„Made My Mark”

| от |

Марк Уебър казва, че е готов за последното си състезание от Формула 1 тази седмица на пистата «Интерлагос» в Бразилия. 37 годишен, австралиецът напуска сцената след 12 сезона в най-бързата надпревара на моторните спортове.

MarkWebber_2

След дебюта му в родната Автралия през 2002 година с отбора на Минарди, Уебър има 216 състезания, 9 победи, 41 подиума и 18 най-бързи обиколки в актива си. Кариерата му във Формула 1 започва с отбора на Минарди, като още в първото си състезание финишира на 5 позиция, стартирайки от 18та и успява да запише първите  2 точки пред родната австралийска публика. По ирония на съдбата, отнема му цели десет години за да успее да постигне по-добро класиране у дома на същата писта «Алберт Парк». Състезателната му кариера във Формула 1 преминава също през отборите на Ягуар, Уилямс за да завърши в Ред Бул, като най-запомнящите моменти в кариерата му са с отбора, в който остана цели седем години, а именно този на Ред Бул.

mark-webber-smiling

Първата си победа постига след цели 130 състезания през 2009 година в Гран при за голямата награда на Германия. Няма състезател до онзи момент, който да е чакал толкова дълго време първата си победа. Най-силният му сезон е 2010 година, като единствения му и най-сериозен конкурент на пистата е неговият съотборник Себастиан Фетел. Борбата между тях ескалира до открита вражда след като двамата се удрят взаимно в битката за първото място на състезанието  за голямата награда на Турция. Грешна или умишлено грешна стратегия в Абу Даби проваля надеждите му за титла в шампионата в годината, когато той е най-близо до спечелване на отличиетo. Въпреки изключителния болид с който разполага, следващите три сезона на австралиеца са съпътствани от по-слаба форма, редуващи се технически проблеми и доминация на съотборника му в Ред Бул.

red-bull-vettel-webber

Отношенията между Марк Уебър и Себастиан Фетел по време на пет годишния им период като съотборници се развиват от студени към ледени. Техният първи сблъсък на пистата, обаче е още през 2007г в състезанието за голямата награда на Япония. Тогава младия Фетел, който в дебютния си сезон, кара болида на Торо Росо, движейки се на трета позиция, катастрофира в болида на Вебер и това довежда до невъзможността Марк да се бори за победата в състезанието. Всичко това се случва, докато болидите се движат зад колата за сигурност, което само по себе си още повече вбесява Вебер. След състезанието Марк казва по адрес на Фетел: ‘It’s kids isn’t it? Kids with not enough experience, doing a good job and then they f*** it all up.» Само след по-малко от година идва съобщението, че Фетел ще бъде съотборник на Марк в отбора на Ред Бул за сезон 2009. Коментарът на Вебер за бъдещият му съотборник е: ‘He is not a bad bloke for the nationality’.

mark_webber

В средата на 2010, по време на уикенда за Гран при на Великобритания, Ред Бул нагнетяват и без това опънатите до крайност отношения между двамата си пилота, след като вземат важни части от предното крило на Уебър и ги монтират на болида на Себастиан. Фетел успява да спечели първата позиция на старта, но Вебер печели състезанието. След победата, по радиото, шефът на отбора Кристчън Хорнер казва на Марк: «Сега вече можеш да си позволиш една усмивка.», на което Уебър, в типичния за него откровен стил, отговаря в ефир: «Не е лошо като за пилот номер 2. Наздраве!»

601f0b6c31e2d114571854f2beec6c8d60a26ef4

Напрежението между двамата съотборника отново избухна публично тази година по време на  Гран При на Малайзия, когато Фетел игнорира отборните заповеди да не атакува Уебър в края на състезанието и по този начин открадва победата на Марк. Още преди церемонията по награждаването Вебер има какво да каже на Фетел, без да се съобразява с камерите наоколо: „Multi 21, Seb. Multi 21!» Скоро след това, на гости в  Топ Гиър, Джеръми Кларксън попита Уебър, дали някога се е изкушавал да удари Фетел, на което австалиецът отговаря: «Моят баща винаги ми е казвал, че не трябва да удрям момченца, мейт.»

_68400344_markwebber

Марк Уебър е определян като пилот от старата школа, състезател и джентълмен. «Като се обърна назад, аз съм горд от себе си и не съжалявам за нищо.» казва Уебър в интервю, дадено преди двете му последни състезания във Формула 1. Той се усмихва със спомените си от ранните години, когато пристига в Англия и работи за 43 паунда на ден на пистата Брандс Хач. Спомня си, че когато е напускал Австралия, никога не е и предполагал, че ще стигне до Формула 1. Спомня си, че всички са го упреквали, че е приел офертата на никому неизвестния тогава отбор Ред Бул, но историята е показала, че това е било правилното решение. Намеква, че много от това, което се е случило през 2010 е останало скрито от вниманието на медиите и феновете, но че няма той да бъде човекът, който ще извади истината на бял свят.  На 37 години е убеден, че напуска най-бързата надпревара в правилното за него време. «Ако имаше повече позитиви в този спорт, отколкото негативи, то най-вероятно бих останал. «За мен в момента има повече негативни неща. Търся промяна и съм готов за такава, както в професионалния, така и в личния си живот.» От следващия сезон той продължава своята спортна кариера като състезател на Порше, които се завръщат на Льо Ман, световния шампионат за издръжливост.

За да отбележат края на кариерата на Марк Уебър този уикенд в Бразилия, отборът, приятелите и гостите на Ред Бул ще носят фанелки с надпис „Made My Mark”.

За chronicle.bg Формула 1 следи Христина Димитрова @christindim

 
 

Critics Choice Awards 2019: Глен Клоуз и Лейди Гага никога не са били толкова близо една до друга

| от chronicle.bg |

В разгара на филмовия сезон продължаваме да следим кои са най-добрите филми на годината според различните асоциации, които връчват награди. В неделя в Холивуд бяха раздадени едни от най-престижните призове в киното и телевизията – наградите „Изборът на критиците“ (Critics Choice Awards).

И сякаш наградите „Златен глобус“ не донесоха достатъчно неясноти, ами трябваше и „Изборът на критиците“ да направят ситуация още по-неясна. Това, което се случи в неделя прави още по-трудно да се предскаже кои филми и творци ще бъдат отличени на „Оскарите“ през февруари.

Несъмнено една от най-големите изненади на вечерта беше равният резултат на Глен Клоуз и Лейди Гага в категорията за най-добра актриса. Двете си поделиха мястото, като Глен Клоуз бе наградена за участието си във филма „Съпругата“ (The Wife), а Гага – за това в „Роди се звезда“ (A Star Is Born).

Това обаче не беше единственият равен резултат за вечерта. Ейми Адамс и Патриша Аркет също бяха отличени заедно в категорията за най-добра актриса в сериал или лимитиран сериал. Ейми Адамс спечели наградата за участието си в „Отворени рани“, а Патриша Аркет – за това в „Escape at Dannemora“.

Голямата награда за най-добър филм отиде при мексиканеца Алфонсо Куарон и неговия хит „Рома“. Първенец по номинации беше филмът на Йоргос Лантимос „Фаворитката“, който присъстваше в 14 категории, но спечели само в тези за най-добър актьорски състав и за най-добра актриса в комедия (за Оливия Колман).

Махершала Али и Реджина Кинг повториха триумфа си на „Златните глобуси“ и спечелиха наградите за най-добър актьор и актриса – Али за „Зелената книга“ (Green Book) и Кинг за „Ако Бийл стрийт можеше да говори“ (If Beale Street Could Talk).

Вечерта беше голяма и за „Убийството на Джани Версаче“, който спечели награда за най-добър лимитиран сериал, а Дарън Крис беше избран за най-добър актьор в категорията за сериал или лимитиран сериал (за ролята си на убиеца на Версаче, Андрю Кънанан).

От всичките големи награди, предхождащи „Оскарите“, „Изборът на критиците“ се смятат за най-точния показател, тъй като също както Академията, са определяни от голям брой хора от бранша. В конкретния случай става въпрос за над 330 журналисти от радиото, телевизията, онлайн медиите и пресата.

 
 

Принцовете на Disney са по-реални отвсякога

| от chronicle.bg |

Кой казва, че принцовете на Disney са прекалено хубави, за да са истински?

Достатъчно е да видите работата на 28-годишния финландски илюстратор Жирка Винсе и ще се убедите, че принцовете биха били също толкова прекрасни, ако ходеха сред нас.

През последните години илюстраторът се посвещава на това да направи свои живи портрети на култови анимационни герои, с които редица поколения са отраснали.

Всичко започва през 2011 г., когато мъжът предизвиква себе си да започне да работи с Photoshop за развлечение. Първата му творба е илюстрация на вещицата Урсула от „Малката русалка“. Да рисува живи версии на анимационни герои обаче, му доставя удоволствие и днес вече колекцията му прелива от множество интерпретации.

Целта на Винсе е да покаже вида на обичани и познати персонажи, ако те бяха живи хора и в същото време, да не изменя тяхната идентичност, заложена в анимациите.

За да се убедите в майсторството на Винсе и в красотата на живите версии на принцовете от анимациите, разгледайте галерията горе.

 
 

Toyota възражда легендарната Supra

| от chronicle.bg |

Toyota отново иска да спечели шофьорите, които искат нещо повече от просто да отидат на работа. Поглеждайки назад към миналото си, компанията обяви завръщането на легендарния спортен модел Toyota Supra. Това стана на Detroit Auto Show.

Новият модел е разработен съвместно с BMW и тестван от самия изпълнителен директор Акио Тойода на няколко състезателни писти по света (включително, разбира се, и Нюрбургринг).

maxresdefault

Моделът Supra стана нарицателно за улични състезания и дрифтове през 70-те години. Четвъртото поколение в момента се счита за най-търсено като скоро една кола беше продадена за $120 000 на сайта за класически автомобили BringaTrailer.com.

Освен скорост и возия, феновете харесват Supra и заради това, че лесно носи на тунинг. Подходящи ръце могат да извадят астрономична мощност от 6-те цилиндъра на двигателя. Това й отреди място и в автомобилния кино франчайз „The Fast and Furious“.

171030131232-1969-toyota-2000gt-exlarge-169

Вдъхновението за Supra идва от Celica, както и от Toyota 2000GT (от края на 60-те години, на снимката), която днес може да достигне цена от над $1 милион по аукционите.

Новата Supra технически е доста подобна на BMW Z4. Тя има 335 конски сили от 6-те си цилиндъра, разработен от BМW, и 8-степенна автоматична скоростна кутия (без опция за ръчна). Максималната скорост е 250 км/ч, а от Toyota твърдят, че колата ще достига 100 км/ч за малко над 4 секунди.

BMW Z4 пък ще излезе през март с две опции – 255 коня от 4 цилиндъра и 382 коня от 6 цилиндъра.

Ще можем да си купим новата Supra официално чак през лятото за скромните $50 000. Първия брой от вече беше създаден и продаден на аукцион като парите отиват за благотворителност.

 
 

Следващата мисия: два филма „Mission: Impossible“ един след друг

| от chronicle.bg |

Кристофър МакКуайър ще снима два поредни филма от поредицата „Mission: Impossible“ един след друг, които ще излязат съответно през 2021 и 2022 година. МакКуайър и Том Круз ще прекарат доста време заедно в близкото бъдеще, защото ще работят и по предстоящия „Top Gun: Maverick“.

Първите четири Мисии имаха все различни режисьори – Брайън Де Палма, Джон Ву, Дж. Дж. Абрамс и Брад Бърд в този ред – но сега Кристофър се установява като главен креатив на франчайза. Той режисира „Fallout“, беше съавтор и режисьор на „Rogue Nation“, а сега има и новите два проекта.

„Fallout“ получи еднакво силни и позитивни реакции както от зрителите, така и от критиката. Той беше наречен най-добрия екшън правен някога. Кристофър МакКуайър изгря с „The Usual Suspects“ от 1995, за който печели Оскар за най-добър сценарий. Други негови филми са „The Way of the Gun“ и „Jack Reacher“, където за първи път работи с Круз.