„Made My Mark”

| от |

Марк Уебър казва, че е готов за последното си състезание от Формула 1 тази седмица на пистата «Интерлагос» в Бразилия. 37 годишен, австралиецът напуска сцената след 12 сезона в най-бързата надпревара на моторните спортове.

MarkWebber_2

След дебюта му в родната Автралия през 2002 година с отбора на Минарди, Уебър има 216 състезания, 9 победи, 41 подиума и 18 най-бързи обиколки в актива си. Кариерата му във Формула 1 започва с отбора на Минарди, като още в първото си състезание финишира на 5 позиция, стартирайки от 18та и успява да запише първите  2 точки пред родната австралийска публика. По ирония на съдбата, отнема му цели десет години за да успее да постигне по-добро класиране у дома на същата писта «Алберт Парк». Състезателната му кариера във Формула 1 преминава също през отборите на Ягуар, Уилямс за да завърши в Ред Бул, като най-запомнящите моменти в кариерата му са с отбора, в който остана цели седем години, а именно този на Ред Бул.

mark-webber-smiling

Първата си победа постига след цели 130 състезания през 2009 година в Гран при за голямата награда на Германия. Няма състезател до онзи момент, който да е чакал толкова дълго време първата си победа. Най-силният му сезон е 2010 година, като единствения му и най-сериозен конкурент на пистата е неговият съотборник Себастиан Фетел. Борбата между тях ескалира до открита вражда след като двамата се удрят взаимно в битката за първото място на състезанието  за голямата награда на Турция. Грешна или умишлено грешна стратегия в Абу Даби проваля надеждите му за титла в шампионата в годината, когато той е най-близо до спечелване на отличиетo. Въпреки изключителния болид с който разполага, следващите три сезона на австралиеца са съпътствани от по-слаба форма, редуващи се технически проблеми и доминация на съотборника му в Ред Бул.

red-bull-vettel-webber

Отношенията между Марк Уебър и Себастиан Фетел по време на пет годишния им период като съотборници се развиват от студени към ледени. Техният първи сблъсък на пистата, обаче е още през 2007г в състезанието за голямата награда на Япония. Тогава младия Фетел, който в дебютния си сезон, кара болида на Торо Росо, движейки се на трета позиция, катастрофира в болида на Вебер и това довежда до невъзможността Марк да се бори за победата в състезанието. Всичко това се случва, докато болидите се движат зад колата за сигурност, което само по себе си още повече вбесява Вебер. След състезанието Марк казва по адрес на Фетел: ‘It’s kids isn’t it? Kids with not enough experience, doing a good job and then they f*** it all up.» Само след по-малко от година идва съобщението, че Фетел ще бъде съотборник на Марк в отбора на Ред Бул за сезон 2009. Коментарът на Вебер за бъдещият му съотборник е: ‘He is not a bad bloke for the nationality’.

mark_webber

В средата на 2010, по време на уикенда за Гран при на Великобритания, Ред Бул нагнетяват и без това опънатите до крайност отношения между двамата си пилота, след като вземат важни части от предното крило на Уебър и ги монтират на болида на Себастиан. Фетел успява да спечели първата позиция на старта, но Вебер печели състезанието. След победата, по радиото, шефът на отбора Кристчън Хорнер казва на Марк: «Сега вече можеш да си позволиш една усмивка.», на което Уебър, в типичния за него откровен стил, отговаря в ефир: «Не е лошо като за пилот номер 2. Наздраве!»

601f0b6c31e2d114571854f2beec6c8d60a26ef4

Напрежението между двамата съотборника отново избухна публично тази година по време на  Гран При на Малайзия, когато Фетел игнорира отборните заповеди да не атакува Уебър в края на състезанието и по този начин открадва победата на Марк. Още преди церемонията по награждаването Вебер има какво да каже на Фетел, без да се съобразява с камерите наоколо: „Multi 21, Seb. Multi 21!» Скоро след това, на гости в  Топ Гиър, Джеръми Кларксън попита Уебър, дали някога се е изкушавал да удари Фетел, на което австалиецът отговаря: «Моят баща винаги ми е казвал, че не трябва да удрям момченца, мейт.»

_68400344_markwebber

Марк Уебър е определян като пилот от старата школа, състезател и джентълмен. «Като се обърна назад, аз съм горд от себе си и не съжалявам за нищо.» казва Уебър в интервю, дадено преди двете му последни състезания във Формула 1. Той се усмихва със спомените си от ранните години, когато пристига в Англия и работи за 43 паунда на ден на пистата Брандс Хач. Спомня си, че когато е напускал Австралия, никога не е и предполагал, че ще стигне до Формула 1. Спомня си, че всички са го упреквали, че е приел офертата на никому неизвестния тогава отбор Ред Бул, но историята е показала, че това е било правилното решение. Намеква, че много от това, което се е случило през 2010 е останало скрито от вниманието на медиите и феновете, но че няма той да бъде човекът, който ще извади истината на бял свят.  На 37 години е убеден, че напуска най-бързата надпревара в правилното за него време. «Ако имаше повече позитиви в този спорт, отколкото негативи, то най-вероятно бих останал. «За мен в момента има повече негативни неща. Търся промяна и съм готов за такава, както в професионалния, така и в личния си живот.» От следващия сезон той продължава своята спортна кариера като състезател на Порше, които се завръщат на Льо Ман, световния шампионат за издръжливост.

За да отбележат края на кариерата на Марк Уебър този уикенд в Бразилия, отборът, приятелите и гостите на Ред Бул ще носят фанелки с надпис „Made My Mark”.

За chronicle.bg Формула 1 следи Христина Димитрова @christindim

 
 

Най-арогантните звезди от шоу бизнеса

| от chr.bg |

В Холивуд с малко самоувереност можеш да стигнеш далеч, а с много самоувереност – още по-далеч. Огромното его вече е част от длъжностната характеристика на актьори и актриси, а някои от тях са „ненадминати професионалисти“ в това отношение.

„Аз съм актриса, а всички актриси си мислят, че са избраните“, казва Скарлет Йохансон в интервю за Daily Mail през 2013 година. „Това е част от огромното ни его, което ни прави успешни в едно житейско отношение и неуспешни в друго.“ И има право…

В галерията ни днес събрахме най-арогантните холивудски хора. Моля, насладете се на нелепостта!

 
 

Останете си в леглото тази неделя с Рита Ора

| от chr.bg |

Рита Ора засне поредната си провокативна фотосесия, този път за руското издание на списание In Style.

27-годишната певица позира гола на корицата в легло, „облечена“ в нищо друго освен черни ръкавици, които стигат над лакътя й.

Знаем, че певицата, която зарадва българските си почитатели с концерт това лято във Варна, никога не е имала проблем с голотата си, а ние лично сме много доволни от това.

Малко по-рано тази година Ора отново беше гола, но този път за корицата на сп. Clash.

А, бе, много голотия, много нещо, но нищо неочаквано от Рита. Затова, ако не ви се прави нищо тази неделя, ви предлагаме да си останете в леглото с Рита.

Порадвайте й се в галерията.

 
 

Джони Инглиш се завръща с нов Aston Martin V8

| от chronicle.bg |

Роуън Аткинсън се завръща като най-забавният агент на Нейно Величество в „Johnny English Strikes Again“! 

В третия филм от поредицата Джони се завръща от пенсия, за да преследва кибер престъпници, които искат да завладеят света. Когато дългът зове, Великобритания звъни на най-добрите! Когато те не могат, звъни на Джони Инглиш.

Освен Аткинсън, във филма участва и Ема Томпсън като министър-председателя на Обединеното кралство, Олга Куриленко като хубавицата и Джейк Лейси като бизнес магнат от Силиконовата долина. 

Понеже филмът малко (едвам-едвам) напомня на „Агент 007″, Инглиш също кара Aston Martin. И е невероятно як!

Както Аткинсън сам обяснява във клипа, той върши повечето от шофирането. А също така, колата, този „доматено червен Астън“, е негова. Чудно защо Роуън би имал кола с ракети на предния капак.

Johnny English Strikes Again“ излиза в САЩ на 26 октомври и вече направи повече от 82 милиона долара в страни като Япония и Германия, благодарение на гигантската маса фенове на Мистър Бийн.

 
 

Суперучителите, които изкарват по 6 цифри на година

| от chronicle.bg |

Мелиса Лиън е частна учителка и това я отвежда на прекрасни места. Първоначално тя преподава в Бермуда, а след това в Канада, Франция, Бахамите и Италия. В момента преподава в Люксембург като годишната и заплата надвишава сто хиляди.

Лиън, която е на 36 години и е завършила Oxford, работи в бранша от 10 години. Клиентите й са предимно деца на заможни родители, които по една или друга причина не са доволни от училището, което детето им посещава.

Тя обожава работата си , но когато я попитате защо, отговорът не е заради екзотичните локации или нещо подобно. Тя изтъква като причина отношенията, които си създава с учениците и свободата, която има в преподаването си.

„Да си паснем и да помогна на детето, да го познавам толкова добре, че да съм абсолютно сигурна какво ще научат и какво ще им помогне – това ме мотивира“

В световен мащаб частно обучение е в бум. Прогнозите са, че през 2022 година то ще е индустрия за $227 милиарда. В това има пръста сериозният напредък на азиатските държави в онлайн преподаването. Дори се появяват фирми, които специализират в това да свързват ученика с идеалния за него учител. Индустрията обаче няма регулацилации, което позволява всеки да става учител.

На върха му обаче са малко количество високоплатени хора, които спокойно ще наречем суперучители. Суперучител може да бъде човек като Мелиса, която преподава на пълен работен ден в богати семейства, за да подготви децата им за най-добрите училища в САЩ и Великобритания. А в Азия може да бъде и човек, който е много добър специалист в една определена област и преподава на групи – такъв е случаят с Лам Ят-ян от Хонконг, учител по китайски, които през 2015 година отказва оферта от 11 милиона долара, за да преподава в друга компания.

Но какви умения трябва да имаш и колко усилия трябва да положиш, за да се озовеш, където са те?

В случая на Лиън „суперучител“ не термин, който я интересува. Тя казва, че възвеличава роля, която тя лично смята, че не е добре разбирана.

Повечето учители специализират в един или два предмета, но Лиън преподава целия спектър от предмети на изпитите GCSE (нещо като великобританската версия на нашите матури, която децата правят на 16 години). Тя завършва с езиков профил и обожава математика, но науките за  нея са били предизвикателство. На първата си работа й коства страхотни усилия да научи целия спектър на учебната програма.

„За мен химията беше предмет, по който трябваше да положа страшно много усилия. Трябваше да науча целия материал заедно с изключенията и специалните ситуации.“

Планирането и подготовката за преподаване обаче отнемат време. „Трябва да планираш нещата специално за ученика си и в последствие да правиш и нужните промени, но същевременно на него трябва и да му е забавно.“

За Антъни Фок да прекараш време със семейството и приятелите на детето е част от работата. Той е преподавател в Сингапур, където 70% от родителите записват децата си на допълнителни уроци. Фок, който е на 35, преподава икономика, за да подготви децата за топ университетите в страната и зад граница. Работи вечерно време и през уикендите като като бизнесът му на година изкарва 1 милион сингапурски долари или 726 000 американски.

Таксата му е $305 за четири 90-минутни урока – цифра, която според него колкото или малко по-висока от средната. Класовете му са пълни – случвало се е родители да записват децата си 3 години по-рано или да му предлагат таксата за 2 години само за да си резервират място.

Един родител дори му предлага $20 000, за да гарантира отлична оценка на детето си месец преди изпита. Фок обаче отказва. „Не е възможно да се правят чудеса в последния момент.“

В този конкурентен бизнес Фок си е изградил име като усъвършенства уменията си. Той преподава в университет, а след това 5 години в училище преди да започне свой собствен бизнес през 2012 година. Днес има няколко книги по икономика и е наясно с всички изпити, както и течения в самото изпитване, като учениците му могат да се консултират с него по всяко време.

Фок държи много на качеството, което предлага: „Учителите, които работят за пари, обикновено се провалят. Учителят трябва да имат искарена страст към преподаването и да правят всичко възможно учениците им да стават по-добри. Работа, работа и само работа“

Междувременно в Калифорния Матю Ларива изкарва по $600 на час с уроци за SAT и ACT. „Другите учители и преподавателски агенции работят на конвейр. Видях, че има място и търсене за хай-енд преподавател.“ Днес той има собствена агенция.

„Причината хората да ми плащат толкова е, че резултатите ми са трайни. Ритъмът, който постигам докато преподавам, е много стабилен. Но това ми коства безобразно много време.“

Според Ларива той е един от около 100 човека, които могат да поискат такива такси. Като най-голям проблем в бранша отбелязва ниската квалификация като преподават.