнокорейски смартфона.

Продуктът на „Самсунг“ излиза на силно конкурентния пазар на умните колонки. На него съперници ще му бъдат колонките „Google Home“ на стойност 129 долара, „Echо Amazon“ и „Echo Plus“ съответно за 99 и 164 долара. Очаква се излизането и на „Apple Home Pod“ в началото на 2018 година с цена 349 долара. Очакваната цена на смарт колонката на „Самсунг“ е 200 долара.

По преценка на експертите, пазарът на умни колонки в световен мащаб ще достигне обем от 3,5 милиарда долара.