„Made My Mark”

| от |

Марк Уебър казва, че е готов за последното си състезание от Формула 1 тази седмица на пистата «Интерлагос» в Бразилия. 37 годишен, австралиецът напуска сцената след 12 сезона в най-бързата надпревара на моторните спортове.

MarkWebber_2

След дебюта му в родната Автралия през 2002 година с отбора на Минарди, Уебър има 216 състезания, 9 победи, 41 подиума и 18 най-бързи обиколки в актива си. Кариерата му във Формула 1 започва с отбора на Минарди, като още в първото си състезание финишира на 5 позиция, стартирайки от 18та и успява да запише първите  2 точки пред родната австралийска публика. По ирония на съдбата, отнема му цели десет години за да успее да постигне по-добро класиране у дома на същата писта «Алберт Парк». Състезателната му кариера във Формула 1 преминава също през отборите на Ягуар, Уилямс за да завърши в Ред Бул, като най-запомнящите моменти в кариерата му са с отбора, в който остана цели седем години, а именно този на Ред Бул.

mark-webber-smiling

Първата си победа постига след цели 130 състезания през 2009 година в Гран при за голямата награда на Германия. Няма състезател до онзи момент, който да е чакал толкова дълго време първата си победа. Най-силният му сезон е 2010 година, като единствения му и най-сериозен конкурент на пистата е неговият съотборник Себастиан Фетел. Борбата между тях ескалира до открита вражда след като двамата се удрят взаимно в битката за първото място на състезанието  за голямата награда на Турция. Грешна или умишлено грешна стратегия в Абу Даби проваля надеждите му за титла в шампионата в годината, когато той е най-близо до спечелване на отличиетo. Въпреки изключителния болид с който разполага, следващите три сезона на австралиеца са съпътствани от по-слаба форма, редуващи се технически проблеми и доминация на съотборника му в Ред Бул.

red-bull-vettel-webber

Отношенията между Марк Уебър и Себастиан Фетел по време на пет годишния им период като съотборници се развиват от студени към ледени. Техният първи сблъсък на пистата, обаче е още през 2007г в състезанието за голямата награда на Япония. Тогава младия Фетел, който в дебютния си сезон, кара болида на Торо Росо, движейки се на трета позиция, катастрофира в болида на Вебер и това довежда до невъзможността Марк да се бори за победата в състезанието. Всичко това се случва, докато болидите се движат зад колата за сигурност, което само по себе си още повече вбесява Вебер. След състезанието Марк казва по адрес на Фетел: ‘It’s kids isn’t it? Kids with not enough experience, doing a good job and then they f*** it all up.» Само след по-малко от година идва съобщението, че Фетел ще бъде съотборник на Марк в отбора на Ред Бул за сезон 2009. Коментарът на Вебер за бъдещият му съотборник е: ‘He is not a bad bloke for the nationality’.

mark_webber

В средата на 2010, по време на уикенда за Гран при на Великобритания, Ред Бул нагнетяват и без това опънатите до крайност отношения между двамата си пилота, след като вземат важни части от предното крило на Уебър и ги монтират на болида на Себастиан. Фетел успява да спечели първата позиция на старта, но Вебер печели състезанието. След победата, по радиото, шефът на отбора Кристчън Хорнер казва на Марк: «Сега вече можеш да си позволиш една усмивка.», на което Уебър, в типичния за него откровен стил, отговаря в ефир: «Не е лошо като за пилот номер 2. Наздраве!»

601f0b6c31e2d114571854f2beec6c8d60a26ef4

Напрежението между двамата съотборника отново избухна публично тази година по време на  Гран При на Малайзия, когато Фетел игнорира отборните заповеди да не атакува Уебър в края на състезанието и по този начин открадва победата на Марк. Още преди церемонията по награждаването Вебер има какво да каже на Фетел, без да се съобразява с камерите наоколо: „Multi 21, Seb. Multi 21!» Скоро след това, на гости в  Топ Гиър, Джеръми Кларксън попита Уебър, дали някога се е изкушавал да удари Фетел, на което австалиецът отговаря: «Моят баща винаги ми е казвал, че не трябва да удрям момченца, мейт.»

_68400344_markwebber

Марк Уебър е определян като пилот от старата школа, състезател и джентълмен. «Като се обърна назад, аз съм горд от себе си и не съжалявам за нищо.» казва Уебър в интервю, дадено преди двете му последни състезания във Формула 1. Той се усмихва със спомените си от ранните години, когато пристига в Англия и работи за 43 паунда на ден на пистата Брандс Хач. Спомня си, че когато е напускал Австралия, никога не е и предполагал, че ще стигне до Формула 1. Спомня си, че всички са го упреквали, че е приел офертата на никому неизвестния тогава отбор Ред Бул, но историята е показала, че това е било правилното решение. Намеква, че много от това, което се е случило през 2010 е останало скрито от вниманието на медиите и феновете, но че няма той да бъде човекът, който ще извади истината на бял свят.  На 37 години е убеден, че напуска най-бързата надпревара в правилното за него време. «Ако имаше повече позитиви в този спорт, отколкото негативи, то най-вероятно бих останал. «За мен в момента има повече негативни неща. Търся промяна и съм готов за такава, както в професионалния, така и в личния си живот.» От следващия сезон той продължава своята спортна кариера като състезател на Порше, които се завръщат на Льо Ман, световния шампионат за издръжливост.

За да отбележат края на кариерата на Марк Уебър този уикенд в Бразилия, отборът, приятелите и гостите на Ред Бул ще носят фанелки с надпис „Made My Mark”.

За chronicle.bg Формула 1 следи Христина Димитрова @christindim

 
 

Общуването с Google Assistant се доближава до човешки разговор

| от chronicle.bg |

Google Assistant е много удобна домашна джаджа, на която може да поръчвате разни неща с гласови команди, без да натискаме копчета.

От домашния асистент може да разберете прогнозата за времето, трафика в момента, да си пуснете някоя песен или да поръчате в къщата да кънти вой на вълци, за да стреснете кучето.

Досега обаче имаше една досадна част, която отнемаше от усещането, че не говориш с робот, а именно повтарянето на „Hey, Google“ преди всяка команда.

Сега от Google са направили опцията Continued Conversation на своя асистент достъпна за всички английскоговорещи потребители чрез високоговорителя Home. Активирайте я в настройките и вече няма да е нужно да използвате Hey Google или OK Google, за да продължите разговора, дори и да ви е необходимо да дадете няколко последователни команди.

Попитайте дали утре в София пак ще има потоп, след което подсетете роботчето, че трябва да ви събуди в 16ч. Без да повтаряте името му всеки път.

Трябва да оставите Google Assistant активен за не повече от осем секунди, ако не чуе думи. Той ще остане активен, докато си мисли, че говорите, а LED лампите на вашия Home високоговорител ще са включени, докато чака да чуе гласа ви.

Все още не се знае дали други езици ще работят с Continued Conversation.

 
 

Антония Петрова публикува снимки от сватбата си

| от |

Антония Петрова публикува във Facebook снимки от сватбата си. Към тях са добавени думите: „Нашата луда, плажна, гръцка, приказна, магична, слънчева сватба“.

Статусът на Мис България 2009 във Facebook вече е „омъжена“. Новата фамилия на русокосата красавица е Батинкова.

На 21 март 2012 г. в Москва тя сключи първят си брак – с дългогодишния си приятел Александър Бередин. След караници, събирания и раздели обаче двамата се разведоха.

 
 

Състезателната електрическа Tesla Model S ускорява за 2.1 секунди

| от chronicle.bg |

Състезателната версия на електрическия Tesla Model S вече съществува и се казва  Model S P100DL.

Моделът може да ускори до 100 км/ч за 2.1 секунди и да развие максимална скорост до 250 км/ч.

Той беше представен от компанията Electric GT, а в действие ще го видим през ноември, когато ще се състезава в Италия.

Въведени са различни подобрения: използвани са въглеродни нишки, което е свалило 500кг от колата в сравнение с оригиналния модел, спирачната система е подобрена, а окачването е направено по-яко.

Ако искате да си купите такава кола, трябва да знаете, че цената й е мало повече от 300 000 евро. Струва ви се малко отвъд бюджета ви за нова кола?

Спокойно. Виртуална версия на звяра ще влезе в рейсъра Assetto Corsa за PC, PS4 и Xbox One.

Източник: Engadget

 
 

Отиде си легендарният барабанист на Pantera

| от chronicle.bg |

Вини Пол, барабанистът и съосноател на легендарната метъл банда Pantera почина на 54-годишна възраст, съобщава Billboard.

Неговият представител потвърждава новината, но отказа да добави подробности.

„Винсент Пол Абът, известен още като Вини Паул, почина. Пол е най-известен с работата си като барабанист в групите Pantera и Hellyeah. Все още няма никакви подробности. Семейството му моли да уважавате уединението им в този труден момент“, се казва в съобщение на страницата на Pantera във Facebook.

Вини Пол и брат му Даймбег Даръл основават Pantera през далечната 1981 г. Групата придобива международна слава обаче едва след като към нея се присъединява вокалистът Фил Анселмо.

По време на съществуването си Pantera печели четири номинации за „Грами“ и записва девет албума, попаднали в класацията на Billboard Топ 200, включително албума „Far Beyond Driven“ от 1994-а, който дебютира на първо място в класацията.

След разпадането на Pantera, братята Абът формират групата Damageplan през 2003 г. Бандата също се разпада, след като на 8 декември 2004 г. Даймбег е застрелян от полудял фен по време на концерт в Охайо.

От 2006 година Пол е барабанист на супергрупата Hellyeah, в чийто състав влизат още вокалистът на Mudvayne Чад Грей и китаристът на Nothingface Том Максуел.