shareit

„Макдоналдс“ се раздели с „Хайнц“

| от |

06mcdonalds2-articleLarge

McDonald’s скоро спира да работи с компанията Heinz, а по-конкретно ще спре да използва кетчупа й – една от най-популярните марка храни в света. С това се слага край на едно 40-годишно сътрудничество.

Както съобщава Reuters, ръководството на компанията вече е уведомило веригата за плановете си. Кетчупът Heinz върви с картофките на McDonald’s повече от 40 години и „раздялата“ ще отнеме известно време. От McDonald’s се надяват, че всичко ще мине гладко, от Heinz не коментират.

Преговаряме с Heinz, за да осигурим плавен преход, казват в специално изявление от McDonald’s, които имат над 34 000 ресторанта по цял свят.

Промяната ще засегне повече заведенията им извън САЩ, тъй като в Съединените щати веригата предлага Heinz в Питсбърг и Минеаполис. Всъщност пакетчетата кетчуп, които се предлагат в заведенията й в Съединените щати, са наречени само „fancy ketchup“ и повечето не са брандирани.

Сега мястото на Heinz ще заеме кетчупът с марка Hunt’s, притежаван от компанията ConAgra Foods Inc (CAG.N), и Del Monte.

Какво всъщност се случи

Работата е в това, че през юни 2013 г. Heinz се сдоби с нов изпълнителен директор (СЕО) – Бернардо Хиз, бивш шеф на Burger King. Промяната се случи след като милиардерът Уорън Бъфет чрез компанията си Berkshire Hathaway и бразилският инвестиционен фонд 3G Capital купиха Heinz за $28 млрд.

Малко преди това и веригата Burger King също преживя определена трансформация – през 2012 г. тя осъществи IPO, след което беше изкупена от един от своите миноритарни акционери – същият този бразилски фонд 3G Capital Management!

Така че Heinz сега са обвързани с Burger King и назначението на новия шеф прави тези връзки още по-силни. Около 80% от ресторантите на Burger King по света и преди това използваха кетчупа на Heinz.

Очевидно на McDonald’s са дали да разберат, че отношенията им вече няма да са същите.

На първо четене може да се очаква, че разривът в бизнес отношенията на McDonald’s и Heinz ще повлече след себе си неприятни последици и за двете компании, тъй като ефектът от синергията на два класически бранда, всеки от тях абсолютен номер 1 на своя пазар, е огромен.

Колко ще им струва, ще разберем от първите отчети на компаниите следващата година. Интересно, доколко ще се окаже прав Бъфет, който влиза в тази рискована авантюра, която ще предизвика сериозни трусове? До момента Оракулът от Омаха е показал безпогрешен инвестиционен нюх.

 
 
Коментарите са изключени